רכיבה לילית עם שקיעת השמש לאורך טיילת החוף 15.7.2010

פרטים

נפתח ב: 16/07/2020
סוג: טיול בארץ
 110 תמונות
 1 תגובות
 469 צפיות

נפתח ע"י

קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
הגיע הזמן לטפל גם באופניים, לאח "12941 ק"מ מאז תחילת מרס עד תחילת יולי 2020" ,אכן יצאתי לדווש בשעות הערב הפעם עם שקיעת השמש לאורך החוף. סיפור רכיבת היום עת השמש יורד, על הים ולוהט, והאודם סביב משתפך לו. והלב מתרגש, למראה אותה אש, העולם האדום, בעיניי כחלום. אין כבר כוח, להיאחז בעוד תקווה, מטיב לשתוק לשמש השוקעת, אין עוד רוח והים לא משתנה מסתכל בשמש השוקעת. יש שלפעמים שאני נשבר, לא תמיד אהיה אותו דבר, מביט בשמש הגדולה, בא לי לברוח, להסתתר בתוך עצמי אני מביט בשמש השוקעת. הם סובבים אותה, שבעת כוכבי הלכת, אך היא בוערת אל חיוורון פניו. והוא רחוק כל כך, בשמי כדור הארץ, אבל נכסף אליה לאש זהב. צל הירח אל פני השמש נמשך, תמיד בין יום ובין לילה, נוגעים שם למעלה, וזה לא די לו, לא די לה - רק לרגע והלאה. וכך כל יום, שנים אין ספור, הוא מת באורה, היא באורו, שקיעת זריחה ורודה, אהבה אבודה. לא פעם בייאושם הם מחשיכים לרגע, ליקוי ירחו ליקוי חמה, אך במרדף הזה הם מאירי שמיים, שבויים במסלולם בלי נחמה. חזרתי הביתה בהכרת תודה לבורא עולם על כול מה שברא..... מחקרים רבים בפסיכולוגיה חיובית, מוכיחים כי הכרת תודה, היא אחד מהכלים היעילים ביותר להגברת תחושת האושר, הסיפוק והשייכות שלנו. היא גם תורמת לבריאות, למערכות יחסים טובות יותר, ובאופן כללי, לשקט הנפשי. אפילו אם זה לא תמיד קל, או נוח או אפילו מרגיש אמיתי, עדיין – מסתבר שמשתלם לנו להכיר תודה, ולא רק כי זה מנומס או מצופה מאתנו, אלא דווקא כי זה טוב בשבילנו. למעשה כי זו אחת הטכניקות הכי קלות, קצרות ויעילות, לשפר את חיינו בכל התחומים. חזרתי שוב הביתה מרכיבה מאתגרת, נהניתי מבריזת החוף ומהאווירה הקסומה, וכמובן מהחוויה המדהימה והייחודית בשעות הבוקר השקטים, לפני סערת ההמונים לאורך החופים וטיילת הירקון. • זמן דיווש על אופניים כולל: (3:46) שלוש שעות, ארבעים ושש דקות בלבד. • הוספת מספר קמ"ש נוספים לרפרטואר: 50:17 ק"מ • טיפוס מצטבר: 230 מטר. בנימה אופטימית זו מאחל לכם המשך שבוע טוב, נתראה בשבילים. פיירו קישור מצורף לגלריה:

שאלות ותגובות

נכתב ב - 16/07/2020 06:46:31

למה חשוב שיהיה לי מכונאי טוב לאופניים שלכם

רוכבים בכביש, משתוללים בשטח או מדוושים באיטיות בפארק? האופניים שלכם זקוקים לשטיפה מדי פעם, ניקוי רציני של כל החלקים והכנה, וטיפולי אחזקה לקראת תקופה נוספת של רכיבה.

למה חשוב שיהיה לי מכונאי טוב לאופניים שלכם
מתוך חשיבה על בטיחותך המרבית בעת הרכיבה בעיר ובשבילים אני מאמין כי תחזוקה נכונה היא המפתח לשיפור ומקסום חווית הרכיבה שלי וכי טיפול חודשי לאופניים הוא השקעה משתלמת בהווה – ובעתיד!
טיפול תקופתי
אופניים כדאי ורצוי לתחזק באופן שוטף גם אם טרם התרחשה תקלה, ראשית, מפני שללא תחזוקה קיימת הסכנה לתקלה בזמן רכיבה, ושנית משום שלאורך הזמן יפסיקו האופניים לתפקד כראוי, מה שישפיע באופן ישיר על חווית הרכיבה. על מנת שרכיבה על אופניים תהיה בטוחה כשם שהיא מהנה ומועילה, נדרש מהרוכבים לפקוד את מוסך האופניים אחת לכמה שבועות, ומומלץ מדי חודש, לטובת בדיקות וטיפולים שוטפים. אחד הטיפולים המומלצים במוסך האופניים הוא שימון השרשרת אחת לחודש – בדרך זו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי השרשרת של האופניים לא תגרע מתפקודה.

תחזוקה נכונה
תחזוקת האופניים לא נעשית רק על ידי מוסך לאופניים, אלא גם לכם הרוכבים ישנה אחריות לשמירה על תקינות האופניים, כאשר סוג התחזוקה צריך להיות מותאם לסוג האופניים הנמצאים ברשותכם. מלבד שימון השרשרת אחת לחודש מומלץ לבדוק כי לחץ האוויר בגלגלים תקני על מנת להימנע מתקרים או מקרעים בגלגל ובפנימית. במידה ומדובר באופניים חשמליות, ישנן דרכי תחזוקה מקיפות נוספות וטעינה נכונה, על מנת לשמר את איכות ותפקוד הסוללה.

