נושא: התייעצות ביחסי העברה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 15/01/2021 20:20:17
תאריך הצטרפות
31/05/2006
נושאים
18
תגובות
11
שלום לכולם,
עברתי מ 1X11 ל 1X12
היה לי בקדמי 28 ואחורי 46
היום יש לי בקדמי 30 ואחורי 50
(גלגלים 27.5, שלדת קרבון מלא - אם זה משנה)

האם היום יהיה לי יותר קשה בעליות ? או שהיחס נשאר אותו דבר בסוף ?
(יותר חשוב לי הטיפוס בעליות מאשר מהירות)

בתודה מראש

נכתב ב - 16/01/2021 12:49:53
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
723
תגובות
3178
מעל 5000 ק'מ בגרופי
היחס בעליות נשמר אותו דבר ב 1:1.
בצד השני ב 1:12- תלוי מה היה ולמה עברת
בגלגל הקטן בקסטה.

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 17/01/2021 13:44:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
גולדס כפי שכתב  קודמי בעליות נשמר יחס העברה  אבל הקפיצות  גדלו בתוך התחום ראה בתמונה
השדרוג שלך ל 12 הוסיף גלגל שניים בתחום המישור - הגדלת הפלטה בקראנק  גדל היחס לטובת מהירות
 
מצורף תמונה  לגלגלי שיניים בקסטות   10   ,   11    ,  12 -  בהתיחס לאופני 29 
באופני 27.5 בגלל גודל הגלגל בעיקרון  יותר קל לטפס תלול - אבל כולם עוברים ל 29 מסיבות אחרות ) ...
בתמונה יש צבעים לאפיון לכל קבוצת גלגלי שניים ליעוד שלהם  ברכיבה ... 

זה חלוקה עקרונית  מתאימה לרוב הרוכבים לשימושים באופני השטח  במיגוון רכיבות  .

כללי לכל המשדרגים  למערכת 1  מטריפל / דאבל או הגדלת קסטה ופלטה בקראנק
לראות מה השדרוג נותן  מבחינת יחסי העברה ומה  נפגע ...
לדוגמה  עם משדרגים במערכת 10 לקסטה גדולה 50  עם קראנק 32  ניתן לראות בתמונה
בתחום גלגלי השיניים  במישור גבעות  יש חורים הכוונה  חוסר המשכיות טבעית
 
כדי לקבל איזון  ביחסי העברה המלצה  לרוב הרוכבים  למעט  ספר נטרים שדרוש להם מהירות...
במערכת  10 - להשתמש   11-42 -  פלטה בקראנק 28 , או 
11-46 פלטה בקראנק  30  
במערכת  11  - להשתמש  11-46  - פלטה בקראנק 30  , או 11-50 פלטה בקראנק 32
במערכת  12 - בשימוש  ב  11-50  - פלטה בקראנק 32 - נתן  גם 34 לטובת מהירות ..
במערכת  12 -  10-50 או  10-51  פלטה בקראנק 32  - או 34  לרוכבים שדרוש להם הגדלת מהירות ...
הערה במערכת 12 מהדור החדש יש בקסטה גלגל שינים 10  זה שובר שיוון  כלומר יש כיסוי
של המערכת גם למטפסים וגם לספר נטרים  ובהתאם לזאת נתן להחליט על גודל הפלטה בקראנק .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/01/2021 20:25:59
תאריך הצטרפות
03/02/2018
נושאים
15
תגובות
103
פותח השרשור שאל האם כתוצאה מהשדרוג יהיה לו יותר קל בעליות.
התשובה על שאלתו היא: כן, מעט מאד. 
אשתדל להסביר ברור:
היחס הישן הוא 28/46 שזה אומר יחס של 0.608 (כל סיבוב מלא של הפדלים, נותן 0.608 סיבובי גלגל אחורי).
היחס החדש הוא 30/50 שזה אומר יחס של 0.6 (כל סיבוב מלא של הפדלים, נותן 0.6 סיבובי גלגל אחורי).
משכך יהיה לך מעט יותר קל בעליות, אם כי באופן כמעט בלתי מורגש (שינוי של כ-1.5 אחוז בסה"כ). 
דרך אגב בהתחשב שאתה רוכב על 27.5 מדובר ביחס קל מאד. לשם השוואה, היחס הקל ביותר אצלי הוא 0.66 על אופני 29" - מה שאומר שאני עובר על כל סיבוב פדלים בהילוך הקל מרחק של כ- 152 ס"מ) בעוד שאצלך כיום, בהנחה שיש לך צמיג בחתך נורמלי לאופני שטח ("2.2 + -), אתה עובר בהילוך הקל כ-131 ס"מ. הבדל של 13%, שזה כבר מהותי.  
תתחדש ותהנה.

נכתב ב - 18/01/2021 08:34:49
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
חה חה חה...
הנה הטבלה "האלמותית" שלי, שהעלתי לראשונה לאחד השירשורים לפני מספר שנים.
איך אומרים בכדורגל: "הטבלה לא משקרת"laugh.
המרה של יחסי העברה מכל אופניי שטח לכל אופניי שטח.. (26,27.5,29)
נ.ב אם אני זוכר: את החישוב בניתי ע"פ צמיג 2.2 אינטש (55 ממ).
http://www.groopy.co.il/files/forum/thumb/2053006.jpg

http://www.groopy.co.il/files/forum/thumb/2053006.jpg