SYNT - חוגגת את שובו של הנשיא ב 8 פנצ'רים בסובב אשדוד

נפתח ב: 16/09/2014

YY

התכנסנו 19 רוכבות ורוכבים בשעת בוקר מוקדמת וקרירה בחוף הלידו באשדוד , היתה התרגשות מה בקהל הרוכבים לכבוד "שובו של הנשיא" לאחר העדרות "בתפקיד" שלא ארבה במילים לגביו ולאחר פגישות נרגשות והתארגנות יצאנו לדרך בהובלתו של הנשיא כמובן ועלי במאסף. בתחילה צפונה לאורך הטיילת עד לכניסה מזרחה לפארק נחל לָכִישׁ (נקרא בעבר גם וואדי סוכריר) פארק לכיש הוא אחד משורת פארקים שהוקמו בשנות ה- 1990 לאורך נחלי החוף, כחלק משינוי תדמיתם הציבורית והפיכתם מ"חצר אחורית" ל"חצר קדמית". טיילת "חי-לכיש" הוקמה לאורך הגדה הדרומית של נחל לכיש, מאזור החנייה ועד למרחק כ- 900 מ' מזרחה. כמתחייב משמה, האטרקציה העיקרית בפארק היא כלובים גדולים ובהם מגוון בעלי חיים - איילים נקודים, יחמורים, אינטילופות ,יעלים, כבש הרעמה, ואף זברות, איילנדים וראמי הנבל, כמו גם עופות מעטים (קזואר ואמו). בעלי החיים הועברו לפארק ממתחם "קטיפארי" בגוש קטיף, עם הנסיגה מחבל עזה בקיץ 2005. המשכנו בסמוך לאזור התעשיה הצפוני של אשדוד אחרי כ 3 ק"מ פנינו לכיוון דרום במקביל לתוואי הנחל חולפים על פני שדות ופרדסים פנצ'ר ראשון כספתח לשורה ארוכה של פנצרים שעוד יבואו בדרך. אחרי כ7 ק"מ הגענו לגשר עד הלום במקום יסודות של גשר מן התקופה הרומית שחודש ע"י הטורקים במאה ה-19. ב2.4.46 פוצץ הגשר כחלק מליל הגשרים במטרה למנוע תנועת רכבות בריטיות באזור. לאחר מכן הבריטים שיפצו אותו מחדש. ב-12.5.48 פוצץ העמוד המרכזי של הגשר ע"י כח גבעתי כחלק ממבצע "ברק" להכנת הקרקע מול פלישה מצרית עתידית. הגשר התורכי שופץ בידי מע"צ כשהקמרון הפגוע נוצקה מבטון. ב 2010 שוקם ושוחזר באבן קימרון הגשר ע"י רשות העתיקות. ב29.5.48 הגיעו המצרים עד הגשר המופצץ ונעצרו בו בעקבות קרב שנועד למנוע מהמצרים לנסות להתקדם צפונה (לא ברור מי חשב שהם בכלל רצו להתקדם צפונה, להלן) בהשתתפות כח אווירי של ארבעת מטוסי הקרב הראשונים של חיל האוויר, מסרשמיטים, שחלק מהם בכל התרסקו. ממסמכים מהשנים האחרונות ניכר שהמצרים תכננו להיעצר פה, מה גם שההגיון נותן שחציית ואדי רחב ורדוד כמו נחל לכיש, שהוא בכלל נחל אכזב, לא אמורה לעצור צבא עמוס כוחות הנדסה, מלכבוש את תל אביב. עצירת הכוחות כאן אפשרה להם להעביר כוחות מזרחה ולשלוח את כוחות החוד עד לקיבוץ רמת רחל שבירושלים. המשך תיאור הטיול למטה ....

YY
נכתב ב - 16/09/2014 22:25:57

המשך תיאור הטיול ....

