• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: מדריך מצולם - טיובלס ביתי צעד אחר צעד

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 11/06/2006 13:45:14
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 1: החומרים הדרושים ------------------------------------ 2 בקבוקוני חומר אטימה (אנחנו השתמשנו ב Joe's) 2 פנימיות "20 מספריים סכין חיתוך סמרטוט לניקוי מדחס (אם אין בבית אפשר לנסוע לתחנת דלק) עלות חומר האטימה 20-30 ש"ח לבקבוק עלות כל פנימית 5-15 ש"ח סה"כ עלות: 50-90 ש"ח

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:45:51
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 2: מנפחים מעט את הפנימית

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:46:21
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 2 עם תמונה

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:49:12
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 3: מרכיבים את הפנימית על החישוק ומוודאים שהתפר של הפנימית ממורכז לכל היקף הפנימית. התפר יסייע לנו בשלב הבא.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:50:26
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 4: גוזרים את הפנימית לאורך התפר בצורה שתשאיר שוליים באורך זהה משני צידי החישוק.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:53:10
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 5: מנקים את הפנימית היטב. הפנימיות מכילות אבקת טלק המונעת הדבקות של הפנימית הריקה. יש לנקות היטב את הפנימית בהתחלה על יבש ואחר כך בעזרת סמרטוט לח. אחרי הניקוי מנגבים את הפנימית.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 13:55:57
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 6: מרכיבים את הצמיג על החישוק. מותחים אותו היטב במקומו בתנועה של צביטת לחיים. מי שיש לו סבתא או דודה פולניה מכיר היטב את התנועה

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 14:00:28
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 7: מנפחים לבדיקת אטימות. המטרה היא איתור של נקודות מהן יש בריחת אוויר. אם יש יותר מדי נקודות כאלו והצמיג לא מתנפח, אפשר לפרק את ליבת הוונטיל כדי לאפשר ניפוח מהיר יותר. אם נמצאו נקודות בעייתיות מותחים את הצמיג סביב הנקודה עד שמשיגים אטימה טובה של כל הצמיג. אחרי שהגענו למצב שהצמיג נשאר מנופח לפרק זמן סביר ללא חומר האטימה, אפשר לעבור לשלב הבא.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 14:06:56
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 8: מילוי חומר האטימה. ממלאים את חומר האטימה דרך הוונטיל, אחרי שמפרקים את השסתום. (יש להשתמש בפיה כמו זו המופיעה בתמונה, ששכחתי להזכיר בשלב הראשון). אפשר גם להרים מעט את הצמיג מהחישוק באמצעות כפיות לתיקון פנצ'רים ולשפוך את החומר פנימה ישירות מהבקבוקון. מנפחים את הצמיג (אם בחרתם באופציה הראשונה יש להבריג קודם את השסתום בחזרה)

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 14:10:30
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 9: מוודאים אטימה. מחזיקים את הצמיג המנופח כשהוא מקביל לקרקע ומניעים אותו מצד לצד כדי להבטיח שחומר האטימה יגיע לכל נקודה לאורך שפתי הצמיג. הופכים את הצמיג ומבצעים את הפעולה על השפה השניה של הצמיג

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 14:17:45
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלב 10: חיתוך עודפי הפנימית. חותכים בעדינות את עודפי הפנימית. אמנם פחות אסטטי, אך מומלץ להשאיר שולייים של מספר מילימטרים שיאפשרו אטימה גם תחת עומסי פיתול/משיכה גבוהיים. כל הסיפור לקח כחצי שעה לשני צמיגים. אומרים שמומלץ להשתמש בצמיגים חדשים או כמעט חדשים. הצמיגים שלי היו בני למעלה מ 1000 ק"מ והם מחזיקים היטב בינתיים. תודה לסער שתרם את המקום, הידע, הזמן, הקומפרסור, הקפה והעוגה. הערות תוספות ותיקונים יתקבלו בברכה.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 11/06/2006 14:23:49
תאריך הצטרפות
30/07/2005
נושאים
16
תגובות
176
כל הכבוד על ההשקעה . מציע 2 שיפורים. הניפוח לפני החומר מיותר לדעתי. 1.לאחר גזירת הפנימית,לשחרר את שפתי הפנימית, כידי שהפנימית תכנס עד לתחתית החישוק,דבר שימנע מתח פנימי של הפנימית האוטמת עם הניפוח. 2.מומלץ להכניס את החומר ע"י ריקון תכולת הבקבוק ישירות לתוך הצמיג בשלב האחרון של הרכבתו חזרה,סיבוב 180 מעלות להביא את החומר ששפכנו לצד שכבר הורכב,וסגירה סופית של צמיג. המילוי החומר דרך הונטיל איטי,מעצבן, ויכול גם לגרום לאיבוד מיותר של חומר החוצה. בהצלחה

נכתב ב - 11/06/2006 16:01:09
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
715
תגובות
3164
מעל 5000 ק'מ בגרופי
יפה מאוד. הצעתי היא לקחת את הכל - לצרף ולהעלות ככתבה - יהיה מורה נבוכים לרבים בעתיד.

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 11/06/2006 23:20:09
תאריך הצטרפות
23/06/2005
נושאים
16
תגובות
215
אריאל ניסיתי וזה לא עבד אחרי שלב 4 ברח לי כל האויר מה לעשות ???

נכתב ב - 13/06/2006 13:25:23
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
האוויר לא ברח - הוא יצא לנשום אוויר ויחזור מאוחר יותר. אם אתה לחוץ בזמן נסה להצמיד את הפה לוונטיל ולשאוב אותו בחזרה (כמובן רק אם עדיין לא הוספת את חומר האטימה).

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 28/06/2006 12:26:57
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
715
תגובות
3164
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ואיך לעזאזל עושים את זה עם RIM STRIP אורגינל של NOTUBES שהוא הרבה יותר צר מפנימית רגילה שחתכת ? צד אחד מתלבש טוב + - , אבל השני ..

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 28/06/2006 13:27:09
תאריך הצטרפות
09/06/2004
נושאים
151
תגובות
1367
פס חישוק הוא טוב ויפה כאשר אתה סומך עליו שידבק היטב ויאטום, אתה גם מסתמך על היכולת של החיבור של שני קצוות החישוק להחזיק אויר. זאת מבלי לדעת עד כמה פרופיל החישוק שלך עוזר בהצמדת שפתי הצמיג לדפנות החישוק. הפנימית חוסכת לך את כל הדאגות האלה. מניסיון שלי, צמיג שמורכב עם פנימית חתוכה יכול להחזיק לחץ אויר בלי חומר אטימה עד חצי שעה בשקט. בשבת בבוקר עשינו טיובלס מצמיג חדש בגודל 2.5 עם דפנות עבות וקשיחות (לא אידיאלי). ניפוח אחד ויחיד למספר שניות אטם את הצמיג אל הפנימית. אתה משלם בקצת משקל (שליש ממשקל הפנימית) אך מרויח אמינות.

Do, or do not. There is no try - Jedi Master Yoda
נכתב ב - 28/06/2006 16:22:56
תאריך הצטרפות
14/05/2005
נושאים
46
תגובות
227
עבודה יפה, אך בתפוז יש הדרכה מלאה כולל תמונות באיכות טובה יותר.

נכתב ב - 28/06/2006 16:33:52
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
715
תגובות
3164
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אני מתכוון לחישוק טיובלס עם צמיג לא טיובלס ולכן התוסםת הצנועב של RIM STRIP שהוא למעשה כמו פנימית חתוכה דק עם ונטיל

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
Rob
נכתב ב - 28/06/2006 16:43:10
תאריך הצטרפות
25/10/2004
נושאים
125
תגובות
1050
תפוז עפו מהמונדיאל

להעניק לילדיי את כל מה שלא היה לי
נכתב ב - 29/06/2006 11:20:46
תאריך הצטרפות
14/05/2005
נושאים
46
תגובות
227
כשלתי במשימה. כל החומר יצא לי מצידי הצמיג. שפתי הצמיג כלל לא היו צמודים לחישוק. מה לא בסדר?

