ירקון אל המפלים הגדולים

עונות השנה המומלצות למסלול זה

לא בחורף

תאור המסלול

מסלולי טיול על הירקון יש פה ודאי הרב באלף וריאציות, אז הנה עוד אחד וזמין(קרוב ליד) ויש הקלטה טובה.
טילנו אתמול(17/06/2023) בבוקר אחד מהימים החמים ביותר, אבל יצאנו מוקדם, 6:30 וגם כמה טבילות במים אז היה ממש טוב(אפילו מקרית גת היה שוה למי שהיה אתי לבוא)..
ממש ממש בקצרה, יש לכם כאן הקלטה של GPX וגם סיפור דרך מפורט בגלריה שאעלה כאן עוד מעט.
מרכז הספורט(חינמי)על הדרך הקצרה(לאורך המסילה), הגשר לאתר הזבל,נחל שילה, חסמו, אבל אפשר לעבור, נקודת שתיה של מקורות(אפשר להרטיב את הראש וקצת יותר). עוד קצת וימינה לנופרים ושמאלה מתחת למסילה ומכאן לאורך הנחל.
אנחנו בשביל עוד קצת ק"מ המשכנו אל תל אפק, אנטיפטריס(בכמעט בטוח שיהיה סגור, אבל עוד נפח), אפשר דרך הנופרים, אבל הוא נפתח רק ב8:30,אז מצפון סביב לאתר.
אנטיפטריס סגור, אז חזרה אל מתחת לרכבת ועל הפיתולים של הירקון. מתחת לגשר של חמש(אפשר לטבול שם,להצטנן), נקודת מנוחה מוזנחת, בית לאה,שם טבלנו טבילה ראשונה, המפלים הקטנים,אפשר גם שם להכנס למים. אבו רבאח, אפשר להמשיך על הצפוני, אנחנו עברנו לדרומי, המפלים הגדולים "המפל הנסתר" (מדרום הוא נסתר). ישיבה מתחת למפלים.(אם תבקשו יפה מיוסי,השריף של הנופרים, אולי יכבד אותכם בקפה ובסיפורים).
הלאה על הדרומי יציאה אל שביל כורכר רחב לאורכו של חמש,מתחת לגשר ואל הדרך הקצרה שאתה באנו ואתה אנחנו חוזרים.
חשבתי קצר, אבלל ממש ממש לא.

GPS

מפת המסלול

גלריות שנפתחו למסלול

סה"כ מרחק: 31995 m    סה"כ טיפוס: 1262 m    סה"כ זמן: 3:55:47    מהירות ממוצעת: 12.28 km/h