רובע יזרעאל ,קיבוץ דוברת ,עין קשיון, מפגש הנחלים ,פארק מעלה קיש

נפתח ב: 03/12/2022

שבת עם בוקר נפגשנו מספר חברים בפארק העירוני ברובע יזרעאל. אורך המסלול:38 ק"מ גובה מצטבר:443 מטר. יצאנו מרובע יזרעאל עוברים דרך שדות העמק עד מפגש דרכים משם עולים על כביש עוקף עפולה מזרח, אחוזת ברק, קיבוץ דוברת עוצרים בכניסה לקיבוץ דברת 'מצפה ישראלי'. המצפה מנציח שני דורות של לוחמים: יוסף ונחמה ישראלי ז"ל, לוחמי הפלמ"ח ממייסדי קיבוץ דברת ואת בניהם לוחמי גדוד השריון, האחים אפרים ודדי ישראלי ז"ל שנפלו במלחמת יום הכיפורים על הגנת המולדת בהפרש של חמישה שבועות זה מזה. נחמה הפכה לסמל של האמא הישראלית שנאלצת להקריב את היקר לה מכל, אך על אף המחיר ששילמה היא המשיכה את חייה באופטימיות תוך תרומה אדירה לחברה, ועסקה במשך שנים רבות בחינוך נוער עולה – מניצולי שואה, דרך עולי עיראק והודו ועד נוער ישראלי משכבות מצוקה. המצפה ממוקם מול שער הכניסה לקיבוץ דברת, בנקודה שמשקיפה על נוף פנורמי מרהיב של הר תבור וסביבתו, ונבנה בו אמפי צנוע שטובל בירק וסביבו אבני הנצחה שמספרים את סיפורו של המקום. המצפה הוקם בסיועם של בני משפחת ישראלי זמן קצר לאחר שאם המשפחה נחמה ישראלי ז"ל הלכה לעולמה לפני שנתיים בגיל 96. הנכדים והנינים עישבו, ניקשו, סיקלו וניקו את השטח ובהמשך עזרו בעבודות השונות בבניית המקום שנבנה בעזרת מתנדבים רבים שבסיועם התאפשרה הקמתו. קראו עוד על טקס חנוכת המצפה לזכר משפחת ישראלי בדברת באתר מיינט. חוצים את צומת נעורה כביש 65 עולים על שביל לבן שמוביל אותנו לעינות קשיון . עוצרים להפסקה קצרה להתרשם מהמקום המיוחד. מעיין מדהים הנובע בתוך בריכת בטון קטנה ועמוקה 1.8 מטר. מים קרירים וצלולים ובהם דגיגונים שוחים. אורך ורוחב המעיין 1.4 מטר רבוע מים צלולים, מקום נהדר שווה ביקור. קצת צילומים וממשיכים עולים על דרך שביל אופניים נחל תבור חולפים על פני שרידי תחנת קמח מהתקופה העות'מנית על נחל תבור ממשיכים לנוע עד בריכת יהלום- מפגש נחל קמא- נחל תבור זולת מים בנחל תבור. עצירה קצרה בפינה הפסטורלית מתארגנים וממשיכים למעלה קיש (פארק) להפסקת בוקר לנשנושים . מתארגנים ומתחילים לחזור חזרה על אותו תוואי עד לרובע יזרעאל לסיום המסלול.