נכתב ב - 29/06/2006 12:35:29
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
זה אחרי שבצעת בדיקת אטימות ללא מילוי חומר כמו שמתואר בשלב 7 ?

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 29/06/2006 12:45:43
תאריך הצטרפות
14/05/2005
נושאים
46
תגובות
227
גם לפני כן ראיתי כי הצמיג לא ממש נצמד לשפה של החישוק (מבפנים כמובן). בכל זאת ניסיתי גם עם החומר. לא מבין מדוע יש חופש כזה בחיבור. הייתי בטוח שהצמיג ממש יתלבש בתוך החישוק אבל הוא די יושב לו שם.

נכתב ב - 29/06/2006 12:47:10
תאריך הצטרפות
14/05/2005
נושאים
46
תגובות
227
הצמיג צריך לשבת בתוך החישוק, לא? כמו עם פנימית.

נכתב ב - 14/07/2006 08:46:50
תאריך הצטרפות
27/04/2006
נושאים
1
תגובות
1
תגידו במידה ולא הצלחתי בתעלול לאחר החדרת החומר האם הצמיג עדיין תקין לשימוש רגיל(עם פנימית) -איך מפרקים את ליבת הוונטיל? -מה גורם פירוק הליבה? -האם צריך להחזיר בסוף את הליבה?

נכתב ב - 14/07/2006 10:17:57
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
1. הצמיג עדיין כשיר לשמוש רגיל. יתרה מזו, גם אחרי שעברת לטיובלס מומלץ לקחת לטיולים פנימית למקרה של כשל שיגרום להתרוקנות הצמיג מאוויר. 2. באמצעות מפתח ונטילים. שלי הוא פשוט מכסה ונטיל ממתכת שחלקו העליון משמש כמפתח. ניתן לקבל כזה בחינם, או לרכוש בשקלים בודדים במרבית חנויות האופניים. 3. הליבה היא למעשה השסתום עצמו. לאחר שפרקת את הליבה מה שנותר הוא בעצם צינור בלבד, שמאפשר ניפוח מהיר מאד (ללא ההתנגדות שיוצר השסתום). ברגע שמנתקים את המשאבה מהוונטיל יוצא כל האוויר. 4. כמובן.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 14/07/2006 12:21:24
תאריך הצטרפות
23/03/2006
נושאים
17
תגובות
207
מעל 5000 ק'מ בגרופי
עד כמה שאני מבין, הטיובלס אינו פותר בעיה של חדירת קוץ לצמיג. האם ניתן לשלב עם פסגומי ?

ראה תמיד את חצי הכוס המלאה שבאדם
נכתב ב - 14/07/2006 12:40:38
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הבנת ממש לא נכון. בתחתית עמוד הבית של גרופי מופיע קישור לסרטון "מבחן הג'יפה האולטימטיבי". אמנם דוגמה קיצונית, אבל זה מדגים את העקרון http://www.groopy.co.il/data/video/PunctureTest.wmv

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 14/07/2006 12:47:29
תאריך הצטרפות
23/03/2006
נושאים
17
תגובות
207
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הלינק לא פעיל, האם יש לך במקרה את הסרטון? תודה,

ראה תמיד את חצי הכוס המלאה שבאדם
נכתב ב - 14/07/2006 12:51:16
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1355
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הלינק פעיל בהחלט. יתכן ומותקנת אצלך תוכנה המונעת פתיחה של חלון חדש, או חוסם אחר. אתה יכול להעתיק את הקישור לסרטון ולפתוח אותו ישירות בנגן המדיה שלך http://www.groopy.co.il/data/video/PunctureTest.wmv

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 14/07/2006 13:02:42
תאריך הצטרפות
23/03/2006
נושאים
17
תגובות
207
מעל 5000 ק'מ בגרופי
תודה, בהחלט מעניין, יש לי שאלה נוספת. מה ההבדל עם כן בין טיובלס לבין צמיג עם ג'יפה?

ראה תמיד את חצי הכוס המלאה שבאדם
Groopy
Groopy
Groopy