סובב עמק-החולה

הוסף רכיבה ליומן אישי

תאור הרכיבה

מסלול הטיול:
רכיבה מיסוד-המעלה צפונה לאורך הירדן, טיפוס (כ-200 מ' הפרשי גובה) מעל קיבוץ גונן וכניסה לשביל (סמ"ש אדום) הממשיך צפונה על צלע רמת הגולן במגמת עליה, עובר ליד קיבוץ שמיר וממשיך במגמת עליה עד לקצה הצפוני של ציר הנפט (ליד קיבוץ שניר). משם ירידה קצרצרה בכביש עד לתל-דן ורכיבה מישורית על שביל ישראל לכיוון מערב עד לכפר-גלעדי. טיפוס (כ-100 מטר הפרשי גובה) עד לכניסה דרומה לשביל ישראל בדרך נוף העוברת על צלע הרי הנפתלי מעל קריית-שמונה ועמק-החולה (צבירה של כ-250 מטר נוספים בהפרשי גובה). חציית בקעת-קדש (מישורי), ירידה לתוך נחל דישון וחזרה ליסוד-המעלה (15 ק"מ אחרונים במגמת ירידה). לחילופין, ניתן לקצר קצת בסוף בדרך יותר קלה ולרדת דרך שביל ישראל לשדה-אליעזר ומשם ליסוד המעלה.
מפת הטיול, בלינק הבא:

דרגת קושי:
המסלול אינו קשה טכנית, אך הוא קשה פיסית. המסלול ארוך (בערך 70 ק"מ, להערכתי כ-1000 מ' עליות מצטברות) אך בדרכים טובות יחסית. לא מדובר בטיול סתלבט עד החשיכה, אלא בטיול בקצב גבוה (כ-15 קמ"ש בממוצע או יותר - תלוי בקבוצה). נא להירשם בהתאם.

הגעה לנקודת מפגש:

מצומת גולני:
נוסעים צפונה בכביש 65 עד צומת קדרים,

בצומת קדרים פונים מזרחה (ימינה) בכביש 85 עד לצומת עמיעד,

בצומת עמיעד פונים צפונה (שמאלה) בכביש 90. ממשיכים צפונה בכביש 90, עוברים את קיבוץ עמיעד, עוברים את ראש-פינה, עוברים את חצור הגלילית, עוברים את צומת מחניים ועוברים את איילת השחר. מגיעים לצומת יסוד המעלה (יש בצומת תחנת דלק סונול).

בצומת יסוד המעלה פונים מזרחה (ימינה) ונוסעים כ-4 ק"מ לתוך המושבה עד שמגיעים לכיכר (ליד מגדל המים).

הגעתם!!!

מים
לפחות 4 ליטר לרוכב.

מזג אוויר צפוי
נאה/מעונן חלקית
הטיול יצא לפועל רק אם לא יהיה הרבה בוץ!
אנא בדקו יום לפני היציאה שהטיול אכן מתקיים.
במידה ויהיו שינויים, אשלח הודעה לכל הרשומים.

אם יש שאלות - אתם מוזמנים להתקשר.
מתן

נכתב ב - 19/12/2006 07:53:07

פרטים לגבי המסלול

מתן,
הפעם האחרונה שרכבתי מעל 70 ק"מ היתה עם בייק מור ממצפה רמון לשדה בוקר לפני חודש וזה היה בקטעים מסויימים תענוג מפוקפק. כדי להעריך את התאמת הטיול ליכולותיי, אשמח אם תפרט לגבי התוואי - איזה חלק מהמסלול בעליות, באיזה שלב העליות (תחילת המסלול, כשיש עדיין מרץ ואנרגיה או בסופו, כשרק רוצים לחזור הביתה...),אופי העליות, סה"כ טיפוס מצטבר וכו.. בסה"כ העליות הן שעושות את ההבדל.תודה מראש. יוסי

בועז - אם אצטרף, תוכל לנסוע איתי. יוסי
נכתב ב - 21/12/2006 16:42:36

פורש, לצערי

מילא 70 ק"מ, אבל גם מעל 1,000 מ' טיפוס קצת גדול עלי. נאלץ לפרוש לצערי.