חורשים את חורשים

מתאים לליל ירח: לא

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

יש 2 אפשרויות: 1. מחנים את הרכבים בכניסה לישוב מתן, ימינה בפניה הראשונה אחרי הבוטקה של השומר. נא לשמור על השקט. ישנם דיירים ברחוב הזה. 2. בכניסה לישוב חורשים, אחרי השער, בחניה שמאחורי המפעל, משמאל. מחלף חורשים/מתן - נמצא בכביש 443/531 אחרי המושב חגור (מצומת קאסם, כביש 5, ראש העין וירושלים) ולפני ג'לג'וליה (למגיעים מכיוון אייל, נתניה, שדי חמד). לצד מחלף כביש 6.

מקום מומלץ לחניית רכבים

אבני דרך במסלול

הרבה אבנים - בעיקר סלעים...

אטרקציות

החרבה עם מגדל התצפית. אחל'ה בריזה ובסיס למספר סינגלים. מצפה אופיר ע"י נירית - נוף למזרח,ארנית וכו'. נחל קנה וחוות הסוסים - שולחנות פיקניק מוצלים.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

כל השנה - בעיקר בסתיו ובאביב. בקיץ - גם בלילה!

טיפים למסלול

לפני הרכיבה מספר אזהרות: בטיחות: מדובר בתא שטח בעל מאפיינים מסוכנים. מרבית השבילים רוויים באלמנטים טכניים (עולים ואו יורדים), ומי שאינו מורגל בכך, עשוי להיפצע. בחלק מהשבילים יש אבנים מתגלגלות ואו דרדרת מסוכנת (בקיץ). שום דבר אינו בלתי אפשרי, וגם הביתיים שבינינו מקפידים לרכב עם מגיני ידיים ורגליים. קסדה, ומים בכמות מספקת, זה ברור. ברכיבות ראשונות במקום, מומלץ מאד להתלוות למוביל שמכיר. שמירה על הטבע: למרות שלרובנו אכפת, בכל זאת אני מוצא לנכון לבקש לשמור על נקיון היער, ולהמנע מהשלכת פסולת שלא בפחים. אין הרבה, לכן תמיד אפשר לשים בתיק הגב או בכיס הבגד. היבט נוסף לשמירה על הטבע, הוא הווצרות של "גרסאות" וקיצורים לשבילים ע"י כאלה שאינם מכירים ומתברברים. יש חיות בר ביער, ובפירוש יש מקומות שלא קיימים שם שבילים כדי להתרחק מהן. זו עוד סיבה להתלוות בהתחלה למוביל שמכיר.

תאור המסלול

זהו רק מסלול מוצע אחד שאפשר לעשות בחורשים. למען אלה שממהרים תמיד לחזור הביתה - הוא "יעיל" ומהווה רצף של רכיבה שמרביתה בסינגלים ומעט "קטעים מנהלתיים". כמובן שניתן לעשות כל וריאציה אפשרית, ויש הרבה כאלה.
קל להבין את ההסבר - אם מתבוננים במפה במקביל.

קרדיט כללי למסלול: אופיר יהב - שגם הכין את המפה.

נערך בשנית על ידי.

יוצאים חזרה מהישוב מתן לכוון הכביש ממנו הגענו. בכיכר ממשיכים ישר וכ-150 מטר אח"כ ישנה פניה ימינה היורדת בתלילות לכוון מערב. ממשיכים מעט ויורדים ימינה בזהירות לתעלת בטון ושוב פונים ימינה למעבר שמתחת לכביש ומגיעים לדרך אספלט נטושה.
אפשרות אחרת הינה לרכוב בשביל משמאל לכביש הכניסה, לפנות שמאלה בצומת/כיכר ולחצות את הכביש ולרדת בשביל. מגיעים לאותה נקודה - על כביש אספלט ישן.

בנקודה זו יש 2 אפשרויות:

אפשרות אחת ומומלצת, הינה לעלות בסינגל עולה קצר "העליה", הנמצא בדיוק לפנים - ממנו נגיע לסינגל "החרש", סינגל העולה מהצומת הרחבה שמעבר לכביש בו סיימנו את העליה האחרונה (הראשונה שלנו). מול החניה והשילוט - יש סינגל העולה מימין, לצד צינור ברזל. הסינגל מתפתל מעט שמאלה ואז ימינה ואז שובר שמאלה - יורד ועולה, נכנס למקטע מיוער, ואז שוב פונה שמאלה ולמטה עד לקטע בו יש ירידה טכנית תלולה עם דרופ (זהירות!) וכן אפשרות להמשך הסינגל שמאלה - וחזרה להתחלה (ראו בהמשך). משם ניתן לעלות ימינה עד סינגלים "דיר הכבשים", "הבריכה" ונוספים (ע"ע בהמשך ובסעיף 5).

