המשך תיאור הטיול ....
לאחר תיקון פנצ'ר לשמעון חזרנו עד לחניון הלילה ופנינו מערבה לדרך המגיע חזרה לכביש 171 מכאן לדרך לבנה למעלה ערוד
בדרך רואים את הר רמון הפסגה הדרום-מזרחית של הר רמון. זו הפסגה הפחות גבוהה מבין שתי הפסגות של הר רמון אבל דווקא היותר מוצלחת
הפסגה הגבוהה ביותר ביותר בחלק הדרומי של מדינת ישראל. המקום חשוף לרוחות, והתצפית מוצלחת למרחקים בימים בהירים, אבל בגלל שהיא בראש הרמה של רכס הרי רמון העצום היא לא כל טובה לתצפיות לצדדים כמו שיש בהר חורשה, הר חריף או הר שגיא וכד'... שווה להמשיך לפסגה הדרום מזרחית של ההר (נ.ג.1033), בה תצפית מרשימה יותר על מכתש רמון.
מתצפית זאת נוכל לראות את מכתש רמון- המכתש הגדול מסוגו בעולם. בעוד מכתשים מפורסמים אחרים בעולם נוצרו כתוצאה מפגיעה של מטאוריט או כלוע של הר געש המכתשים של הנגב נוצרו בתהליכי בלייה שלקחו מיליוני שנים, וכאמור מכתש רמון הוא הגדול והמרשים מכולם. בתוך מכתש רמון אנו נבחין בשבע גבעות שחורות ,גבעות אלו הם שרידים של הרי געש,
דרך עפר בהר הנגב המרכזי, כ-20 ק"מ מדרום-מערב למצפה רמון. ראשיתו כחצי קילומטר מדרום לפיסגת הר רמון, ומכאן הוא יורד לדרום-מזרח אל נחל ערוד ואל רגלי מצוקי לוץ. קטע מהדרך עובר על שפת מכתש רמון, ונשקף ממנו נוף מרהיב של מערב המכתש. מעלה ערוד נסלל על תוואי של דרך עתיקה שהלכה מצפון סיני, דרך מקסימה ומעלה ערוד, אל נווה יוטבתה ואל ראש מפרץ אילת.
כאן עשינו הפסקה של בוקר עם פתיחת בקבוקי שמפניה לכבודה של רחלה שזה עתה חגגה יום הולדת ומזל טוב
בני וטל הסבירו על מכתש רמון והסביבה לאחר ההפסקה יורדים במעלה הטכני מעלה ערוד
שהוא עליה מנחל רמון. פודרה, קצת הצלבות ומדרגה לקראת הסוף. דרגת קושי בינונית מינוס.
מתי נופל ונפצע מהאבנים ומטופל ע"י עדה וסיגל
ממשיכים בדרך נחל רמון ההרים מסביב וקירות הקניון מרהיבים אחרי כ8 ק"מ מגיעים לקניון הפריזמות מתי הפצוע נשאר עם סיגל לשמור על האופנים
הקניון הוא ערוץ קטן החותר בתוך גבעות בזלת וחושף את מבנה הפריזמות המאפיין את דרך התמקצותן מהלבה לסלע הבזלת.סלעי הבזלת מצולעים הניצבים וצמודים זה לזה תופעה המוכרת מנחלי רמה"ג - כמו בריכת המשושים ממשיכים לתדלק שמפניה מי יודע איך נעשה את הדרך חזרה לאופניים. ממשיכים חזרה לדרך בנחל רמון
רואים את הגבעות בזלתיות באזור קרני רמון, מצויות גבעות המורכבות משפכים וולקנים רבים בהרכב אולבין – בזלת
לפתע תוך כדי המתנה אנחנו רואים עדר של 14 ערודים שועטים ומעלים ענני אבק מחזה מרהיב
היינו צריכים כאן את המצלמה של טרגן שהגיע יותר מאוחר ולא שם לב.
אחרי כ 7 ק"מ ציורי סלע שאנחנו לא רואים אותם ציורי סלע חרותים. ששה יעלים, צבי וצורות מופשטות.
הנשיא נופל ומקבל שפיל רציני בגלגל הקדמי אבל זה לא מה שיעצור את נשיאנו ,אחרי עוד כ 3 ק"מ מגיעים לצומת של מעלה רמון מעלה רמון מעלה טכני - עבירות קשה, ניתן לפגוש לא מעט בולדרים, הצלבות בורות ומדרגות. מאוד מעניין לג'יפאים אוהבי נהיגה טכנית אך בהחלט מתאים לנהגים בעלי ניסיון נהיגה בשטח.
החברה שואלים כל הזמן מתי מגיעים ..... הפסקה קטנה לתמרים אנחנו ממשיכים דרך נחל רמון
בקיר הואדי ניתן להבחין בחשיפה של סביבת היווצרות של סיל מגמה רווי תחמוצות ברזל שחלקו התגבש בלחץ נמוך תוך הימהלות במים.
מתחיל דשדוש בחול דרך הנחל ועוברים להליכה
לקראת הסיום הפסקה אחרונה חיכינו לשוא לבוטנים של עלי תחת עץ שיטה רחב ונהדר לעצירת קפה/תה שאריאל מכין.
4 ק"מ לסיום ממשיכים לדשדש בחול של הנחל ואח"כ דרך לבנה טובה וחזרה לאוטובוס
התארגנות החברה קצת עייפים ורעבים מתארגנים ועולים למצפה רמון לחורשה התארגנות לפריסה
פריסה נהדרת עם המון פשטידות הפעם ומטעמים טובים אחרים
תודה רבה לישראל על הארגון לבני על ההובלה המצויינת וההסברים וגם לטל ריבלין
לאדי על האיסוף האחראי לרחלה על ארגון האוטובוס
ולכל החבורה הנהדרת על עוד יום ג' שווה במיוחד ונפרדנו להשנה מהנגב היפה.