ירושלים תל אביב בסגנון בננה (מינימום עליות)

פרטי המסלול

נקודת יציאה והסבר הגעה

תחנה מרכזית ירושלים

מקום מומלץ לחניית רכבים

חניון עירוני "חנה וסע, בסמוך לתחנת רכבת ארלוזרוב בתל אביב. משם לוקחים אוטובוס לירושלים.

אטרקציות

עין לבן (מומלץ ביותר), גשר קובי, נחל רפאים, נחל שורק, תחנת רכבת בר גיורא, תל בית שמש (בד"כ אני לא עוצר כי זה מיד אחרי הפסקה בתחנת דלק), אמת מים עתיקה ליד תחנת דלק נען (לא ביג דיל ולפעמים השער נעול),

עונות השנה המומלצות למסלול זה

אביב מומלץ ביותר - קיץ במסגרת מגבלות החום- סתיו במסגרת מגבלות הגשם והבוץ, בחורף יש קושי רב לפלס דרך מסביב לשלוליות בוץ גם אחרי מספר ימים יבשים. עדיפות למאי יוני בהם יש אור יום שעות רבות.

טיפים למסלול

שימו לב! בעקבות מספר מקרים של נפילה אני מוצא צורך להזהיר. מספר ק"מ לפני כביש 38 יש מעבר נחל, גשר אירי לחציית נחל שורק (המעבר האחרון מעל הנחל לפני כביש 38). המעבר על הגשר האירי נראה תמים מאחר והוא עשוי בטון, אבל על הבטון יש ירוקות העלולה לגרום לגלגלים להחליק הצידה. סעו בזהירות

תאור המסלול

מירושלים לתל אביב: - בסגנון בננה (מינימום עליות)
לא חייבים GPS .
נדרשת מפת סימון שבילים ומד מרחקים.
זמן רכיבה ברוטו, 10 שעות.

את המכוניות אפשר להחנות בתחנת אוטובוס ארלוזרוב בתל אביב. לירושלים אפשר להגיע באמצעות  אוטובוס של אגד, קו 480.

סיפור הדרך.
חלק 1 – מאגד ירושליים לגן החיות התנכ"י
יציאה מאגד ירושלים לאורך רחוב,  בן צבי, בהמשכו רחוב חיים הזז, ימינה לרחוב הרצוג,  בהמשכו רחוב גולומב, פונים שמאלה לרחוב  אגודת ביתר ,  ימינה לרחוב מודעי, שמאלה לחנייה של  גן החיות התנכ"י.  הקטע עובר בצמוד לפארק צ'רלס קלור ועמק המצלבה עם שביל אופניים מסומן. הרכיבה בכביש תהיה מהירה יותר תוך ניצול מגמת הירידה.
9/4/2013 עדכון: במקביל לרחוב מודעי יש שביל אופניים חדש, החל מצומת רחוב אגודת הפועל עד לגן החיות.

