טיול בעמק המעיינות

נפתח ב: 20/05/2016

רכיבה

בבוקר יום שישי 7.00 בבוקר נפגשנו במגרש החנייה של גן גורו בגן השלושה קבוצת רכיבה "רוחות הצפון". למסלול אופניים חווייתי בנופי עמק המעיינות. אורך המסלול כ- 44 ק''מ. יצאנו לרכיבה לאורך נחל הקיבוצים . עד לגשר קנטרה. גשר קנטרה, שעליו עוברת תעלה שמשכה בעבר את מימיה מנחל עמל והובילה אותם לשטחים שמצפון לנחל חרוד. חצינו את הגשר וגלשנו עם ערוץ הנחל, לצד אקלפטוסים ושרידי טחנות קמח עד הגשר הקטוע, המשכנו לקניון הבזלת קניון הבזלת הנו חלק מערוצו של נחל חרוד, הקניון נקרא קניות הבזלת ע"ש הצבע הבזלתי השחור של קירותיו - לעומת סלעי הגיר הלבנים שיש באזור. משם דרך ברכות הדגים עד לכניסה לקיבוץ נווה איתן, עברנו דרך מעיין עין צמד (המסיל) הנובעים מבטן האדמה, ונשאבים בצינור רחב המזרים אותם אל פני השטח. המים נאגרים בברכה עגולה ויפה, ובהמשך זורמים במורד העמק המתון, ויוצרים את נחל אבוקה רחב הידיים. חלפנו על פני בריכות דגים חלפנו ליד ברכת נחל אבוקה, משם המשכנו להתרעננות במי מעיין עין נזם, (המכונה בפי תושבי האזור בשם "חונזיר" ונמצא דרומית לקיבות שדה אליהו) ,ומשם המשכנו בטיפוס מתון לשחיה נוספת הפעם בעין יהודה בקיבוץ עין הנציב, משם חלפנו בחטף על פני המפלים הלבנים (יבשים כעת) והמשכנו דרך הישוב שלפים (שכונה משותפת לקיבוצים שלוחות ורשפים) לעין מודע לרחצה נוספת, משם חזרנו לרכבים דרך נחל הקיבוצים . היה מהנה עם הרבה רחצות, תודה למיון המוביל.

תוצאות 1-20 מתוך 21

תודה לציון ולכל הצלמים על הגלריות בווטסאפ ובגרופי
נכתב ב - 22/05/2016 11:03:36

44 קמ

תודה לכולם, נהנתי מכל רגע. אחלה חברה.