לאחר הטרדות של יחידות מגבעתי נפתחה מערכה מול המצרים עם אבדות כבדות של כוחותינו ב-2-3 ביוני מה שנקרה מבצע "פלשת".
לאחר כיבוש אשדוד הערבית ב30.6.48 ולאחר כשלון המצרים במבצע "יואב" המצרים נסוגו דרומה מן המתחם המבוצר שלהם.
במקום אנדרטה עם הסברים מפורטים ולידה עשינו צילום קבוצתי בעוד כמה מהחברים מתקנים פנצ'ר נוסף.
המשכנו ברכיבה ומיד נתגלה עוד פנצ'ר שתוקן והמשכנו דרומה כ 3 ק"מ חולפים על צומת עד הלום
ומזרחה על הכביש לפני הכניסה למושב המושב שדה עוזיהו פניה לשדות ודרומה עם עליה קלה חצית הכביש לאמונים ועזריקם והמשך דרומה בסמוך למושב בית עזרא שדות כרוב נרחבים
מתקרבים לגבעה 69 שהיא נקודה אסטרטגית בקרבות מלחמת העצמאות. על ראש הגבעה שלושה מגדלי מים גדולים שנבנו על ידי הבריטים על מנת לספק מים למחנות שלהם: חסה, ג'וליס ובית דרס. המגדלים משומרים כעת ע"י הקק"ל והמועצה לשימור אתרים
פה עשינו הפסקה של ממש ,מיטרני חלק את התה המסורתי אריאל בישל לנו קפה מהביל והעוגות כמיטב המסורת של יעלי ואבי ועוגיות אוררו.
תמי לא הרגישה טוב והחלטנו שבצומת הקרוב נזמין לה מונית שתחזיר אותה לנקודת היציאה.
המשכנו 3 ק"מ דרומה ומערבה לקיבוץ ניצנים ושם מנפחים אויר בתחנת הדלק ומזמינים מונית לתמי.
המשכנו לצומת אשכולות שבסמוך לו ישובם של מפוני חבל קטיף ניצן ממשיכים צפונה במקביל פסי הרכבת תקלה נוספת הפעם לשמולמולון השאר ממשיכים ומחכים מתחת לגשרון של פסי הרכבת המוצל והקריר תוך חצי שעה נתגלו כמגיפה עוד כ 5 פנצרים ושמעון מנצח על מלאכת התיקון הגענו לשיא גיניס של 8 פנצרים בטיול אחד. לאחר כל המהומה הזו שעיכבה אותנו בלא מעט זמן ממשיכים צפונה בערך ק"מ אחד מהגשרון של הפנצרים שני אתרים מעניינים שלא התעכבנו לידם אבל חשוב להזכירם תל אשדוד אשדוד העתיקה הייתה עיר שהתקיימה באזור עוד מהתקופה הפלאוליתית. במאה ה-17 לפנה"ס נזכרת אשדוד כעיר כנענית מבוצרת. במאה ה-12 לפנה"ס התנחלו בה הפלשתים, העיר גדלה והתפשטה מחוץ לגבולות האקרופוליס, והפכה לאחת מחמש ערי פלשתים החשובות ביותר. חשיבותה של העיר נשמרה, תחת שלטון האשורים, הבבלים, הפרסים, אלכסנדר מוקדון, ההלניסטים, החשמונאים והרומאים עד למאה ה-4, אז התרחבה אשדוד ים - אזוטוס פאראליוס - וחשיבותה של העיר דעכה.
עם סיום הכיבוש הערבי של ארץ ישראל מידי הביזנטים באמצע המאה ה-7, נבנה בסביבת תל אשדוד (בערבית: "תל א-ראס") כפר ערבי בשם איסדוד, שיבוש של השם "אשדוד", שהשתייך לנפת עזה, באזור הנמצא בסמיכות לשטחה הנוכחי של העיר אשדוד. הכפר נבנה על גבעה נמוכה, על דרך הים הקדומה, ומרחקו מהים היה כ-5 ק"מ.
בתוך כרם הזיתים, בסמוך לשורה האחרונה (מערבית ודרומית בכרם) של העצים מול מסילת הרכבת, מבחינים במבנה שנשמר בצורה מעולה. המבנה הינו קבר השיח אבו אל אקבאל, בנוי מבניין קטן המכיל את הקבר ובצמוד אליו, היכל בעל קשת גבוהה ומקורה.והיא אחוזת הקבר היחידה ששרדה לאחר נטישת העיירה והריסתה.
בהמשך מגיעים לאזור התעשיה עד הלום ועוצרים להפסקונת בתחנת הדלק ליד חנות הYELLOW וחלק מהחברים ממלאים אויר
ממשיכים בשביל לגשר עד הלום ,ברבור קטן וחוזרים ועוברים את נחל לכיש לצד השני ומגיעים לפארק עד הלום שבו ספסלים לפקניקים לא עצרנו חולפים על פני האובליסק המצרי שלאחר הסכם קמפ דויד בין ישראל למצרים, הוקמה בשנת 1990 אנדרטה בצורת אובליסק לזכר חללי המצרים שנפלו בגזרת אשדוד (איסדוד) במלחמת העצמאות. על האנדרטה כתובות בערבית, אנגלית, עברית וכתב הירוגליפי.
חצינו את הכביש ונכנסנו דרל השכונות והרובעים ט' ח' ורובע הקריה בשביל אופנים מערבה במקביל לדרך שדרות ירושלים ברובע הקיריה פנינו קצת דרומה ומערבה חולפים על יד לבנים בניין העיריה ואח"כ ככר המפרשיות היפה ולטיילת אשדוד עם הפסלים המדהימים של חיות ויצורי ים וקצת דשדוש בחול וחזרה לנקודת היציאה.
הפריסה היתה בחוף בזכות טרגן ואכן היתה בחירה מאד מוצלחת רחצנו בים בגלים הגדולים אבל המים היו נהדרים.
אח"כ בארוחה היתה שקשוקה של סיגל מדהימה וחריפה שהרגה את כל המיקרובים ועוד מטעמים וסלטים בשפע וקינוח מוצלח במיוחד של יעלי ולסיום קפה של עלי .
תודה לנשיא ששב אלינו מן הכפור והוביל ביד רמה 38 ק"מ לעלי על המאסף ולכל החבורה הנהדרת על עוד יום ג' מוצלח במיוחד אבל שיא השיאים של הפנצ'רים שתוקנו בהצלחה ותודה לשמעון במיוחד.
נכתב ב - 16/09/2014 22:38:39

אין מילים

יורם אתה סופר אמיתי. לא סופר סת"ם.
היה כיף. תודה שביליתם את בקר יום גימל עמי.
נכתב ב - 16/09/2014 23:21:31

תודה

ליורם לצלמים ולרוכבים לנשיא היה כייף חיים למרות כל הפנצ'רים תודה לעוזרים למיניהם להתראות ברכיבות הבאות עלינו לטובה.
נכתב ב - 17/09/2014 07:22:46

כבוד גדול לסופר ולצלם

הרגשתי כאילו הייתי עמכם בכל גלגול וגלגול.
ברכות לכל החברים.

✅✅✅✅✅
נכתב ב - 17/09/2014 14:30:00

יפה מאד שובו של הנשיא

סוף סוף תחזור הקבוצה לימי זהרה ותפארתה.
מאחל לנשיא,למשפחתו,לקבוצה לקהילת הרוכבים ולכל עם ישראל,שנה טובה ברוכה בריאה ושמחה ורגועה(פרט לאדרנלין שמציף אותנו ברכיבות כמובן).
נכתב ב - 17/09/2014 16:34:05

יורם כל הכבוד

קראתי כל מילה איך אתה יודע כל כך הרבה על הבריטים המצרים וכו' וכו' וטורח לכתוב הכל למענינו
שמחה שנהניתם (למרות הפנצ'רים )