מצפה רמון- מעלה רמון-ועוד

א. תעשיה של מצפה רמון - רובע דרכי הבשמים רח' הר ארדון או בסמוך

מקום מומלץ לחניית רכבים

אבני דרך במסלול

מעלה רמון-תצפית למכתש, חוות האלפקות. פארק הפסלים - תצפית למכתש לכיון מזרח-סינגל קצר מוליך ביינות לפסלים מתחבר לשביל ישראל צפונה ו/או לסינגל נחל חווה שאותו כדאי לעשות כמסלול נפרד.

אטרקציות

אפשר לשלב הרכיבה עם ארוחה במסעדת הקצה הנמצאת באיזור החניה או בארוח במוטל איי בייק

עונות השנה המומלצות למסלול זה

עפ הטמפרטורות והרוחות

תאור המסלול

מאיזור החניה יוצאים שמאלה אל כביש הכניסה לרובע הבשמים- רח הר עודד ורוכבים עד לת. הדלק סונול (תחנה קטנה משמאל) מול התחנה בצידו הימני של הרחוב פניה ימינה לשביל עפר לכיון צפון צפון מערב. כעבור כ-1 קמ נפנה שמאלה בצמת T מערבה ובעיקול הדרך לכיון צפון נפנה שוב ליד בית הקברות הבדואי לכיון דרום מערב.
נמשיך כ1.5קמ עד לעיקול הדרך לכיון צפון מערב בשביל נוח לרכיבה עד לכרם הראשון שיתגלה לנו. פונים ליד הכרם עם השביל שמאלה בכיון דרום מערב ורוכבים כשני קמ עד הפניה ל"סוכה במדבר" . לא פונים. ממשיכים עם השביל עד לכניסה לשביל מסומן אדום המוביל אותנו דרומה אל עבר שפת המכתש לנקודת תצפית יפה  הלא היא תצפית מעלה רמון.
חוזרים על השביל האדום עד לפניה ל " סוכה במדבר" (יש שילוט) פונים ימינה עוברים את "סוכה במדבר" השביל מתחלף לאספלט וממשיך  במגמה כללית צפון מזרח (מימין ולמעלה ניתן לראות את מצפה הכוכבים) עד למצפה רמון.
לאורך הקטע הנ"ל יש כמה אופציות- אפשר להכנס ולבקר בחוות האלפקות. אפשר לעשות את הדרך חזרה בשביל המוליך צפונה ומתחיל ב"חץ בשקט".
אנחנו רכבנו עד לכיכר העיר והתחברנו לפארק הפסלים שעל שפת המכתש ממנו נפרש נוף המכתש- בשעת אחה"צ נעים והצבעים נפלאים. את הדרך חזרה עשינו על הכביש הראשי שיש בו שוליים צפונה עד לחניה, ניתן למצוא דרך חלופית במידה והכביש הראשי סואן - אנא היזהרו.

GPS

מפת המסלול

מפות למסלול

סה"כ מרחק: 27839 m    סה"כ טיפוס: 1071 m    סה"כ זמן: 3:21:21    מהירות ממוצעת: 11.77 km/h