• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: מאמץ וקצב רכיבה - סיבוב 1 קשה מ 10 סיבובים ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/04/2019 18:23:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בנסיבות של השקעת מאמץ קצר ומרוכז - הבטוי לזה נראה בבירור בהבדל מהירות הממוצעת ...
במאמץ הקצר ההתאוששות יותר ארוכה זה  כמו השוואה בין ריצת 800 מ' מול 10000 מ'

מטרת הפוסט גם להראות שבגיל השלישי אפשר לרכב מהר במגבלות מרחק ...
מדובר במסלול הבית שלי  בכרכור  שמתאם : לחוסר זמן , בערב , בחגים ,ובימי גשם עם הפסקות...
המסלול מורכב מסיבוב הלוך ושוב באורך כ 4.4 ק"מ  חצי עולה וחצי יורד (4 קטעים  עולים 4 יורדים)
עיקרון תווי המסלול מהנקודות הנמוכות  למגדלי המים . גובה מצטבר לסיבוב בערך כ 47 מ' עולה ...
במסלול יש הפרעות תנועת - מכוניות ,פניות ,כיכרות  , שינוי פוזיציה  ממצב עולה ליורד והפוך ...  
 
ניסוי  שעשיתי  השבוע בדיקה לרכיבה הכי מהירה במסלול בתנאים  הנ"ל ...
22.4.19  - סיבוב בודד  בכול הכוח  אחרי חימום  מתאם - מהירות ממוצעת כ 29 קמ"ש
רוב  הרכיבה ביחס העברה 53/12-13  - בשעות הערב - קצת  תנועת  מכוניות  ללא הפרעות ...
 
26.4.19 - מהבית ובחזרה כולל 10 סיבובים ללא הפסקות  כ47 ק"מ - מהירות ממוצעת כ 25. קמ"ש
רוב הרכיבה ביחס  15- 53/14 - בבוקר יום חג ללא עומס תנועת מכוניות ...
 
אלו הם זמנים טובים שלי להיום  המהירות עדיין טובה הבעיה החלשות הממוצע לאורך זמן ומרחק
בעבר ינואר 2016 רכבתי 94 ק"מ  ב30 קמ"ש ממוצע  כרכור חיפה ובחזרה ...
 
המסלול ב 2 המצבים  מאפליקציה GPS חינמית שיש בפלאפונים ...
זה די דומה בנתונים  למדידות של שעון - שעון ספידומטר , פולרד וכו' ...
 
מצורף  המסלול  לסיבוב בודד  4.4 ק"מ - מהירות ממוצעת 29 קמ"ש  ...
 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/04/2019 18:26:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
מצורף  המסלול  ל10 סיבובים   46.86 ק"מ - מהירות ממוצעת 25.3 קמ"ש  ...
 
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/04/2019 16:03:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בגלל שלא מצאתי בפוסטים של גרופי הסבר כללי לאפליקציות חינמיות ...
צרפתי  הסבר כללי שיכול לעזור לרוכבים מתחילים - אני מניח שלכולם יש פלפון ...
ניתן לעשות שימוש באפליקציה חינמית  שקימת במאגר חנות 
google play
אני עשתי שימוש באפליקציה פשוטה  וידועה מהחנות - בשם zeopoxa cycling
זה נגיש בפלפון ההתקנה פשוטה ומהירה ...
מצורף תמונה  (יש עוד אפליקציות  חינמיות  לא בדקתי השוואתית )

בעיקרון זה GPS שמולבש על גוגל מפות  הרושם שקבלתי שזה די דומה לכל מידידה אחרת
בנוסף לנתוני הבסיס יש עוד אופציות של סטטיסטיקה שונות ,  גרפים למהירות ולטופוגרפיה וכו' ... 

