SYNT - מתגעגעת לתמי קרני בנחל אלכסנדר והסביבה

נפתח ב: 16/07/2014

YY

התגעגענו לתמי קרני אז ספקטור פתח טיול ולכן התכנסנו בשעת בוקר נעימה בתחנת הדלק בצומת מעברות 22 רוכבות ורוכבים לפגוש את תמי שחלקה לרעבים בורקס חם חם וטרי פרי עמלה. לאחר התארגנות מהירה יצאנו לדרך בהובלת ספקטור שלאחרונה הפך למוביל הקבוצתי פנינו צפונה כ 1 ק"מ ונכנסנו בטעות לגדה הדרומית של נחל אלכסנדר לאחר התמהמהות ודיונים חזרנו ועברנו לגדה הצפונית של הנחל במגמת רכיבה מזרחה. רכבנו כ 7 ק"מ מזרחה לאורך הנחל שאינו נקי במיוחד מפלונים בדרך שדות מעובדים ואילו שדה של לבנדר ראינו מימין עצרנו לאתנחתא קלה במסעף של חיבור הנחלים בחן ואלכסנדר נוצר אי שהוא החיבור המקורי של הנחלים. לקחנו את הדרך ימינה במגמה דרום מזרח אחרי 2.5 ק"מ למפגש נחל שכם ממזרח למערב , ניתן לחצות בקלות את הערוץ לצידו המערבי. פנינו שמאלה דרומה סמוך לגדה המזרחית של הנחל ובסמוך לחניון " אשקף " ( אש קפה ) ישנו מעבר מבוטן להמשך הציר בנחל אלכסנדר . המשכנו כק"מ אחד עד למצפור היפה על מאגר המים שמשקיף על כל הסביבה במאגר מים ניתן לראות פה ושם ציפורים נודדות אבל כעת זו לא העונה. בכניסה למתחם יש ברזיה ופחים,. נקודת עצירה מומלצת! תצפית גבוהה רחבה על כל האזור מקומות ישיבה ומנוחה אריאל הכין לנו קפה משובח ותמי ויעלי חלקו עוגות טעימות.פנצר בדרך עכב כמה חברים. לאחר הפסקה כמו שצריך המשכנו דרומה וחלפנו משמאלנו על פני חניון טל חניון פיקניק מוצל מקום יפיפה להפסקה , יש שולחנות פקניק והרבה צל. המקום מצויין לעצירה עם ילדים קטנים. כולל נדנדה ומגלשה. על גדת הנחל הוקם לזכרו של טל קופרמן ז"ל. אחרי ק"מ פנינו מערבה מצידו הדרומי של המאגר ואחרי כמה מאות מטרים טיפסנו לתל אשקף בעבר לוקטו באתר חרסים מתקופות הברזל, הפרסית, ההלניסטית, הרומית והביזנטית ומימי הביניים. בחפירה במקום התגלו כלים שהגיעו מאיטליה בתקופה הרומית הקדומה וגת מהתקופה הביזנטית עמית נתן הסברים והקריא פואמה מקסימה ,כיאה למשורר ולמדריך טיולים מדופלם. ירדנו אבל חזרנו חזרה לדרך שבאנו לתל והמשכנו מערבה עד המושב חניאל הסמוך ועל הכביש מערבה כ 5 ק"מ ברכיבה מהירה עד כפר מונש עוד 2 ק"מ וחלפנו עפ"נ מדרשת רופין והגענו לצומת רופין המתנו למילוי אויר בגלגל ותמי הזמינה אותה לביתה לשתיה קרה ועוגה. היתה זו הפסקה נעימה בצל העצים בגינה ושתיית הלימונדה והעוגת פרג החמימה מהתנור אין מושלם מזה .

YY
נכתב ב - 16/07/2014 10:12:26

המשך תיאור הטיול ....

המשכנו דרך הדר עם וכפר ידידיה על הכביש מערבה כ4 ק"מ חולפים על פסי הרכבת ובסמוך למעבר התת קרקעי שמעליו כביש 2 פנינו ימינה לדרכי עפר דרך הפרדסים של גבעת שפירא בית יערי "בית הבראה של עובדי המדינה ביתן אהרון", שהיה בית ההבראה הראשון לעובדי מדינה בישראל. לימים נקרא המקום גם "בית יערי" על שמו של גדליהו יערי. מי היה יערי? איש נציבות שירות המדינה שפעל להקמתו של בית ההבראה שנקרא בסופו של דבר על שמו. עכשיו המקום נטוש ומוזנח.
הגענו לכביש ואחרי נסיעה קצרה פנינו ימינה לבית ראשונים ונכנסנו לשמורת ביתן אהרן
בגבעת הכורכר הקשה (רכס הכורכר השני של מישור חוף השרון) חפורות מספר לא קטן של מערות קבורה וכן נמצאת בה מערה גדולה. מאחר ובמערה ישנם גם עטלפים, היא סגורה למטיילים בחודשי החורף. בשמורה גדלה חברת שיזף מצוי וזקנן שעיר, ובחלקים מהרכס יש כיסוי של בתת קורנית מקורקפת וגריגה של קידה שעירה ושרביטן. אלון תבור בודד, תאנים בפתחי המערות, וכן חרובים (כנראה נטועים) ואקליפטוסים אחדים, כמו גם שיחי צחנן מבאיש. גֻלַת הכותרת של השמורה- המגוון המרשים של הגיאופיטים שהופך אותה לייחודית כל כך: חצב מצוי, חבצלת קטנת-פרחים, בן-חצב סתווני, נרקיס מצוי, רקפת מצויה, כלנית מצויה, נורית אסיה, סחלב קדוש ושום האבקנים.
קשה לרכוב בשבילים בשמורה וגם כפי שקראנו אסור וליד אחת ממערות הקבורה פנינו ליציאה ממנה וחזרה לשביל העפר ולכביש המוביל לכפר ויתקין ובית חירות עברנו בישובים הוותיקים שבכל פינה מונצחת ההיסטוריה של המקום בשלטי הסבר יפים.
עברנו את גשר הולכי הרגל מעל כביש 2 והגענו לבית ינאי הצפנו לחוף היפה והתמקמנו באחת הסככות חלק מהחברים רחצו בים חלקם שתו בבית הקפה ,הים היה סוער למדי אבל הרחיצה הייתה מרעננת. מצפון לסככות שרידי מזח ששימש להורדת מעפילים האונייה אלטלנה שעגנה במזח ונפרק ממנה חלק מהנשק שהיה עליה. מכאן האונייה הפליגה לתל אביב.
לאחר הפסקה של כחצי שעה חזרנו לנחל אלכסנדר היפה נכנסנו לחורשות ,חלפנו עפ"נ חרבת סמרה מבנה שהיה שיך למשפחת סמארה שהיו מגדלי אבטיחים בעמק חפר ומייצאים לאירופה.
המשכנו עד פסי הרכבת ודרומה ועלינו על השביל עצרנו ליד תאנה שזה עתה הבשילו פירותיה וטעמנו מהם בהמשך עצרנו ליד גשר הצבים במקום גשר לחציית נחל אלכסנדר לכל רכב, מדשאות, מתקני משחק לילדים, סככות עם ספסלי ישיבה וסלסלי אוכל שחלקם מוצלים תחת עצים, מגדל תצפית על האזור, רחבת חנייה גדולה וגולת הכותרת: מהשביל הסמוך למים ניתן לצפות בעשרות הצבים הרכים החמודים ובשפמנונים הרבים שבמים.
ומכאן ברכיבה מהירה כ 5 ק"מ על השביל המטופח ומלא עצי תאנה לאורך הנחל חזרה למכוניות.
הסיום היה בבית הקפה היה מוצלח מאד.
תודה רבה לספקטור המוביל המתמיד שהוביל אותנו בבטחה ,לעלי המאסף המסור ,לתמי שארחה בחמימות אותנו בביתה,ולכל החבורה הנהדרת על עוד יום שלישי טוב בצל מבצע "צוק איתן".
נכתב ב - 16/07/2014 10:34:52

יופי של גלריה

לעוד מסלול נפלא וחביב .אין ספק שנהניתם ומקווני כי נפגש בשבוע הבא
נכתב ב - 16/07/2014 11:02:59

מקסים

יופי של טיול
נכתב ב - 16/07/2014 11:23:15

גלריה מקסימה

המון תודות ליורם על סיפור הטיול והגלריה הנהדרת.
תודה לכל משתתפי הטיול.
אני נהניתי.
Ada
נכתב ב - 16/07/2014 11:23:41

תודה על רכיבה מעולה

כל כך קרוב לביתי אך ספקטור הגדול הכיר לי אזור מקסים שאת חלקו לא הכרתי.
יישר כוח וכן יירבו!!!

המונדיאל הסתיים לו הגרמנים שוב אלופים
ולנו יש את יום שלישי בשביל החיים היפים
נכתב ב - 16/07/2014 11:54:42

היה לי קשה הפעם, אבל הכיף היה משהו.

תודה לספקטור!!
נכתב ב - 16/07/2014 12:03:08

הפואמה ....נהדרת

נכתב ב - 16/07/2014 13:05:35

טיול נהדר

תודה לספקטור המוביל , לעלי המאסף, ליורם המתעד והמצלם, לעמית ששב להיות הפואטיקן מס' 1 ולצה"ל שעוצר טילים בעודם באוויר. שלא יגמר.
נכתב ב - 16/07/2014 16:25:48

נהדר

ספקטורספקטור
תודה רבה רבה
ועוד תודה על הרצון הענק שלך
לפתוח טיולים ל כ ו ל ם ללא הגבלה
להוביל אותם בצורה אחראית
ובהנאה רבה
ששומרת לכולנו על ימי שלישי הקסומים.
יורם הגלריה מהנה
התיעוד מוסיף ידע
הכל וכולם ממש כייפים!

נכתב ב - 16/07/2014 18:46:03

יום שלישי פעמיים "כי טוב"....

ועוד פעם כי טוב עבור טיולי סינט הקסומים....
מצטרף לתודות ולברכות שפרטו פה קודמי...
נכתב ב - 17/07/2014 10:34:02

מסלול מקסים על יד הבית

ספקטור בחרת מסלול נהדר באזור, גלריה מסכמת ויפה כרגיל. שנמשיך כך.
נכתב ב - 18/07/2014 21:44:34

יפה מקסים

התיאור הגלריה ההובלה של ספקטור הפועמה של עמית של יגמר
נכתב ב - 19/07/2014 08:23:41

כיף לחזור

מאושרת לחזור לרכב עם חברי החמודים, התגעגעתי מאוד
ספקטור , מודה לך בראש ובראשונה על שם הטיול, ועל המסלול המשלב במקוריות שני מסלולים - עמק חפר המזרחי ועמק חפר המערבי
יורם תודה על תמונות מרהיבות (בתיאור הטיול אפשרי להוסיף את ההפסקה אצלי בבית :)
לכולם - מאחלת הרבה רכיבות משותפות בהמשך
אוהבת
תמי
נכתב ב - 19/07/2014 08:26:42

יורם היקר

התמונות מההפסקה אצלי בבית מדברות בעד עצמן !!
נכתב ב - 19/07/2014 08:28:53

אוי אוי

עכשיו שקראתי בעיון את תיאור הטיול אני מתנצלת על ההערה הנ'ל - אני רואה שהזכרת אף הזכרת את ההפסקה אצלי , הצילומים יפהפיים כמו תמיד ואני צריכה ללמוד לקרוא לפני שאני מקלידה ...