סיבוב ארוך בכרמל

הוסף רכיבה ליומן אישי

תאור הרכיבה

מסלול הטיול:
תחילת הרכיבה בחניון החי-בר, הצמוד לאוניברסיטת חיפה.
נרכב לכיוון צומת דמון דרך מספר שבילים וסינגלים. מצומת דמון נרכב בשלושה סינגלים רצופים עד לחניון בית היערן הנמצא בתחילת דרך נוף כרמל. נמשיך ברכיבה על דרך נוף כרמל עד המוחרקה, שם נעצור לנישנושים ובתקווה - גם קפה. מהמוחרקה נתקדם קצת על הכביש וניכנס לשטח שוב אחרי קילומטר. רכיבה קצרה ונכנסים לנחל אורן. נצא מהנחל כדי לחצות את הכביש בין דליית אל-כרמל ועוספייה ומייד נחזור אליו שוב. נמשיך בנחל אורן, ולפני בקעת אלון נקפוץ לביקור בפסגת הר שוקף. אחרי מנוחה קצרה והתאוששות נמשיך דרך הר ערקן לבית אורן. לסיום - שוויצריה הקטנה ועוד כמה סינגלים יפים עד האוטו.
מפת המסלול: סרקתי את המסלול במספר קבצים. כל מי שמעוניין לקבל את המסלול מסומן על מפה, מוזמן לשלוח לי מייל.

דרגת קושי:
המסלול ארוך וקשה ודורש כושר רכיבה מצוין ויכולת טכנית טובה בסינגלים. קצב הרכיבה גבוה. נא להרשם בהתאם.
הגעה לנקודת מפגש:

ממרכז הארץ:
נוסעים צפונה על כביש החוף עד מחלף עתלית. יורדים במחלף ונוסעים מזרחה (בערך דקה) עד למפגש עם כביש חיפה - תל-אביב הישן (כביש 4). בכביש הישן (צומת T) פונים שמאלה (צפונה) ונוסעים חצי קילומטר עד לצומת אורן. בצומת אורן פונים ימינה לכיוון בית אורן. מטפסים בכביש, עוברים את בית אורן וכלא דמון ומגיעים לצומת דמון (צומת T). פונים שמאלה בצומת דמון. נוסעים כ-4 ק"מ עד שרואים מצד שמאל את חניון החי-בר. יש שילוט בכניסה לחניון, והוא נמצא במרחק יריקה מהבניין הגבוה של אוניבסיטת חיפה.
מצומת יגור:
פונים לכיוון נשר. עוברים את הרמזור בפניה לקיבוץ יגור וממשיכים עוד 2.5 ק"מ. עוברים רמזור נוסף, וברמזור אחריו פונים שמאלה (שילוט שמאלה לרמות יצחק). עוברים 2 רמזורים צמודים וממשיכים בעליה כל הזמן ישר ללא פניות, עד שנגמרת העלייה ומגיעים לרמזור (4 כיוונים) בצומת דניה. פונים שמאלה לכיוון אוניברסיטת חיפה (הבניין הגבוה), עוברים את הכיכר בכניסה לאוניברסיטה ו-100 מטר אחריו בצד ימין נמצאת הכניסה לחניון החי-בר.
מים
לפחות 4 ליטר לרוכב.
מזג אוויר צפוי
נאה, 20 מעלות.
הטיול יצא לפועל רק אם לא יהיה הרבה בוץ!
אנא בדקו יום לפני היציאה שהטיול אכן מתקיים.

רשימת משתתפים

עד כמה טכניים הסינגלים?
נכתב ב - 25/12/2006 12:13:21

רמת הסינגלים

מדובר בסינגלים ממוצעים לפארק הכרמל. צרים, טכניים, קצת עליות, קצת ירידות. אלה סינגלים "זורמים" ללא דרופים גדולים וכו'.
מי שרכב סינגלים בכרמל יודע במה מדובר.