הירדן ההררי

מתאים לליל ירח: כן

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

ישוב קהילתי כרכום איך מגיעים נוסעים בכביש 90 מצומת עמיעד דרומה לכיוון טבריה.לאחר ק"מ וחצי פונים שמאלה בכביש 8277 לכיוון אלמגור.עוברים 4.7 ק"מ ופונים בעקבות השילוט שמאלה לכיוון הישוב הקהילתי כרכום.כעבור 3 ק"מ נוספים מחנים בחניון הקטן בכניסה לכרכום.

אבני דרך במסלול

גשר כפר הנשיא גשר בנות יעקב בית המכס מצפה גדות בית המכס העליון בריכת עין עלמיין

אטרקציות

שלוש נקודות רחצה מומלצות -הבריכה מצפון לסכר עטרה -בריכת הקצינים עין עלמיין -הירדן ליד גשר כפר הנשיא

עונות השנה המומלצות למסלול זה

אביב קיץ (מוקדם מאוד בבוקר) סתיו

טיפים למסלול

חובה חובה לנצל את נקודות הרחצה, חוץ מהנוף אלו הן אטרקציות מהנות במיוחד. הכביש מגשר בנות יעקב לבית המכס העליון צר ועם שוליים צרים-נא לרכב בזהירות מירבית!!!

תאור המסלול

-מתחילים את הרכיבה מהמצפה של כרכום (חניית המכוניות),בפינה המזרחית של המצפה שביל מסומן אדום עם שלט "הירדן ההררי.
רוכבים על המצוק צפונה (שביל מסומן אדום)כשנהר הירדן זורם בצד ימין למטה בערוץ.

לאחר 7 ק"מ עץ גדול בצד ימין עם שביל המוביל למטה לגשר ההרוס (אליו נרד בדרך חזרה) וממשיכים צפונה על השביל האדום.
לאורך כל הדרך יש מספר תצפיות על הערוץ-כדאי לעצור ולראות.

לאחר 10 ק"מ מגיעים לאגם כפר הנשיא יורדים בירידה אל האגם ופונים מיד ימינה ורוכבים דרומה מספר מטרים עד שמגיעים אל השער,עוברים את השער ופונים צפונה (שמאלה)כשהירדן בצד ימין.

רוכבים ק"מ נוסף ומגיעים לשער,עוברים אותו ומיד בצד ימין בריכה גדולה.נקודת עצירת מים ראשונה,מומלץ לעצור ולהתרחץ בירדן.

בצד המערבי של הבריכה יש שביל שמטפס למעלה,רוכבים ומגיעים לצומת טי,פונים צפונה (ימינה) ורוכבים עד הכביש.

מכאן מתחילה העליה,פונים ימינה ורוכבים על הכביש מזרחה, בדרך עוברים את גשר בנות יעקב,בית המכס התחתון,ומגיעים לקיוסק גדול מול מצפה גדות.בקיוסק ניתן להצטיד במים (ברזים ציבורים).ניתן לחצות את הכביש ולראות את הנוף המרהיב ממצפה גדות.

ממשיכים לרכב מזרחה עד צומת בית המכס העליון (הצומת הראשון שנתקלים בו).פונים דרומה (ימינה)כשני ק"מ עד שרואים בצד ימין דרך עפר רחבה,פונים ימינה ויורדים בה עד שמגיעים לבריכת הקצינים "אל עלמיין"-נקודת רחצה מס' שתיים.

עולים על האופניים ומטפסים בחזרה לכביש פונים דרומה (ימינה) ורוכבים עד המחנה הצבאי בצד ימין של הכביש.מיד אחרי המחנה מגיעים לדרך עפר הפונה ימינה,רוכבים בה (עוברים שער) ומגיעים לירידה (תלולה) לערוץ נהר הירדן,יורדים עד הנהר ומגיעים לגשר כפר הנשיא-נקודת רחצה מס' שלוש.

לאחר העצירה חוצים את הירדן על הגשר ועולים מערבה (300 מ') ומגיעים לעץ ולשביל האדום,פונים דרומה (שמאלה) ורוכבים שישה ק"מ עד המכוניות.

חובה חובה לנצל את נקודות הרחצה, חוץ מהנוף אלו הן אטרקציות מהנות במיוחד.

השתתפו בתכנון המסלול-שחר דרור ודני כרמון.
התמונה צולמה ע"י גיתית רד-אל

מפות למסלול

נכתב ב - 17/07/2007 15:29:36

תאור לענין

סוף סוף יש תאור ניתן להבנה
נכתב ב - 19/07/2007 17:05:51

תיקון קל

הגשר של כפר הנשיא אינו הרוס כפי שכתוב בתיאור, הוא עביר.
נכתב ב - 19/07/2007 17:06:49

חורף

אפשר להוסיף לעונה ממולצת גם את החורף, כמובן למאותגרים בלבד.
נכתב ב - 21/07/2007 21:17:04

רכבתי את המסלול היום

חלקית...
והרי כמה תיקונים:
1. עד העץ (המסלול שיורד לגשר כפר הנשיא) יש 7 ק"מ ולא 6.
2. לאחר הבריכה הצפונית ביותר במסלול, השביל המטפס הוא מצפון, ממערב יש שביל שמתחיל לחזור דרומה אבל חסום.
3. הטיפוס מגשר בנות יעקב עד צומת בית המכס, אורכו 4.2 ק"מ ומטפסים כ-350 מטר...
בדרך חזרה רכבתי על הכביש עד חד נס (ישר לצימר)
נכתב ב - 22/07/2007 01:56:42

הארות להערות

-הגשר ההרוס הוא רק השם הלא רישמי לגשר כפר הנשיא ובודאי שהוא לא הרוס כי בדרך חזרה כשעוברים מעל הירדן,עוברים עליו.
-בחורף המסלול ברובו בוצי להחריד ואני מאוד לא ממליץ לרכב בו אלא אם יש לך אוסף גדול במיוחד של אוזניים ומעבירים.
נכתב ב - 29/07/2007 23:44:17

לעניין הגשר

רק לשם הדיוק וכדי לא להטעות. גשר כפר הנשיא אינו הרוס ואינו מכונה כך.
הגשר ההרוס היה כינויו של גשר הדודות מדרום לגשר כפר הנשיא, גשר זה נהרס במהלך השנים ולא שופץ.
עם השנים הסירו גם את יסודותיו וכיום אינו קיים.
נכתב ב - 31/07/2007 17:13:17

מסלול דומה

מסלול דומה עם תוספות

רז
נכתב ב - 06/08/2007 00:12:03

הבהרה !!!.

במפה סימון שבילים מס' 1 (החרמון הגולן ואצבע הגליל)שעליה אנחנו מסתמכים בטיול זה,גשר כפר הנשיא מכונה הגשר ההרוס (בנוסף לגשר הדודות) ובכל מקרה בהסבר המסלול כתבתי שעוברים על הגשר וחוצים עליו את הירדן(נקודת רחצה מס' שלוש).
נכתב ב - 09/08/2007 22:34:00

אפשר לצרף מפה

להשלמת התיאור המפורט?
נכתב ב - 27/11/2008 19:23:46

אורך טיול

יותר בכיוון של 31 ק"מ נטו(ללא חיתוך לבריכות וכדו')