רכיבה על אופניים ,תוך החגיגות בחג החגים בעיר חיפה 23.12.2019

נפתח ב: 23/12/2019

חג החגים השנתי בחיפה הוא פסטיבל חגים מיוחד במיוחד, המיועד לספק את כולם אווירה מאתגרת של חג בלעדי המשלב את חגיגת שלוש הדתות, יהדות, נצרות ואסלאם. פעילויות "חג החגים" מתקיימות במהלך חנוכה וקריסמס, והן מסמלות את ערכי הדו-קיום, חיים יחד בשלווה והרמוניה, וכבוד הדדי של כל שש הדתות בעיר, ומצטרפות לחיי הגורל ולגורלם יחד. השנה החלטתי לחפש משהו קצת אחר, ביום שני בבוקר נסעתי כל הדרך לעיר חיפה עם האופניים שלי. העיר שבה נולדתי בשנת 1951 בוואדי ניסנאס - שכונת ואדי ניסנאס היא מבנה מרכזי מרוכז של בתים ועסקים ערבים הנאחזים בהר חיפה. סיפור רכיבת הבוקר השכם בבוקר, פגשתי חבר קרוב, מחיפה רוכב כביש, והצטרף אלי לסיור, יצאנו יחד לדווש בעיר חיפה ולהתבונן בנוף המרהיב באווירת חג של קריסמס, וחנוכה. כל שנה בתחילת דצמבר חיפה מתקשטת לכבוד "החג של החגים" והשמחה גדולה, ברחובה הראשי של המושבה הגרמנית התמלא בקישוטי חנוכיות, עצי אשוח וחצי סהר המסמלים את חגי דצמבר של שלוש הדתות - חנוכה, חג המולד וחג הקורבן; וברחובות ואדי ניסנאס ניצבים שורות של דוכנים עמוסי קישוטים צבעוניים, בובות סנטה קלאוס וממתקי חג מסורתיים נוטפי דבש ומי ורדים ריחניים. מעין הים, טיפסנו בטיפוס אינטנסיבי לסטלה, המשכנו לגן פנורמה בכרמל, להתבונן בנוף המרהיב של חיפה, דהרנו חזרה לשכונת ואדי ניסנאס ולמושבה הגרמנית, במהלך הטיול נכספנו לסיפורים, למנהגים ולטעמים המיוחדים של חג המולד ופסטיבל "החג של החגים". דיוושנו בין הסמטאות ורחובות הוואדי המקושטים, למדנו והיסקלנו, על חשיבות דמותו של ישו בעולם הנוצרי, ועל המסורות ומנהגי החג בערב מיוחד זה. פגשנו על סנטה קלאוס, שהגיע ואיך התחבר לחג, ומה מסמל עץ האשוח ומה אוכלים בסעודה החגיגית בארצות שונות, כספנו את מאכלים אותנטיים המזוהים עם המטבח המקומי המשובח. המשכנו למיצג האורות המרהיב בלב המושבה הגרמנית המבטא את אופייה של חיפה כעיר רב תרבותית המשותפת לכל הדתות, ועל המסורת הייחודית של "החג של החגים" נהנו והתרשמנו מיופיים של שלושת הסמלים הגדולים הניצבים זה לצד זה - עץ אשוח, חנוכייה בצורת יונת שלום ועמודי תאורה המעוטרים בחצאי סהר, כשמעליהם גולשים הגנים הבהאים ומקדש הזהב משקיף מראש ההר על השדרה המוארת.

נכתב ב - 23/12/2019 16:19:02

רכיבה על אופניים ,תוך החגיגות בחג החגים בעיר חיפה 23.12.2019

לסיום, חזרנו עלזים, מאושרים, בתוספת זמן דיווש אופניים הכולל (2:06) שעתיים ושישה דקות – עוד כמה ק"מ נוספים לרפרטואר: 16:4 ק"מ – טיפוס אינטנסיבי מהעיר התחתית עד הכרמל עם גובה מצטבר של: 335 מטר.
לכל חבריי ותומכיי העוקבים אחר הפוסט שלי, מאחל לכם חג סוכות שמח ומהנה בחיק המשפחה, נתראה בשבילים,