SYNT - חוגגת את ט"ו באב בנחל פרצים ונחל סדום עם הירח ועם שמעון

נפתח ב: 13/08/2014

YY

שמעון כבר 7 שנים מארגן טיולי לילה בט"ו באב לאזור נחל פרצים ונחל סדום אבל השבוע זה היה פרוייקט אמיתי בשבילו אנשים נרשמו , אנשים נמחקו ,עם זריחה ,בלי זריחה אבל בסוף יצא בובה של טיול. ואכן אוטובוס הקבוצה אסף אותנו בדיוק של שעון שוויצרי בתחנת האיסוף הראשונה בתחנת רכבת ראש העין לקראת שקיעת החמה ,באמצע הדרך לתחנה השניה ביד בינימין התברבר קצת הנהג אבל לבסוף גם אליה הגענו . לאחר התארגנות עלו שני החברים האחרונים יחד היינו באוטובוס 20 רוכבות ורוכבים חלקם חדשים בקבוצה. יצאנו דרומה והירח המדהים בגודלו צהבהב הגיח וזרח לו מפאתי המזרח והתחיל לטפס ברקיע , הדיילות המדהימות עדה ויעלי עם קפה אייריש ותה לימונית מיוחדים שירות מכל הלב ,בהמשך סיגל כבדה אותנו במשקה אניס צונן ומיוחד לקראת הסוף של הנסיעה ,הפסקה של קפה בערד והתחלנו לרדת את הירידות לסדום. היו טענות שהאוטובוס ארוך מידי וזה עשה לכמה חברה בלבלה בראש ובבטן ,הגענו לתחנת הדלק בנוה זוהר יצאנו מהאוטובוס וקיבלנו מכת חום של טאבון . התארגנות מהירה השעה כבר הייתה קרוב ל 11בלילה ויצאנו לדרך לא לפני ששמעון נותן הוראות קפדניות לגבי הדלקת פנסים ונצנצים גדי התנדב להיות המאסף. התחלנו לטפס בכביש מערבה בערך ק"מ אחד שיירה ארוכה עם פנסים דולקים עד לפניה דרומה לכיוון הכניסה לנחל חימר משמאל לנו ראינו בריכות מים של עמק זוהר שנקראות בריכות נאוית שלושת הבריכות אשר מוצפות לפרקים הם מלאכותיות כתוצאה מכרית חומר ליצירת סוללות האידוי בים המלח. הכרייה ירדה אל מתחת לקו מי התהום ולכן מי תהום מאזור הר סדום מחלחלים לכאן כל הזמן ומציפים את הבריכות. בעבר העבירו לכאן ממפעלי ים המלח דגי נאוית מליחים(היחידים שיכולים להסתגל למליחות כזאת) ולכן הבריכות קיבלו את שמם. אחרי שעברנו את נחל חימר התקדמנו עוד כ 3 ק"מ לנחל פרצים רוכבים ללא פנסים שהירח מעלינו מאיר את הדרך בצורה סבירה למדי ,דשדוש מידי פעם בחול ,כל עצירה היתה עלינו מתקפה רבתי של יתושים צמאי דם ,מזל שהצטיידתי כמו שצריך. בדרך עוברים אותנו מס' רוכבים שכבר סיימו את המסלול. אחרי 3 ק"מ בערוץ נחל פרצים הגענו לצומת שבה נחל סדום מסתיים אחרי המתנה קצרה המשכנו בנחל פרצים הערוץ נהיה צר יותר ויותר ולאור הירח המראה מרהיב עם השקט של המדבר חוויה של ממש. המשך תיאור הטיול למטה ......

תוצאות 1-20 מתוך 24

YY
נכתב ב - 13/08/2014 19:29:43

המשך תיאור הטיול ....

אחרי כ 7 ק"מ מנקודת ההתחלה האוטובוס הארוך נתן את אותותיו באבי שלא הרגיש טוב והיה קשה לו להמשיך, מאיר בונו התנדב ללוות אותו חזרה לאוטובוס ,בהמשך היו חסרות מאד הבדיחות הטובות של מאיר.
המשכנו במעלה הנחל תוך דשדוש בחול מידי פעם אבל סך הכל המסלול זורם יפה עברנו את מעלה פרצים תחתון וחלפנו ליד מערת הקמח תוך כדי שאנחנו עוברים בנקיק צר מאד שגם היו בו התמוטטויות עפר עובר בקנין מדהים ביופיו ירח המערה קרסה ולא ניתן להכנס אליה - סגורה למטיילים,כמה חברה אמיצים נכנסו למערת הקמח. אחרי ק"מ אחד בחווארים הצרים עליה ויצאה למישור עמיעז כבר כאן הרגשנו מיד רוח קלילה ונעימה והרכיבה הפכה למהירה וקלה הרבה יותר.
החברה מנסים את כוחם בזיהוי מערכת הכוכבים בשמים מידי פעם גם רואים שובל של מטאוריטים כפי שהובטח לנו.
עוד בערך ק"מ וחצי של רכיבה מהירה עד לחניון עמיעז ואז פניה מזרחה לכיוון הר סדום חולפים על פני בריכות חמצון ומגיעים לצומת שעולה מדרום ממפעלי ים המלח להר סדום פנינו צפונה רכיבה מהירה של ק"מ וחצי עד למומת העליה להר סדום לתצפית מחכים לאחרונים לפישקו יש בעיה עם רעשים בבלם הקדמי שמעון מפעיל את כישוריו ומסדר לו את הבעיה זמנית.
מתחילים בטיפוס מפרך של למעלה מק"מ בערך 65 מ' הפרש גובה טיפוס למעלה לתצפית של הר סדום שאת חלקה עשינו בהליכה בדרך אנו פוגשים חבורה גדולה של רוכבים וגם ילדים בניהם .
ממשיכים בטיפוס העד לתצפית שם הפסקה אמיתית אריאל מכין קפה משובח עוגות ועוגיות ומטעמים לנשנוש ,תצפית יפה מאד לים המלח ולצד הירדני שבצידו המזרחי.
אחרי הפסקה כמו שצריך מתארגנים לירידה התלולה יונה מתהפך ולמזלו לא קרה דבר.
מגיעים לצומת מחכים לאחרונים וממשיכים צפונה לכיוון נחל סדום רכיבה של כ 3 ק"מ עד התחלת הפיתולים בנחל סדום חלק מהחברים רוכב קדימה ללא פנסים וחלק נשאר קצת אחורה כדי לא לסנוור ומדליק אותם הנקיק של הנחל צר ביותר ומורדות והמצוקים של הנחל סוגרים מכל עבר המראה מרהיב וזו חוויה של ממש.
אחרי 2 ק"מ נגמר נחל סדום ומגיעים לצומת שאותה עברנו ברכיבה בנחל פרצים.
נשארו עוד כ 4.5 ק"מ ואותם אנחנו עושים ברכיבה מהירה ,מגיעים לכביש ויורדים לתחנת הדלק חזרה לנקודת היציאה.
פה פוגשים את מאיר ואבי ,מתארגנים לפריסה בשעה קצת מוזרה בשעה 4 לפנות בוקר אבל אוכלים ושותים כמו שצריך וההילולה בעיצומה.
לאחר שכולם שבעים התארגנו לנסיעה בחזרה ובסביבות 7 בבוקר הגענו חזרה לתחנת הרכבת בראש העין.
הרבה הרבה תודות לשמעון שעמל קשה כדי להוציא את הטיול הצליח והוביל אותו בבטחה.
תודות לגדי שהיה מאסף מצוין , תודה לכל החבורה על עוד יום טיול מיוחד באמת ותודה מיוחדת לירח שליווה אותנו לכל אורך הדרך ורכבנו לאורו.
נכתב ב - 13/08/2014 21:59:24

טיול משובח

ומיוחד
Ada
נכתב ב - 14/08/2014 09:48:17

סינט ביום האהבה

ערב ולילה של רכיבה, אחווה, כף, פריסה ותאור מדויק של 12 שעות נהדרות.
תודה לכל המשתתפים . כן יירבו !
נכתב ב - 14/08/2014 10:03:57

נפלא

הידד לחוגגים המאוהבים ביום האהבה. מי שלא בא הפסיד.
נכתב ב - 14/08/2014 11:08:34

טיול מעולה....

מזל שלא ויתרתם עלי (גיליתי שאפשר לרכב עם בגדים רגילים...)
Ada
נכתב ב - 14/08/2014 15:23:37

לעופר החביב

אין מצב שנוותר עליך ולא חשוב מה תשכח להביא לרכיבה. אם אתה צריך תזכורת, אל תתבייש! בכף!