SYNT - סובבת את ירושלים בהובלת יודה

נפתח ב: 31/07/2013

YY

התקבצנו בשעת אחה"צ מאוחרת בירושלים בחניית בית החייל מזג האויר היה מצויין הגיעו ובאו פנים מוכרות כמו שרון ואילנה ועוד חדשים כמו דוד לאחר התארגנות והגעתו של המוביל סגן הנשיא יהודה גסנר לעיניני ירושלים והסביבה בכלי רכב חדש דנדש ולא מוכר בקבוצה אופנים חשמליות אכן זה חידוש. יצאנו לדרך לכיוון בינייני האומה ועלינו על גשר המיתרים המרשים רכבות הסיטיפס חלפו ובאו. המשכנו ברחוב יפה בואכה לשוק מחנה יהודה כאשר יהודה מוביל ומפנה את העוברים ושבים בצלצול תמידי. הגענו לככר הדוידקה והמשכנו ברחוב יפו מה שמשונה כל כך שמאז שיש את הרכבת הקלה רח' יפו שקט שקט והרכיבה דרכו מאד נעימה תוך שאנו חולפים בבתי האבן המקסימים של ירושלים ,הגענו לככר ספרא –והבניינים המרשימים של עיריית ירושלים ועוד יותר מרשים המיצג ההולך ונבנה בככר של אופניים שכאשר מדוושים בהם זה יוצר אנרגיה שמפעילה מכשיר מיצב עירוני חדש של כ-30 זוגות אופניים אינטראקטיביות וצבעוניות יוצב בכיכר ספרא בירושלים כחלק מפרויקט ''מראה מקום'' - פרויקט המציג מייצבים אומנותיים ברחבי הבירה ''פול גז בניוטרל'' - מיצב עירוני חדש המורכב מ-30 זוגות אופניים אינטראקטיביים וצבעוניים בהשקה המיצב הוא פרי יצירתם של האמנית ענת ברמן ובעלה האדריכל אילן ברמן שעיצבו אותו בהשראת ה''טור דה פארנס'' העולמי, כדי ליצור מראה של להקת אופניים צבעונית, שמחה וייחודית. מדובר במיצג אינטראקטיבי, כאשר לכל זוג אופניים מחובר תורן, שבקצהו אלמנט מפתיע המופעל באמצעות פעולת הדיווש. המשכנו לגן הכריות ואח"כ יציאה לכיוון חומת ירושלים רחוב הצנחנים וכניסה ושיטוט בסימטאות העתיקה הצרות והיפות עד ליציאה באזור שער יפו ותצפית לכיוון דרוםומערב העיר ,ההמשך לכיוון בריכת הסולטן טיפוס ומעבר ליד מוזיאון מורשת בגין וגן הפעמון וטחנת הרוח של מוניפיורי שקיבלה חיים חדשים שופצה ומסובבת את כניפה ברוב הדר כאשר זוגות חתן וכלה מצטלמים במקום ללא הפסקה.משם לשכונת טלביה על בתיה היפים ומעבר למתחם התחנה הראשונה המחודש שהפך לאזור תרבות ובילויים שם חנינו להפסקה והרמת כוסית לכבוד נכדו החדש של מאיר מזל טוב , עמית הקריא שיר לכבוד ירושלים. המשך התיאור למטה ..........

נכתב ב - 31/07/2013 12:57:09

המשך תיאור הטיול ......

המשכנו לטיילת שרובר ירד כבר הלילה והודלקו הפנסים האויר של ירושלים ממלא את הריאות אין לחות חזרנו לדרך חברון שכונת תלפיות משמאלינו מנזר מר אליאס בצומת פנינו מערבה לבית צפפה בירידה חדה עד למסגד ומשם
מקטע זה ומזרחה ישנה מסילת הברזל המקורית של הרכבת מיפו לירושלים. אדני הפסים נושאים חותם מבריטניה ואת השנה "1936" שהפכה להיות פארק מקסים של רצים על אדני עץ המכסים את המסילה ושביל משובח של אופניים מימינו שכונת מקור חיים ומשמאלינו הקטמונים מקטע זה נפרדו מאיתנו גדי ואילנה בלי להגיד שלום.בשלב זה נגמרה הבטריה ליהודה ,
טיפסנו לאזור סן סימון ותיאטרון ירושלים פנצר בדרך לשלומי
מנזר המצלבה מנזר יווני אורתודוכסי הנמצא בעמק המצלבה. האמונה הנוצרית גורסת כי כאן גדל העץ ממנו נוצר הצלב לצליבת ישו. המנזר הוקם לראשונה במאה השישית לספירה, נהרס, ונבנה שוב במאה ה-11. עד למאה ה-17 היה המנזר בידי הנזירות הגרוזינית, ואז נמכר לידי הכנסיה היוונית אורתודוכסית. במקום ישנם העליונות פרסקות ופסיפסים בני כ-400 שנה.
חזרה לבית החייל דרך גן סאקר העמוס לעייפה במשפחות גדולות של חרדים שזו להם שעת הבלוי המועדפת.
הסיום באבו גוש בלבנונית מקום מאכזב.אבל הענבים והלימונצלו של עמית שיפרו מעט את המצב.
תודה לישראל וליהודה המוביל עם כל הקשיים על ההובלה גדי על העזרה בהובלה,לעלי על המאסף המסור שבדרך.תודה לכל החבורה הנהדרת על עוד יום שלישי הפעם במזג אויר שפוי עם רוח סתווית נהדרת.
תודה מיוחדת לעלי על הטרמפ.
נכתב ב - 31/07/2013 12:59:16

יפה מאוד יורם

מה קרה לתמונות שצילמתי עבורך?
נכתב ב - 31/07/2013 13:03:26

כמו תמיד גדי אתה זריז מדי

עוד לא סיימתי לעלות אותן וכבר הגבת
תודה
נכתב ב - 31/07/2013 14:06:39

מצוין, מעולה....כרגיל

שכחת לציין שעמית לימד איך לכתוב שיר הלל מפאר.
נכתב ב - 31/07/2013 16:58:54

מעולה

כרגיל הסבר ותמונות מעולים .
אין על ירושלים לעלות על ראש שמחתנו
נכתב ב - 31/07/2013 16:58:54

מעולה

כרגיל הסבר ותמונות מעולים .