חלק 2 – מגן החיות התנכ"י לבית שמש דרך נחל רפאים   ונחל שורק
בפינה הדרום מערבית של מתחם החנייה עולים על שביל מסומן כחול.  ( סלע עם כיתוב "דרך נדב")
אחרי  1.2 ק"מ מומלץ לעצור לביקור רגלי בעין לבן.
אחרי קילומטר נוסף על הכחול התפצלות שבילים (מזלג) כחול/שחור. כאן פונים שמאלה לשחור.
רוכבים על השחור  במשך  3.2 ק"מ , מתוכם עלייה חדה בקילומטר האחרון. מגיעים לסימון ירוק המתפצל כמזלג. כאן ממשיכים שמאלה במזלג על סימון ירוק  בירידה מדהימה של שלושה ק"מ  עד גשר קובי המחודש.
בגשר קובי (המחודש) מבחר גדול של סימונים ושבילים, אנחנו  ממשיכים על סימון אדום  מערבה  (מסילת הרכבת משמאלנו.). אחרי  6 ק"מ  על האדום חוצים את כביש 386. ממשיכים על האדום לאורך נחל שורק  וחולפים בסמוך לתחנת הרכבת בר גיורא עד מפעל הבטון ובהמשך דרך אספלט עד כביש 38  (ליד תחנת המשטרה).
פונים שמאלה לכביש 38 עד אחרי הקניון לתחנת פז  בצד שמאל של הכביש, כאן ממלאים מים.
חלק 3 – מבית שמש  לרמלה
מתחנת פז ממשיכים מזרחה על כביש 38 ופונים ימינה ברמזור לכיוון צרעה ואחרי 15 שמאלה לדרך עפר כך למרגלות תל בית שמש, אחרי ק"מ אחד מסתיימת הדרך  במושב  ישעי. פונים ימינה ובהמשך מתעקל הרחוב שמאלה.  בסוף  הרחוב מתחילה דרך  כורכר  , ממשיכם בדרך הכורכר ופונים ימינה (יש כמה פניות אפשריות וכולן טובות) לכיוון המסילה. רוכבים מערבה בסמוך למסילה  שנמצאת מימיננו.  כאשר השביל מסתיים והופך לאספלט, נמשיך על האספלט עד לחציית כביש מס' 3.
עדכון 3/5/11 ,חוצים את כביש מספר 3 במעבר חצייה (בצומת הכניסה לבסיס הצבאי), מדלגים מעבר לגדר הפרדה אל שביל כורכר ועליו רוכבים מזרחה 200 מטר, מיד אחרי שעוברים תחת גשר המסילה החדש פונים שמאלה/צפונה וחוצים את תעלת הניקוז על גשר המסילה הישן (כבר אין עליו מסילה) . המשיכו מימין למסילה בדרך עפר לאורך 2.5 ק"מ על מנת לחצות מעל המסילה בגשר החקלאי  שבמשכו מערבה שביל 4X4  איתו תרכבו 420 מטר עד פנייה ימינה לתוך חורשה, אחרי שהשביל מתעקל שמאלה צומת שבילים עם  פינת חמד ע"ש שני טייסים , המקום יש צל וספסלים, מתאים למנוחה ומתוחזק היטב ע"י מקורות, במקום יש גם ברזייה ואפשר להצטייד במים במקרה חירום). בסיום המנוחה חוזרים לצומת השבילים ומשם אחרי 320 מטר צפונה חוצים את כביש 411. רוכבים בשולי הכביש 260 מטר ופונים ימינה לאספלט משובש. אחרי 650 מטר עץ גדול, פונים ימינה/מזרחה ואחרי 390 מטר חוצים את המסילה במנהרה תת קרקעית. ביציאה מהמנהרה פונים שמאלה ומיד שוב שמאלה לאורך 700 מטר עד כביש מס' 6.

רוכבים צפונה בדרך כורכר סמוך ומימין לכביש 6  . כעבור 3.3 ק"מ ( 200 מטר לפני תחנת "אלונית – נען מזרח) חוצים מעל כביש שש בגשר חקלאי.  בסוף הגשר פונים ימינה  ואחרי 200 מטר כניסה מיוחדת לרוכבי אופניים אל תוך מתחם "אלונית". כאן ממלאים מים ןמתרעננים במזגן של בית הקפה.
חוזרים  לשביל העפר ורוכבים צפונה בסמוך לגדר הכביש. אחרי 1,450 מטר פונים שמאלה/מערבה למנהרה תת קרקעית גדולה שבקצה השני שלה הרחוב המרכזי של מושב מצליח.  רוכבים עד סוף הרחוב, פונים שמאלה ואחרי 50 מטר ימינה עד  צומת הכניסה למושב. פונים ימינה ורוכבים על שולי הכביש  עד כביש 40, פונים ימינה ואחרי 150 פונים שמאלה ברמזור לתוך רמלה. דרך הסמטאות חוצים את העיר עד רחוב הרצל, רוכבים לאורך רחוב הרצל המרכזי ברמלה בכיוון צפון מזרח על . אחרי שנצא מהעיר נמשיך לרכב  בשולי כביש  44 מזרחה עד הכניסה למושב ניר צבי.

