סובב גן נר והגלבוע

נפתח ב: 11/05/2011

התאספנו בגן נר ולאחר התארגנות יצאנו מהיישוב. התחברנו לדרך שעברה ליד הכפר הערבי הגדול צנדלה ומשם התחלנו בטיפוס ארוך לגבעת חוחית. מידי פעם מתחברים לגדר. אנו כל הזמן במגמת עליה, רוכבים בחורש מדהים, חמישה רוכבים אין נפש חיה, הטבע, הפסטורליות, והשקט סביב רק מוסיף נדבך להנאה. ממשיכים לטפס עד בואנו למצפה ויניה. מתרשמים מהנוף וממשיכים לטפס למצפה הנמצא בכתף שאול. יורדים מכתף שאול ורוכבים על דרך נוף. אנו יותר מביטים הצידה מאשר על הדרך, מפאת הנוף המדהים הנשקף תחתינו. חוצים את הכביש ורוכבים לעין יזרעאל. מנוחה, שתייה וארטיקים רק מרעננים את הנפש. ממשיכים לכיוון תל יזרעאל (הפעם לא עולים לתל) ומשם חותכים בדרכים שונות במגמת טיפוס חזרה לגן נר. תודה לחבורה שהצטרפה לטיול.

תוצאות 1-20 מתוך 122

תוצאות 1-20 מתוך 122

נכתב ב - 11/05/2011 21:50:11

נקודות לציון

גן נר – יישוב קהילתי על שם הלורד הבריטי בארנט ג'אנר. גן נר נוסד בשנת 1987 על ידי קבוצת משפחות ממושבי הסביבה. משפחת ג'אנר תרמה כספים רבים לפיתוח היישוב, וביקשה להנציח את אבי המשפחה, ושם היישוב הוחלף מ"הר הגיבורים" ל-"גן-נר". בשנת 1955 החלה בנייתה של שלכונה חדשה ביישוב, מה שמכונה גן נר הצפונית.

כתף שאול - פסגה המתנשאת לגובה של 302 מ' מעל פני הים. החורגת משרשרת פסגות הגלבוע צפונה עקב מערכת העתקים. התבלטות הפסגה מאפשרת תצפית ומייחדת את ההר במבט אל הגלבוע מרחוק. ההר קרוי על שם שאול המלך שנפל במערכה נגד הפלישתים (שמואל א' ל"א). שמו העברי של ההר: תל כולילה ותושבי העמק כינוהו על פי צלצול שמו "הר הקללה". המשמעות האמיתית של השם הפוכה, במובן של "כליל יופי" ובשירי הרועים המקומיים נתייחד ההר כמקום שאליו עולים על מנת להשיג את שלוות הנפש. הממצא הארכיאולוגי בהר מצביע על נוכחות האדם החל בתקופה הפליאוליתית, דרך תקופת הברונזה הקדומה והתיכונה, התקופה הישראלית, הרומית ועד הביזנטית. במרכז הכיכר היה מוצב בעבר מגדל תצפית יערני של קק"ל ואילו כיום הוא מוצב בהר ברקן ונצפה מהר שאול. במצוקים שבמפנה הצפוני של ההר קיננה בעבר מושבת עופות דורסים (נשרים ורחמים) אולם זו לא חזרה לקנן לאחר ההרעלות הגדולות בשנות ה-50 וה-60.

עין יזרעאל - מעיין העתק תת-קרקעי הנובע לרגלי העיר המקראית יזרעאל. המעיין נקרא בערבית: עין אלמיתה (המעיין המת. יש והמעיין יבש ויש והמעיין מלא מים לכן יש האומרים שהמעיין מודיע למבקרים בו: "עכשיו אתה רואה אותי, עכשיו לא". המים נובעים בחדר תת-קרקעי ולו שתי פתחים עיליים, שדרך אחד מהם ניתן לרדת לנקבה אל המים ולהעלות חזרה. המים יוצאים בתעלת אבן לבריכה קרובה ובה שרידי מבנה משאבה ותעלות מים. המים מהבריכה זורמים אל נחל נבות וממנו אל נחל חרוד.המעיין מוזכר גם בתנ"ך:"ויקבצו פלשתים את-כל-מחניהם, אפקה, וישראל חנים בעין אשר ביזרעאל". במקום התרחשה גם פרשת נבות היזרעאלי שאחאב מלך ישראל רצה לרשת את כרמו. ויקטור גרן שסייר בארץ כתב שהמעיין מתייבש מידי שנה בחודשי הקיץ. בשנת 1834 חידשו את המעיין על ידי חפירה ומאז לא חדל לנבוע ולספק את צורכי המים של תושבי כפר זרעין - זרעין היה כפר ערבי קטן שישב במקומה של העיר המקראית יזרעאל. במלחתת העצמאות ברחו תושבי הכפר לג'נין. הנקבה הורחבה בתקופת המנדט כדי להגביר את השפיעה של המעיין. המקום שימש גם כמקום אימון ומסתור לאנשי ההגנה. במלחמת העצמאות ברחו תושבי הכפר

נכתב ב - 11/05/2011 23:22:39

גלריה מדהימה איתן

איזה כיף לכם
נכתב ב - 12/05/2011 09:31:24

יופי של מסלול

עם חבורה נפלאה לרכב בתוך תמונה.