• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

נושא: שאלה למומחי עריכת מסלול באפליקציית - Israel Hiking Map

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 13/03/2021 12:32:02
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
גילוי נאות, חדש בשימוש אפליקציה זו ובכלל בתכנון מסלולים, אך IHM נראית מאד ידידותית (לי) wink ...

בסיומו של תכנון מסלול XC שאני יודע לבצע כעת לא רע, די ארוך (קצת למעלה מ- 20 ק"מ בכיוון אחד) ועשיר בפניות, עליות-ירידות, דרכים קלות וקשות  ברצוני לסמן חזרה אבל בדיוק באותו מסלול ... הבנתי תפקיד "כפתור החיצים" שמשנה כיוון וניסיתי להשתמש בו אך כשפתחתי פרופיל הגובה כדי לראות סימוני הק"מ, אורך המסלול כולו נשאר כשהיה ולא הכפיל עצמו.

אשמח לטיפים שיקדמו אותי בעניין זה.

תודה!

נכתב ב - 13/03/2021 15:08:28
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
גילוי יותר נאות.. משתמש רק  ב IHM ו TRAILZ . חסר נסיון  מוחלט בעולם הזה ועד לפני רגע עם מפות נייר..
הדרך ב IHM לתפור מסלול הלוך חזור על אותו נתיב היא כדלקמן :
צור נקודה חדשה סמוך לנקודת ההתחלה (הירוקה) . לא על המסלול המקורי. כנראה תיווצר הארכת מסלול שאינך מעוניין בה. אז גרור את הנקודה שיצרת והנח אותה על הירוקה. 
 

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 13/03/2021 16:02:10
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
תודה E.T.
אנסה זאת (לא ליד מחשב כעת וקשה לעשות זאת על האייפון) אם כי יצירת נקודה חדשה, משמע היא תהפוך לאדומה הסופית. נראה אם IHM ייתן לי לעשות זאת. אדווח תוצאת הניסוי ביום יומיים הקרובים.

נכתב ב - 13/03/2021 18:02:46
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
ערב טוב E.T.,

גם אני בעצם ממשיך להשתמש ב- TRAILZE וב- STRAVA אך רק לצורכי סטטיסטיקה ... למד משהו על כושרי מהקלטות שאני מבצע ...

כפי שציינתי, החלטתי להתקדם ולהתחיל גם לתכנן מסלולים וכאמור IHM מתאימה לי ממש טוב ...

הטיפ שנתת סקרן אותי עד כדי כך שלקחתי אתנחתא וממחשב אחר בדקתי אותו ...

על פי הקלישאה הידועה יש לי בשורה טובה (90%) ובשורה פחות טובה (10%) wink ...

הטובה שהיא גם זו שקובעת - הטיפ שלך אכן עובד והוא קיצר לי הליך תכנון המסלול משמעותית ...

הפחות טובה, הטיפ שלך די טוב למסלולים קצרים, נניח עד 5 ק"מ, והוא פחות טוב למסלולים ארוכים של 45 ק"מ וצפונה ...

הסיבה לאחרון - לא ניתן להניח הנקודות בדיוק רב על מסלולים ארוכים מבלי לכייל מחדש (זום-אין \ זום-אאוט) הצג\המשגוח (ואני משתמש באחד גדול, 24" או אפילו 28") ... משום כך המסלול לא זו בלבד שמתארך בדרך חזרה, אלא עובר במקומות די הזויים מה שמחייב כמה וכמה פעולות נוספות כפונקציה של אורך המסלול ... מניח שברירת המחדל של האפליקציה היא להציב דרכי מעבר קלים ...

מכל מקום, אין ספק שהטיפ שנתת עזר לי רבות ואף לימד אותי בדרך טריק אחד או שניים נוספים ועל כך יישר כוח.

שבוע טוב!!
 

נכתב ב - 14/03/2021 09:27:25
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ככה..
בדקתי את העניין לעומק והלקח שלי הוא לא לתכנן מסלולים שחוזרים באמצע הדרך כלעומת הבאים .. :-).
אכן באיזור בו יש מספר חלופות והמסלול ארוך יש סיכוי לא מבוטל שהתוכנה לא תציע את המסלול הלוך בכיוון ההפוך ב 100% . זה לא "פיצ'ר"  זה קומבינה מה שאנחנו עושים פה. אגב, זה המלצת היצרן לעניין. 
אבל מבדיקה שלי על מסלול של 30 קמ לכל כיוון , במחיר כמה תיקונים קטנים ( העתקת הקו המוצע  החורג למסלול המקורי ) זה סבבה.
למשל בחירת הכביש מערד למצדה היה תיקון אחד.
במסלול האופניים מערד למצדה נדרשו קצת יותר.

 

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 14/03/2021 14:24:27
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
אם אתה רוצה לחזור בדיוק על אותו מסלול למה אתה בכלל ממשיך בתכנון,
סע על הקו בכיוון ההפוך. אם הנווטן שלך מתריע כל הזמן על חריגת מיקום בטל את ההתראה.

גילוי נאות, הגעתי לעולם הניווט ממכשירי ניווט "שרוך" שאינם מתריאים על חריכה מהמסלול, אלא מציגים מיקום נוכחי ביחס לקו המתוכנן

נכתב ב - 15/03/2021 17:46:26
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
תשובה ל- E.T. על תגובתו מתאריך 14.3.21

נראה שבעקרון הגענו שנינו לאותה מסקנה עם הבחנה אחת קטנה נוספת שלי ...

אין זה מספיק שהמסלול יהיה ארוך כדי להקשות על חזרה מדויקת על מסלול ההלוך ... מסלול הלוך די ישר או פשוט על כביש או שביל מקביל לכביש אינו מיצר בעייה מיוחדת אלא אם חורג מהגודל הפיזי של המסך\משגוח ודורש זום-אין וזום-אאוט ... הבעיה נוצרת כשהמסלול ארוך ובנוסף רב שינויים במהלכו ...

כך לדוגמא מסלול פשוט (ממש קל לרכיבה, אך ארוך עם פניות רבות) מהמרינה בהרצליה לאגמון הנקיק ברשל"צ וחזרה כשאתה מעוניין לא לרכוב על כבישים (לאור ריבוי התאונות והסיכון הגדל והולך לרוכבים על הכביש) אלא על שבילים ייעודיים (טיילות ת"א, יפו, בת-ים ורשל"צ) ו\או קטעי כביש קצרים ככל האפשר כדי להיחשף כמה שפחות לרכב 4-גלגלי ... מעניין לכמה תיקוני ניווט תדרש "בקומבינה" שהצעת ושאגב אני מתכוון לאמץ ...

מכל מקום ולסיום, יכול להיות שתוך כדי שימוש גדל והולך ב- IHM תחשפנה תובנות נוספות וטריקים שיקלו על המתכנן אם יתעקש על מסלול חזור מדויק וזהה לחלוטין למסלול ההלוך שתכנן ...
 

נכתב ב - 15/03/2021 17:59:46
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
תשובה לגיליז על תגובתו מתאריך ה- 14.3.21

שאלתך היתה במקום לו המסלול המתוכנן היה קצר יחסית ו\או מוכר לי על בוריו מנסיעות עבר ... מה לעשות שלעיתים האתגר הוא לתכנן מסלולים שבם תרכוב בפעם הראשונה וממש לא בטוח שאחרי רכיבה אחת תזכור כל הפניות והשינויים בשלב ההלוך ...

אשר "לפיצ'ר" של שנה כיוון עם כפתור החיצים הרושם שלי שהוא מצליח יפה אך טוב לסיגמנטים בודדים בתוך המסלול ולא משנה כיוון לכל המסלול במיוחד מסלולך ארוך עם פניות רבות ... מכל מקום אבדוק גם נקודה זו באחת ההזדמנויות בעתיד ...

גילוי נאות, מהיותי חדש בתכנוני מסלול איני מכיר המושג ניווט "שרוך" ...

תודה על התיחסותך לנושא ...

נכתב ב - 17/03/2021 13:12:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
MeriRider
קח בחשבון כמעט בכל המפות יש חוסר עדכון  למצב קיים  להיום באזורים בארץ ...
בכלל המפות מראות  מצב לשנת   2014-16 
כולל  
Israel Hiking  שהיא המפה הכי מקובלת ושמושית אצל רוב רוכבי השטח ...

בעיקר בישראל בשנים האחרונות היו השינויים משמעותיים בהרבה מקומות
כמו תשתיות מבנים חדשים כבישים וגם יש השפעה על שבלים  חדשים וקיימים ...
המשמעות אם אתה מסמן מסלול במפה המסלול מסומן לפי השבלים / הכבישים שמופעם במפה
יש הרבה מצבים שנעשו שינוים קיצורים ווכו' הסימון במפה לא מתאם למצב הקיים בשטח במציאות....

הפיתרון לזה פשוט - לטעון לתוכנה קובץ  GPX של אותה רכיבה ...
קובץ  
GPX מראה תיעוד של רכיבה  מכל מכשיר  עם אפליקצית לרכיבה GPS 
כמו סלולרי ,כל שעוני הספורט, גם הצמדים הפשוטים ,כולל מכשרים בתשלום  יותר משוכללים
בגדול כולם עושים את העבודה מתעדים את המסלול בעזרת GPS
המשמעות שאתה טוען את הקובץ במפה אתה תקבל מסלול בדיוק כמו שבוצע בפועל
גם אם לא מסומן שביל / דרך או כביש במפה ...
 
אני מצרף  לינק לאפליקציה בסיסית שקיימת גם במאגר הסמרטפון
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
האפליקציה מיועדת לתיעוד הרכיבה  ונתוני הרכיבה בדקתי אותה במאות רכיבות
ההתקנה פשוטה ומהירה  - אני עושה שימוש  ב 2 מכשרים אחד לכביש והשני לשטח
האפליקציה מתאימה  לשיטה של סמסוג - למערכת ההפעלה אנדרואיד
היתרון שלה לא אוכלת את הסללה עובדת ברקע
בנוסך אתה יכול לעשות שימוש בכל אפלקציה לרכיבה שתומכת ב GPS .

ברגע שיש לך תיעוד מהרכיבה אתה שומר אותו כקובץ 
GPX - נשמר במכשיר בקבצי ההורדה
אחר כך אתה מעלה אותו בתוכנה או שלח אותו למייל  וכו'  ....

מצורף לינק למסלול דוגמה שנטען למפה ע"י קובץ GPX
https://israelhiking.osm.org.il/share/kEW8PkuGBL

כאשר המסלול נטען למפה אתה יכול לעשות גם ממנו ייצוא קובץ GPX בדיוק כמו המסלול האורגינלי .
זה דוגמה למסלול קצר שאני עושה מהבית לחריש עם הפסקה באלונית במתחם הקניון בכניסה לחריש
הסיבה למסלול יש קטע עליות וירדות כמו רכבת הרים - שביל שכנים בחריש  מגביל לכביש 6


אריה סדובניק

 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/03/2021 19:23:23
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
ערב טוב אריה,

תודה על הזמן שהקדשת ותשובתך המפורטת ...

די מבין וגם ידעתי חלק ניכר של המלצותיך ... מאחר שאני בסה"כ מתכנן חדש טרם צברתי מאגר קבצי GPX משמעותי ועל כן כל קובץ שאני מקבל ו\או מגיע אליו דרך הרשת (ודרך גרופי ברוך השם אפשר להגיע בראייתי לאינסוף קבצים) נשקל בין חברי הרוכבים ואני ולאחר שמתקבלת החלטה לגבי היעד אני מבצע התכנון (לפחות בשבועות האחרונים) ... ברור שכל מסלול שתוכנן על ידי מוקלט בריל טיים ואחר כך נשמר אצלי במאגר קבצי GPX שפתחתי למטרה זו ...

בנוסף, אני גם רוכב די חדש (אך לא עול ימים), כ-3 מתוך 5 השנים הרשומים בפרופיל שלי ... כך שבסה"כ עומד לפני ולפני חברי לרכיבה מספר עצום של מסלולים אפשריים ... עם זאת, בגין החידוש אצלי של תכנון מסלולים אני אמנם לא מהסס להשתמש ברעיונות לגבי מסלולים קיימים אך מנסה להטביע בם מקצת מחותמי האישי ...

שוב תודה על הלינקים שצרפת ... בהחלט השכלתי בעניין ה- zeopoxa אם כי אני ורבים מחברי שפוטים של ה- IOS של apple ... אשר למסלול בחריש, מודה שטרם עשינו אותו אם כי הייתי מספר פעמים לא רחוק משם ביער אלונה, מיי קדם, עמיקם וההר העגול כמו גם סובב הר חורשן ונחל התנינים וכו' ...

שוב תודות וערב טוב!!

נכתב ב - 19/03/2021 13:26:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
הקטע הצפוני של שביל שכנים  בחריש הוא לא סטנדרטי יש בו קטעים תלולים
הוא משמש בעיקר  עבור אופנוענים וטרקטורונים כולל 4X4  וכו'
לאזור חריש מגיעים הרבה רוכבים דרך המעברים מתחת לכביש 6  מצד מערב
אבל זה מעבר לקטעים התלולים הם ממשכים דרומה שם אין קטעים תלולים ...
 
אני מצרף לינק  לפוסט שכתבתי בנושא שביל שכנים בחריש
יש  הרבה 
תמונות  לקטעים התלולים הרמפות ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=436614
 
הרוכבים הטובים שרכבו שם  די מיומנים  בעיקר בירידות אבל גם בטיפוס ..
למעט  הרמפה הארוכה שיורדים בהתחלה ועולים בחזור בסיום  הם טיפסו הכל ....
 
לגבי קבצי GPX כל האפליקציות לתיעוד רכיבה יוצרות GPX - כל אחד משתמש במה שרגיל 
מה שמתאים לו  העיקר שיש נתונים בסיסים לגבי תיעוד הרכיבה כמו :
מרחק , זמן , מהירות  , מהירות ממוצעת  , גובה מנצטבר עולה יורד וחשוב מאוד
תנודות גרף מהירות על רקע גרף טופוגרפי - מראה את צורת הרכיבה עצירות הפסקות וכו'...
בנוסך סיכומי סטטיסטיקה בסיסים כמות הק"מ  הגובה המצטבר ועוד בהתאם לתקופה המוגדרת ...
 
בשנים האחרונות יש הרבה אפליקציית חינמיות בסלולרי פשוטות ונגישות מבססות GPS 
נושא התיעוד הבסיסי הפך להיות פשוט  וזמין לכל אחד ...
כך שרכיבה שלא  מתועדת אני לא מתייחס  מבחינתי זה כמו סיפור...
מ 2018 כל רכיבה שאני עושה מתועדת  בסלולרי וקבצי הGPX מגובים בספריה במייל
בעבר היה לי גרמין  באופני הכביש זה היה טוב מאוד אבל זה היה מכשיר בתשלום ...
היום הכי נוח לי שימוש בסלולרי - כך גם אשתי יכולה לעקוב אחרי המיקום שלי...

בחלק מהאפליקציות  יש דרך לבצע רכיבה המשכית  כלומר המשך תיעוד יום אחרי יום
מתאם לאלו שרוכים מסלולים ארוכים בהמשכים .כמו טורניג - הכל פשוט ללא תשלום ...
בזכות הטכנולוגיה הנגישה והפשוטה לתפעול אין לאף אחד פריבילגיה זכות יתר...
לספר סיפורים על רכיבות מיוחדות ללא תיעוד ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/03/2021 13:41:37
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
היי אריה,

על תשובתך נאמר "מים שאל, חלב נתנה" ...

תודות על המידע הנוסף בקשר עם מסלול "חריש" ... יכולתי להישבע שכבר רכבתי במסלולים דומים אך באותה עת לא צילמתי מספיק ו\או תעדתי ... יש לי זכרון די חזק מרכיבה אחת במיוחד:

סבור שהחלה בחניון מיי קדם ביער אלונה על 6533 ... התחלנו להתגלל בכיוון כללי דרומית מערבית ואחרי פחות מק"מ פנינו ימינה וחצינו אל הגדה המערבית של נחל התנינים ... משם המשכנו דרומה עד שלפני שסיימנו לחצות את בקעת הנדיב פנינו שוב (לא בקו ישר) דרומה ואח"כ שוב מזרחה עד שמצאנו עצמינו דרומית לכפר גליקסון ...משם בקו ישר מצאנו עצמינו על שביל מקביל לכביש 6 כשהנקודה עצמה דיי מקבילה לחלק הדרומי של כפר קרע שנמצא כמובן ממזרח לכביש ...כשרוכבים צפונה בשביל זה ועד מחלף רגבים ואח"כ כשחוצים מתחת למחלף את כביש 6 ושוב ממשיכים צפונה עד היציאה הצפונית ל6533 זכורים לי עליות קשות מאד ... באותה רכיבה רכב איתנו חבר אחד עם חשמלוקים והוא מה שנקרא "צחק עלינו כל הדרך אל הבנק" כי תמיד הגיע ראשון ובפחות מאמץ בכל סגמנט עלייה ... חברי ואני דוושנו תוך מיצוי מלא של ראותינו + כוח שרירי רגליים והגענו מעלה ... האמת, עם הלשון בחוץ - אבל הגענו בדיווש ולא ברגל!!! על כך היתה גאוותינו ... המשכנו בנתיב זה עד לחיבור הצפוני עם 6533 ותוך חציית עמיקם חזרנו לחניון מיי קדם ... אורך המסלול הכללי היה כ-30 ק"מ והפרשי הגובה המצטברים כ- 250 מ' ... היה קשה מאד, אך הרגשנו כיף גדול אח"כ ... כמובן שבדרך עצרנו להפסקת קפה ונשנושים כהרגלינו בקודש ...
 
אשר להמלצותיך לגבי מסלולי חריש, מקווה שנמצא מועד מתאים לרכוב עליו ואז ניקח בחשבון כל הטיפים ששלחת לי ... תודה ...

לגבי התיחסותך בנושאים כמו; עד כמה המפות עדכניות, תיעוד הרכיבה, שימוש בקבצי GPX והעלתם על המפה שרגילים אליה וכו', כל אלה נושאים שדי הצלחתי להפנים וממשיך לעשות כן עם כל תכנון חדש ... רק שיהיה לנו מספיק זמן חופשי (ושלא נידבק בקורונה חס ושלום) לממש כמה שיותר רכיבות שאנו מתכננים לרכוב ...

המשך יום טוב!!
 

נכתב ב - 06/04/2021 10:05:53
תאריך הצטרפות
13/09/2003
נושאים
3
תגובות
7
מעל 10000 ק'מ בגרופי
שלום לכם
אשמח לדעת איך אתם מתעדים (מאחסנים)
את קובצי ה GPX
לזיהוי עתידי

רכיבה לגוף ולנשמה
נכתב ב - 07/04/2021 08:16:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
אני עושה שימוש מ 2018  באפליקציה שקיימת גם במאגר הסמרטפון
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
האפליקציה מיועדת לתיעוד הרכיבה  ונתוני הרכיבה בדקתי אותה במאות רכיבות
ההתקנה פשוטה ומהירה  - אני עושה שימוש  ב 2 מכשרים אחד לכביש והשני לשטח
האפליקציה מתאימה  לשיטה של סמסונג - למערכת ההפעלה אנדרואיד
היתרון הגדול שלה לא אוכלת את הסוללה עובדת ברקע ...
(בשנים קודמות היה לי מכשיר גרמיין)
 
ברגע שיש תיעוד מהרכיבה אני שומר אותו כקובץ 
GPX זה נשמר במכשיר בקבצי ההורדה  
את הרכיבות שאני מעוניין בהם  מעביר לתיקייה יכול לשנות שם בהתאם ...
לצורך גיבוי יש מספר אופציות
לשלוח את הקבצים למייל ברשת - כמו מייל של וואלה וכו' ...
להעביר את הקבצים למחשב ומשם לסדר ולשמור בהתאם לאפיון הרכיבה וגיבוי בהתאם...
 
מצורף תמונה צילום מסך משולב המראה  את הדרך להעביר מהאפליקציה למייל או לאחרים...
זה פעולות פשוטות ומהירות ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/04/2021 17:42:07
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
חג עצמאות שמח אריה וגם MOISIP ...

לצערי, מנסיבות שאינן תלויות בי אישית שוב נאלצתי לשבות מרכיבה מספר שבועות ...

אריה, חייב לציין שכל פעם שאני קורא פוסט שלך אני משכיל ... יישר כוח ...

חייב לך גם הבהרה בנושא עליות ... אחרי שעברתי על ההיסטוריה שלך והעליות המצטברות שעברת נפל לי האסימון שעלי עוד לעבור הרבה רכיבות כדי רק להתקרב להשגיך ...

אשר לשאלתו של MOISIP אני פועל מן הסתם בדרך יותר פשוטה (לפחות עבורי):

א. בכל רכיבה פותח 2 אפליקציות: IHM ו- STRAVA ...
ב. אם יש לי GPX של מסלול ספציפי פותח אותו ב- IHM ורוכב לפיו ובמביל מפעיל מצב הקלטב ב- STRAVA ...
ג. אם רוכב ללא GPX ייעודי, מפעיל מצב ההקלטה גם ב- IHM וגם ב- STRAVA ...
ד. בתום הרכיבה אני מייצא ההקלטה מ- STRAVA למאגר מסלולי GPX שפתחתי ב- DESKTOP שלי מצמיד לו כותרת מתאימה ושומר אותו שם ...
ה. במקביל, אני גם שומר ההקלטה ב- STRAVA ב- My Routes כך שאם יש צורך בלתח צפוי מעלה המסלול מתוך האייפון (אני אייפוניסט - חחחח) ...
ו. לפני רכיבה ייעודית ובהנחה ששמרתי ה- GPX שלה אני שולח לווצאפ \ מייל באייפון ה- GPX שעולה אוטומתית כשאני מפעיל ה- IHM ...

הבהרה:
אין לי בעיית בטרייה לאייפון כי אני משמתש במטען ANKER דו-ערוצי עם קיבולת טעינה כוללת של 10KmAh ... מטען זה, לדעתי, אחד הטובים מסוגו ומשמש אותי לצרכים רבים וחד משמעית משאיר אותי עם רזרבות טעינה בכל מצב שבו אני נדרש לצרוך מאד הבטרייה של האייפון ...
 
זהו ... לי הנ"ל נראה פשוט במיוחד כעת כשאני מבין טוב יותר את ה- IHM מתכנון לתכנון ....

לבסוף, סתם עדכון, מקווה לצאת מחר מת"א מערב למבצר אנטיפטרוס, במקביל ככל האפשר לפיתולי נחל הירקון ... עשיתי זאת בעבר ואני צופה רכיבה של כ- 50 ק"מ גרוסו מודו, עם עצירות לקפה, נישנושים, השכלה גאוגרפית וחברותא ...

בריאות ובשורות טובות!!
 

נכתב ב - 16/04/2021 16:51:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
ל MeriRider תודה על הפרגון ...

טיפ בנוגע Israel Hiking ( קיים גם באפליקציות נוספות ) אפשר לטעון קבצי GPX
אחד אחרי השני לפי סדר המשכי לקטעי רכיבה או קטעי הליכה בהתאם להתקדמות ...
כך אפשר לראות את כל מסלול הרכיבה  ונתונים לכל הטיול שמורכב מקטעים מצטברים...

מצורף דוגמה שמורכבת מ 3 קבצי GPX – מסלול שטח משולב בקטעי קישור בכביש
https://israelhiking.osm.org.il/share/Ze3LRqciPd
הקטע הראשון  - כ 23 ק"מ מכרכור לרכס וואדי עין חלד דרך מעלה החזירים התלול ...
הבהרה מעלה החזירים -קטע שביל כ700מ' כ% 14מוצע - בגלל מיעוט שימוש  חזירים עוברים שם
הקטע השני      - כ 24 ק"מ מוואדי עין חלד דרך מגידו , משמר העמק , דליה
הקטע השלישי  - כ 20 ק"מ מדליה דרך גבעת נילי , רגבים , גבעת האלונים הביתה לכרכור .

שנוגעים בתחום קטע מקבלים נתונים לקטע ואפשר לשלוח אותו לייצוא GPX
שנוגעים לאורך המסלול המסומן מקטע שני בהתאם לקן מקבלים את כל המסלול כיחידה אחת
ניתן לשלוח לייצוא  GPX כמסלול שלם כולל כל הנתונים הצטברים
בגרף רואם ברור עם זה קטע אחד - או 3 קטעים בהתאם לסימון ע"י נקודה בתחום הקטע...

מצורף דוגמה למסלול הנ"ל מאוחד מ 3 קבצי GPX – אותו מסלול כיחידה אחד... 
https://israelhiking.osm.org.il/share/b3Dneo2QfI

בשיטה הפשוטה הזו ניתן לצרף קטעי רכיבה מתעוד כאשר רוכבים טיול המשכי יום אחר יום ...

לגבי רכיבת עליות - תחום ההתמחות שלי זה הקטעים התלולים מאוד ...
שילוב של יכולת להפיק הרבה וואטים בקטעים קצרים בגלל אימוני כוח משקולות בעבר...
כולל ניסיון מצטבר לאורך הרבה שנים לדעת מה יחס העברה האופטימלי לקטע
בשילוב טכניקה  מותאמת לסוג האופנים כביש / שטח ... והרבה אימוני טיפוס רמפות

חג  שמח  ושבת שלום
אריה סדובניק

נ.ב
אני מחפש קבצי GPX לשביל ישראל לקטע צפוני  אבל להולכי רגל
עבור טיול עם הנכדים - מאזור שדות ים צפונה ...


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/05/2021 09:27:50
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
שלום אריה,

שוב נעלמתי לזמן מה מהעדר זמן מספיק לעקוב על תכתובת רבה שאני מקבל אך המשכתי\המשכנו לרכוב אם כי לא בטריילרים אקזוטים מדי ... לפחות שמרנו על כושר בסיסי ... אחד המסלולים הדיי יפים שעשינו היה משפך נחל חדרה בפארק נחל חדרה ועד אחרי להבות חביבה בואכה כביש 6 (חוצה ישראל) וחזרה ... התפלאנו לגלות היקף העבודה הגדול של הרחבת תשתיות תחבורה ... לכאורה, מקימים כביש חדש רב נתיבי מאזור תל זרור לכיוון דרום מזרח בואכה כביש 9 ...

מכל מקום שתי סיבות עיקריות להעלאת פוסט זה:

1. שוב תודה על הטיפים שנתת לי ב- 16/4/21 ...
2. ראיתי שבדקת ואולי כבר רכבת במסלול בירושלים מ- ואל הר הזייתים ...

בהקשר עקיף לנקודה 2 לעיל האם תרכוב בסובב ירושלים(21/5) באחד מ-3 המסלולים המוצעים? שמתי לב שהמסלול הבינוני מדבר על כ- 32 ק"מ עם עליות מצטברות של למעלה מ800 מטר (הירידות ככל שהן תלולות פחןת מעניינות אותי) ... מצויין שם שהמסלול הבינוני הוא לכל המשפחה כולל נוער ... האם לאור ניסיונך הרב במסלולי עליות הגדרה זו נכונה?

ולבסוף, תובנה קטנה נוספת שרכשתי בשימוש ב- IHM ...
מסתבר שבעת הקלטת מסלול באמצעות יישומון זה לא ניתן לבצע הקלטת תנועה בלבד!! העלאתי פוסט בעניין זה גם באתר IHM בפייס ... מסקנתי, הקלטות מסלול והפקת קבצי GPX מדוייקים נוח יותר לבצע באמצעות סטראבה וטריילז ואולי גם ישימונים אחרים, אולם הניווט עצמו, כשיש לך כבר מסלול ב- GPX, ידידותיים יותר לשימוש ב- IHM ...

המשך שבוע טוב!!

נכתב ב - 10/05/2021 13:57:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
MeriRider
 
בנוגע למסלול של הר הזיתים  הייתי בירושלים אבל בגלל המצב הביטחוני המתוח לא נעשה ...

בנוגע לסיבוב ירושלים  לינק  לאתר ...
https://www.sovevjerusalem.co.il/Maps.aspx?Id=6703
לפי הפרסום באתר סיבוב 30 – 32 ק"מ הגובה מצטבר כ 900 מ' ...

יש הבדלים לנתון הגובה המצטבר בין האפליקציות  תלוי אך התכנה / האפליקציה מחשבת את התנודות לאורך הדרך...
לדוגמה סטרבה  ידועה  בניפוח נתוני הגובה מצטבר ביחס לאפליקציות אחרות ...

יש בדיקה בשם פרדוקס אורך החוף של בריטניה ומדידת גובה רכיבה מצטבר...
דוגמה ב2014 היה גרן פונדו חרמון רכיבת כביש  112 ק"מ  יורדים מהחרמון בסיבוב מעגלי  ועולים מחורשת טל
הגובה המצטבר פורסם 2290 מ'  - יש נתון יודע שהטיפוס המצטבר מחורשת טל לחרמון זה כ 1500 מ'
אך נולדו עוד כ 800 מ' - כאשר ידוע לכולם שרוב הרכיבה  בכיוון ירידה - התשובה הצטברות התנודות של סטרבה
כולל הגדלה הגובה המצטבר לצרכי שיווק המסלול ...

גם המסלול הזה בירושלים  - 30-32 ק"מ  בנוסף לחישוב תנודות נדיב - נפחו גם את הגובה המצטבר לצרכי שיווק  ...
 
השאלה אך בודקים את קושי המסלול  ללא רכיבה  ...
מורדים את קובץ הGPX  ומעלים אותו בתכנה כמו IHM או שווה ערך ( אם אין קובץ צריך לסמן את המסלול על המפה )
מצורף הלינק

https://israelhiking.osm.org.il/share/g3TJE3Q1Zo

הגובה המצטבר כ 670 מ'  זה הרבה פחות מהפירסום - בנוסף בודקים את הגרף  לפי אופי הטופוגרפיה .
בודקים את הפרש הגבהים של הקטע הרלוונטי העולה לטיפוס - לפי הגרף בין גובה 533 מ' לגובה 753 מ'
זה כ 220 מ' על 12 ק"מ - מסקנת הבדיקה  - זה מסלול בדרגה קל בנוני שמתאימה  לכולם  כולל אולי נוער ...
עוד נתון - ה GPX מהמסלול תוכנן על גבי מפה וזה לא תיעוד רכיבה - הערה הקטע בנקודת ה 20 ק"מ 
מתחו קו ישר לחיבור ההמשכיות  זה יצר בגרף קיר לא הגיוני ואחריו קטע מישור אופקי מעל 2 ק"מ ...

 
לגבי באיזה תכנה נוח לתיעד מסלול ולהוריד קובץ GPX
יש תכנות / אפליקציות שמיועדות לתיעוד יש שמיועדות לתכנון מסלול ויש שמיועדות לניווט ...
יש גם חלק מהאפליקציות שעושות גם וגם ...
הכי נוח לתעד מסלול באפליקציה ייעודית ספציפית לנושא תעוד וממנה להוריד GPX.
הקלטה מסלול לתיעוד ב 
IHM  אוכלת סוללה ...
המסקנה שלך בנושא נכונה לאחר שיש קובץ GPX  אפליקצית IHM מתאימה וידודותית לשימוש ...

בנוגע לטיפים יש עוד אבל רובם קשורים לבדיקות מסלול הרכיבה ...

אריה סדובניק

 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/05/2021 09:50:26
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
היי אריה,

מספר נקודות:

1. הכרתי עוד קודם את פרדוקס החוף (לאו דווקא של בריטניה אלא של כל חוף, מה יאמרו "החברה" על חוף נורבגיה למשל?) והעקרון הפרקטלי מיידע אישי, אך עד כה לא קישרתי זאת להבדלי נתונים בין מפות שנות כפי שכתבת... כעת משהעלאת הנושא, אעלה בקרוב מספר קבצי GPX על מספר יישומונים ואבדוק הנתונים הגרפיים כדי לראות אם מתקבלים למשל נתוני עלייה וירידה שונים ...

2. מסלול סובב ירושלים "הבינוני" ... לתחושתי, גם אם סך הגובה המצטבר 670 מטר עדיין מתרכז ברובו בשליש האחרון של המסלול (בערך כ-11 ק"מ) אחרי שדיוושנו כ- 20 ק"מ ... יש לי תחושה שזו בינתיים משימה דיי קשה ל"נוער" שאני חשבתי לצרפו ועל כן אני נוטה לרדת מרעיון זה שלא לדבר על תלות היציאה לסובב ירושלים בכלל במצב הביטחוני דהיום ...

3. מתשובתך אני למד שאכן תחושתי הקודמת הייתה נכונה לגבי בחירת היישומון לתכנון מסלול וניווט מול בחירת יישומון לביצוע ההקלטה ... כבר ציינתי שמאד נוח לי להקליט מסלול רכיבה בסטראבה, אך גם בטריילז ... אבדוק בקרוב הבדלי הנתונים בין שני הנ"ל וגם אל מול התכנון המקורי ...

תמיד שמח מאד לקרוא תובנותיך שמשכילים אותי מאד ...

יישר כוח, בריאות ובשורות טובות!!
 

נכתב ב - 14/05/2021 08:28:33
תאריך הצטרפות
15/02/2006
נושאים
112
תגובות
515
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
מרי ריידר
"מים שאל חלב נתנה".
אבל אתה יודע למה נתנה חלב ומה באמת היתה התוצאה.
האריה הוא אמנם זקן, אבל הוא מטפס על קירות(עם האופניים כמובן), אז אתה עלול להגרר אחריו.

כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 17/05/2021 12:09:50
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
ברקאי,

בעקרון מסכים עם משמעות תגובתך, ובעיניי האריה ממש ממש לא זקן ...הלואי עלי כושר עליות כשלו ...

עם זאת באנגלית קיים ביטוי כדלקמן: "One cannot beat mother nature" ... מכאן שמתישהו, נרצה או לר נרצה, הטבע יעשה את שלו ...

מחשיב עצמי פרגמטיסט ועל כן משווה תמיד הרצוי למצוי, כמו מערכת סרוו ועל פיה לבסוף נוהג ...

המשך חג שמח ושקט ככל האפשר לכוווולנו ....

נכתב ב - 18/05/2021 17:29:13
תאריך הצטרפות
15/02/2006
נושאים
112
תגובות
515
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
תפסיק להיות כל כך רציני, בסה"כ מחמאה אדירה לזקן הזה(אוהב לעקוב אחריו, למרות שאני כל כך רחוק רחוק רחוק ממנו) והוא בכלל לא זקן, בדיוק 10 שנים(פחות 9 ימים)צעיר ממני

כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 19/05/2021 20:17:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
תודה על השבחים  והמחמאות ...
לברקאי אני ממש מוקסם מהמסלולים סביב גוש דן שאתה רוכב בגיל כמעט 78 - כמו המסלול הזה  
https://israelhiking.osm.org.il/url/http:%2F%2Fwww.groopy.co.il%2Ffiles%2Fmaslul%2F2538gps.gpx?baselayer=Israel_MTB_Map

זקן זה מצב יחסי בהשוואה לרוכבי גיל 50 מיומנים - האריה הזקן עדיין שואג כמו רוכב אתגרי צעיר ומהיר ...
כל שנה אני בוחן את היכולת במספר פרמטרים - רכיבות כביש  בעצמות גבוהה ...
נג"ש למרחק מרתון כ 42 ק"מ כרכור חיפה  עדין רוכב בממוצע כמעט 30 קמ"ש
נג"ש  לזמן שעה עגולה ב
קריטריום קיסריה (כל סיבוב כ 2.8 ק"מ ) מעל 33 קמ"ש ממוצע ...
כל שנה ביום ההולדת  רכיבה מהבית לצפון – ב 2020 כרכור מצודת ביריה זה מעל צפת
פעם בשנה רכיבה מאזור כפר תבור או עמיעד  לחרמון...
פעם בחודש מסלול הבית עם ריבוי גבעות שם יש לי יתרון כוח וואטים גם על רוכבים 
צעירים ומיומנים
בתחום קטעי גבעות קצרים 200-500 מ' - יכול להעיד בנושא הגבעות מאמן קבוצת אשכולות רונן שיריזלי
החלק ברכיבה שאני אוהב  זה גם המומחיות שלי  טיפוס קירות בכביש ורמפות תלולות בשטח ...
יום יום אני טועם את טעם הטיפוס התלול כך אני שומר על היכולת הטיפוס...
 
כדי לשמור על יכולת הרכיבה - אני עושה התאמות ב2020 רכבתי הרבה שטח מסלולים אתגרים בטיפוס...
מתחילת 2021 כשגרה  כל יום  לפחות 4-5 ימים בשבוע רכיבה לעבודה באופני שטח ...
בחזור מסלול מוגדל עם שילוב שטח אתגרי גבעות ,קירות, ורמפות תלולות - כ 30 ק"מ פלוס ביום...

הכול גם מתועד  בסמרטפון  באפליקציה 
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
זה כבר פעולה אוטומטית אצלי לחיצה בתחילת הרכיבה ולחיצה בסיום לסגירה ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/05/2021 09:37:54
תאריך הצטרפות
15/02/2006
נושאים
112
תגובות
515
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
לאריה הלא כל כך זקן.
לא סתם הערתי מה שהערתי.
אני עוקב אחריך מפעם לפעם ורואה מה אתה עושה.מאחל לך גם בעוד עשר שנים עוד יותר.
ממש לא מבין מה ה"מוקסם" מטיולי סובב גוש דן(וגם לא מבין לאיזה טיול, לא נפתח בIHM).
אני מוקסם מטיולי השטח שלי עד לפני שנה שנתיים בדרום ובצפון. היום הרבה פחות.
תודות וברכות.

 

כמים פנים אל פנים כן לב האדם אל רעהו
נכתב ב - 23/05/2021 21:13:42
תאריך הצטרפות
17/06/2006
נושאים
94
תגובות
510
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חונך
יש לי פתרון נוסף (בעצם 2):
אופצייה א'
1 . תשכפל את המסלול המקורי
2 . תהפוך את כיוון המסלול (כלןמר שהתתחלה תיהיה הסוף).
2 . תעתיק את המסלול החדש בסוף המסלול המקורי.

אופציה ב'
אם יש לך אפשרות בנקודת האמצע לעדכן ל GPS שלך מסלול חדש אז פשוט קח את המסלול (הפוך שהכנת בפתרון הקודם) ותמשיך לרכב איתו.
* שים לב שבפעולה זו אתה לא מפסיק את ההקלטה ותקבל בסוף הקלטה רציפה אחת.

בהצלחה
 

השביל אל האושר - https://drive.google.com/folderview?id=0B7Ul7A1GBdI3eWZyRlNwZ1pSdW8&usp
נכתב ב - 25/05/2021 17:20:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
  • MeriRider  בהמשך לנושא  גובה מצטבר
יש הבדלים לנתון הגובה המצטבר בין האפליקציות  תלוי אך התכנה / האפליקציה
מחשבת את התנודות לאורך הדרך זה בולט במיוחד שהמסלולים משורים בעיקרון
 
מצורף תמונה  המראה את אותו מסלול - מתועד בסמרטפון ב 4 אפליקציות  באותו זמן

המיקום בסדר יורד  לפי  המצטבר מהנמוך לגבוהה
Zeopoxa - מבוסס על רקע מפות גוגל הוא הכי מדויק לדעתי - וגם הכי עדכני מבחינת כבשים ובינוי
Mapy
Trailze
israelhiking
אפשר לראות את ההבדלים בניפוח נתוני הגובה המצטבר זה מגיע לסטייה יותר מ 50%
מדובר מסלול קטע קצר כ 13 ק"מ ...
בכל ההפליקציות אורך המסלול די דומה וזה גם תואם ספידומטר אנלוגי ..

בשביל להרגיש את משמעות גובה מצטבר במסלול מישורי  צריך לרכב ביחסי העברה גבוהיים
כך כל תנודה תורגש ברגלים ותגרום רצון להוריד הילוך ...

אריה סדובניק
 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/05/2021 00:21:29
תאריך הצטרפות
17/06/2006
נושאים
94
תגובות
510
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חונך
בנושא הגבהים כבר ראיתי הבדלים של יותר מ 50% ולאחר בדיקה נוספת באתרים / תוכנות נוספות הבנתי שהמידע לא מדוייק, והסתמכתי על ההיגיון / חוכמתץ ההמונים - לבסוף יצאתי לטיולים וטוב שכך.

בגדול לפי מה שאני ראיתי israelhiking הכי מדוייק יחסית לאחרים. 
אין תחליף להיגיון והכרת השטח על מנת להבין את קושי המסלול מבחינת גובה / תוואי וכדומה.

השביל אל האושר - https://drive.google.com/folderview?id=0B7Ul7A1GBdI3eWZyRlNwZ1pSdW8&usp
נכתב ב - 27/05/2021 16:23:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
MeriRider  כולל כל משתמשי עריכת מסלול באפליקציית- Israel Hiking Map 

בהקשר למסלולים המשכים - כהמשך לטיפ שכתבתי באחד התגובות בפוסט הזה
אפשר 
לטעון קבצי GPX  באפליקצית  Israel Hiking  (קיים גם באפליקציות נוספות)
אחד אחרי השני לפי סדר המשכי לקטעי רכיבה בהתאם להתקדמות ...
כך אפשר לראות את כל מסלול הרכיבה  ונתונים לכל הטיול שמורכב מקטעים מצטברים
מצורף מסלול של 7 ימים
מורכב מ 7 קבצי  
GPX אם תכתוב מייל אני יעבר את הקבצים  בהתאם ... 
זה מסלול  קשה מאוד - שטח משולב בקטעי קישור בכביש - הלינק למסלול הכולל ...
https://israelhiking.osm.org.il/share/W5KJiOgtqL

שמתקרבים לקו המסלול מופיע אצבע נוגעים בתחום הקטע ומקבלים נתונים לקטע גם בגרף
אפשר גם לשלוח את הקטע לייצוא  GPX
...

תיאור המסלול מהבית בכרכור בהתאם לקטעים  לפי הסדר - זה מסלול קשה מאוד ...
אני עדיין לא סגור בדיוק על התוואי (כבשים אני מכיר טוב בקטעי שטח חסר לי ידע לדרכים)
עם התווי מתאים או בעיתי את זה עוד נברר כל קטע לגופו מקסימום נעבור לכביש באזורים בעיתיים ..
 
קטע מסלול  1 - כרכור בית אורן    - כ 57 ק"מ – כ 750 מ' מצטבר עולה
קטע מסלול  2 -  בית אורן גינוסר  – כ 75 ק"מ – כ 950 מ' מצטבר עולה
קטע  מסלול 3 -  גינוסר  נהריה    - כ 58 ק"מ –  כ 850 מ' מצטבר עולה
קטע מסלול  4 - נהריה רמות נפתלי - כ 55 ק"מ – כ 1300 מ' מצטבר עולה
קטע מסלול  5- רמות נפתלי אורטל - כ 40 ק"מ – כ 1100 מ' מצטבר עולה
קטע מסלול  6 - אורטל בית שאן  - כ 110 ק"מ – כ 1300 מ' מצטבר עולה
קטע מסלול  7 - בית שאן  כרכור    - כ 62 ק"מ –  כ 600 מ' מצטבר עולה
סה"כ  455 ק"מ  - עם  כ 6850 מ' מצטבר עולה  בערכה  (בהתאם לסוג האפליקציה)

זה ממוצע ליום כ 65 ק"מ זה קצת מעבר למה שאני רגיל בשגרה  חסר לי נפח ...
בדקתי החודש כולל רכיבה בימי העבודה 7 ימי רכיבה ברצף אבל אותו מסלול שהממוצע כ 45 ק"מ ביום 

בסוף חודש יוני לקחתי חופש 10 ימים 
העדיפות הראשונה אשתי רשמה אותי לטיול כשבוע בדובאי במסגרת איגוד הגמלאים...
במידה והטיול לא יוצא לפועל החלופה בחופש אני וחבר רוכב מיומן עם הרבה שנות ניסיון בשטח ...
נעשה את המסלול של 7 ימים בצפון  ...
כל יום נישן בנקודת סיום הקטע זה די יקר בארץ להשכיר לינה לילה 1 + אוכל  וגם דורש תיאום ...

מצורף גם תמונה מפה עם סימון מיקום ל7 המסלולים שנטענו באפליקציה 
לפי הסדר ע"י קבצי GPX
את התיעוד נעשה באפליקציית  
Zeopoxa שעובדת ברקע וחסכונית בסוללה ...
את הניווט  נעשה באפליקציית 
Trailze...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/05/2021 08:52:58
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36

נכתב ב - 29/05/2021 10:44:13
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
36
תגובה למסר של "זאב בשטח" מתאריך 23/5/21

תודה, אנסה זאת באחת הרכיבות הבאות ...

אגב, מרגיש שהשתפרתי בתכנון מסלולי רכיבה באמצעות IHM ... בדקתי ברפרוף גם אפליקציות תכנון אחרות (למשל, OFFROAD ו- OUTDOOR ACTIVE) וקרה דבר מוזר, תפסתי הפרינציפ אצלן כמעט מיד, אולי משום שהתעמקתי כל כך ב- IHM וכל האחרות בסה"כ די דומות ... הפאנצ' ליין: דרישתי המקורית לשכפול של "ההלוך" "בחזור" בדיוק של 100% ירדה ... אולי גם משום שחלק מהשיפור בתכנון מסלול נובע מנקודה נוספת שהעלאת ב- 26/5/21 ובה ציינת שאין תחליף להבנה מראש של קושי תוואי המסלול המתוכנן בין אם במקרה רכבת\נסעת עליו או שאספת טיפים (ללא בושה) מאלה שכבר רכבו בו באופן מלא או חלקי ...

נכון לעכשיו עדיין מעדיף לתכנן ב- IHM ולהקליט בסטראבה ו\או טריילז ...
 

 
תגובה למסרים של "האריה הזקן" מתאריכים 25+27/5/21
 
אצלך אריה, כהרגלך בקודש, "... מים שאל, חלב נתנה ..."
 
ראשית, מאשר שבדקתי שעבור אותו קובץ GPX מקבלים נתוני גובה מצטברים שונים בין אפליקציה לאפליקציה ... ציינתי זאת באחת התגובות הקודמות שלי שלפני שהארת לי נקודה זו לא שמתי לב אליה ... אשר להבדלים בנתון זה בין אפליקציה לאפליקציה קצת פחות מעניין אותי כי כאמור בשבועות האחרונים החלטתי לתכנן ב-IHM בלעדית ...  ולסיום נקודה זו, מתישהוא בזמן הנראה לעין אנסה דווקא לבחון שימוש גובר והולך ב- Google-Maps ... חברים מספרים שאפליקציה זו לתכנון מסלולי רכיבה באופניים משתדרגת כל הזמן ...

שנית, אשר להערתך בנושא גובה מצטבר במסלול מישורי שיש לרכוב בו ביחסי העברה גבוהים, מניח שאתה מתכוון לשימוש רב יותר בגלגלי השיניים הקטנים בקסטה של למשל 1:12 ... שתי "הארות" בעניין זה:
(א) אני תל-אביבי וככזה יכול לרכוב בתצורה הנ"ל רק באזור הטיילות (נניח מאזור יקום בצפון ועד דרום רשל"צ בדרום, אולי אפילו עד אגמון הנקיק בדרום) ... ברוב המקרים ברכיבות אלה אני נועל את שני המשכחים כדי להשיג פחות בזבוז כוח ויתר מהירות גם בלתי תלוי ביחסי העברה) ... בכל מסלול האחר ממישור החוף צפונה ודרומה, על פי הגבולות הנ"ל, ומזרחה עד לגבעה ו\או עלייה משמעותית (הר הזבל בת"א, הר הזבל בפארק האקולוגי הוד השרון, ועוד) לא ניתן לסגור המשכחים (למשל לא בפיתולי הירקון, לא ביצאות מזרחה דרך אזורי רעננה, כפר סבא, בצרה, מושב אודים וכו') אחרת איך תיהנה ואיך תסבול פחות אם לא תפעילם ...
(ב) שמעתי ממכנאופנים שכשרוכבים בעיר\במישורים לאימון ו\או סתם כי אין מסלול שטח\שותפים זמינים לרכיבה שרצוי לא להרבות ולהשתמש בגלגלשים הקטנים של קסטות 1:12, 1:11, 1:10 וכדומה ... הסיבה: הבלאי הגבוה שלהם במצב זה ... ככל הנראה אין מה לעשות, אופני שטח מיועדים בעיקר לשטח ...

אגב, אשר לרכיבה למרחקים ארוכים במיוחד, אולי יעניין אותך לקרוא המאמר הבא:
https://bikepanel.com/longer-rides/

שלישית ואחרונה, מבחינת תשובתך\הסברך המפורט לגבי מסלול הרכיבה המצרפי ב-7 ימים, לא נראה לי שאוכל לעשות זאת בוודאי לא בזמן הנראה לעין ... עם זאת עולות כמה שאלות אחרות מתאורך שאינני בטוח שמקומן בשירשור הנוכחי ... אם תרצה נוכל לפותחן בפרטי או שנוכל לפתוח שירשור חדש, עפ"י הנושאים הבאים:

1. אוכף מתאים ואולי אף בדיקת מנח הגוף שלנו על האופניים ...
2. בחירת בגד מתאים למאמץ זה שיקל על התחושה במפשעה ...
3. לוגיסטיקה

בריאות ובשורות טובות!!


 

נכתב ב - 03/06/2021 17:16:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
MeriRider
בנוגע למסלול 7 הימים  שמורכב מ 7 קבצי GPX - לנושא יש 2 הביטים 
אני מחדד את הנקודה -עד היום לא ראיתי בפורום וגם ברשת מסלולים המשכיים שמורכבים מקבצים     
היבט ראשון 
זו  דרך לתכנן  מסלול המשכי / או גם חוזר על עצמו בחלקו...
ע"י פיצול התכנון לחלקים  כולל יצרת קבצי 
GPX - וטעינה מחדש  לפי הסדר ..
 
היבט שני
זו  דרך לתעד   מסלול המשכי יום אחרי יום בצורה פשוטה וקלה ללא הגבלת ימים
בסוף שרוצים לראות את כל מסלול הטיול טוענים לאפליקציה את קבצי
GPX  לפי הסדר ...
מהירות הטעינה במחשב במפת האפליקציה  - 7 הקבצים ב 30 שניות   ...
 
זה טיפ חשוב מאוד
לתכנון ובעיקר לתיעוד מסלולים באפליקציה 
Israel Hiking - וגם באפליקציות אחרות ...
חלק מהאפליקציות יודעות לזהות  מקובץ GPX בנוסף לנתוני הבסיס מרחק וגובה מצטבר ...
נתונים נוספים על קטעי הרכיבה כמו מהירות ממוצעת / מקסימלית ...
המשמעות שניתן לדעת ולהבין בעזרת תיעוד קובץ 
GPX  אך נעשתה הרכיבה ...
------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
לגבי הכתבה בנוגע למסלולים ארוכים אני מכיר ועוקב אחרי כתבות בבייקפאנל  ...
אבל מדובר בכתבה על רכיבה באופני כביש ומסלולי כביש מצטברים ל 1000 ק"מ בשבוע
אני בבסיס רוכב כביש אתגרי בכללי רכיבת כביש עם אופני כביש זה שונה משמעותית ...
מרכיבות עם אופני שטח במסלולי שטח משולבים עם קטעי קישור בכביש ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------- 
בהקשר לרכיבות ארוכות כמו קטעי 7 הימים .

צורת ישיבה ואוכף  -  אני מכוון אופטימלי גם לטווח המרחקים הנ"ל ...
חודש יוני זה כמו קיץ   רוכבים  מ 4:45 בבוקר עד -10:30 ...

במידה ונראה תוך כדי הרכיבה שלא נעמוד במסגרת הזמן  נעבור לקטעי כביש 
לוגיסטיקה  אני והחבר רוכבים עם מינימום משקל  תיק מינימלי וציוד לאופנים...
הנשים שלנו הם הגיבוי עם מכונית  וכל מה שצריך נמצא במכונית  ...
אנחנו מפונקים נישן  בצמרים טובים זה עולה הרבה כסף ל 6 ימים לכל זוג ...
הנשים עוקבות אחרי הרכיבה מרחוק בסלולרי - כולל מפגש בחיבור
 בנקודות בין כביש לשטח ...
בסוף הן מגיעות לנקודת סיום הקטע , בערב מנצלים ביחד זמן לבילוי  משותף ...

אחרי שנרכב את המסלולים  אני יעביר לך קבצי
GPX אוריגינלים  מתיעוד המסלולים ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/06/2021 09:12:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
136
תגובות
1527
במצב שמפה  מורכבת מטעינת  קבצי GPX  למסלול המשכי  
יש דרכים ויזואליות להציג גרפית את המסלולים ולפשט את הנראות בהתאם לאפליקציה...
 
באפליקציה 
Israel Hiking Map יש מספר כלים לערכת המסלולים

פותחים בתפריט הראשי באפליקציה  מסלולים - מפות – שכבות
מסלולים פרטים
הגדרת מסלול – מסמנים מסלול לפי - צבע  , רוחב ויזואלי ,רמת שקיפות  ...
ניתן לשלוח  שוב קובץ ל GPX

מצורף תמונה לתהליך העריכה
 
לאחר העריכה בהתאם לצורך כך נראית המפה  עם המסלולים

https://israelhiking.osm.org.il/share/aDsFw6lpwh
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy