נושא: הבהרת מושגים ממפרט אופניים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 19/01/2021 01:43:25
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
שלום, אודה להסבר..

מצ''ב תמונה

מה המשמעות של 51 במספר 11 על 51?אני מבין ש 11 זה מספר ההילוכים...

בנוסף,מה זה אומר
Zero Stack - headset

ודבר שלישי,מה זה
Offset במזלג?

תודה!

נכתב ב - 19/01/2021 10:35:13
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שלוש תשובות פשוטות:
11-51  51- מס השיניים בגלגל שיניים הגדול בקסטה. 11- מס השיניים הקטן בקסטה.

Zero Stack - headset נקרא גם INTERNAL שיטת מיסוב של ראש המזלג STEERER בתוך השלדה. זאת שיטה שמורידה משקל של כמה גרמים, פחות חזקה, וקיימת בעיקר באופני קצה. בעיקר אופני כביש. אם אתה מחפש לקנות HEADSET חדש, אז תחפש  INTERNAL HEADSET זה אותו דבר רק שם אחר.

OFFSET הכי קל בתמונה מאשר להסביר במילים. הנה ציירתי לך כאן משהו...

נכתב ב - 19/01/2021 10:39:31
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
Shimano 11 Speed 51T Deore CS-M5100-11 MTB Cassette
11-13-15-18-21-24-28-33-39-45-51
 
זה קסטה עם 11 גלגלי שניים מ (11 ל 51 ) של שימנו ברמה הזולה
לשימנו יש מספר רמות היקר זה ממש במחירי זהב לפי סדר יורד ...
XTR
XT
SLX
Deore


ההבדל בקסטה הזו מקסטות 11-50 דומות של אחרים - מבנה הקפיצות והצפיפות בגלגלי השיניים הגדולים

ברמה הנ"ל יש היום  בשימנו 10-51 קסטה 12 מודרנית - אופרציה אחרת מבחינת דרישות מערכת 12 1X
 
 
שאר המנחים נשאר לאחרים 
להסביר  - או שתבדוק בגוגל  ...

 
אריה  סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/01/2021 11:42:33
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה רבה לשניכם, עזרתם מאוד!

נכתב ב - 19/01/2021 11:43:46
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
פותח השרשור: בבקשה תתעלם מהתשובה של הכותב מעל. אין לו מושג בעניינים טכניים.

נכתב ב - 19/01/2021 15:47:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
ללא מושג טכני  בחודש מאי 2020  קניתי ושדרגתי - אופני שטח זנב קשיח
התמורה הטובה ביותר למחיר 7800 ₪  
זה הרעיון שלי לצורת בנית האופנים  - אופנים כאלו לא היו קיימים  ברמת מחיר נמוכה כזו  ...
היום מרידה הגיע לאותה מסקנה בשנתון 2021  דגם די דומה  אבל במחיר מועדון מבצע 11.500 ₪
החלקים ששדרגתי
מסומנים באדום במפרט שצרפתי בתמונה  - נלקחו מ 3  דגמי מרידה
הבסיס 
שלדת הקרבון ננו מטריקס  CF3 זנב קשיח  שמורכבת בדגמי הקרבון במרידה עד מחיר 18.000 ש"ח
כולל הבולם ,הסטם , וכידון  מאופני  -  MERIDA BIG NINE 3000
מערכת
גרופ 12  הילוכים 10-51 מאופני      -  MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO
גלגלים  קלים מאוד עם סגירת אלן
ברקסים , מוט אוכף , ואוכף  מאופני  - MERIDA BIG NINE 6000
 
עד סוף שנת  2020 רכבתי באופנים האלו מעל 3750 ק"מ במגוון מסלולים בעיקר תלולים ...
 ללא מושג טכני היום אני יודע לפרק ,להרכיב , ולכוון כל חלק באופנים האלו  ובאחרים  כולל באופני כביש...
הפרטים שלי גלויים  - יש גם תמונה בכרטיס  ותמונות בפורום  אך אני נראה ...
מי שצריך עזרה מעשית  בנושא  שידרוגים מוזמן בכבוד  אחרי הסגר
השלמת הפרטים שלי
רחוב הנעורים - סמטת הגן 2 כרכור פרדס חנה
054-4868216    מייל   aria_sdo@walla.co.il
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/01/2021 12:18:11
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
שאלה לגבי התפקיד של ה  OFFSET

האם הוא נועד להוסיף שיכוך בצורה מסויימת? האם זה נכון שככל שהוא ארוך יותר, כך השיכוך יותר משמעותי, אבל מצד שני עשוי ליצור שבר? סתם השערה....

