SYNT - חונכת את סינגל שוקדה החדש

נפתח ב: 20/01/2015

YY

חרש חרש נפתח טיול לאזור בארי ושוקדה לסינגל החדש שעדיין לא נפתח רשמית. צוות מצומצם התגייס למשימה 6 רוכבות ורוכבים הגענו ללה מדווש שבקיבוץ בארי בשעה סבירה למדי , מזג האויר היה קריר קצת אבל בהיר ונפלא לרכיבה שכזאת. מאיר חיפש בנרות גפרורים או מצית לחמם את האוירה בקפה של בוקר ולבסוף הצליח היה קפה מצוין. לאחר התארגנות באיזי וברוגע יצאנו לנו לתור את סינגל שוקדה פונים צפונה חוצים את הכביש ובעקבות החץ המורה על תחילת הסינגל נכנסים לשביל צר במקביל לכביש היה מעט בוצי אבל לא נורא אחרי 2 ק"מ פניה דר' מזרחה ותחילת הסינגל ממש עם סימון מסודר ,כמויות אדירות ומרבדי אדום של כלניות פורחות בין העצים ובשטח הפתוח מראה משובב נפש,כמובן שקריאות התלהבות מילאו את היער השלו. ואיך לא ,חייבים לעשות בוק כמו שצריך ,הסינגל זורם לו בקלילות במגמת ירידה ,אחרי ק"מ פניה דרומה ועובר במקביל לערוץ נחל שובה ,זהו יער שוקדה במלוא הדרו ,אחרי כ 2 ק"מ אנחנו פוגשים קבוצת מטפלות תיאלנדיות ביום חופש מבארי שמצתלמות להם בלי סוף בינות לאדום של מרבדי הכלניות כמובן שהחברה מצטרפים בצורה פעילה לצילומים בקיצור שמח. חולפים על הישוב שׁוֹקֵדָה הוא מושב עובדים ,המושב משתייך לתנועת הפועל המזרחי והוא שוכן בתחומי מועצה אזורית שדות נגב. שטחו כ־6,000 דונם. משמעות שם המושב סמלי, לציון עצי השקד בנגב. המחלקה להתיישבות בסוכנות היהודית הקימה את שוקדה בשנת 1957 ויישבה במקום עולים ממרוקו. העולים הגיעו בשתי קבוצות, ובתחילה היו אמורים להיות בשטח של שוקדה שני יישובים, שוקדה וצומחה, אך לאחר מכן הם התאחדו ונקראו בשם שוקדה. המושב בנוי בכעין מעגל, בחציו האחד מתגוררים תושבים שהגיעו בקבוצה הראשונה ובחציו השני תושבים שהגיעו בקבוצה השנייה. לאחר תוכנית ההתנתקות קלט המושב זוגות צעירים מגוש קטיף שלמדו לפני כן בישיבת נווה דקלים. יער שוקדה, שפריחת הכלניות שבו בחודשי החורף מהווה מוקד משיכה תיירותי ,מושך אליו אלפי מבקרים בעיקר בסופי שבוע. המשך תיאור הטיול למטה .....

YY
נכתב ב - 20/01/2015 18:15:13

המשך תיאור הטיול ....

ממשיכים במסלול הסינגל המרבדים האדומים אינם נפסקים והאדום מסנוור ,אחרי 2 ק"מ פוגשים בבאר עתיקה שעוברת שיפוץ וחיזוק ע"י עובדים של רשות העתיקות ביער קהילתי שוקדה
שהוא מתחם חדש ביער שוקדה ובו מספר אטרקציות, פותח והוסדר במסגרת שיתוף פעולה בין תושבי האזור לקק"ל, להנצחת סרן יוני נתנאל ז"ל. הפעולה המשותפת זיכתה את היער במעמד של יער קהילתי. סרן יהונתן נתנאל ז"ל, בן 27 מ"פ בחטיבת הצנחנים, נהרג בשוגג מפגיעת פגז של צה"ל באזור אל עטאטרה שבצפון רצועת עזה, במבצע "עופרת יצוקה".
סרן יהונתן נתנאל הותיר אחריו את ציונה אשתו ומעיין בתו בת השלושה חודשים, הורים הורים הרב עמוס נתנאל ומלכי, וארבעה אחים.
לאחר דיון פוליטי מעמיק עם מנהל קבוצת העובדים התיישבנו לנו להפסקה של ממש בשולחנות והספסלים המיוחדים שבאתר. התכבדנו בתה של הנשיא וקפה של ידידנו מרשות העתיקות.
המשכנו בסינגל שמהר מאד התגלה בחלקו כטכני ובגלל שאריות הבוץ בחלקים מסוימים היה קשה לעלות את הדרופים ,למעט ידידנו ראובן בעל כושר משובח במיוחד שעשה זאת בהצלחה מרובה.
המשכנו עוד כ 3 ק"מ וכאן נפגש נחל בהו עם נחל שובה וזורם לו זרימה של ממש מראה יפה ופסטורלי ,אנחנו המשכנו במגמה דר' מערבה עולים ויורדים המרבדים האדומים נתמעטו אבל עצים יפים וצמד אווזי בר קרקר לו לידינו ועף לו במשק כנפיים רועש לאחו הסמוך.אחרי 4 ק"מ הגענו לגשר אירי מעל נחל גרר דשדשנו קצת בבוץ ונכנסנו לסינגל של בארי קצת מטפסים למעלה ומגיעים לדרופים מדהימים שמביאים אותנו לשאגות של ממש ,עוד רכיבה של כ 4 ק"מ והגענו חזרה ללה מדווש בבארי שטפנו את האופניים מהבוץ שאחז בהם ,וישנו לאכול תחת הסככה.
תודה לישראל שיזם בשקט טיול של כייף בסינגל החדש,תודה לכל החבורה המצומצמת אבל איכותית
ותודה מיוחדת לכרובי על הטרמפ.

נכתב ב - 20/01/2015 18:35:47

איזה חרש חרש.

הכל גלוי ומפורסם. כנראה אנשים היו עייפים מטקס ההטבלה בקאסר אל יהוד. לעצם הטיול. היה לי כיף. סינגל שוקדה התגלה כסינגל כלבבי. בלי סלע אחד ורק לגלוש ולהנות. חבורה קטנה ואיכותית שנהתה מסינגל זך משמש חמימה. להתראות בחגיגה הרשמית ב6 לפברואר שעה 10:00. חגיגה כמסורת סינט עם תקרובת וכיבוד רב.
נכתב ב - 20/01/2015 18:53:19

נהנתי. תודה למטרני על היוזמה. תודה לכולם.

נכתב ב - 21/01/2015 08:02:53

... והטיול ההוא היה צריך להקרא: בוץ בנחל בוהו

נכתב ב - 21/01/2015 09:27:41

עלי לשם

לצערי אתה לא צודק הפעם. המסלול דומה אך לא זהה. הפעם זו רכיבה רק בסינגל, שלא היה קיים בתקופתך. אתך רכבנו בתוך הנחל ובבוץ, הפעם ארגנו (קק"ל ומועצת שדות נגב) סינגל מדהים קליל וכיפי. כשאתפנה מעיסוקיי המרובים אקח אותך לשם.