• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

נושא: השוואת מהירות בין אופני שטח - לאופני כביש ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 08/10/2020 10:12:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
הנושא הזה אצלי תמיד עורר עניין , בעבר היו לי הערכות להבדלים שהיו מבוססות על אחרים
ב 2020 רכשתי אופני שטח זה אפשר לי לעשות השוואות להבדלי המהירות בין סוגי אופנים
ברכיבה על כביש ובתנאים דומים ...  הבדיקות נעשו הרבה פעמים במסלולים שונים
התוצאות בכללי די דומות ומשקפות את ההבדל בין סוגי האופנים  הבדיקה משתנת בין רוכב לרוכב  
 
אופני השטח - זנב קשיח יחסית קלות פחות מ 11 ק"ג שלדת קרבון מערכת קראנק 34 קסטה 10-51
בכביש השימוש לצורך מהירות  בגלגלי שניים  10 , 12 בקסטה  
כלומר יחס העברה במקסימום הוא 3.4  34/10  שזה די מתאם לפתח מהירות גבוהה בכביש
בנוסף ניפוח אוויר בגלגלים למקסימום  ונעילת בולם קדמי באופני זנב קשיח ...
 
מצורף  רכיבה שלי מהבית למשרד בחדרה   צילום מסך מאפליקציה בפלפון 
את  הרכבה הזו עשתי הרבה פעמים  באופני השטח וגם באופני כביש ותצאות די דומות ...
9 ק"מ באופני השטח - שהקצב הממוצע 25 קמ"ש נחשב למהר דורש הרבה מאמץ יחסית לרכיבה באופני כביש
תזמון  רמזורים בעיתי מוסיף לזמן הרכיבה ומוריד את המהירות הממוצעת ל 24  קמ"ש ...
 
אופני הכביש  מתאמות למרוץ משקל כ 7.4 ק"ג ברוטו באותו מסלול רכבתי כמעט  18 דקות כ 30 קמ"ש ממוצע
בהרבה פחות מאמץ ... גם בגלל שימוש ביחס העברה מקסימום 4.4  כלומר 53/12
בהמשך הצרף גם  צילום מסך מאפליקציה בפלפון - מרכיבה באופני כביש ...
 
הערה – בבדיקות נוספות אחרות כאשר המסלול יותר ארוך הבדלי המהירות  גדלים לטובת אופני הכביש
במרחק קצר ניתן  עוד להשקיע מאמץ גדול ברכיבה באופני השטח ולצמצם זמנים ...
שהמרחק גודל העיפות כתוצאה ממאמץ היא פקטור - גורם משפיע להורדת המהירות ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/10/2020 09:42:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
מצורף  אותו מסלול באותם שעות בתנאים דומים ביום אחר
רכיבה עם אופני כביש  קלות  7.4 ק"ג  מתאמים לנג"ש כ 30 קמ"ש
פער הבדלי המהירות בין אופני כביש לאופני שטח - כ 20% יותר מהר בקטע של 9 ק"מ ...
בקטעים ארוכים יותר הפער ב % גדל לטובת אופני הכביש דוגמאות בהמשך ...

באופני הכביש  כ 30 קמ"ש  בדוגמאות נוספות מינמום 29 קמ"ש תלוי בתזמון הרמזורים.
באופני השטח כ 25  קמ"ש  בדוגמאות נוספות מינמום 24 קמ"ש  תלוי בתזמון הרמזורים.

אריה סדובניק 


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/10/2020 16:39:25
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
53
תגובות
695
סבי היה אומר על השוואה כזו שזה דומה לאדם שנכנס בעיירה לחנות בגדים ומבקש לקנות מכנסיים ליתום

(אם כבר השוואה כלשהי, הפרמטר המרכזי זה חתך הצמיג בשני הזוגות)

נכתב ב - 12/10/2020 21:36:11
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
ההשוואה היא להבדלי המהירות בין סוגי האופנים  במצבים ובמסלולים שונים
אני נתתי את התאור הכללי ל2 סוגי האופנים  ...
את הסיבות לנ"ל  רצתי להסביר בהמשך

אתה כותב על אחד הגורמים שיוצר את ההבדלים 
זה לא רק  רוחב חתך הצמיג  וסוג הצמיג  שזה גורם רציני שיוצר חיכוך גדול עם הכביש ומוריד מהירות
יש עוד פרמטרים חשובים מאוד
משקל האופנים ...
מבנה וגאומטרית האופנים   ...
הבדלים ביחסי העברת לטובת אופני הכביש בעיקר במישור ...

