SYNT - בני ציון -שמורת השרון -שמורת פולג

נפתח ב: 12/11/2013

YY

התאספנו בשעת בוקר סבירה במושב בני ציון 11 רוכבות ורוכבים ,כמה מהחברים התעכבו בשל פקקי הבוקר ,לאילנה חיכינו וחיכינו והסתבר שנמחקה מהרשימה באישון הלילה. הגיעו שני חברים חדשים משה ושמולמולון ,לאחר התארגנות יצאנו לדרך לכיוון מערב ליציאה מהמושב כאשר אנו חולפים עפ"נ אחוזות רחבות ידיים ,פנינו דרומה על הדרך הלבנה שפנינו להר הזבל של רעננה ,שמולמולון שבקר כאן לאחרונה נשאר לשמור למטה על חלק מהאופניים טיפסנו בשביל העולה. נוף מרשים על כל הסביבה. בפסגה ישנם כמה עצי זית וצמחייה טיפוסית לאזור. ביום בעל תנאים טובים אפשר לראות עד לרידינג וגורדי השחקים של תל אביב. ומהצד השני לנתניה ואף לארובות חדרה. לאחר הירידה מההר פנינו מזרחה התכבדנו בקצת קלמנטינות והמשכנו בשביל האופניים הסלול המוליך לכיוון מערב רעננה חלפנו על בית הקברות ופנינו בדרך המובילה לרשפון , עברנו את המושב טיפסנו ברכיבה על הגשר החוצה את כביש החוף והמשכנו לפארק הפסלים הסביבתי פארק דינה המגיע ליד ארסוף ופארק המים של שפיים פנינו מערבה והגענו לשמורת פארק השרון - שמורה יפהפיה בין געש לשפיים. בשמורה מספר מסלולים שעוברים בעומק השמורה, מסביב לה ועל מצוק הכורכר. בשמורה יש פריחה מרהיבה בחודשי האביב (בפברואר יש פריחה של אירוס הארגמן במסלול השחור), צבאים ארצישראלים שהושבו לטבע, תצפית מדהימה ממצוק הכורכר אל הים ודיונות חול. פה יעלי בקשה לעשות הפסקה של בוקר על הדק הנפלא הצופה אל הים שהיה רגוע ביותר באותו בוקר. התכבדנו באייריש קופי של עדה ועגות מצויינות של יעלי ותמי הכל מעולה. לרגע הכל נשכח ותשומת הלב הגברית ומאמץ כביר בעיניים לצפות בגברת אחת ששיכשכה לה להנאתה בים השקט ,והדמיון עבד שעות נוספות. לאחר ההפסקה חזרנו לפתח השמורה והמשכנו צפונה בצמוד לגדר בואכה המרכז המסחרי של געש ולאחריו הקיבוץ עצמו מערבה ליד חמי געש ,דרך לבנה בצמוד לרכס הקרוב לים ממערב ומגרשי הגולף המטופחים ממזרח.לאחר דשדוש קל בחולות הגענו לגשרון שליד תחנת הדלק יקום בונו ,החברה בקשו קפה אמיתי וקיבלו אותו במנות גדושות. לאחר ההפסקה פנינו צפונה דרך שמורת פולג בשביל ישראל חלפנו ליד האגם מבלי לראותו סלעי הכוכר שהרוח והמים עצבו אותם יפה טיפסנו למושב אודים ולאורך נחל פולג מזרחה קני סוף יפים התנופפו להם ברוח החרישית דשדשנו קצת בחול , המשך תיאור הטיול ..... למטה

YY
נכתב ב - 12/11/2013 16:48:54

המשך תיאור הטיול .....

ברבור קל הוביל אותנו קצת צפונה בדרך עפר קרוב לכביש נתניה דרום אבן יהודה פנינו דרומה עלינו על גשר לרכב חקלאי רחב וחדש מעל מסילת הרכבת והמשכנו בדרך הלבנה דרומה.
קיצרנו בחזרה דרך הכביש המחבר לכביש 4 אח"כ דרומה דרך השדות חלפנו ליד קריית שלמה במתחם צעדים ביה"ח קריית שלמה שבו מופעלות מסגרות טיפול עבור אוכלוסיות בקצה הרצף בפיקוח משרד הרווחה* ומשרד הבריאות.
המשכנו בדרך למושב חרוצים ליד שדה הכרוב הגדול והיפה חלפנו במושב ומיד הגענו לבני ציון חזרה לנקודת היציאה וחניית הרכבים ,פגשנו את אריאל שבא לסעוד עמנו.
במסעדה המקומית לא קיבלו אותנו מפאת העומס וישבנו לסיום בתחנת הדלק דור בקפה הנחמד היה מצוין.
תודה ליעלי שיזמה וארגנה את הטיול ,ולכל החבורה על עוד יום שלישי בהחלט מצוין.
תודה מיוחדת לפנחס שלקח אותי טרמפ.
נכתב ב - 12/11/2013 17:02:29

וואו

אני קורא ומשתתף בחוויה. כאילו שאני בטיול. לא צריך להצטרף, רק לקרוא לעצום עיניים ולדמיין ואז לפקוח עיניים ולצפות בתמונות. לא צריך יותר מזה.
נפלא.
נכתב ב - 12/11/2013 17:15:04

יופי של גלריה

בהחלט הצלחת בעזרת התמונות להעביר לנו את החוויות והתחושות. בהחלט נראה מסלול חביב !!!!!
נכתב ב - 12/11/2013 17:39:39

ליורם

גלריה מקסימה
חבל שלא יכולתי להגיע
נכתב ב - 12/11/2013 18:09:06

מדהים

נוסף לרוכב מתאים לך להיות סופר עם תאור כזה מהממם ומדויק וזיכרון שמימי אני מוריד את הקסדה לכבודך היה מהמם מהנג חבורת רוכבים מדהימה תודה מקרב לב על ההובלה ודש וחיבוק לכולם מאמץ אתכם בחום.
נכתב ב - 12/11/2013 18:42:55

עד שחשבתי שאני צריך
לשנות את הכינוי שלי ל:
"לא צריך להצטרף"
כנראה שזה יהיה די "מושלם" גם כך...