SYNT - ברמת סירין ושדה אילן עם ספקטור

נפתח ב: 18/06/2014

YY

הפעם נעננו להזמנתו של ספקטור להגיע למושב שדה אילן ולתור את רמת סירין רבים מהגרעין הקשה של הקבוצה מפדלים באירלנד ,הגענו צוות מצומצם אירית עמי עלי ואנוכי לאחר התארגנות הוביל אותנו ספקטור אל מחוץ למושב דרך מטע הזיתים וכל הדרך הוא ממלמל לעצמו " אתם רואים איזה רוח יש פה" ואכן הוא צדק מאד רוח נעימה ואפילו חקה ליוותה אותנו לאורך כל המסלול בשעת אחה"צ נעימה זו והחום לא הורגש כלל. חצינו את הכביש הפנימי והמשכנו בדרך העפר בואכה לכפר כמא הצ'רקסי 3000 תושבי הכפר הם צ'רקסים, תושבים שהגיעו מהקווקז המעדיפים להיקרא אָדִיגָה. התושבים הגיעו למקום בעקבות גירוש בידי הרוסים והתורכים, הם דוברים כשפת אם צ'רקסית, ערבית, עברית ואנגלית והם כותבים את שפתם בימינו באותיות קיריליות. בנוסף לכך, יש מגוון רחב של צ'רקסים כולל צ'רקסים יהודים. שווה מאוד למצוא אותם ולדבר איתם על זה. פירוש השם צ'רקסים הוא אנשי ההרים משום שמוצאם מהרי הקווקז, שם הם גדלו כ-12 שבטים של עובדים חרוצים, מחזרים רומנטיים ולוחמים עזים, כפי שמסופר במוזיאון הצ'רקסים הנמצא במרכז הכפר, ליד המסגד. חלפנו ליד המסגד וליד הבתים והרחובות המטופחים האופייניים לכפר הצ'רקסים. חצינו את הכביש כפר תבור כנרת ועלינו על דרך העפר דרום מזרח דרך מטעי הזיתים והשקדים משמאלינו ומינינו ניבט אלינו במלוא הדרו הר תבור. אחרי 3 ק"מ בעליה מתונה פנינו שמאלה לעבר מאגרי שרונה הגבוהים שהם מאגר מים גדול בפסגת הרכס, ונקודת ישיבה יפה ומוצלת הצופה לעבר כל העמקים שמסביב. זהו אחד המאגרים הגדולים במדינה, המנקז לתוכו את מי הביוב של נצרת עילית, טבריה (עילית), כפר תבור, יבניאל וישובים נוספים המצויים באזור.. מי הביוב נאגרים במאגר, מוזרמים ממנו להשקיית גידולים ושטחים חקלאיים בסביבתו, וחוסכים למדינת ישראל מיליוני קוב מים שפירים שיופנו לצריכה ביתית. מאגר זה נחצב בסלע באזור צחיח במיוחד, כאשר עשרות דחפורי ענק, כלים כבדים וצוותים של קק"ל במרחב צפון עבדו על הקמת המאגר שמכיל 3.2 מיליון מ"ק מים. המאגר יקלוט את מי הקולחין של יישובי הגליל התחתון, אשר ישמשו להשקיית המטעים והשדות בגליל התחתון, רמת יבנאל, בקעת יבנאל ורמת סירין, ויאפשרו ייצור חקלאי אינטנסיבי בשטחים יש מחסור גדול במים שפירים וכמות המשקעים היא נמוכה מאוד. המשך תיאור הטיול למטה......

YY
נכתב ב - 18/06/2014 10:01:55

המשך תיאור הטיול ......

לאחר מנוחה קלה ואכילת תמרים שספקטור כיבד אותנו המשכנו במסלול והתחלנו בירידה מהירה מזרחה ואחרי חציית מחסום הבקר פניה ותחילת טיפוס מתון סה"כ כ 4.5 ק"מ מהמאגר הגענו למצפה אילות או "החללית" הוא מגדל ששימש בעבר להקרנת סרטים בקיבוץ אפיקים, והועבר לכאן כמגדל תצפית לנוף מרהיב. המקום שופץ על ידי לוחמי יחידת רוכב שמיים וכעת ניתן למצוא במקום בור פויקה וספסל אקולוגי המשקיף על הנוף. לאחר השיפוץ מטיילי שביל ישראל יכולים למצוא צל ואף ללון.
גם פה עשינו הפסקה לקפה אספרסו שהביא ספקטור בוטנים שהביא עלי למרות שזו לא היתה התחנה האחרונה !!! ועוגת פירות יבשים טעימה שהביאה אירית.
צילומים שפוזות שונות של עירית והקבוצה על הנופים כל רמת סירין.
המשכנו במגמת ירידה אחרי כ 3.5 ק"מ וטיפוס קל הגענו לעין אולם מעיין קטן ונחבא המכוסה בתקרת בטון ובה פתח קטן דרכו אפשר לרדת לבריכת המעין. בפנים חשוך וקריר. מהבריכה המבוטנת יוצא צינור להשקית בהמות. סביב המעין עצים רחבי צמרת המספקים יופי של צל לפיקניק, הבריכה מלאה בירוקת לעומת זאת המעיין או הבריכה "הסגורה" שממלאת את הבריכה החשופה לשמש, ובה 2 פתחים, מלאה במים נקיים ודיי עמוקים - כ- 180-190 ס"מ - בקיצור תענוג למי שמעז להכנס ופגשנו פה שני בחורים העושים את שביל ישראל שטבלו להם במים הקרים עם הכלבה החמודה.
המשכנו לקראת מעבר אולם שהיה מאד חד ומסוכן ולאחרונה עבר שיפוץ וכעת הוא עביר ובטוח לאחר עליה קשה ותלולה והתנשפנו קשות המשכנו עוד כ 2 ק"מ עד לגבעה של נ.ג 266 שסביבה עתיקות ושרידים של מזבחות או גתות , המשכנו עוד כ 5 ק"מ כשאנו מקיפים את המאגרים מצידם הדרומי עד שהגענו למטעי השקדים ואחרי כק"מ וחצי חציית כביש בכניסה למושב שרונה .
על הכביש בשרונה עד ליציאה הצפונית של המושב ליד חוות הסוסים ושדות התירס המתנפנפים ברוח המשכנו על דרך העפר המשובשת עוד כ 4 ק"מ ,הכביש הפנימי וחזרה לנקודת המוצא בביתו של ספקטור בשדה אילן.
סה"כ 31 ק"מ ב 4 שעות .
אחרי התארגנות קפצנו לבריכה המחוממת שהרפתה את שרירינו הדואבים ,זה היה כייף גדול.
וארוחת דגים מפוארת שהכינה דינה רעייתו כל הכבוד לזוג ספקטור על אירוח כיד המלך ומכל הלב תודה גדולה,ועוד ישבנו ופיטפטנו לתוך הערב.
היה כייף גדול של יום שלישי עם החבורה המצומצמת מאד אבל איכותית.
תודה לאירית על תוספת התמונות האיכותית בסוף הגלריה
תודה מיוחדת לעלי על הטרמפ.

נכתב ב - 18/06/2014 11:11:44

מקסים

יופי של תיאור ליופי של טיול
נכתב ב - 18/06/2014 11:32:16

גלריה נפלאה עם הסברים מרשימים

תודה מיוחדת ליורם על הגלריה וההסברים המפורטים.
שמחתי לארח אתכם, הגיע לכם היחס המיוחד שהענקנו לכם.
אתם חברים אמיתיים.
נכתב ב - 18/06/2014 13:38:42

היה מסלול מקסים

עם קבוצה מצומצמת ומאוד איכותית.
ספקטור ודינה - תודה רבה על אירוח טעים !!!