לוזית לופית צפית

נקודת יציאה והסבר הגעה

צומת ראם: קפה-ג'ו (\אלונית) בתחנת "דלק" ליד מועצה אזורית יואב

מקום מומלץ לחניית רכבים

צומת ראם: קפה-ג'ו (\אלונית) בתחנת "דלק" ליד מועצה אזורית יואב על כביש 3. גישה אפשרית מכל הכבישים המרכזיים. לבאים מגדרה בצומת ראם לפנות מזרחה לכביש 3, ולאחר כ200 מטר פניה ימינה למועצה אזורית יואב. לפנות מערבה לעבור את המועצה, להמשיך מערבה וליד מכון שטיפה ימינה לפי מקדונלדס לאלונית\דלק\קפה ג'ו. לבאים מצפון מכביש 3 לפנות שמאלה כ200 מטר לפני צומת ראם למועצה אזורית יואב כנ"ל. לבאים מדרום: לפני צומת ראם להכנס לתחנת הדלק של דלק

אבני דרך במסלול

מועצה אזורית יואב. מושב ינון, חרבת טרטר , חוות חיות בדואית, איסטיס- ראו תאור מרתק בעמוד ענן! דרך נוף נחל האלה, מעבר תחת הרכבת וכביש 6, באר לופית: עץ האקליפטוס הענק (משולט): נקודה מצויינת למנוחה ראשונה. המשך לעבר תל-צפית. הסימון השחור פונה שמאלה אך אפשר להמשיך ישר. אופציה לידלים:בקצה של יער חרובית, יש חורשת קק"ל גדולה ומוצלת עם מתקני משחק רבים לילדים: הוספתי להקלטה קו אל נקודה זו (לא רואים אותו בעמוד ענן). שביל סובב תל צפית: הקפת התל מדרום. כשמגיעים לקו הרכס נשקף תא שטח חדש, עם הגבעות הירוקות של פארק בריטניה ברקע. יורדים לצומת העץ למטה וממשיכים ישר לכיוון לוזית. מגיעים לכביש 353 סמוך ללוזית. חוצים בזהירות ומטפסים למערת לוזית. מערת לוזית: הפסקה ארוכה למנוחה, צל, פריסה, וביקור. חוזרים באותה דרך לצומת העץ. כאן פונים צפונה וממשיכים בשביל סובב תל צפית. משלימים את הקפת התל (או את רובה) ויורדים לדרך נוף נחל אלה עם הסימון השחור, וחוזרים לאקליפטוס השחור. במסלול סימנתי אופציה לחתוך באלכסון צפונה- אופציה עדיפה אלא אם יש חחש בוץ (השבילים בה ירודים יותר אינם שבילים לבנים). מהאקליפטוס הגדול, התחברנו לשביל 2x6 במקביל לכביש 6. חוצים את האוטוסטרדה בגשר העילי. המשך הדרך היא הדרך המנדטורית הבריטית המקורית. כפר רי"ף וחזרה למכוניות.

אטרקציות

באר לופית: עץ האקליפטוס הענק תל צפית (הטיפוס לא כלול במסלול). זוהי העיר המקראית גת, מהערים הגדולות ביותר של הפלישתים, משם יצא גליית האגדי. ראו עוד אצל הברל: http://www.groopy.co.il/maslulinfo.aspx?mid=506 מערת לוזית: מערת פעמון מהגדולות והמרשימות בארץ. הדרך המנדטורית הבריטית

עונות השנה המומלצות למסלול זה

רוב השנה. חורף\סתו\אביב, אבל לא אחרי גשם. קיץ: רצוי בלילה.

טיפים למסלול

לא אחרי גשם מחשש לבוץ נקודת היציאה מאפשרת לוגיסטיקה מגוונת: קפה ג'ו ,אלונית\סיגפרדו, מקדונלדס. ממול במרחק הליכה נמצאים מסעדת שיפודים, ומסעדת ורדה. נקודות מנוחה נוספות: האקליפטוס הגדול. לא רחוק ממנו למרגלות תל-צפית יש נקודות פיקניק של קק"ל עם שולחנות מתחת לעצים. בסטיה קלה צפונה אפשר להגיע לקצה של יער חרובית, שם יש חורשת קק"ל גדולה ומוצלת עם מתקני משחק רבים לילדים: הוספתי להקלטה קו אל נקודה זו.

תאור המסלול

מסלול נגיש וקל להגעה במרכז השפלה, קרוב לבית, ומצד שני עם הרבה טבע חקלאות היסטוריה (תל צפית, המזוהה עם בירת הפלישתים: גת המקראית!) ואטרקציה לביקור: מערת לוזית המרשימה.
מסלול יחסית מישורי וזורם המתאים לכולם: מסלול שטח ראשון למתחילים, מסלול למקצוענים שלא רוצים לסוע רחוק, מסלול לליל ירח.
משפחות יכולות לקצר את המסלול או לבצעו בכיוון אחד בלבד, ואפשר בכיוון ירידה ממערת לוזית ע"י הקפצת מכוניות.
מקצוענים יכולים להוסיף את תל-צפית, יער חרובית עם או בלי הסינגל.
נקודת היציאה מאפשרת לוגיסטיקה מגוונת.
בקיצור: מומלץ!
המסלול ברובו בשבילים חקלאיים. יש לוודא מצב הבוץ בשטח בחורף אחרי גשמים. חלקו עובר במושבים וכבישים פנימיים כולל דרך מנדטורית מקורית מימי המנדט.

בהקלטה המצורפת מסלול עיקרי וגם קצת קטעים אלטרנטיביים. לכן אורכו בהקלטה יותר ארוך. במציאות המסלול בערך 36 ק"מ. עץ האקליפטוס הגדול נמצא בנ"צ 18396237 באמצע אחרי כ10 ק"מ מההתחלה.
נקודות הסתעפות בשטח שעלולות להטעות: מסומנות בהקלטה ע"י זנבות בכיוונים האחרים הלא-רצויים.

GPS

מפת המסלול

גרף רכיבה

מפת מסלול כללית

מפות למסלול

נכתב ב - 26/12/2009 10:55:29

תדי

מעולה. אחלה מסלול, אחלה הקלטה.
תודה. תמשיך לייצר עוד טוב כזה.