נכתב ב - 21/01/2021 09:07:47
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
האופסט זה הרבה דיבורים בלי יותר מידי חשיבות. מה שעושה האופסט הוא מאריך מעט את בסיס הגלגלים, ונותן יציבות אבל גורע מיכולת התמרון. זה בדרך כלל באופני הרים נע בין 44 ל-51ממ. לא נראה לי שניתן להרגיש בהבדל בכלל.
באופניים חדשים, שבונים כיום משתדלים שהאופסט יהיה קטן מאד או אפילו לא קיים, ובמקום זה משנים את זווית צינור ההיגוי. בכך מגדילים את בסיס הגלגלים למען היציבות, אבל יכולת התמרון נפגעת פחות.
אני מתנצל מראש שאני לא מסביר יותר, כי זה דורש זמן. וזאת תורה גדולה. מה גם שכתבתי רבות באתר בעבר על נושאים אלו. חפש באתר דרך גוגל את הנושא של מהירות האופניים מול יכולת התמרון (קיימת סתירה פיזיקלית מובנית בין שתי התכונות הללו).

נכתב ב - 21/01/2021 09:54:03
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה רבה!

נכתב ב - 21/01/2021 10:21:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
אני לא כותב להתחרות עם אופנוחן יש לו ידע רב - אני גם לא מזלזל באחרים ...
זה תפקידו של פורם כל אחד כותב מה שהוא יודע  בנושאים שקשורים באופנים

שלב א  ה
סבר כללי למונח  offset ...
השימוש במונח offset קיים הרבה שנים בכל תכנות ה CAD  ואחרים 
המשמעות לפקודה בתכנות זה מרחק  מגבילות ,

בהקשר לאופנים זה המרחק במגביל של היסט ציר הגלגל מציר ההיגוי  ראה בתמונה ...

Offset משפיע על תחושת ההיגוי של האופנים  זה שיך לתחום הגיאומטריה של האופנים  
בשנים האחרונות יש מגוון מזלגות עם מרווחים שונים להיסט המגבילות ...
תפקידו בכללי ביחד עם דברים נוספים הקשורים לגאומטריה לפצות על היגוי בעיתי ולעזור באחיזה
הכל בהתאם לסוג אפיון האופנים  וסגנון הרכיבה .

מניסיוני בתחום  הטיפוס התלול שיש דרדרת יש מצב שהגלגל הקדמי מרחף  אבוד היגוי
אם עומדים ומעברים משקל לפרונט הגלגל האחורי מתחפר  נוצר פידול לא יעיל  ונעצרים
לכן  דרוש  מזלג עם מרחק היסט מגבילות  מתאם  בהתאם לסגנון הרכיבה ...
יש הבדלים במרווח ה OFFSET במזלגות בהתאם לאופנים  ...
למטפסים , לרוכבי סינגלים עם סיבובים חדים  , לאלו שיורדים  מהר DH  וכו' ...

היצרנים בוחרים מזלגות שיתאמו לחתך רחב  של רוכבים   מותאם לסוג אפיון האופנים
מכיוון שהרוכבים קונים  אופניים  לפי סגנון הרכיבה  ...

תחום השיכוך לא קשור - שייך  לסוג הבולמים  לגובה הבולם  וכו' , בהתאם לאפיון האופנים
 
מצורף תמונה זה גלגל האופנים שלי  כך מסומנים  ההיסט  מגבילות שמכונה  offset  ...
מצד ימין בתמונה אלו פקודות OFFSET בתכנות

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/01/2021 21:19:12
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כל אחד בהחלט אמור לכתוב רק על מה שהוא יודע.
חוץ מהכותב לעיל, שכותב על דברים, שאין לו מושג בהם. כמו נושא ה-OFFSET שלא לו היה מושג מה זה באמת עד אתמול.
לעשות קופי פייסט על משהו, שקוראים פעם ראשונה דקה קודם, זה לא להבין.
אני מכיר את נושא האופסט לפחות 16 שנה מ-2004....
נ.ב שיניתי בעצמי אופסטים למזלגות קשיחים ע"י כיפוף המזלג באמצעות חום (רק מזלג כרומולי. אין אפשרות לכופף מזלג אלומיניום).
 

נכתב ב - 21/01/2021 21:24:43
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
אופסט זה המרחק בין ציר הגלגל לציר המזלג בניצב אליו.
מה שמשמעותי זה ה TRAIL שמייצר לך יציבות רבה בזמן רכיבה והיגוי קשה יותר כאשר הוא גדול וההיפך כאשר המידה קטנה קרי יציבות קטנה והיגוי קל.
צירוף  של זווית המזלג, האופסט קוטר הגלגל מאפשרים לייצר את ה TRAIL הנדרש לפי הגדרת היצרן.

