רעננה-אודים-יקום-געש-חוף השרון-רישפון

מתאים לליל ירח: כן

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

חניון האמפי-פארק בשכונת לב הפארק ברעננה. לבאים מכביש איילון - ממשיכים באיילון עד לסופו ופונים ימינה לכיוון רעננה. ממשיכים עד לצומת T ופונים שמאלה (שוב, לכיוון רעננה). ברמזור הראשון פונים שמאלה (נק' ציון - ממול תראו תחנת דלק של "דלק") ונוסעים עד לכיכר (נקודת ציון - תחנת דלק נוספת של "דלק"). בכיכר ממשיכים ישר לכיוון החניון. לבאים מכביש 4 - בצומת רעננה צפון פונים לכיוון רעננה. נוסעים כל הזמן ישר (די הרבה זמן ורמזורים- סבלנות). בכיכר השלישית (נק' ציון - תחנת דלק של "דלק") פונים ימינה לחניון

מקום מומלץ לחניית רכבים

בחניון שממול לאמפי - שאינו מסומן בכחול לבן.

אבני דרך במסלול

שמורות טבע: שמורת בני ציון, שמורת אודים, שמורת יקום, שמורת חוף השרון. גני אירועים: חוות רונית, האגם ברישפון, גני געש, הטירה, הגן השקוף, תפוז וגני רישפון. נחלים: נחל רישפון ונחל פולג (ונחל שמגיע ממתקן טיהור השפכים של רעננה)

אטרקציות

הר הזבל, רכיבה צמודה למסילת הרכבת, רכיבה בין קני סוף בנחל פולג, שמורת חוף השרון בכלל והתצפית הדרומית בפרט.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

אביב, קיץ, סתיו. מומלץ במיוחד בחודשים ינואר-מרץ כשכל האיזור פורח. בחורף המסלול מאוד בוצי וחלקו אף מסתתר מתחת לשלוליות בלתי עבירות.

טיפים למסלול

3 ליטר של מים יספיקו. המסלול ברוטו אורך כ-2.5-3 שעות.

תאור המסלול

למאותגרים ג'י.פי. אסית השתדלתי להביא תיאור מדוייק ומפורט של המסלול:
יוצאים לכיוון צפון ברחוב יאיר שטרן. עוברים ליד בית הקברות של רעננה וממשיכים על שביל לאופניים עד שמגיעים לצומת T. בצומת פונים שמאלה לכיוון הר הזבל.
ניתן לטפס על הר הזבל למעוניינים בתצפית על הסביבה או סתם בשביל הכיף.
ממשיכים מערבה לכיוון פסי הרכבת. השטח מעט חולי. בצומת T פונים ימינה וממשיכים לכיוון הכביש המחבר בין בני ציון לשפיים. חוצים את הכביש בזהירות וממשיכים ישר. חולפים ליד מנחת אולטרלייט וטרקטורונים מעופפים. בצומת T פונים שמאלה לכיוון פסי הרכבת. בפסי הרכבת פונים ימינה (צפונה) ורוכבים עד שמגיעים למעבר מתחת למסילה ועוברים לצד השני. ממשיכים ברכיבה צפונה עד שמגיעים לנחל פולג. חוצים את הנחל ורוכבים מערבה (ימינה) עד למושב אודים. בצד הדרומי של המושב ישנה ירידה לשמורת אודים. ניתן לרדת לשמורה בשביל לבן או "לחתוך" בסינגלון קטן שנמצא בצד שמאל לדרך. בשמורה פונים דרומה לכיוון יקום. בצומת T פונים שמאלה ומיד ימינה. בצד ימין ניתן להבחין בגן האירועים של יקום "האגם". רוכבים עד שרואים בצד שמאל סמ"ש שחור. עולים איתו ומגיעים לכביש. רוכבים עם הכביש עד שמגיעים למרכז המסחרי של יקום (קפה בונו). חוצים את הגשר שמעל לכביש 2. פונים ימינה ומיד בשביל שמאלה (מערבה). בצומת T פונים שמאלה (דרומה) ורוכבים עם השביל עד למגרשי הגולף של קיבוץ געש. פונים ימינה ורוכבים על דרך שצמודה לשמורת חוף השרון מצד אחד(ימין)  ולמגרשי הגולף מהצד השני(שמאל). בשלב מסויים ישנה פניה שמאלה לגן האירועים "סטואה". פונים. נכנסים לקיבוץ געש ורוכבים לכל אורכו. בכיכר פונים ימינה לכיון האיזור המסחרי (הום סנטר). לאחר שעוברים את האיזור המסחרי פונים מערבה (ימינה) ורוכבים עד לכניסה הצפונית של שמורת חוף השרון. מעבירים את האופניים בזהירות במעבר ורוכבים לאורך הסמ"ש השחור עד לצד השני של השמורה. עוברים לסימון השבילים האדום שמוביל לתצפית הדרומית (לשים לב - הרכיבה על הסמ"ש האדום אסורה אליבא דרט"ג).
לאחר הפסקה מול הנוף המשגע חוזרים לכניסה הדרומית של השמורה ורוכבים דרומה לכיוון פארק המים של שפיים. ממשיכים בשבילים חקלאיים לכיוון דרום עד ל"קפה בארסוף". השביל הופך לדרך אספלט. ממשיכים דרומה עם הכביש עד לפניה סלולה מזרחה (שמאלה). יורדים בכיף עד לגשר שמעביר אותנו למושב רישפון. ממשיכים עם המגמה מזרחה. חוצים את פסי הרכבת. פונים ימינה (דרומה) לדרך סלולה המובילה לגן אירועים "גני רישפון". בגן האירועים עוברים מחסום וממשיכים עד לצומת T. בצומת ה-T פונים ימינה (דרומה). ממשיכים עם השביל עד להתעקלות ימינה. לפני ההתעקלות ישנה תלולית ומעבר לצד השני שמוביל לכיוון רעננה. לאחר התלולית פונים ימינה ומגיעים לחניון שממנו יצאנו לדרך.