טיפול שוטף באופניים הנו הכרחי ומבטיח כי האופניים שלכם ישמשו אתכם לימים רבים, אך לעיתים לא ניתן לעשות דבר חרף העובדה, כי גם הטיפול המסור ביותר לא ימנע תקלה אחת לכמה זמן.

כמה מהשאלות היותר נפוצות שעולות מדי פעם בפורומים שונים לרוכבי האופניים, ולא משנה אם מדובר כבשונים (רוכבי כביש) או שטיחונים (רוכבי שטח), עוסקות בשאלת ניקיון האופניים. "כל כמה זמן צריך לשטוף את האופניים", "האם בכלל כדאי לשטוף" ו"אם כן, כיצד מומלץ לשטוף". מבחינתי, התשובה ברורה: מדי סוף שבוע, ללא קשר למצבם וניקיונם.

מדוע השטיפה כל-כך חשובה? משום שמעבר לשמירה על הכלי, רחיצת האופניים מאפשרת לנו לגלות פגמים שבשימוש שוטף נעלמים מהעין. ניקוי השלדה במהלך השטיפה מאפשר להבחין בשריטות, מכות וסדקים (חלילה). רחיצת החישוק והחישורים (שפיצים) כרוכה בניגוב של כל אחד מהם, ופעולה זו מאפשרת לנו לחוש באצבעותינו את מצבם, ולבדוק האם יש חישורים עקומים או שבורים, וכך גם שטיפת השרשרת, שימונה וניגובה. תתפלאו, אבל גם העברת יד על הצמיגים יכולה לסייע באיתור תקלות עתידיות.
רוצים לדעת איך לשטוף? בבקשה:

• ראשית, הכינו לעצמכם דגרי זר (מסיר שומנים) ייעודי, משמנת (עם שמן מתאים), מברשת קטנה, ספוג, סמרטוטים לניגוב, עיתונים ישנים וסבון עדין.

• כעת, מומלץ להתחיל את ניקוי האופניים עם דגרי זר. שכן הוא יעיל יותר בשלב זה, וגם מכיוון שהוא מאד מלכלך. בכל מקרה, אם אתם עושים בו שימוש, מומלץ לפרק את הגלגל האחורי ולהברישו עם מברשת השיניים אחרי התזה. באותה הזדמנות נקו כך גם את גלגלי השיניים של מערך ההילוכים.

• בתרסיס הסרת השומנים מומלץ להשתמש גם על חוליות השרשרת, צירי הגלגלים, חיבורי הכבלים ומעבירי ההילוכים הקדמי והאחורי. לאחר מספר דקות אחדות בהן ריכך החומר המותז את הלכלוך, עברו על כל החלקים שריססתם שוב עם המברשת, כדי להסיר בעזרתה את הלכלוך הנותר.

• לשטיפה עצמה אל תשתמשו במים בלחץ גבוה או בקיטור. לחץ מים גבוה ו-או קיטור, עלולים לחדור לחיבורים בין הצינורות, לצירים, בין גומיות, אטמים וחיבורים, ופוגעים בגירוז החלקים הנעים. פגיעה שם תביא לשחיקה מואצת. השתמשו בדלי עם מים וסבון עדין (למשל סבון כלים).

• שטפו את שלדת האופניים והגלגלים בעזרת ספוג, עם מנות נדיבות של מים וסבון. שפשפו והסירו מהם את האבק, כתמי הבוץ והשמן. אם יש לאופניים שלכם בולמי זעזועים, השתדלו להימנע מהחדרת מים לאטמי הבוכנות. ובכל מקרה, הקפידו על המקומות בהם השתמשתם במסיר השומנים, ושטפו אותם היטב.

• לאחר שניקיתם את האופניים במים ובסבון, שטפו אותם במים נקיים ונגבו את השלדה וחישוקי הגלגלים בעזרת סמרטוט יבש. וכעת אתם מוכנים לטיפול הסופי הכולל כמובן גם שימון.

• צריך לזכור - מלבד הארכת חיי החלקים, השימוש בשמנים ייעודיים מעניק רכיבה שקטה יותר, ומייצר על השרשרת שכבת הגנה אטומה למים. אותה שכבה בולמת בוץ ומים, מונעת כך חלודה ושחיקה ומקטינה את החיכוך.

• כאשר האופניים יבשים, יש לשמן את השרשרת משני ציידיה, תוך כדי סיבוב איטי של הדוושות והעברת הילוכים. לאחר השלמת השימון יש לעבור על כל החלקים ששומנו עם מטלית רכה, לוודא שהשימון יהיה דק ושלא יטפטף. כדאי בכל מקרה להניח עיתונים ישנים מתחת לאופניים בעת השימון.

• זכרו, כל מגע בין השמן למערכת הבלימה למשל (רפידות, דיסקים) אסור לחלוטין. ואנחנו לא צריכים להסביר מדוע. היה וזיהיתם כי בטעות יש שמן על הדיסקים או הרפידות, עשו שימוש בתרסיס מיוחד להסרת שמן מחלקים אלה. שמו, לא במפתיע, "תרסיס ניקוי בלמים לאופניים".

• כעת מוכנים האופניים לשלב הסופי - הברקה. מומלץ לעבור על השלדה (ורק השלדה) היבשה עם וקס איכותי, אשר ישמור שהצבע לא ידהה עם הזמן, וימנע באותה הזדמנות מלכלוך להדבק אליה. שימו לב - אסור בתכלית האיסור להגיע עם הווקס לגלגלים, ובוודאי שלא למעצורים. וכן, האופניים יראו כך טוב יותר. גם זה חשוב.

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר