יום שני אימון בוקר 14.9.2020

פרטים

נפתח ב: 14/09/2020
סוג: טיול בארץ
 51 תמונות
 1 תגובות
 355 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
סיפור רכיבת הבוקר עם אור שחר ראשון יצאתי לשבילים לאימון בוקר לפני הסגר הבא עלינו לקראת החגים. אכן אני ממשיך לבצע פעילות גופנית גם בתקופה קשה זו. היתרונות הגלומים בפעילות גופנית ידועים. מומחים בריטיים שדנו בנושא, ביניהם רופאים ומומחים לבריאות הציבור, טענו שהרכיבה על האופניים חשובה לפיתוח עמידות אזרחי המדינה במאבק נגד וירוס הקורונה. היא מאפשרת נסיעה ללא שימוש בתחבורה ציבורית, והיא מאפשרת לציבור להמשיך לעשות ספורט בלי להשתמש בחדרי כושר. לתפיסתם, הליכה ורכיבה על אופניים בריאים לגוף ולנפש, ולעומת זאת השהייה בבתים לתקופות ארוכות מביאה עמה סיכונים בריאותיים אחרים. כדאי שמדינת ישראל תאמץ קו זה, במתווה של בלגיה או של אנגליה. פעילות גופנית עושה לי טוב, וזה גם מדעי: מחקרים רבים כבר מצאו עליה בהורמונים ומעבירים עצביים המשפיעים על המוח ומסייעים למצב רוח חיובי, לערנות, תחושת סיפוק והפחתה במצבי רוח שליליים כמו דיכאון וכעס. את היום מתחיל ומסיים ברכיבה של כמה עשרות קילומטרים, לאורך הירקון ולאורך טיילת החוף הצפוני עד נמל יפו וחזרה. חזרתי הביתה, עם חיוך, שמחה, מרכיבה מאתגרת, נהניתי מהטבע, כמובן החוויה הייחודית של שעות הבוקר השקטים, לפני סערת ההמונים. • זמן דיווש על אופניים כולל: (3:15) שלוש שעות, ממש ועשרי דקות בלבד • תוספת מספר קמ"ש נוספים לרפרטואר: 44:70 ק"מ • טיפוס מצטבר: 160 מטר. בנימה אופטימית זו, אני מאחל לכולכם המשך שבוע, מקסים, ומהנה. שנה טובה לכול החברים פיירו קישור מצורף לגלריה:

שאלות ותגובות

נכתב ב - 14/09/2020 14:21:23

יום שני אימון בוקר 14.9.2020

כזכור, ביום חמישי האחרון אישר קבינט הקורונה תכנית בת שלושה שלבים להפחתת התחלואה בקורונה, אכן המשלה החליטה: סגר של שלושה שבועות החל מיום שישי ב-14:00. המגזר הפרטי יפעל באופן מלא ללא קבלת קהל.

"ישראל תהיה הכלכלה המפותחת היחידה בעולם שמטילה סגר מלא פעמיים"

לאור ההתפתחות משבר הקורונה, והסגר השני, אני מודאג מאוד שלא יוכל לדווש יותר בתקופה כה רגישה.
משבר הקורונה פגע כמעט בכל מדינות העולם. מרבית המדינות, קטנות כגדולות, עצרו את הפעילות היומיומית השוטפת והטילו מגבלות תנועה על האוכלוסייה במודלים כאלו ואחרים. אף על פי כן, גם במדינות בהן הוטל סגר מוחלט, בכל הנוגע לפעילות ספורט במרחב הפתוח – רכיבה על אופניים, הליכה וריצה – נקבעו כללים אחרים.

אחת הדוגמאות בעניין זה היא בלגיה. ספורט הרכיבה טבוע עמוק בתוך התרבות וההוויה של חיי העם הבלגי, אולם ההכרה בחשיבותו אינה נובעת רק מערכו התרבותי, אלא גם מתרומתו לבריאות האזרחים ולבריאות העם. עם התפשטות הקורונה בבלגיה הוטלו גם בה מגבלות תנועה ממשיות. בתי הספר סגורים וכך גם בתי הקפה וחדרי הכושר.

המדינה הורתה לאזרחים להישאר בבתים ולהימנע מיציאות, אלא למטרות חיוניות כמו מזון ותרופות. אף על פי כן מותרת פעילות ספורט, ובמיוחד רכיבה על אופניים. הוויכוח איננו אם מותר לרכב, אלא לאיזה מרחק מותר לרכב. שר הפנים הבלגי סבור שההגבלות שהוטלו במדינות אחרות הן מעבר לנדרש. לדבריו, הטווח שהתירה צרפת (פעילות ברדיוס של קילומטר אחד) הוא קטן מדי, אולם אימון במרחק של 70 ק"מ מהבית הוא גדול מדי.

ההשוואה בין ישראל ובלגיה אינה מנותקת מן המציאות. שטחה של מדינת ישראל עומד על כ-22,000 קמ"ר; שטחה של בלגיה על כ-30,000 קמ"ר. אולם צפיפות האוכלוסין של שתי המדינות דומה מאוד. בבלגיה, הצפיפות היא 383 נפש לקילומטר ובישראל 393 נפש לקילומטר. יתר על כן, מספר החולים בבלגיה הוא יותר מכפול מאשר בישראל ומספר הנפטרים בה הוא פי 20 (נכון ל-28.3 מספר החולים המאומתים בבלגיה עמד על 7,284 ומספר הנפטרים על 289). אף על פי כן, המדיניות בכל הנוגע לפעילות ספורט במרחב הפתוח היא שונה לחלוטין.

אכן אני מתכנן כן לדווש, בשדות מתחת מרפסת ביתי ולקחת את הסיכון.




הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר