SYNT - סובב ירושלים עם אריאל

נפתח ב: 20/08/2014

YY

בשעת אחה"צ חמימה התכנסנו בחנית מסעדת בלק סטיר שבמוצא תחתית שליד ירושלים , דרכי ההגעה למקום היו שונות ומשונות עקב הפקקים והעיכובים שבדרך ,לבסוף הגיעו 25 רוכבות ורוכבים קבוצה די גדולה לטיול שכזה. לאחר עיכוב גדול התחלנו ברכיבה בהובלתו של אריאל כאשר עלי במאסף. חצינו את הכביש לבית זית ונכנסנו לשביל אופניים מסודר שהוא חלק מסובב ירושלים שביל עמק מוצא ,משמאלינו בית זית ומימיננו עמק מוצא היפה אשר בימות החורף הגשומים הוא מלא מים בשם מאגר בית זית השנה יבש האזור. אחרי כ 2 ק"מ סכר בית זית סכר הבטון הארוך בארץ. נבנה בשנות החמישים. בחורף יוצר הסכר אגם עונתי מרשים באפיק נחל שורק שרוחבו 300 מ' ואורכו כקילומטר וחצי. אורך הסכר כ-100 מטר, וגובהו 18 מטרים. מטרת בניית הסכר הייתה לעצור את מי השטפונות על מנת להחדיר את המים למאגר מי התהום. לאחר זמן מה, התברר שכתוצאה מהמבנה התת קרקעי של הסלע, המים זורמים לעבר אזור שהיה אז בשליטת הירדנים, וסופם שהם בוקעים ממעיינות בקעת הירדן. הסיבה לכך, היא שקו פרשת המים התת קרקעי, הנובע מצורת השכבות, שונה מקו פרשת המים מעל לקרקע. המשכנו כ 1 ק"מ בדרך הסלולה במגמת ירידה שמרחוק ברכס שמעל אזור עין כרם רואים את כיפות הזהב של המוסקוביה המתחם הנוצרי הרוסי מדהימות ביופין.הגענו לכביש לעין כרם עברנו את הככר וההתחלנו בטיפוס לעבר עין כרם ירדנו מהכביש לדרך עפר בינות לעצי הזית עד לעיקול הבא וא התחלנו בטיפוס המתיש בעקומות הכביש מימין למעלה ניבט מנזר האחיות היפה ממשיכים עד להגעה לעין כרם היפה ,משמאלינו כנסיית יוחנן בהרים מקום הולדת יוחנן המטביל לפי מסורת נוצרית. מתחת לכנסיה הנוכחית (מהמאה ה-17) התגלו מקווה טהרה מבית שני, שרידי כנסיה ביזנטית מעוטרת בפסיפסים וכן קברים ביזנטיים. כמו כן התגלה גם פסל של ונוס-אפרודיטה, ככל הנראה מהתקופה הרומית המאוחרת לאחר החורבן. במדרגות היורדות למקווה יש מקום להנחת רגל שהכמרים במקום אוהבים לספר עליה סיפורים נוצריים. אנחנו לא מתעכבים וממשיכים לטפס ועולים בכביש הצר להר הרצל משמאלינו שרידים מפוחמים של עצי אורן עדות לשריפה גדולה שהיתה פה רק לאחרונה וסיכנה את תושבי השכונה. מעבר לרכס מצפון רואים את יד ושם שבהר הרצל מטפסים בעליה הקשה חלקינו הקטן הולכים ברגל. המשך תיאור הטיול .....

תוצאות 1-20 מתוך 36

YY
נכתב ב - 20/08/2014 11:11:53

המשך תיאור הטיול ....

לבסוף מגיעים להר הרצל ליד הפסל פוגשים עוד חברים שהצטרפו " עצלנים" אריאל קרא להם.
לאחר הפסקה לא רשמית המשכנו בקריית יובל על המדרכות עד לצומת המפלצת או בשמו הרשמי " גן רבינוביץ' " הוא גן שעשועים שנמצא עתה בשיפוצים, שידוע בפסל הבטון הממוקם בו. הפסל קרוי בפי ילדי ירושלים "המפלצת" בגלל צורתו, ומשמש כמגלשה באופי הגן.
דרך רחוב טהון וגולומב אנו ממשיכים בירידה חדה עד לפניה לכיוון גן החיות התנכי גן החיות הגדול והמקיף בישראל. בתוך הגן, ממערב לבריכה המרכזית ומצפון מזרח למתקני המשחק לילדים (היכן שהחמורים), יש שרידים של כפר גדול מהתקופות הכלכוליתית-ברונזה מוקדמת, קרי: כפר מלפני כ-6000 שנה.
באזור זה צפיפות מרובה וו בדיוק שעת בין הערביים שהגן נסגר וכל המבקרים יוצאים ,עלינו על הגשר שעובר מעל פסי הרכבת וליד עין יעל בתחילת מסלול האופניים היפה עשינו הפסקה רשמית של ממש .
אריאל הכין קפה מהביל הבנות חלקו עוגות וכדורי שוקולד ,נפרדנו משמעון שחזר ברכבת ואחרי הפסקה המשכנו בשביל האופניים הנוח והנעים לרכיבה וגם מזג האויר עם רוח קלילה.
הפנסים והנצנצים דולקים ואנחנו מתקדמים עוברים ליד איצטדיון טדי משמאלינו ושכונת מלחה נכנסים דרך מטע זייתים ורידה להמשך השביל המסודר בהמשך מימיננו שכונת בית צפפה שהשביל עובר בתוכה ,הדי יריות של חתונה ערבית . ממשיכים לשכונות הקטמונים השביל עצמו מדהים ביופיו חלקו מיועד להולכי הרגל ובנוי על בסיס מסילת הברזל שקורות עץ משמשות כשביל הליכה ובצמוד שביל האופניים המסומן ולכל אורך הדרך שילוט עם הסברים לגבי המקומות שמסביב.
עוברים את שכונת מקור חיים מימין לנו ולבסוף מגיעים למתחם התחנה שם עושים הפסקה חפשית לחצי שעה ,המוני מבלים ומבקרים במתחם התחנה הראשונה הלב הפועם של ירושלים
תחנת הרכבת הישנה של ירושלים, מסמליה ההיסטוריים של העיר, מתעוררת לחיים ושבה לתפוס את מקומה כאזור התרבות, הבילוי והפנאי המוביל של ירושלים. מתחם התחנה הראשונה מציע למבקרים בירושלים חוויה ייחודית שאין שנייה לה, בזכות מיקומו יוצא הדופן כנקודת מפגש בין העיר העתיקה לעיר החדשה, בין השכונות ההיסטוריות והציוריות של המושבה הגרמנית, בקעה, אבו טור וימין משה, למתחמי התרבות והאירועים המובילים של העיר: מועדון הזאפה, בריכת הסולטן, תיאטרון ירושלים, החאן ועוד רבים אחרים.
במקום פועלות מסעדות רבות ובתי קפה , הפסטיבלים ומרכז למה שקורה בירושלים יחד עם האווירה והערכים המיוחדים של המקום. כמתחם פנאי ותרבות אפשר לצאת מהתחנה הראשונה לסיורי סגווי ואופניים במסלולים המיוחדים ביותר בירושלים, להשתתף בשיעור יוגה חווייתי או לבקר בתערוכות השוטפות שמתקיימות במקום, ככלי לחיזוק האומנים והיוצרים הצעירים והמוכשרים שבירושלים. המתחם פתוח בשבת, ומהווה פתרון מושלם לפעילות עם ילדים, וכולל בתוכו אטרקציות מובילות ומרתקות.
אחרי הצטיידות בקפה חם וקר המשכנו ברכיבה לכיוון גן הפעמון מלון המלך דוד ימק"א צומת ממילא חומות ירושלים ושער שכם ופניה צפונה לכיוון הגבעה הצרפתית בדרך נקלענו להפגנת חרדים אלימה נגד גיוס במקום משטרה ואמבולנסים נחלצנו מהמקום והמשכנו צפונה מתחילים בטיפוס איטי חולפים עפ"נ שייך ג'רח והמטה הארצי של המשטרה וקו התפר עם מזרח ירושלים לאורך קו מסילת הסיטיפס. גבעת התחמושת והגבעה הצרפתית שם אנחנו ממתינים לאחרונים ,וזו הייתה גם שעתם של הבטנים שעלי תמיד מקפיד לחלק בנקודת העצירה האחרונה.
מכאן נכנסנו שוב למסלול האופנים המדהים שיורד כ 7 ק"מ עד לעמק הארזים שביל משולט ומסומן היטב עדיין לא מואר אבל הירידה מטריפה עם כ שתי עליות בדרך ,סיגל ניסתה לחקור את אחת התעלות ויצא בזול מהנפילה.
לבסוף הגענו לעמק הארזים חלק מהחבורה נשאר השארהביאו את המכונית מהחניה שבלק סטיר
והייתה פריסה מדהימה לאור פנסים ונצנצים על שולחנות אבן ,המטעמים שהביאו החברים היו נהדרים וטעימים.
לסיום היה לנו גם אזאקה מחרישת אזניים ובסיומה שמענו קולות נפץ ,החברים תפסו מחסות תחת שולחנות האבן ,סיטואציה לא פשוטה אבל לקחנו אותה בקלות.
תודה גדולה לאריאל שיזם והוביל טיול מורכב שכזה בעיר הכי יפה בארץ ,במסלול ממש מדהים
תודה לעלי המאסף המסור ותודה לכל החבורה הנהדרת על עוד יום שלישי שבהחלט כולו טוב.

נכתב ב - 20/08/2014 11:50:23

ואווו...זריז...

יופי של גלריה והסברים נהדרים וממצים !!!!!! ובהחלט תעוד הולם לעוד רכיבת לילה נהדרת בחברותא נפלאה למרות המצב נעשה הכל על מנת לא להכנע לגחמות החאמס ולהמשיך לטייל בשבילי ארצנו.
תודה לאריאל על ההובלה ולעלי על האיסוף החביב והסובלני
ולכולכםםםםםםם על שהייתם אתם !!!!!!! - חבורה נפלאה !!!!
נכתב ב - 20/08/2014 12:55:01

כל הכבוד ל YY

גם סיפור דרך כיאות לטיול וגם תמונות מצויינות!
תודה גם לעלי שאסף בסבלנות רבה למרות הפערים הגדולים שנפתחו.
תודה לכולם שעמדו בעליה הגדולה ובהמשך הטיול והתלכדו כקבוצה לתפארת.
תודה לחמאס שלימד אותנו שאפשר למצוא פרורי מזון איכותיים גם מתחת לשולחנות.....
תודה לעיריית ירושלים שסוללת לנו שבילי אופניים מופלאים שכאלו.
ולבסוף אני רוצה להציג בפניכם סרטון שצולם בתחנת הרכבת הירושלמית שהיתה פעילה בשנת 1965. שאלה - מי הילד בן ה 16 המופיע בסרטון זה?
להתראות בשבילים
נכתב ב - 20/08/2014 13:07:12

קשה ושווה

תודה למארגנים והמשתתפים.
נכתב ב - 20/08/2014 14:05:29

יופי של גלריה

עם יופי של קבוצה,
ברכיבה בתוך יופייה של ירושליים.
נהדר.

ישר כח
נכתב ב - 20/08/2014 16:12:07

אירוע שלא במהרה ישכח

מסלול תובעני אמנם אך עם הרבה פרסים בהמשך בדמות ירידות משגעות.
פריסה עם מיטב מטעמי "קייטרינג סינט". וגולת הכותרת שתזכר לעד : פריסה מעל השולחנות ומעט מתחת לשולחנות. אפילו האזעקות והפיצוצים לא גרמו לנו להיפרד ממטעמי שפים/יות הבית שלנו.
נכתב ב - 20/08/2014 16:26:18

היה מדהים

וכמו שחשבתי, באמצע הלילה הטלפון צילצל והוקפצתי בחזרה לצבא...
יאללה צו 8 בכל הכח....
נכתב ב - 20/08/2014 17:43:30

פשוט נפלא

הרכיבה, הקבוצה, המסלול, האוכל וההתגברות שלי על הפחד מהטיפוס יצרו חוויה מדהימה.

תודה רבה!!! לכל התורמים.

נכתב ב - 20/08/2014 19:41:46

טיול מדהים

גלריה ותיאור נהדרים כרגיל תודה לאריאל על היזמה והובלה . ותעשה חיים בהפלגה ..
נכתב ב - 20/08/2014 20:32:23

מנפלאות סינט

תודה ענקית לאריאל שרקח לנו טיול לתפארת בעיר מפוארת....ירושלים!
טיול שלי לא כל כך התחשק לסיים, רציתי עוד ועוד....
ולסיום הארוחה בעמק הארזים כשאריאל מקשט את העצים בתאורה צבעונית ונותן למקום אווירה של פאב אירי......
וליורם תודה על התיעוד הממצה על התמונות הנהדרות .
לעלי המאסף והמעסה היה כיף ! - אמיתי -
ושלא ייגמר לעולמים!

נכתב ב - 20/08/2014 22:21:09

ירושליים והסביבה

תודה לאריאל שהודות לו,התאפשר לי להכיר את האזורים היפים של ירושליים ובמיוחד הירידה המדהימה (כמו בסקי) בסוף.
היה שווה לטפס את כל העליה בשביל הירידה לקונוח..