אפשרות אחרת זה לעלות בסינגל, ואז כשמגיעים לכביש - במקום לחצות ולהכנס לרחבה המסומ"שת בכחול ובשילוט קק"ל - להמשיך לרכוב בכביש ימינה, לעבור את בית העלמין והמפעל - עד שמגיעים לשער הקיבוץ (חורשים), משמאלנו.
שם פונים ימינה, ומיד שמאלה לשביל 4
X4 המקיף את הקיבוץ בצמוד לגדר. הקפה זו, שרובה עליה, משמשת בעיקר לצורך חימום ו"התנעה" ולצבירת עליה מצטברת... במהלך ההקפה (לאחר כקילומטר), מגיעים לצומת שבילים. שם מתחיל סינגל "דיר הכבשים". הסינגל יוצא בפיתול במגמה ימינה עד לשביל לבן, בו פונים שמאלה, ולאחר כ-20 מטר שוב שמאל חזרה להמשך הסינגל. סינגל זה מהנה מאד גם כשרוכבים אותו הפוך.
לסינגל זה ניתן להגיע גם מהשביל הלבן שעולה מהצומת בו מסתיים סינגל "חרש" או סינגל "הבריכה" (ע"ע בהמשך).

3. בסיום הסינגל חוצים את השביל הלבן ולוקחים מעט שמאלה. כאן מתחיל סינגל "הבריכה" (מימין). סינגל  זה רווי באלמנטים טכניים. סינגל זה נגמר בירידה מסולעת אל צומת שבילים לבנים. נסו לרכב את הסינגל הזה הפוך (לטפס בו מהצומת). זה מאתגר טכנית ופיזית.

4. בצד שמאל רואים את הכניסה/יציאה מ/לסינגל הבא: "החרש", אותו הזכרנו/איתו הגענו בהתחלה. זהו סינגל מעגלי. ניתן לעלות בו חצי-ימינה. בסוף הסינגל הזה, כאמור, יש אופציה לסיום במסלול דאונהיל עם גשר עץ ולהגיע לצומת בה התחלנו אותו, או לפנות שמאלה ולזרום שוב ואז לרדת בצומת הראשית של הכניסה ליער חורשים (סמ"ש כחול).
חוזרים לצומת ממנה התחלנו את הסינגל (אם בסיום הדאון-היל הקל, או לאחר הזרימה שמאלה וההגעה לצומת הראשית - אחרי שפנינו ימינה ורכבנו בירידה מתונה חזרה, או בצענו "לופ" מלא ומעגלי של כל הסינגל).

5. חזרנו לצומת. בצומת
פונים ימינה ומטפסים בשביל הלבן עד אשר מגיעים להסתעפות קטנה משמאל. פונים, מטפסים עד לפניה "קטנה" קצרה ותלולה ימינה, לתוך סינגל קצרצר נוסף, "השכנה", המחזיר אותנו לאמצע סינגל "הבריכה", בו נרכב חזרה עד למקום בו הוא מתחיל.
משם יש להמשיך ישר (לא לחזור לשביל הלבן), ולהיכנס לשביל "הנושך". סינגל טכני ותלול. מתחיל במכשול סלע גדול (יש גם צ`יקן ליין לסלע זה), וממשיך בירידות תלולת. זהירות בשביל הזה, ובפרט בקיץ - מדורדר מאד.

6. ביציאה מהסינגל הזה פונים ימינה ואז יש שתי אפשרויות (בכל מקרה - עולים):
    - המאתגרת:  לפנות שוב ימינה ולטפס בשביל 4X4 מלא אבנים. בתום העליה לפנות שמאלה בשביל הלבן, עד לפניה ימינה - לעליה טכנית מאתגרת. בתום העליה, מגיעים לעוד שביל לבן, שם פונים שמאלה לעליה תלולה ולא ארוכה. ממשיכים לטפס עד שמגיעים לפיצול שמאלה וימינה. פונים שמאלה, ומגיעים לפינה עם 6 עצי אורן גבוהים, המאפשרת תצפית נחמדה על האיזור. זה גם מקום אפשרי להפסקת חטיף. הירידה שם תלולה, טכנית ומדורדרת מאד. זהירות !!!  הירידה נגמרת בשביל בטון רחב המגיע לצומת שבילים. בה נמשיך ישר בשביל הלבן.
 -    הפשוטה יותר: להמשיך ישר ולטפס בעליה מתונה יחסית עד שמגיעים לצומת שבילים (ליד גן שעשועים). שם פונים שמאלה לשביל הלבן.

