SYNT - ביער להב עם החלמוניות ושובביניו

נפתח ע"י

YY

קבוצה

רעיון האוטובוס מצא חן בעיני הקבוצה אימצנו אותו גם השבוע ותמי פתחה טיול ותודה לה על כך. לאחר איסוף מתוקתק של חברי הקבוצה תוך עמידה טובה בלוח הזמנים בתחנות ראש העין והתחנה החדשה שאימצנו לאחרונה יד בינימין לאחר שפילסנו דרכינו דרומה,התאספנו 28 רוכבות ורוכבים בחלק המזרחי של הישוב להבים ,שמעון חימוביץ כהרגלו הגיע היישר מתחנת הרכבת . מזג האויר האיר לנו פנים והיתה שמש טובה ונעימה ושמיים נקיים ביותר .לאחר התארגנות זריזה ופריקת הציוד מהאוטובוס ,שובביניו תושב להבים הוביל אותנו בעזרתו של שמעון חברו כשעלי במאסף ,התחלנו בחצית הכביש המזרחית וגם עברנו את תוואי כביש 6 החדש ,פנינו לכיוון יער להב בשביל הלבן שהתחיל מטפס לו לאחר זמן קצר הגענו לחלמוניות שנראו יפות וגדולות ולאחר שיא פריחתן אבל נשארו כמה בודדות ויפות ועשינו בוק ליד החלמוניות . שלומי טען להגנתו שלפני שבוע היה הכל מלא. המשכנו בטיפוס במעלה הר להב שכל הזמן שובביניו משתדל לשמור שכל הקבוצה תרכוב יחדיו והוא ושמעון עובדים קשה ,מטפסים ויורדים מטבסים ויורדים הכל מיוער וירוק מסביב ועדיין קצת לח מהגשמים האחרונים. לאחר כ 7 ק"מ הפסקה לתצפית נוף יפה מחכים לאחרונים מצלמים את המראה היפה על כל הסביבה וממשיכים. עוברים ליד חוות שבדרון - חוה קסומה ביער להב לרכיבת סוסים טיפולית במקום מסעדה וטיולים צימרים ואירועים שלומי נותן קצת הסברים על המקום. ממשיכים בטיפוס קצר ואחריו יש חניו רכבים אנחנו ממשיכים בדרך העיזים עד לחירבת רימון – שם עשינו הפסקה של בוקר ,קפה שהכינו גם אריאל וגם אריה אבי חלק עוגת פירות יבשים טובה ופישקו פיצוחים , ובמקביל נשמעו הסברים משלומי במקום היה ישוב יהודי מהמאה הראשונה לספירה שבו היה גם יישוב קטן בשם עין רימון מאז שיבת ציון (נחמיה י"א כט). חלק ממזוזות הדלתות ששרדו מכילים חורים יפים למזוזות בצידם הימני. אחד משמונת בתי הכנסת של הר חברון (סוסיא, מעון, אשתמוע, ענים, רימון, עתרי, כישור וטוני). בית כנסת גדול ומפואר, עם 6 עיטורי רוזטות במרכז הרצפה ועיטורים רבים שעיטרו את משקופיו ושפזורים סביבו ושבאחד מהם ניתן לראות מנורה יפהפיה בעלת שלוש רגליים. בבית הכנסת נמצא קמע חרס מהמאה ה5-6 לספירה ובו לחש שמטרתו לרכוש לב של מישהו שנושא הקמע . לאחר ההפסקה ירדנו ירידה טכנית למרות ההזהרות של שלומי חזי מתהפך ולמזלו יוצא בנס בריא ושלם .

שאלות ותגובות

YY
נכתב ב - 02/12/2014 21:55:03

המשך תיאור הטיול ....

