SYNT - מעינת לגבעת הספלולים שביער ברקת

נפתח ב: 24/06/2015

YY

התאספנו בתחנת הדלק בעינת 15 רוכבות ורוכבים ,חלק מהמשתתפים חזרו מטיול רכיבה בפרובנס מלאי חויות . לאחר התארגנות די קצרה יצאנו לכיוון קיבוץ עינת אריאל היה במאסף אחרי פחות מק״מ פנינו מערבה ואחרי נסיעה קצרה עברנו את גשר מעל כביש 6 ירידה וסיבוב מזרחה ומכאן דרומה בצמוד למסילת הברזל אחרי כ 2 ק"מ עצרנו ליד חפירה ארכאולוגית חדשה שמתבצעת בסמוך להנחת קו הגז חדש, קיבלנו הסברים מענינים מפי הארכיאולוג הראשי של רשות העתיקות באזור הדרום במקום עובדים כ 20 אנשים שמגלים הרבה חרסים ושרידי מבנים בסיום ההסברים המשכנו דרומה עברנו בשולי המושב מזור בהמשך חלפנו עפ"נ תחנת הרכבת הישנה של רינתיה המשכנו דרומה עד למושב גבעת כח חצינו את מסילת הרכבת פנינו ימינה עצרנו ליד אסם גדול או מתבן עם מלא ערמות חציר שהיו תפאורה נהדרת לצילום קבוצתי אחרי טיפוס עם סולם למרומי הערמות המשכנו דרומה דרך השדות פנינו מזרחה עד לכביש היציע מהמושב שמתחבר לכביש הראשי חצינו את הכביש בככר ונכנסנו למושב טירת יהודה מושון הזמין אותנו לביקור וטעימות ביקב סוד היין אשר בו הוא מייצר יין קיבלנו הסברים מענינים על תהליך היצור וטעמנו יין ממש ערב לחך, חזרנו למרכז המושב ובהמשך קצת התברברנו ולא מצאנו את היציאה לשדות כפי שהיה בתכנון חזרנו ליציאה ורכבנו בכביש קטע קצרצר. עד לכניסה למושב ברקת הסמוך , טרגן הלך לאיבוד כי נשאר מאחור לצלם אריאל הלך לחפש אותו, בינתיים התקדמנו בעליה בתוך המושב וחיכינו בהמשך עד להגעת הרוכב האבוד , בתום העיקול פנינו דרומה ויצאנו לשדות ממולינו שולי הישוב שוהם ולאחר רכיבה קצרה הגענו לאתר בניה ולאחריו גן ציבורי יפה ומטופח בשכונה החדשה פה עשינו הפסקה של בוקר אחרי 15 קמ אריאל הכין קפה ונשנשנו עוגה טעימה של תמי ובהמשך עוגת בריאות של טרגן פישקו פינק אותנו בפיצוחים בתום ההפסקה יצאנו מזרחה ודרומה לצומת הכניסה הצפונית של שוהם משמאלינו אזור התעשיה של חבל מודיעין רכבנו דרומה ואחכ מזרחה כדי וחצי עד הכניסה ליער שוהם או יער ברקת התחלנו בטיפוס על הדרך הלבנה עברנו את שלט המידע של פארק שוהם עם מפה של היער ובהמשך אחרי העיקול עצרנו בכנסיה הביזנטית ובה רצפת פסיפס מרשימה וגדולה, כולל שחזור של מפת מידבא [בצד]. לצידה מערות קבורה רבות, בור מים, גת בית בד וכבשן סיד.ר המשך תיאור הטיול למטה

נכתב ב - 24/06/2015 14:58:08

יורם ירון

תודה על גלריה נפלאה
ועוד תודה על הובלת הטיול
שלא ייגמר לעולם!
YY
נכתב ב - 24/06/2015 18:31:31

המשך תיאור הטיול ....

כמה צילומים קבוצתיים והמשכנו לעבר גבעת ספלולים ,אריאל הלך לאיבוד ושב אלינו כשהגענו לראש הגבעה , הספלולים הם שקערוריות חצובות בסלע, במקום גם אנדרטה לזכר גיא סודאי, לוחם יחידת 5707. בגבעה ספלולים ומדוכות(ספלולים גדולים לכתישת גרעינים ועשבי תבלין).מראש הגבעה תצפית מרחבית. לכל אזור גוש דן ממש שווה לעלות עד למטה ואפילו ישנו סינגל קטנטן.
ירדנו לדרך הלבנה מערבה עד בסמוך לכביש 444 ליד צומת אזור התעשיה טיפסנו קשות בכוחות משותפים כדי להגיע לכביש.
רכבנו בשוליה הצפוניים של שוהם בצמוד לכביש 444 עד לנחל ברקת היקפנו את הגבעה וממזרח לישוב ברקת עד להגעה לכביש 46 אותו חצינו ועלינו על דרך העפר ממזרח לישוב גבעת כח , חלק מהדרך נחסם ורכבנו דרך המושב יצאנו מצידו הצפוני חלפנו ליד מאגר המים והמשכנו צפונה כ 3 ק"מ וחצינו את מסילת הברזל וחזרה עד לעינת מתחת לגשרון ומעבר בבית הקברות של עינת .
קיבוץ עינת והסיום אצל הג'ינגי וגם כאלו שהעדיפו לסיים בקפה קונדיטוריה.
תודה לאריאל על האיסוף תודה לכל החבורה על עוד יום שלישי בהחלט טוב.
נכתב ב - 24/06/2015 20:23:41

תודה למוביל

יורם ירון על טיול ותיעוד נהדרים
נכתב ב - 25/06/2015 09:32:52

נהדר

נפלא. יופי של תיאור ומסלול.