עמק המעיינות בריכות עופות ובוץ11/22

לא נבחר קבוצה

רכיבה

לא נבחר רכיבה
שבוע שעבר אני ונתן עם הכרמי על בריכות ועופות בעמק המעיינות. אתמול שוב , הם ביקשו, יהודה קלמן וג'ו. ערב קודם, בשלישי, תחזית המז"א באזור, צפי אולי ממטרים קלים. וגם לא סיפרתי להכרמי, על התכנית לרכב שם ברביעי, הוא בטח היה מצלצל לפנות בוקר לא להגיע לשם. אז הגענו, רביעי בבוקר כל אחד מתפלל במקומו(אחד לא מתפלל), כמעט כל הזקנים של המרכז. גן גורו, מז"א נהדר, קצת ערפל, טיפה מעונן, ראינו בדרך הרבה מים, אבל אנחנו הכל על כורכר ואספלט, קצת פחדתי מקטע קצר מאד עד בית אלפא(אנחנו לא על כביש), אבל היה טוב. על הבריכות, הרבה הרבה עופות מים, אבל מרחוק וקצת מתקרבים, הם בורחים. אבל יהודה עם קנון טובה שלו וגם עדשה טלסקופית, עושה עבודה נהדרת ומעלה תמונות נהדרות(רוב האלבום הוא שלו)והעופות שלי, הם רק שתראו את ההבדל. מבריכות לבריכות ובין הבריכות ועל נחל חרוד, אל הסמ"ש האדום על נחל עמל(האסי) ואל גשר הקנטרה. הפסקת קפה ועוגות. המעבר בגשר מלא מים, אז חוזרים קצת לאחור, לרכב על הגדה הדרומית של החרוד, רק לפני שבוע ובכ"ז נדמה לנו שגם הוא כורכר. טיפה אחרי המעבר האירי, אנחנו בבוץ ועמוק עמוק, אופניים על הכתפים אל המעבר האירי,אל מי החרוד הנקיים, טוב אין ברירה, שלנו מילא, אבל שני החשמלוקים... למעלה משעה בתוך המים מורידים את הבוץ. חזרה אל הקנטרהבתוך מי הגשם הנקיים אל הגדה הצפונית, זוג נחמד מגשר מספר לנו על שבר ענן שהיה בלילה באזור, 16 מ"מ גשם בכמה דקות. גם בצפונית קטע בוצי, אבל הצלחנו. כל הדרך הלאה נהדרת, הגשרים, שבילי האספלט, יהודה קלמן וג'ו פעם ראשונה שם. שוב לבריכות ואל נווה איתן. גדיד של תמרי הדקל נור הלא מופרים ומנסים להמשיך הלאה. עוד שעה בחיפוש דרך ללא בוץ, חזרה אל נווה איתן ועם שביל האופניים הטוב אל עין הנציב, עכשיו מוכרחים עוד קפה ועוגות. ענן כהה שחור, אבל נראה שהוא יותר צפונה, יושבים לקפה ושלוש דקות של גשם חזק שוטף... תפילת מנחה ושוב על שביל האופניים, כל התכניות שלי לגיחה לכל המעיינות, המסיל מודע ושוקק, כבר לא היום. נחל הקיבוצים, מבט על הגלישה בצינור ועל עין מגדל. על ביקור בניר דוד בהאסי,גם ויתרנו. הביתה. ועם הבוץ וההתברברויות היה טיול נהדר(בכ"ז עשינו 44קמ). תודות גדולות לכם שהייתי אתכם וברכות לכולכם. ובשבוע הבא אולי לדרום.

נכתב ב - 01/12/2022 12:14:48

מטע התמרים בנוה איתן

טוב...אז מטע התמרים בנווה איתן, הוא לא דקל נור. הוא דרי(לולבי דרי), ובשנת השמיטה לא הורשו לעבד ולהפרות את המטע, מעט התמרים הטובים שמצאנו וגדדנו, הם מהפריה טבעית.