חלק 3 - מרמלה לתל אביב

מכביש 44 נפנה ימינה למושב  ניר צבי.  בפנייה ראשונה נקח שמאלה (בכיכר) .  נמשיך באותו כיוון  צפונה ונעבור שער צהוב  בכניסה לאיזור תעשייה. שוב נמשיך באותו כיוון  עד אחרי שני בנינים של חב' עמינח שמימיננו, הכביש מתעקל ימינה ואנחנו יחד איתו. 80 מטר אחרי העיקול  פונים שמאלה מעל שער מוט אל שביל כורכר, רוכבים צפונה 600 מטר עד סוף השביל ופונים שמאלה, אחרי 300 מטר פונים ימינה/צפון-מזרח, אחרי 270 מטר פונים שמאלה/מזרחה. אחרי 400 מטר מולכם קיר גדר בטון, פונים ימינה/צפונה ורוכבים 1.3 ק"מ עד צומת שבילים עם עץ גדול בודד ומחסן נטוש, כאן פונים ,חצי ימינה/צפון מזרחה. אחרי 450 מטר ממשיכים עם עיקול השביל שמאלה, אחרי 180 מטר פונים ימינה עד לגדר היקפית של מושב כפר חבד, רוכבים מימין לגדר עד שער מוט, מדלגים מעל השער אל שביל 4X4 מרובה עשבייה בין גדר המושב לבין מסילת רכבת, שביל שיוביל לתחנת הרכבת כפר חבד.
100 מטר  אחרי תחנת  כפר חב"ד פונים ימינה תוך כדי חצייה במעבר רכבת מרומזר ומיד אחריו מתחת לכביש 1. ממשיכים בכביש לתוך מושב צפריה, במזלג לוקחים ימינה, בצומת T לוקחים שמאלה, בכיכר ימינה ליציאה מצפריה. ממשיכים ישר עד צומת T ופונים שמאלה אך רוכבים על המדרכה השמאלית (אך ורק במדרכה השמאלית מטעמי בטיחות) . בסוף הכביש (מדרכה) צומת T עם כביש 412, פונים ימינה על כביש 412, אחרי כמה מאות מטרים עוברים על גשר מעל נחל אילון. מיד אחרי שעברנו את הגשר יורדים ימינה (ברגל) אל הגדה הצפונית של הנחל. (אפשר להגיע לגדה הצפונית של נחל אילון סמוך לכביש 4 דרך השכונה החדשה באופו הבא במושב חמד - בכניסה לשכונת החדשה יש כיכר, פונים שמאלה (דרומה) בכיכר, אחרי 470 מטר פונים מערבה, לפני כביש 4 פונים צפונה עד לאנטנה סלולארית, שם נמצאת "רפמה" בירידה לנל אילון. אם הרמפה חסומה בתעלה אז מקיפים את האנטנה משמאל עם כיוון השעון. חוצים את נחל אילון לגדה הצפונית, פונים מערבה על הגדה הצפונית של נחל איילון עד לפארק דרום בקרבת האגם. מהאגם ממשיכים  מזרחה , חולפים על  מגרשי כרורסל משמאלנו שבסופם מגרש חנייה המתחבר בקצה הרחוק שלו לרחוב תשרי. ממשיכים ברחוב תשרי  עד הסוף, חוצים את רחוב  לח"י במעבר חצייה וממשיכים ישר  לתוך סמטת ששון עד לשוק התקווה, שם פונים ימינה ואחרי 50 מטר פונים שמאלה לרחוב אצ"ל (הרחוב הראשי של השיפודיות בשכונה -  רמז לרעבים). בסוף רחוב אצ"ל פונים ימינה לרחוב ההגנה, אחרי 50 מטר פונים שמאלה לרחוב יגאל אלון.  ממשיכים עם רחוב יגאל אלון ופונים שמאלה לרחוב ערבי נחל. אחרי 300 מטר  נקודת הסיום בתחנת אגד "מסוף ארלוזרוב".

בהצלחה

GPS

מפת המסלול

גרף רכיבה

מפת מסלול כללית

מפות למסלול

נכתב ב - 24/07/2009 16:52:06

רונן, מגיעים ממזרח

בגשר קובי (המחודש)... אנחנו ממשיכים על סימון אדום מזרחה (מסילת הרכבת משמאלנו.). אחרי 6 ק"מ על האדום חוצים את כביש 386

לדעתי צפונה , בקצה הירידה כשמולנו הגשר (לא עוברים אותו) פונים ימינה . זה קטע בו נחל רפאים "עולה" צפונה, או שאני צריך מצפן!?
נכתב ב - 12/07/2010 09:12:49

הכל "מכתוב"

ממשיכים על סימון אדום מערבה (מסילת הרכבת משמאלנו.)