ירדנו מהתל לכיוון קיבוץ להב היקפנו את הקיבוץ מצידו המזרחי בסמוך למטעים ולשדות הפלחה המוריקים וגם ריחן המבושם של ברכות החמצון של הקיבוץ שלא היה נעים במיוחד.
רכיבה קצרה על הכביש מס' 3255 מדבירה ופנינו בדרך העפר שמטפסת קמעה ואח"כ נפרש נוף יפה של שמורת להב הצפונית ואח"כ ירידה מטורפת של 2 ק"מ עד לכביש
והתחלנו בטיפוס לכיוון חירבת זאק - כפר יהודי קדום מתקופת מרד בר כוכבא, במקום מערות מגורים, מחסנים, גתות, בורות מים, בית בד, מחילות מסתור הניתנות לזחילה. האתר צמוד לחוות זעק,
חוות זעק הינה חוות בודדים אקולוגית שיושבת בתוך האתר הארכאולוגי של חורבת זעק. חוות זעק היא מיזם תיירותי חקלאי שעלה לקרקע לפני 12 שנה בקריאה שיצאה ממשרד ראש הממשלה דאז, אריק שרון וממשרד החקלאות, לבוא וליישב את הנגב. כיום בחווה מתקני אירוח בלינת שטח משודרגת עבור יחידים, קבוצות ומשפחות. יקב יין אוטנטי באחת ממערות התל ושמן זית ביצור עצמי. בשבתות של העונה מנובמבר ועד מאי אפשר להתרגע במקום על פיתה עם לבנה, קפה, תה, יין, נוף מדהים ואוירה מהפנטת:) גם ניתן להזמין הדרכה לסיורים באתר העתיקות וביקב. שאנחנו היה סגור ולכן אחרי מנוחה קלה עברנו את בריכת/באר המים שלידה מצבת זיכרון לזיכרו של צבי שמיר בן אליעזר ודורה, חבר קיבוץ דביר שנפל במקום זה בכ"ז בניסן, תשט"ז 8.4.1956 במהלך פעילות כנגד מחבלי פדאיון.
התחלנו לטפס שוב כ 2 ק"מ עברנו עובדי קק"ל שעושים תהליך של בירוא היער ולאחריהם ירידות מהירות וכבר רואים את קיבוץ דבירה
עוברים בשולי הקיבוץ חוצים את הכביש ,מטוס ריסוס עושה גיחות מעל ראשינו ,פאנצר לאלישע ממשיכים עוד כ 4 ק"מ עוצרים ליד באר תלה מהתקופה הביזנטית ששימשה את הבדואים עד תחילת המאה ה20
שלאחריה טיפוס קשה עד לחירבת אבו חוף שרידי יישוב מהתקופה הביזנטית ובו 2 כנסיות, מהמאות ה-6 וה-7. הפסיפס של הצפונית מהשתיים מאד מפואר, משום שלפי הספסל שבו, בו ישב בישוף העיר.
גת מרשימה לדריכת הענבים מהאזור מגודרת בגדר מסביב. המשכנו לקולומבריום - שרידים מרשימים של שרידי קולומבריום חיצוני (מתקן גידול יונים). גידול היונים שימש הן לדשן והן כקורבנות להקריב (בבית המקדש וגם לאלים אחרים אצל גויי הים). המיוחד במקום הוא שהקולומבריום בנוי ולא חצוב, תופעה נדירה מאד בשפלה (מופיעה גם ביריחו, חאן יונס ובבעיקר בהר).
לסיום קינוח במעט חלמוניות גדולות ירידה חזקה לכיוון להבים. הסיום והפריסה היו בנקודת היציאה ליד השולחנות מיטב המטעמים הונחו חיכינו בנימוס עד שעדה שנתפסו לה קצת השרירים תגיע עם המאספים ואז זללנו את הכל.
תודה גדולה לשלומי– שובביניו שהוביל טיול מצוין ועוזרו הנאמן שמעון ,תודה לעלי המאסף המסור לטרגן על אירגון האוטובוס לכל החבורה על עוד יום ג' מושלם.
נכתב ב - 02/12/2014 22:07:22

יופי של גלריה

ההסברים ממצים ונראה כי החבורה ממשיכה להנות ולכייף
נכתב ב - 03/12/2014 05:47:45

אין מילים

להסברים ולגלריה. תודה , היה כייף גדול וד"ש משמעון התותח.
Ada
נכתב ב - 03/12/2014 07:15:18

תודה ענקית

חברים יקרים,
תודה על החוויה הנהדרת , על יום קסום, על אנשים מדהימים ומתחשבים ובמיוחד לשמעון (חברו הנאמן של שלומי), לשלומי על ההובלה המקצועית והחיוכים, לעלי משחרר התכווצויות שרירים, לאריאל הפזיותרפיסט והתומך בשקט שלו ולסיגל שהזכירה לי לשתות.
יורם, כהרגלך בקודש, יופי של תיעוד.
המשך ימים מדהימים!!!
נכתב ב - 03/12/2014 08:13:22

וואו

נראה מצוין. יופי של טיול. ככה חוגגים.
נכתב ב - 03/12/2014 10:49:12

סיפור מתועד ומצולם למופת

תודה יורם על התמדה ועל השלמת החסר בידיעת המסלול.טיול נהדר תודה לשלומי ושמעון .על ההובלה לעלי על האיסוף לאריאל וארי על הקפה היה ממש מנהדר.
וכמובן תודה גדולה לתמי האלופה שארגנה לנו עוד טיול משובח כשאין נשיא בעירו
נכתב ב - 03/12/2014 11:35:08

יום מקסים!

תודה לתמי, יורם, עלי וכמובן לשלומי השובב ושמעון התותח.
כן ירבו.
נכתב ב - 03/12/2014 13:29:48

ישראל

טוב שלא הגעת...... רק בסוף הבנתי מדוע כולם היו רגועים.
הלווווו לא לזרוק אותי מהקבוצה....
נכתב ב - 03/12/2014 13:57:12

תיעוד נפלא

רכבנו מחורבה לחורבה ועכשיו ההסברים ...... יורם תודה!
שלומי התחלנו את המסלול עם החלמוניות וסיימנו בחלמוניות ובין לבין עליות, ירידות. תצפיות הסברים, חורבות והכל בכיף ובהנאה אתה מקסים ותודה גדולה.
ולשמעון שרכב בסוף ודאג לכולם פשוט נפלא.
והכי הכי תמי
שראויה לתואר - המשנה לנשיא - יישר כח!
נכתב ב - 03/12/2014 14:45:36

יופי של גלריה נהנתי לפגוש את כולם. תודה לכל העוסקים במלאכה - מקווה לעוד הרבה טיולים כאלה

נכתב ב - 03/12/2014 18:50:50

טיול מקסים

כייף של קבוצה וכייף של טיול נהנתי לרכב אתכם ולעזור כמה שיכולתי קבוצה נהדרת ומגובשת אשמח לרכב אתכם גם בהמשך