פארק בריטניה חבל עדולם - מסלול לימות בוץ וגשם

מקום מומלץ לחניית רכבים

תחנת הדלק פז בצומת האלה

אבני דרך במסלול

תחנת הדלק פז בצומת האלה תל עזקה דרך נוף מדהימה מתפתלת לכיוון דרום מצפה משואה חירבית צורה תחנת הדלק בבית גוברין תל עדולם סינגל קנים

עונות השנה המומלצות למסלול זה

מיועד לרכיבה בימות בוץ וגשם

תאור המסלול

מסלול המיועד לימות חורף ובוץ ללא צורך בלהרחיק למדבר
מסלול מעגלי המתחיל בתחנת הדלק בצומת האלה
מכאן גולשים בכביש דרומה כ- 500 מטר ופונים ימינה מערבה צפונה על שביל פנימי סלול המתפתל ומטפס לכיוון תל עזקה
תל עזקמה מקום שתמיד נחמד להגיע אליו - הנופים מדהמים, סיפורי המקרא מוספיםי גם הם ליחודיות של המקום. ניתן בהחלט לערוך הפסקונת קצרצה לספוג את המראות והנופים וכמובן לערוך  רכיבה של 360 מעלות - מזרחה הרי יהודה ומערבה השפלה
מכאן יורדים חזרה מהתל ומתחברים לדרך נוף (סמ"ש ירוק) - דרך מתפתלת עולה ויורדת - נהדר אפשר לעבוד  - מהדרך נשקף נוף מדהים לכיוון מערב, הדרך עוברת מתחת למצפה משואה ממשיכה בחירבת צורה, יורדת מתחת לתל גודד לכיוון תחנת הדלק.
הדרך מסתיימת כק"מ לפני תחנת הדלק - כאן ממשיכים בכביש לתחנת הדלק, אפשר כמובן לעצור להתרעננות וקפה.
המשך בכביש לצומת נחושה, ומשם רכיבה צפונה על הכביש כ- 4ק"מ לכיוון נחושה, פונים ימינה לעבר הישוב נחושה, כק"מ לאחר הפנייה פונים שמאלה (צפונה) סמ"ש כחול, שביל שמחבר לכיוון חירבית מידרס, כאן יששתי אפשרויות: אפשרות א' לרכוב בשביל כק"מ (וזאת במידה והשביל עביר וללא בוץ - אנחנו רכבנו בשביל זה יממה לאחר גשמים - רכיב לחלוטין) במידה ולא ניתן לחצות בשביל החלופה השנייה המשך על הכביש צפונה ולהיכנס לוך כביש פנימי בסמוך לחירבית מדרס.
ההמשך בתוך רשת שבילים סלולים המובלילם לכיוון חירבית עיטרי ומשם לכיוון תל עדולם.
תל עדולם - מקום מצוין להפסקה - תצפיות נוף מרהיבות לעבר גדר המערכת ולמטעים והשדות שבאזור.
מכאן ממליץ מאוד לחבור לסינגל קנים (שוב רק במידה ותנאי השטח מאפשרים).
שתי אפשרויות חזרה לתחנת הדלק:
חלופה מומלצת מאוד - דרך סינגל קנים לכיוון גבעת ישעיהו ומשם לתחנה.
חלופה שניה - לכיוון הישוב עדולם, לפני הישוב חשוב לעצור ליד עץ האלה העתיק הענק והמרשים, חוצים את הישוב (יש לוודא שהשער פתוח), לכיוון צומת עציונה ומשם חזרה לצומת האלה.

GPS

מפת המסלול

סה"כ מרחק: 54345 m    סה"כ טיפוס: 1146 m    סה"כ זמן: 5:25:37    מהירות ממוצעת: 10.02 km/h