לערכתי אם באופני השטח שלי הייתי מרכיב צמיג הכי צר ומתאם  הכי לכביש 
בקטע הזה  9 ק"מ זה היה מגדיל את המהירות שלי בהערכה מקסימום עד 27 - 26.5 קמ"ש
זה  עדיין לא 30 קמ"ש שאני רוכב את הקטע באופני כביש 
שאר המרכבים משקל האופנים הגאומטריה , ויחס העברה הגבוהה גם משפעים מאוד על המהירות .

דוגמה  להשפעת גאומטרית האופנים בניצול האוירודינמיות על הפרשי המהירות
בין אופני כביש לאופני שטח ...

בדקתי נג"ש בכביש 9  אורכו כ 10 ק"מ כיוון אחד ללא הפרעות ...
נצרף נתוני רכיבה מההפליקציה בהמשך ...
כביש 9  זה כביש אסור לרכיבה  אבל אין בו תנועה  בשעות מסוימות , ויש שולים גדולים  ...
באופני הכביש  10 ק"מ  כיוון ממערב  למזרח  מעל 39 קמ"ש מהירות ממוצעת
באופני השטח  באותו מסלול ואותם תנאים כמעט 29' ק"מש  מהירות ממוצעת
האווירודינמיות  מאפשרת להגדיל סל"ד בשימוש ביחס העברה גבוהה 4,4  - 53/12 .
זה פקטור שמשפיע מאוד על הגדלת הפער ל % 35 בין אופני הכביש לאופני השטח .

אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/10/2020 16:56:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
בהמשך לתגובה קודמת השפעת גיאומטרית האופנים  על מהירות בנ"גש ללא הפרעות
לנושא כביש 9  הבדלי המהירות 
כדי לנצל אווירודינמיות להדגלת מהירות - דרוש אופני נג"ש  או מימנום אופנים דומות באפיון ...
בנוסף דרוש מהרוכב פוזיציה קרבית  בצורת חץ - גב אופקי מקביל לכביש בהתאם לגמישות הרוכב
ארובר באופנים עוזר  אם אין לפחות הידיים  קדימה כהמשך  לכפוף הגב עבור מבנה חץ
 
אני לא מנצל את כל יתרונות האווירודינמיות כמו  : לבוש צמוד, קסדה, אופני נג"ש  וכו' ...
אבל אני מנצל פוזיציה אווירודינמית להגדיל את יכולת  הכוח – ע"י יחס העברה גבוהה כ 4.4 = 53/12
ברכיבת נג"ש קלסית - רוב הרוכבים מנצלים פחות כוח  אבל מגדילים את הסל"ד.לרכיבה יותר יעילה..
 
מצורף תמונה  מאפליקציה - רכיבה שלי באופני הכביש  הייתי במרחק נגיעה מ 40 קמ"ש לקטע
להגיע למקום מהבית זה כ 15 ק"מ משמש חימום ...
לצורך ק - מ הקטע בכביש  9  בשני הכיוונים כ 20 ק"מ בתחרות נג"ש 2014 הטובים  45 - 46 קמ"ש  ...
רוכבים בגיל השלישי בתנאים אידיאלים בנג"ש מושכים מעל 40 קמ"ש בקטע הנ"ל או דומה ...
 
לגבי רכיבה בכביש 9  באופני הרים  נראה בהמשך את ההשוואה  שיש מגבלת לחוסר אווירודינמיות  
נוצר חסרון משמעותי  באופני הרים דבר שמשפיע  על הגדלת הפרשי המהירות לטובת  אופני הכביש ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/10/2020 16:04:03
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
מצורף תמונה  מאפליקציה - רכיבה שלי באופני השטח   -  זו רכיבה קשה מאוד
השקעתי מאמץ  מעבר לקו האדום בדופק  שאותו אני מודד בנפרד בשעון ספורט סמסונג
כמעט 29  קמ"ש ממוצע לקטע  הנ"ל בכביש 9  רכיבה ללא הפרעות .
 
את הגלגלים נפחתי בלחץ 50 - על מנת לצמצם חיכוך  עם הכביש  ...
מבנה הכידון הרחב  ביחס לאופני כביש  מונע לסגור את הגוף למבנה יותר איורו דינמי ...

המסקנה שלי לאחר 3 בדיקות באופני השטח שהממוצע ברכיבות מגיע 28-29 קמ"ש
מה שיוצר ומגדיל את הבדלי המהירות ב % לטובת אופני כביש  זה ניצול רכיבה אווירודינמית באופני כביש .
כולל יתרון  ביחס העברה  גבוהה  (יחס 3.4 באופני שטח - מול.יחס 4.4 באופני כביש )
 
בהמשך נראה השוואה בין אופני שטח לאופני כביש לרכיבה שכוללת קטע עליה  מכרכור לזכרון יעקב

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/11/2020 19:48:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
כהמשך לפוסט קודם רכיבה באופני שטח על מסלול מהיר כביש 9 
הערה שקשורה ליחס העברה במערכת 1X12 שיש קסטה 10-51  היום סטנדרט קראנק 32
אני שדרגתי לקראנק 34 שיניים לטובת מהירות על מנת לקבל יחס העברה 3.4  = 34/10
ברוב המקומות זה מספק אבל במסלול ישיר ובקטעים משורים עם מגמה יורדת כמו בכביש 9
היחס 3.4  לא מספיק  עבור מהירות ממוצעת מעל 30 קמ"ש ...
גם הגברת סיבוב רגלים לא עוזר זה עובד כמו פריילוף ביחס העברה 3.4 ...
 
בהמשך העניין השוואה בין אופני שטח לאופני כביש ברכיבה שכוללת קטע עליה  מכרכור לזכרון
תמונה מאפליקציה - רכיבה שלי באופני כביש קלות ומהירות  מהבית למדרחוב זכרון ב 30 דקות
ב2019 ירדתי מ30 דקות - בטווח המרחק הזה עדיין נשאר לי מספיק וואטים כמו בעשור הקודם ...
בקטעי המישור שימוש ביחס העברה 53-12  , בקטע העלייה שימוש ביחס העברה 39-19
 
בהמשך נראה לצורך השוואה רכיבה בכביש באופני שטח מכרכור לזכרון יעקב ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/11/2020 19:44:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
לפני שנעבור נראה ונסביר רכיבה בכביש באופני שטח מכרכור לזכרון
נתייחס לנושא רוחב חתך הצמיג שהוזכר בתחילת הפוסט בתגובה של גיליז

אני בדקתי את שטח המגע של הצמיג בכביש באותם תנאי רכיבה.
שטח המגע משתנה תלוי במצב הכביש תלוי גם בתווי הכביש (ישר או עם סיבובים)

מצורף תמונה עם 2 האפשריות בדקתי בתנאי כביש רטוב זה משאיר סימנים למגע החיכוך בין הצמיג לכביש
בצמיג באופני השטח שלי רוחב המגע המקסימלי כ 28 מ"מ בערך חצי מחתך רוחב הצמיג
בצמיג באופני הכביש שלי רוחב המגע המקסימלי כ 12 מ"מ בערך חצי מחתך רוחב הצמיג

לגבי השפעת רוחב הצמיג על פי הבדיקה שלי ...
זה משתנה בין סוגי המסלולים אפשר לראות בתגובות הקודמות הפרשי המהירות  
בין אותה רכיבה באופני כביש בהשוואה לאופני שטח ...
כפי שכתבתי בתגובות קודמות הסיבות לפרשי המהירות הם שכלול של גורמים :
משקל האופנים , הגאומטריה , אווירודינמיות , יחסי העברה , סוג הצמיג וחתך רוחב הצמיג ...
השפעה של כל גורם משתנה בהתאם לסוג תווי המסלול
 
לגבי הרכיבה בכביש באופני השטיח כרכור זכרון
מעל 7 דקות יותר מאשר באופני הכביש בהמשך נצרף נתוני  הרכיבה מהאפליקציה

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/11/2020 19:11:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
מצורף תמונה ל 2 זוגות האופנים שלי
באופנים האלו  רכבתי במסלולים המצורפים בפוסט
להשוואת מהירות בין אופני שטח לאופני כביש

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/11/2020 19:11:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318
מצורף תמונה ל 2 זוגות האופנים שלי
באופנים האלו  רכבתי במסלולים המצורפים בפוסט
להשוואת מהירות בין אופני שטח לאופני כביש

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/11/2020 19:38:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
123
תגובות
1318

מצורף תמונה מוגדלת 
אפשר לראות  את הבדלי גודל הקראנק  והקסטה בזוגות האופנים

ההבדלים ביחס העברה בצד הגבוהה זה  אחד הגורמים  ליצור הבדלי מהירות 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
CaravanZ
Groopy
Groopy