7. בשביל הלבן ממשיכים ישר כ-100 מטר אל התחלת סינגל "היורדת". התחלה שהיא טיפוס תלול וקשה, המסתיים ב"קיר" קצר. לאחר הטיפוס ישנה הקפה של הכיפה - להורדת הדופק ולהסדרת הנשימה, ומשם מתחילות הירידות. השביל טכני מאד עם קטעים תלולים, ומתאים לרוכבים מיומנים.
8. ביציאה מהשביל (חזרנו למקום בו גם מסתיים "הנושך"), פונים שמאלה. פונים שוב בפניה הראשונה שמאלה לשביל לבן, ומתחילים לטפס. פונים בפניה הראשונה ימינה, לשביל 4X4 תלול. בהמשך יש מזלג, לוקחים את הימני. בתום הטיפוס מגיעים לצומת שבילים. שם פונים שמאלה, ומיד התחלת סינגל "הדרדרת" (מימין). ביציאה מחלקו הראשון (לצומת T בשביל לבן כבוש) פונים "חצי" שמאלה ונכנסים להמשך הסינגל.

9. בסיום "הדרדרת", פונים ימינה, לשביל לבן רחב, שמתעקל שמאלה, ומביא אותנו לטיפוס ארוך לכוון מצפה חזי. בהגיענו לסיום העליה, בצד שמאל נמצאת הכניסה לסינגל "הבאר". נכנסים גולשים, נזהרים מהדרדרת, ובסיום, בשביל 4X4 פונים ימינה. שביל זה מגיע לשביל לבן אותו חוצים ומיד נכנסים לסינגל "הסירפדים".

10. זורמים בסינגל זה , שתחילתו בשיפוע קל מטה, באמצעו זווית השיפוע מתחלפת, ומתחיל טיפוס מתון שמסתיים בדיוק מול התחלת הסינגל "עליה וקוץ בה". זה סינגל מתפתל שגם הוא בשיפוע יותר תלול מעלה. הוא מסתיים בעליה תלולה וקצרה ומגיע לשביל לבן נוסף. גם כאן חוצים ומתחיל סינגל "הנבלה". זה סינגל שרובו עליה ומעט מאד שיפועים להחזרת הדופק. בסופו יש ירידה תלולה והסינגל מסתיים באזור בו התחלנו את שביל "הבאר", במתחם החניון התחתון של המצפה. הפעם נכנס לסינגל "הח'ירבה" ונתגלגל בו עד להתחלת סינגל "השמיכה". סינגל זורם זה יורד בתלילות, חוצה את סינגל "הסירפדים", ומסתיים בוואדי.
כמובן שמומלץ לא פחות להתחיל ב"נבלה" - לעבור ל"עליה וקוץ בה" או "הח'ירבה" בירידה, לזרום אל "הסירפדים" ולסיים בוואדי.

סה"כ יער חורשים כולל כ-22 סינגלים משמעותיים ומוכרים (מתוכם כ-13במתחם הגבעה הדרומית - בין חורשים-אורנית לנחל קנה, וכ-9 במתחם הגבעה הצפונית - בין נירית-מתן לנחל קנה). אפשר לספור יותר - אם מחשיבים חצאי סינגלים המופרדים בשבילים לבנים או סינגלים קצרים במיוחד. בנוסף - היער מכיל אין ספור עליות קשות וירידות מהירות, כמו גם דאבלים טכניים (בעיקר חומים) רבים.

מדובר במתחם הסינגלים המשמעותי היחיד באזור השרון, וברמה טכנית גבוהה ועליות מצטברות "מכובדות" יחסית לקילומטראז'.
חורשים (נחל קנה), בשילוב סינגלי ראש העין (נחל שילה) וסינגלי כוכב יאיר (נחל אלכסנדר) - הינם הנאה צרופה ומתחמי אימון מצויינים לתושבי השרון הדרומי - שמתעצלים להדרים לתל חדיד, בן שמן ופארק קנדה, או להצפין למענית.

גרף רכיבה

20/02/2010 07:00 ש קפה בחורשים דני י 12 XC אין הגבלה 3
12/02/2010 07:00 ו קפה בחורשים דני י 12 XC אין הגבלה 2
20/09/2009 15:00 א סינגלים בחורשים Eli 23 0 Singles אין הגבלה 1
29/08/2009 05:55 ש שבת בבוקר - יום יפה: חורשים על הבוקר לַה-קפִּיטָן 16 Singles 5 4
18/07/2009 06:00 ש חוזרים לחורשים rufc 14 Singles 6 2
25/04/2009 07:30 ש חורשים באיזי רוניכ 15 Singles 5 1
22/11/2008 16:00 ש חורשים - בין השמשות, בין שבועות, בין השאר לַה-קפִּיטָן 10 Singles 6 1