נושא: מערכת הילוכים כדאית או לא.

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/06/2021 20:28:50
תאריך הצטרפות
03/08/2020
נושאים
6
תגובות
14
אני מתלבט אם לקנות אופניים עם מערכת DEOR 1x11, ולא 1x12 ולחסוך זמן המתנה לאופנים שהזמנתי. כי הקסטה שלהם ניראת טובה כמו 1x12 בעניין אפשרות צבירת מהירות מה אתם אומרים:
הפרטים על הקסטה:
SunRace 11-Speed, 11-51T
אני לא מבין כ"כ בקסטות, לכן אני שואל, תודה תודה!.
חשוב לי לציין, שחשוב לי שהאופניים יוכלו לנסוע מהר גם בתנאי כביש. אבל זה לא שאני אתלט...

תרכב כפי שאתה יודע ותהנה.
נכתב ב - 29/06/2021 11:43:01
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
או בקצרה...
מה שחשוב לצרכי המהירות זה לא בהכרח 11 או 12, אלא יחס ההעברה (מס' השיניים באחד חלקי השני) בין מס' השיניים בפלטה הקידמית למס' השיניים בגג"ש הקטן בקסטה. אתה יכול להשוות בין קונפיגורציות שני זוגות האופניים.
הכל עניין של tradeoff בין מהירות לבין כוח. אם תרגיש שקריטי וחסר לך מהירות, ואתה בסדר יחסית עם הכוח בעליות למשל, תוכל בהמשך "לשנות את תחום העבודה" ולהחליף את הפלטה הקידמית באחרת גדולה יותר עם יותר שיניים. כך תוסיף לך יותר מהירות, אך תפסיד מעט בכוח.
כנ"ל להיפך.
באופן יחסי פלטה קידמית טובה אינה זולה.

ייתכן שבמקרה של החלפה תצטרך להוסיף או להוריד חוליה באורך השרשרת לפי העניין.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 29/06/2021 11:43:03
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
בנושא מערכת 12 הילוכים כתבתי הרבה פעמים בשנים האחרונות
הפכתי להיות פרזנטור  לא רשמי של מערכת 12 (ללא קבלת תמורה או %)
בשבילך נצרף  שוב את  דף המסרים ...
היתרונות 
למערכת של פלטה  בודדת בקראנק  עם 12 הילוכים 10-51...
תפעול פשוט מדויק ואמין בכל הרמות ,
כיסוי יחסי העברה לכל טווח הספקטרום לכל הרוכבים  מחובב למקצוען לרכיבות מהירות וטיפוס .
צפיפות קפיצות בין גלגלי השיניים בקסטה מותאם לכל אופציות הרכיבה ...
השימוש בתפעול פשוט ואמין נותן אפשרות לעבור בקלילות בין מצבים קיצוניים שונים ומשתנים בשטח.
קצת היסטוריה
ב2017 סראם  יצר את מערכת איגל 12 הילוכים 10-50 ברמה גבוהה מאוד - סראם איגל שלט ללא עוררין בתחום
אבל מותגי חברות האופנים שילבו את המערכת  רק לעשירון העליון של האופנים כלומר היקרות 30.000 ש"ח וצפונה

ב2019 שימנו יצר מערכת 12 10-51 ברמות הגבוהות 
XTR  XT - שנגסה בהגמוניה של סראם ...
אבל גם  מותגי חברות האופנים שילבו את המערכת  רק לעשירון העליון של האופנים היקרות 22.000 ש"ח וצפונה

ב2020 שימנו יצר מערכת 12 10-51 ברמת הבנים 
SLRשנגסה הרבה בהגמוניה של סראם ...
בגלל שמותגי חברות האופנים שילבו את המערכת באופנים ברמות הבניים  ממחיר  10.000 ₪ וצפונה