GPS

מפת המסלול

מפת מסלול כללית

מפות למסלול

גלריות שנפתחו למסלול

טיולים שנעשו על המסלול

תאריךזמןיוםשם הטיולשם המובילמרחקסוגמכסימום נירשמיםמס רשומים
23/05/2023 07:30 ג synt למל"מ מרעננה לפולג עם שייקה Ada 30 XC אין הגבלה 10
18/04/2023 07:45 ג Synt למל"מ מתייחדת עם שורדי ונרצחיי השואה- מוביל גוגי Ada 26 XC אין הגבלה 7
08/04/2022 08:00 ו סינגלים בשרון טומי נחמן 35 XC 25 9
10/01/2017 08:30 ג סינט- תל יצחק, אודים,וינגייט, הרסוף, מרינה הרצליה, כפר שמריהו וחזרה לתל יצחק יעלי זהר 35 XC אין הגבלה 14
04/06/2016 07:00 ש גרעין [הקפה] הקשה. הצינורולוג 77 מאסף עירוני 7 1
10/07/2015 07:00 ו רעננה-אודים-יקום-געש-חוף השרון-רישפון ניצן פרידמן 30 XC 6 7
13/09/2014 07:15 ש פ״ת יקום. ת״א. קפה בנמל. וקולטורה בדרך חזרה הצינורולוג 75 XC 99 2
12/11/2013 08:30 ג סינט-רוכבים בשרון יעלי זהר 30 XC אין הגבלה 11
17/11/2012 08:30 ש עוד שבת של כיף חנן078 20 XC 6 1
14/05/2011 08:00 ש רעננה יקום וחזרה דרך שמורת חוף השרון alon naim 31 XC אין הגבלה 6
07/11/2009 08:45 ש אחרי הגשם בשרון מבוטל 26 XC אין הגבלה 1
10/11/2008 21:00 ב קצת טיול ויותר אימון בשדות השרון מבוטל 30 XC 8 5
24/10/2008 09:00 ו גומרים הולכים (רעננה-אודים-שמורת חוף השרון) מבוטל 30 אימון שטח אין הגבלה 4
15/10/2008 20:30 ד אך בחמישה עשר יום לחודש... (ויקרא, פרק כד, לט) מבוטל 30 XC אין הגבלה 3