בין הכרמים - מזכרת בתיה וסביבותיה

מתאים לליל ירח: כן

נפתח על ידי

נקודת יציאה והסבר הגעה

תחנת הדלק - כניסה מזרחית מזכרת בתיה.

מקום מומלץ לחניית רכבים

תחנת הדלק - כניסה מזרחית למושבה מזכרת בתיה

אבני דרך במסלול

1. פסי הרכבת 2. כביש חוצה ישראל. 3. יער חולדה. 4. מאגר מיים יסודות.

אטרקציות

שמורת עיינות גיבתון. תל מלוט. יער חולדה.

עונות השנה המומלצות למסלול זה

כל השנה (יש בוץ בחורף)

תאור המסלול

טיול קל ומשובב נפש. מתאים גם למתחילים ומאופיין באטרקציות חביבות לרוכבי אופניים. בתל מלוט שתחלפו בדרך אותר האוצר היקר ביותר עד כה שנמצא בחפירות ארכאולוגיות. ביער חולדה ניתן לשתות קפה מהביל  או לבקר במוזיאון הרצל. ובדרך ליהנות מניחוחות הכרמים ועצי הפרי.

1. מחנים את הרכב בתחנת הדלק ומאחורי התחנה יוצאים מיד לכביש היוצא מזרחה.
2. באזור בונים שכונה חדשה, ממשיכים לכיוון מזרח על גבי אחד הכבישים עד לסופו.
3. מתעקלים עם השביל הראשון שמאלה ובפנייה הראשונה פונים ימינה וממשיכים מזרחה עד פסי הרכבת (המובילים לבאר שבע).
4. כשהגעתם לפסי הרכבת פנו שמאלה (צפונה) ותמשיכו במקביל לפסים כ 400 מטרים ובזהירות רבה תחצו את הפסים (יש אפשרות - לא מגודר) עד לשביל המקביל הנמצא מצידם השני.
5. תמשיכו עם השביל צפונה עד תל מלוט - תל נישא אשר מצידו הדרומי חורשה מוצלת ונעימת מראה.
6. בחורשה תגלו מצד מזרח מסילת רכבת נוספת (לירושליים) המקבילה למסילה שחציתם קודם. סעו דרומה במקביל אליה עד למעבר המיים הראשון העובר מתחת לפסים. תעברו דרכו בזהירות ותחצו את הפסים.
7. ביציאה ממעבר המיים פנו ימינה בשביל (דרומה) ותחלפו את כביש חוצה ישראל העובר מעליכם בגשר.
8. לאחר שחציתם את חוצה ישראל תמשיכו בשביל וקחו פניה ראשונה שמאלה (מזרחה) לכיוון מושב פדיה.
9. לאחר כ 2 ק"מ תאתרו שביל הפונה ימינה (דרומה) אשר יוביל אתכם לשדרת הוושינגטוניות (עצי דקל רזים וגבוהים)  אותם ניתן לזהות כבר די מרחוק (תנסו לחפש אותם ותיכנסו אליהם).
10. בתחילת השדירה פינת חמד חביבה הנקראת מצפה טל.
11. תמשיכו לאורך שדירת הוושינגטוניות דרומה עד ליער חולדה (מקום מומלץ לקפה).
12. טיילו ביער החביב ותמשיכו דרומה עד לכביש בילו טל שחר. תמשיכו בתוך היער מערבה במקביל עד שתגיעו לכביש הכניסה ליער חולדה.
13. חצו את כביש בילו טל שחר בדיוק בנקודת הכניסה של הכביש המוביל ליער חולדה ותראו מולכם מימין (כ 50 מטר) שביל רחב ידיים הפונה דרומה - תמשיכו איתו. שביל זה מאופיין בעליות וירידות ואורכו כ 2 קילומטרים.
14. בסוף השביל פנו ימינה ותמשיכו לאורך גדת מאגר מיים קסום רווי בציפורים (בעונת הקינון) משמאלכם תבחינו ביישוב יסודות.
15. לאחר שעזבתם עם השביל את גדת האגם - אמצו את הפנייה הראשונה שמאלה (מערבה) ותמשיכו עד פסי הרכבת, סעו במקביל אליהם עד לגשר העובר מעליהם, עלו עליו ותחצו את הפסים.
16. תמשיכו מערבה עם השבילים עד שתגיעו לשביל המקביל לכביש חוצה ישראל. כבר תראו גשר מימינכם (צפון). עלו עליו ותחצו את כביש חוצה ישראל לכיוון מערב.
17. שוב תגיעו לפסי רכבת, הפעם לא חוצים אותם. פונים ימינה וממשיכים במקביל אליהם צפונה עד הכביש.
18. פנו שמאלה בכביש, וברכיבה זהירה - עד הכניסה למזכרת בתיה וחזרה לרכבים (ניתן לחצות את הכביש ולהמשיך בשביל שמקביל לפסים ולשוב לנקודה שממנה באתם בחצייתם בפעם הראשונה).

בהצלחה.

GPS

מפת המסלול

גרף רכיבה

נכתב ב - 06/09/2008 13:14:45

עדכון לסלול

ביום שבת 6-09-08,רכבתי את המסלול "בין הכרמים- מזכרת בתיה" מסלול זה עובר בנוף מדהים והוא מומלץ מאד לאילו שמעוניינים להנות ממסלול יפה.
ישנם מספר פרטים שחייבים לקחת לתשומת ליבכם:
סעיף 8: לאחר חציית הגשר של כביש חוצה ישראל יש לקחת ימינה ולא שמאלה כמו שמתואר למעלה.
סעיף 14:השטח שונה מהמתואר מעלה וכיום מתבצעות באזור עבודות פיתוח של מע"צ.
הנסיעה במקביל לישוב יסודות עד לגשר שיש לחצות מעל לכביש חוצה ישראל אורכה עומד על 2.4 ק"מ.