רוכבים עם הרכבת מלחה-בית שמש

נפתח ב: 25/02/2016

"רוכבים עם הרכבת" מלחה-בית שמש: ירדנו בתחנת רכבת -מלחה בירושלים, תחנה די חדשה שאני לא הכרתי. יצאנו לכיוון עמק רפאים שאין קשר בין מיקומו למיקום רחוב עמק רפאים במושבה הגרמנית בירושלים. עשרות שקדיות בפריחתן קידמו את פנינו. עירית י-ם עושה כל מאמץ כדי שהשבילים יהיו מסודרים ורכבנו בדרכי עפר רחבות שמתאימות גם לרכב 4X4 . השביל היה משובץ בשלוליות גדולות מה שהתחיל כרכיבה בצדדים הוביל לנופל הראשון למים פלוס הפלאפון והמצלמה - מה שנראה כלא- כייף אמיתי. מנחל רפאים והעמק טיפסנו כ- 400 מ' גובה מכיוון עין יעל ליער עמינדב המקסים. עברנו כ 20 ק"מ בעלייה מתונה. היו המון כלניות בצידי הדרך שזו העונה של פריחתן, ורקפות שהסתתרו בין הסלעים (ראה תמונות) המשכנו ברכיבה, (הספידומטר שלי הפסיק לעבוד לצערי) וירדנו במהירות לשמורת הסטף, ולנחל שורק שם עלינו שוב, כשהכיוון הוא להגיע לתחנת בית שמש, מרחק של כ- 42 ק"מ. סה"כ טיפסנו כ- 600 מ' ירדנו כ-1200 מ' . עצרנו בדרך ב"עין הטייסים" שם ישנה בריכה יפה עם מים ובלי קרפיונים, והגיעו זוגות של דתלש"ים (דתיים-לאומיים) לטייל. הגענו לקיבוץ צובא ומשם ירדנו עד כביש 395 (נדמה לי) ומשם כבר אני ואורית.ל. קיצרנו לתחנת הרכבת מרחק 4 ק"מ כשהשאר בהובלת שמעון (פעם אדום) ממשיכים לעוד 10 ק"מ לקיבוץ צרעה. יש עכשיו פריחה משגעת בחוץ גם באיזור ירושלים - מומלץ ביותר!