רכיבת שבת סינגל הצהוב עין השופט-הזורע

נפתח ב: 23/03/2024

שבת עם בוקר נפגשנו מספר חברים ברחבת החנייה בשלוש המשאלות שבקיבוץ הזורע . לאחר התארגנות קצרה יצאנו לדרך. תחילה עברנו בתוך הקיבוץ והמשכנו עד חניון חרובים. אורך המסלול: 18.15 ק"מ, גובה טיפוס מצטבר: 315 מ'. מתחילים בסינגל הצהוב חוצים את הכביש לכיוון דרום השביל שמוביל אותנו לתוך סינגל מקסים ביער המקיף את גבעת משעול. הסינגל נשפך לדרך הראשית שלמרגלות הגבעה, נכנס למקטע מהנה נוסף בתוך היער ואז יוצא וחוצה את נחל השופט. פנינו עם השביל אל דרך רחבה המטפסת לאיטה על מדרונו הצפוני-מערבי של הר גחר. ככל שטיפסנו נפתח לפנינו נוף אל נחל השופט, עמק השלום, יוקנעם עילית, הכרמל ולבסוף גם עמק יזרעאל. לאחר מכן התחלנו לרדת עם הסינגל אל מעמקי היער לחצייה חווייתית של הר גחר. חצינו בזהירות צומת כבישים גדול, נגלה שהסימון על השביל הפך בחציו צהוב ובחציו כחול – הגענו אל הקטע המשותף לשתי הטבעות. לאחר עלייה קלה נוספת וירידה מרגשת, הגענו אל נקודת הפיצול בין השבילים – ימינה להמשך הצהוב ושמאלה להקפה הכחולה. החלטנו שנמשיך עם הסימון הצהוב והגענו לעוד קטע נפלא בירידה באחו בין הפרחים ומול הנוף הפתוח שמסתיימת למרגלות הגבעה בנחל השופט. עיקוף קטן למעבר לצדו השני של הנחל, עוברים בדרך שמובילה אותנו אל עמק השלום. בחווה שנראה משמאל התגוררו משנת 1960 שני גרמנים אוהבי ישראל שפתחו את ביתם ולבם בפני כל המטיילים באזור. בעלי החווה השתנו מאז, אבל עקרון האירוח ואהבת האדם נותרו. משם המשכנו בטיפוס צפונה, חתכנו חזרה לגבעת משעול וסיימנו בסינגל משובח בירידה, המוביל אותנו חזרה לחניון החרובים. משם המשכנו עין חשרת/ עין אמי מכונה גם "המעיין הרומי". נביעה מתוך מערת קבורה בסלע הקירטוני הרך, מתוך חציבת מקמר קדומה. עין אמי לזכר חבר קיבוץ הזורע אמי ברנר שנפל בעת מילוי תפקידו בגבול הצפון. ממשיכים לנוע למערת הגמלים, המערה השחורה מערה גדולה, שחורה מפיח, כנראה שימשה בעבר כחניון גמלים, לכן נקראת בפי ילדי הזורע "מערת הגמלים" ובפי ילדי יקנעם "המערה השחורה". בתוך המערה ישנו תבליט של גמל ומכאן שמה. מתארגנים ומתחילים לחזור חזרה דרך הקיבוץ לחנייה לסיום הרכיבה .