SYNT חוגגת לכורך במעשנה בגן הדרום

נפתח ב: 19/01/2011

YY

התכנסנו 16 רוכבות ורוכבים במושב גן הדרום ביתו ומבצרו של כורך בעל השמחה כדי לחגוג לו טיולדת לאחר התארגנות וסיור במעשנה ובעופות המעושנים בחצר האחורית פאר יצירתו של כורך,שמעתי קולות אולי לא נרכב ונלך ישר על העופות.אבל עמדנו בפיתוי ויצאנו בהובלת איתן לדרך ,עברנו במרפאה שאבא של אילן עבד בה והמשכנו דרך השדות בואכה לגשר עד הלום ,ישראל נזכר בהשבעתו כטירון בשריון המשכנו דרך שדות הכרוב והחסה ,מבוססים בבוץ מידי פעם כפי שכורך הבטיח.עברנו דרך שולי המושבים שדה עוזיהו ,שתולים ועזר הגענו להפסקה לחורשה בגבעה 69 נקודה אסטרטגית בקרבות מלחמת השחרור. על ראש הגבעה שלושה מגדלי מים גדולים שנבנו על ידי הבריטים על מנת לספק מים למחנות שלהם: חסה, ג'וליס ובית דאראס. כיבוש הגבעה שחלשה על צומת הדרכים בו התקדם הצבא המצרי במלחמת השחרור היתה חשובה למצרים. הם כבשו אותה מידי לוחמי גבעתי, ששבו לכובשה בחזרה ואיבדו במקום 20 מלוחמיהם הקרבות במקום נמשכו זמן רב והמקום עבר מידיהם של המצרים לכוחותינו הלוך וחזור. כיום שורר במקום שקט פסטורלי הנסוך על חורשת האורנים ושרידי החפירות אינם משכיחים את אחד הקרבות הטראומתיים של התקופה. המשכנו דרך צומת ניצנים לחוף ניצנים שבדרך נזכרו כמה מהחברים בימי הטירונות המפרכים שלהם הגענו לחוף לבית הקפה בננה ביץ שנפגע קשה בסופה האחרונה. המשכנו דרך החולות צפונה והגענו לשכונות החדשות הנבנות בדרומה של אשדוד,עברנו לאורכה של הטיילת היפה באשדוד ,הפסקת קפה ובירות בבית הקפה.החברה היו מאד מודאגים מכמות העופות וכמעט הזמינו פרגיות אבל המשכנו .. המשכנו דרך נחל לכיש היפה ניר גלים בני דרום וחזרה לגן הדרום.סה"כ 42 ק"מ. המשתה כלל הפעם עופות מעושנים ומאכלים טובים אחרים קינוחים מצוינים וביקור של אהרן מהקיבוץ השכן ,שיר לכבוד כורך מפי משוררנו עמית ואף פרוזה מחיים סאן .פינקו אותנו בקפה מעולה הדאגה שמע לא יספיקו 4 עופות לחבורה הרעבה נמוגה וכולנו יצאנו שבעים ומרוצים. תודה מכל הלב למשפחת כורך איתן ולימור והילדים על האירוח למופת. לאיתן על ההובלה ועלי במאסף ,תודה לכל החבורה ,תודה מיוחדת לג'וד על הטרמפ.

נכתב ב - 19/01/2011 10:34:41

לyy

ליורם עוד גלריה מוצלחת ויפה
פרי עמלך
נכתב ב - 19/01/2011 11:23:42

לאיתן כורך - מזל טוב

מצטער שלא יכולתי להגיע ולהשתתף בשמחתך.
נכתב ב - 19/01/2011 11:46:26

התמונות והמידע
נכתב ב - 19/01/2011 19:10:30

יפה לכם....אך...העוף

אני אף פעם לא מצליח להגיע לעוף הזה:)
תמונות נהדרות, אני בטוח שהיה לכם יום נהדר, כפי שסינט יודעים לחגוג.