עפולה, מגידו, נחל הקיני ,עין עזי (עינות ניסנית), עין עדעד

נפתח ב: 13/08/2022

שבת 6.30 לפנות בבוקר התכנסו מספר חברים מקבוצת "חברים לדרך" במתחם תחנת הדלק עפולה. התארגנות קצרה ויוצאים לדרך . אורך המסלול 36 ק"מ. גובה מצטבר:184 מטר. עוברים דרך שדות העמק לכיוון עתיקות מגידו והאזור. חוצים את כביש 66 ומתחילים לנוע לכיוון נחל הקיני עוצרים ליד גשר עתיק המוסתר בסבך, כפי הנראה מימי הביניים (אם כי יש הטוענים שהגשר הוא מהתקופה הרומית), ובו שלוש קשתות, תחת אחת מהן ניתן ללכת ואילו תחת השנייה זורם הנחל עצמו. הקשת השלישית מוסתרת כליל בסבך הצמחייה. המקום מכונה "טחונת אל ג'יסר", אך כיום לא ניתן לזהות סימנים לטחנת הקמח שפעלה באתר זה. חור בתקרת הקשת הצפונית הוא זכר לפעולת חבלה - אנשי קיבוץ מגידו נהגו להעביר עדרים על הגשר, עד לפיצוץ מוקש שהונח במקום. משלים צילומים וממשיכים לנוע לאורך הנחל. הנחל זורם והכול מסביב טבול בירוק צהוב. נחל קיני הוא אחד הנחלים היפים בשולי רמת מנשה. בקטע קצר שאורכו מספר מאות מטרים בלבד, נובעים בנחל מספר מעיינות. לאורכו עד למאה ה- 20', ושרידיהן ניכרים בשטח עד ימינו. הנחל נשפך לקישון באזור מנחת מגידו. עוצרים להפסקת בוקר מתארגנים וממשיכים חולפים על פני מאגר מים וממשיכים לנוע בתוך יער מגידו . חוצים את כביש 66 ונעים לעבר עין עזי במקום ישנה באר עינות ניסנית- אחת הקדומות שנתגלו בארץ ישראל באר מהתקופה הנאוליתית(!!)- האלף השביעי לפנה"ס- הבאר הכי קדומה בעמק יזרעאל וזוהי אחת הבארות הקדומות ביותר שנתגלו עד כה בארץ ישראל! מתארגנים וממשיכים לנוע דרך מושב היוגב עד לעין עדעד עוצרים להפסקה קצרה כרבולותיהם הפרועות של צמחי קנה נדו עם הרוח, כמו דבקות בתפילה. צפרדע מדושנת השמיעה קרקור מאיים ונעלמה בקפיצת ראש אל תוך המים הצלולים. דגים זהובי מחוללים לרגע מהומה קלה בפינת החמד. פינת החמד ואל המעיין הנובע, אותו מעיין ששימש כמקור מים לכפר התורקמני, 'עיד אל עוואדין' שנח על הגבעה מצפון לשם. כאשר אנו מביטים סביב, פרושים שדות החיטה הקצורים וממלאים את האופק. מתארגנים ומתחילים לחזור חזרה דרך שדות העמק ,עפולה לסיום המסלול ברצוני להודות לכולם על החברותא הנפלאה . להתראות בשבילים.