דרך נוף מצפה מנות - מצפה הילה - נחל כזיב

מתאים לליל ירח: לא

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

מצפה מנות. לבאים מדרום בצומת כברי ממשיכים ישר צפונה, בצומת הבאה ימינה למנות ושוב ימינה בעלייה למצפה מנות. הדרך משולטת.

מקום מומלץ לחניית רכבים

חנייה במכרש החנייה למושב מנות

טיפים למסלול

להביא בגד ים

תאור המסלול

ספט' 2007–09–15

גליל עליון מערבי – נחל כזיב.

מפה מספר 2 .

המסלול: מעגלי. ממצפה מנות – על דרך נוף למצפה הילה – על כביש לכיוון הכפר מעיליא – על כביש יורד לנחל כזיב – נחל כזיב – למצפה מנות.

טופוגרפיה: עלייה מתונה – ירידה תלולה לנחל – ירידה מתונה בנחל – ועליה למנות.

מרחק : 30 ק"מ לערך.

דרגת קושי: בינוני.

מסלול נח לרכיבה, לא טכני כמעט, שבילים נוחים לרכיבה.

מסלול חצי צל חצי חשוף.

יציאה ממצפה מנות ( למגיעים מדרום, ישר בצומת כברי וימינה בצומת הבאה למנות ).

חונים בכניסה ליישוב במגרש החנייה. משער הישוב פונים בתוך היישוב ימינה ולאחר 150 מטר ישנה פניה ימינה לדרך עפר, דרך נוף מנות – הילה . פונים שמאלה ( מזרחה ) לכיוון הילה.

חולפים את מצפה הילה וממשיכים לכיוון הכפר מעיליא רוכבים על הדרך ישר בתוך הכפר עד ליציאה הראשית שלו. ביציאה לכביש 89 פונים שמאלה לכיוון מעלות ולאחר 500 מטר פונים שוב שמאלה בדרך צדדית הפונה לכיוון מעלות ( מזרחה ) במקביל לכביש 89. או לחילופין למי שיש יכולת ניווט לפני היציאה מהכפר מעיליא לכביש 89, ממשיכים בתוך הכפר עוד קצת מזרחה עד לשולי הכפר המזרחיים ועל שביל אופניים ( עיזים ) מגיעים לכביש סלול היורד בסמוך לקצה המערבי של מעלות.

מכאן מתחילה ירידה תלולה בכביש שהיא כולה כיף ומהירות ( לבדוק בלמים לפני !!! )עד לעין זיו תחילת המסלול בנחל כזיב.

עוקפים את תחנת השאיבה מימין ומתחילים נרכב בנחל. המסלול מוצל ירוק ויפה מאד, וכמעט בכל העונה יש מים זורמים בנחל

ממשיכים לאורך הנחל עד לתחנת השאיבה בעין חרדלית עוברים אותה ולאחר כמה מאות מטרים יש יציאה ימינה מהנחל לכביש העולה למצפה מנות.

מגיעים לכביש, פונים ימינה ועולים עד לרכב במנות. העליה בינונית עד קשה, אך לא ארוכה במיוחד.

נקודות תצפית ומנוחה:

המסלול מדהים!

ירוק כל השנה, בעונת האביב ותחילת הקיץ יש מים בשפע, חוצים את הנחל מספר פעמים במים.

הנוף מדהים במיוחד לאורכו של הנחל.

מומלץ לעצור בעין זיו ובעין תמיר וניתן לשכשך בבריכות בעין תמיר ( להביא בגד ים ).

הערות:

מתאים במיוחד למי שבה לצימרים בצפון.

האזור מלא במסעדות טובות.

מומלץ כמסלול לקיץ לאביב ולסתיו.

ניתן לסיים את המסלול בחוף הים באכזיב, ממשיכים לאורך הנחל אחרי חרדלית , רק צריך רכב נוסף שיחזיר אותנו למנות.