נכתב ב - 22/01/2021 09:20:42
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
האמת שאין כבר כל צורך באופסט כיום בתכנון של אופניים חדשים. מכיון שצינור הראש, (שהסטירר בתוכו) יותר זוויתי. וזה אני מניח הכיוון, שילכו אליו חברות האופניים. ואם לא ילכו, שיפנו אליי, ואני אסביר להם...:)
והנה ההסבר: ברגע שצינור הראש יותר זוויתי, זה משפר את היציבות-מהירות, אבל פוגע פחות בתמרון, שמכיון שהאופסט 0 או קרוב לזה. עדיף צינור ראש יותר זויתי עם אופסט קרוב לאפס, מאשר צינור עם זווית יותר מתונה ואופסט ארוך. כל זה בתנאים שווים של בסיס גלגלים דומה.
מי שרוצה להתעמק. כתבתי על זה הרבה באתר. גגלו.
ולגבי הגרדה מדוייקת של אופסט: חלק מגדירים את המרחק האופקי כאופסט, כמו הקו הסגול בתמונה שצירפתי, וחלק מגדירים את המרחק הניצב, כמו שנכתב לעיל (הקו הכחול בתומנה שצירפתי). אני אישית מכיר את ההגדרה האופקית כבר הרבה שנים. ההבדל בין שני הקווים הוא בד"כ 2-3 ממ. וזה תלוי בעיקר בזוית הראש. אם הזווית 70 מעלות זה 3 ממ, ואם 73 זה 2 ממ. יש גם אופניים טרייל עם זוית סביב 67 מעלות, אבל שם בד"כ שמים מזלג עם אופסט מאד קטן כדי לא להחריף את בעיית ההיגוי.

 

נכתב ב - 24/01/2021 09:26:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
אני  קורא מאמרים של ירחוני האופנים בארץ  
לדעתי שם יש מומחים עם קבלות שאופנים זה לא רק תחביב אלה מעבר ...
למרות שבחלק מהכתבות או המבחנים  יש הרבה חומר שיווקי...
BIKEPANEL
 הירחון הגדול והוותיק בארץ 
 weride. לא פעיל 
Bike  יש בו צוות מומחים מכל תחום האופנים ...

מצורף המדריך המלא לגיאומטריית אופניים  מורה נבוכים למרכיבי הגיאומטריה
יש גם התייחסות למונח אופסט בסוף הכתבה  ...
הלינק לכתבה
https://bike.co.il/?p=2915
 
אופנוחן מכל הסיפורים  על חודשים  רכיבות בחו"ל  ללא קבלות ובעיקר ללא תיעוד מסלולים
לכופף מזלגות  ליצירת אופסט  נשמע לי הכי הגיוני ...
חבל שאתה לא יודע לכופף  כפיות   מזה עושים הרבה כסף
 
בקשר לחלק הטכני - בו תראה מעשית – אך אתה מפרק ומרכיב  כפי שאתה כותב בשחצנות
אני נושא בכל הוצאות הכספיות - למקום , על הזמן , על החלקים  וגם על העבודה ...
נעשה טובה לרוכב בפורום  תשדרג את האופנים שלו  מטריפל לפלטה בודדת  ...
אתה חופשי לקבוע מקום וזמן  קח בחשבון שאני יודע אך אתה נראה לא תוכל  להחליף דמות ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2021 08:47:14
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
נו, בדיוק כמו שכתבתי לעיל: קורא משהו שנייה לפני כן, ורץ לספר לחברה.
מודה ועוזב ירוחם.


הנה אחד הזוגות המופלאים שהיו לי. 85 אלף קמ, 2001-2009. אופניים מדהימים. הבעיה המרכזית: הפסדי אנרגיה בדיווש. השלדה לא היתה מספיק קשיחה. (השלדה עדיין אצלי בביית).
התמונה צולמה בערך ב2006 או 2007 בעמק יזרעאל במסע "גלגלים של תקווה". היו זמנים:)


נ.ב 1. החולצה האדומה בתמונה עדיין בשימוש אצלי.
נ.ב 2. האופניים DIY למי שלא הבחין...

לחצו להגדלת התמונה....

נכתב ב - 25/01/2021 10:07:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
ווֹאו  אתה ממש  אלוף ???  
לרכב עם עגלה כזאת ממוצע  של 20-22 שעות בשבוע , 4 שבועות בחודש, 12 חודשים בשנה , 8 שנים ...
בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב
 - מגיע לך להיכנס לספר גינס  למרות שעבר זמן  ההתיישנות ...
 
כמות ק"מ  כזו  מתאמה  לרוכבי כביש  שמתאמנים  באופן  סדיר וברצף עקבי - עם אופני כביש ...
מכוון - שהרכיבה באופני כביש הרבה יותר מהירה ולכן מספיק 8-10 שעות בשבוע  ממוצע שזה די הרבה
עבור קילומטר של 85 אלף ב 8 שנים ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/01/2021 16:03:14
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כפיים בגנון.


 

נכתב ב - 28/01/2021 12:47:00
תאריך הצטרפות
28/01/2021
נושאים
2
תגובות
3
חברים בואו נרגיע את הרוחות בבקשה האגו הקטן שלכם לא מעניין אף אחד