הר אורה וצוקי עברונה

מתאים לליל ירח: לא

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

מאילת נוסעים צפונה עד צומת באר אורה. פונים שמאלה לישוב (בניינים בסגנון "שונה"), מחנים את הרכבים בתוך השכונה החדשה.

מקום מומלץ לחניית רכבים

באר אורה, ישוב המוקם צפונית לאילת, מאחורי השער.

אבני דרך במסלול

הר אורה, צוקי עברונה, מחנה הגדנ"ע העזוב בבאר אורה.

אטרקציות

אין. רק נוף יפהפה ושקט מדהים.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

אני רכבתי בסוף נובמבר, אבל נראה לי שמתאים בכל השנה.

טיפים למסלול

יש שתי עליות במסלול, אך הן קצרות (גובה לא נמדד)

תאור המסלול

המפה המצורפת הודפסה מאתר האינטרנט amudanan.co.il. המסלול משורטט כשעליו המספרים המופיעים בסוגריים.

1. יוצאים משער באר-אורה (1), ובפניה הראשונה בכביש פונים שמאלה (2), לכיוון צפון.
2. מפגש עם דרך עפר (3). פונים שמאלה במפגש הכביש עם דרך עפר סמ"ש ירוק.
3. רוכבים בסמ"ש ירוק עד למפגש עם שביל שחור (4). הסמ"ש השחור מופיע מעט אחרי שרואים סימון אדום (במפה של "עמוד ענן" נראה שמהירוק עוברים לאדום ורוכבים עליו עד לפיצול לשחור, אבל עד כמה שאני ראיתי הפניה לסמ"ש שחור הינה מסמ"ש שחור, קצת לפני שלט שמצביע על הדרך לחניון לילה).
4. פניה חדה שמאלה לסמ"ש שחור.
5. מיד לאחר הפניה לסמ"ש השחור יש עליה די קשה, אבל קצרה (כ-300 מ'), שבקצה כתף.
6. ממשיכים בסמ"ש שחור, בירידה זהירה שחלקה אינו מתאים למתחילים.
7. מזלג. רוכבים עד למזלג בו הסמ"ש השחור ממשיך שמאלה (5). עוזבים את השחור ולוקחים את המזלג הימני (יתכן שהוא מסומן כסמ"ש כחול, ובכל מקרה המשך השביל מסומן בסמ"ש כחול).
8. עוקבים אחרי השביל עד מחנה הגדנ"ע הנטוש של באר-אורה. עוברים דרך הבסיס, וחוצים דרך פירצה בגדר (6).
9. אחרי המחנה פונים ימינה לכיוון עליה קשה. לא הצלחתי לאתר את הסמ"ש הכחול, כי ככל הנראה איבדתי אותו במחנה (יתכן שאחרי הגדר הייתי צריך לפנות שמאלה), אבל לדעתי הנוף הנגלה אחרי העליה שווה, ובהמשך השביל חוברים לסמ"ש הכחול.
10. עוקבים אחרי הסמ"ש הכחול שלוקח אותנו דרומה בצידו המזרחי של הר אורה וצוקי עברונה.
11. מפגש עם כביש (מסומן למיטב זכרוני בסמ"ש שחור) (7).
12. אפשרות אחת היא לפנות שמאלה (מזרחה) וליסוע על הכביש עד לשביל המסומן באדום, בשביל האדום לפנות שמאלה (צפונה) ולרכב עד באר אורה, לרכבים.
13. אפשרות שניה (ומועדפת), היא לפנות ימינה ולרכוב על הכביש לכיוון נחל צפונות.
14. כשמסתיים הכביש בשער, ממשיך שביל מצידו הימני, אבל חלקו לא רכיב (8). אפשר להמשיך ככל שאתם מרגישים נוח עם השילוב רכיבה / הליכה, ובנקודה מסויימת לחזור לנקודת הצומת (המפגש בין סמ"ש כחול והכביש) (9).
15. ממשיכים לרכוב על הכביש עד לסמ"ש אדום (10), או עד כביש הערבה, קצת אחריו.
16. בסמ"ש אדום פונים שמאלה (צפונה), ורוכבים עליו עד באר אורה, לרכבים. אפשר להמשיך עד כביש הערבה, לפנות בו שמאלה (צפונה) ולרכוב עליו עד צומת באר אורה, ולרכבים. אני העדפתי את חלופת כביש הערבה, כי באותה עת התקיים עליו טריאתלון אילת, והכביש היה חסום לתנועת רכבים.

קישור לגלריית תמונות (לחץ). קישור לסרטון וידאו (לחץ).