ב 2021 שימנו יצר מערכת 12 10-51 ברמת הבסיס 
DEORE - שנגסה הרבה בהגמוניה של סראם .
בגלל שהמותגים שילבו  את המערכת ברמות אופנים שהמינמום זה  4.500 ש"ח  וצפונה
במחירי המינימום מקבלים אופני זנב קשיח שלדת אלומיניום עם מערכת 12 10-51 ברמת שימנו DEORE...
הסבר טכני 
לינק לגרופ 12 הילוכים Shimano SLX 7100
https://www.g-bikes.co.il/%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%A4-12-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%9D-shimano-slx-7100
לינק לקסטה 12 הילוכים (SHIMANO SLX (7100
https://www.g-bikes.co.il/%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%94-12-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%9D-shimano-slx-7100
הערה
במערכת 12 קסטה 10-51  עם מחלפים פלטה בקראנק ל 34 שיניים
מקבלים יחס העברה 3.4 באופני זנב קשיח שהגלגלים הם 29 וצמיג  2.2
היחס הזה הוא מספיק לכל רוכב חובב או מקצוען בשטח וגם ברכיבות כביש  או קטעי קישור בכביש
לסכם הנושא
לפני קצת מעל שנה קניתי את הכלה מזרזירMerida Big Nine – combination  - (בספיד אופן בזרזיר)
מצורף תמונה של האופנים עם המפרט החדש מה שמופע באדום זה השדרוג  שעשיתי ...
היום 2021 מרידה יצרה דגם ממש דומה במחיר מבצע 11.500 ₪
מסקנות בנושא
לאחר ניסיון מעשי כ 9000 ק"מ במערכת 12 10-51 SLR- ברכיבות מגוונות בשטח ובכביש כולל רמפות תלולות
בתקופה הזו הוחלפו רק רפידות הבלמים   כולל החלפה יזומה של גריפים לארגונומיים לטובת נוחיות שלי
כל ההסבר המפורט מכוון להדגיש  שמומלץ מאוד לעבור למערכת 12 הילוכים 10-51 עם קראנק 34 ...
עוד לא נתקלתי שהשרשרת נפלה כתוצאה משינוים קיצוניים גם  לא אחרי נפילות מהאופנים וכו' ...
ההילוכים עוברים  חלק ובקלילות בין מצבים קיצוניים שונים בשיפועים תלולים ומשתנים בשטח ...
הערה והבהרה
למי שלא חייב מהירות שהיא בעיקר ברכיבות המעבר בכביש עד השטח וממנו , או רכיבה בכבישים  ...
יכול להסתפק בקראנק 32 שזה הסטנדרט היום במערכת 1  ואפילו 11 הלוכים קסטה  11-51 
למרות שהתפעול של 12 הילוכים מודרני  יותר טוב על סמך בדיקות  גם של חברים ...
החיסרון העיקרי של מערכת 11  עם קסטה 11-51
לא ניתן לשדרג בהמשך למערכת 12 יותר נכון לא משתלם לשדרג ל 12 זה דורש השקעה בהחלפת כל הרכיבים 
של הגרופ כולל גלגלים תואמים לנבה עם  12 הילוכים 

בלינק הטכני שמצורף בתחילת ההסבר מופע כל האינפורמציה הטכנית על גרופ - מערכת 12


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/06/2021 12:11:49
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
לא ראתי שהיתה תגובה של Ofer.M.M - הייתי  תוך כדי תיקון ועדכון 

זה נכון שאפשר להגדיל פלטה קדמית ולהחליט מה חשוב בקצוות הספקטרום 
הצרכים של יחס העברה שנוגע לטיפוס או הצרכים של יחס העברה הנוגע למהירות 

12 הילוכים 10-51 עם פלטה קדמית של 34  נותן את כל תווח הספקטרום
מה שמשפיע על המהירות זה לא 11 הילוכים או 12 הילוכים 
מה שמשפיע במערכת 12 הילוכים על המהירות  זה גל"ש 10 שנמצא בקסטה 12- 10-51

10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51T

הנקודה העיקרית לדעתי זה השיקול  ששדרוג ל12 לא כדאי בהמשך מסיבות של עלות  ...
המשמעות להמשך תשאר עם ה11 הילוכים  או תמכור כדי להחליף ולשדרג ל 12 הילוכים

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/06/2021 18:08:18
תאריך הצטרפות
19/08/2018
נושאים
2
תגובות
12
הי אריה
יש לי כאופניים שניות את הדגם הרצוף כאן בלינק https://www.merida-bikes.com/en/bike/43/bignine-nx-edition 
מערכת הילוכים SRAM NX קסטה 11-50 וגלגל שיניים קדמי 32 שיניים, מה תהיה ההשפעה במידה ואחליף את הגלג"ש הקדמי ל 34
שיניים? אודה לתשובה

ואהבת לרעך כמוך
נכתב ב - 30/06/2021 07:31:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
לעוזי שלום
המצב היום ביחסי העברה הוא 
בחלק הנוגע למהירות  יחס העברה  כ 2.9 = 32/11
החלק הנוגע לטיפוס יחס העברה   כ  0.64 =  32/50

במידה ותעבור לפלטה קדמית 34 המצב ביחס העברה הוא
בחלק הנוגע למהירות  יחס העברה   כ 3.1 = 34/11
החלק הנוגע לטיפוס יחס העברה    כ  0.68 =  32/50

המשמעות
שאתה מקבל תוספת של כ 6% למהירות ביחס העברה

ברוב המצבים גם בשבילים לבנים  בשטח אין צורך יותר ממה שיש לך היום באופנים 29 שהצמיג מינמום 2.2 
תוספת המהירות יותר מיועדת לקטעי קישור בכביש או רכיבות בכביש

לגבי הטיפס  יותר קשה ב כ 6%  - זה תלוי מה הצרכים שלך ברכיבה 
ההפסד ביחס העברה הוא יותר רלוונטי למטפסים
אם  אתה מטפס הרבה רמפות או עליות זה גבולי אז דרוש יחס קצת יותר קל מ 0.68 
בגלל שמדובר בגלגלי 29  שהצמיג מינמום 2.2 ( באופני 26 ואפילו 27.5 יותר קל מבחינת השפעת גודל הגלגל )

כפי שכתבתי במערכת 12 קסטה 10-51 עם פלטה 34
יש כיסוי לכל טווח  הספקטרום למהירות וגם לטיפוס בשטח וגם לרכיבות קישור בכביש ...
זה בגלל שיש גל"ש 10 בקסטה 10-51 הוא משפיע משמעותית  ביחס העברה על המהירות ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/06/2021 08:43:01
תאריך הצטרפות
19/08/2018
נושאים
2
תגובות
12

ואהבת לרעך כמוך