העברה הנתונים פשוטה ע"י צילום מסף  או אופציית שיתוף  ב2 המצבים זה נכנס כתמונה לגלריה בפלפון
 
כדי לבדוק  את האמינות ויכולת הדיוק של האפליקציה הזו דרוש עוד בדיקות וניסוים ...
בפעם הבאה נבדוק את קריטריום קיסריה שזה מסלול סיבוב ידוע ומדוד הרבה פעמים בכל האפשריות...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בשנים קודמות היה לי גרמין ,פולרד , ואפילו חיבור לנבה עם וואטים , שהמיכשור התקלקל לא חידשתי  

עינין אותי רק זמן הרכיבה  שממנו ניתן להסיק מסקנות לגבי המסלול שידוע לי , ומהירות ממוצעת ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2019 23:32:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בהמשך לבדיקות  של  השוואת מהירות בין קטע קצר לקטע פ 10 באורך
זה סוג של טסט  שיותר דומה למבחן בר אור באופנים ....
בנוסף  לנ"ל זה גם בדיקת  אפליקציות חינמיות  שקימות בפלאפונים שמבוססות GPS ...

הפעם בדקתי סיבוב ידוע שנים באזור תעשייה - קריטריום קיסריה  ביום שלשי בערב פעיל
הסיבוב המהיר הוא כ 2.8  עם כיוון בשעון ...
הסיבוב היותר איטי נגד כיוון השעון כ 2.9 ק"מ קצת יותר ארוך ...
הגובה המצטבר לסיבוב כ 14 מ' עולה  וגם  יורד 
מצורף לינק לגוגל מפות - מסומן מסלול 
הקריטריום במפה - גם נתון לזמן הערכה של גוגל לזמן אופנים ...
בערכה של גוגל  מפות לזמן יש טעות בסיסית במרחקים קצרים ובעליות הזמן איטי מאוד...

https://www.google.com/maps/dir/32.4772049,34.9435056/32.4776109,34.94984/32.4706317,34.9442729/32.4730303,34.9404748/32.4772628,34.9434695/@32.4743445,34.9493601,16z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e1

ביום שלישי בערב  רכבתי חימום מהבית לקריטריום  כ 7 ק"מ  ...
עשיתי סיבוב 1 בכל הכוח בצד המהיר 2.8 ק"מ  בזמן של כ 4:23 דקות  (יחס העברה 53/12-13
מצורף  המסלול  לסיבוב בודד  2.8 ק"מ - מהירות ממוצעת כ 38 קמ"ש ...
 
הסיבוב בקריטריום שטוח הרבה יותר קצר וקל מאשר סיבוב הבית שלי  שמבוסס על גבהות ...
המרכיב שמשפיע  בקריטריום על מהירות גבוהה  זה כיוון הרוח ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/05/2019 00:35:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
היום בבוקר  רכבתי שוב רכבתי חימום מהבית לקריטריום  כ 7 ק"מ  ...
עשיתי 10 סיבובים בצד המהיר עם כיוון השעון  כ 28 ק"מ ב כ 50 דקות (יחס העברה 53/13-14)
מצורף  המסלול  ל 10 סיבובים כ  28 ק"מ - מהירות ממוצעת כ 34 קמ"ש ...
 
כפי  שכתבתי בתגובה קודמת המרכיב שמשפיע  בקריטריום על מהירות גבוהה  זה כיוון הרוח ...
היום הקריטריום מבחינת מסלול  מצב אידיאלי כביש מחודש ברוב החלקים  
בצד עם  כיוון השעון  יש 3 במפרים  רחבים באזור המהיר יותר בכיוון היורד.
שמגעים  ב 40 קמ"ש  לבאמפר מתרוממים קצת למנוע חבטה באזור האגן  ...

כפי שכתבתי בתגובה קדמת סיבוב  בקרטריום הרבה יותר קל מסיבוב ממסלול הבית שלי ...
אבל 10 סיבובים במהירות הזו  זה ממש קשה ומעיף מאוד 
אבל הסיבוב  הבודד בכול הכוח ממש גומר את כל האינרגיה ...
ברכיבה בסיגנון שלי ביחסי העברה גבוהים יש מגבלות למרחק השרירים מתחמצנים ...
לכן במרחקים קצרים המהירות גבוהה ויורדת עם הגדלת הקלומטרז ...

לגבי השוואת הפליקציות GPS חינמיות בפלפון לאופנים במרחקים כאלו עד 50 ק"מ
ממש אין הבדל לדעתי - למעט הבדלים בגובה מצטבר שזה כל תוכנה/ אפליקציה מכווונת אחרת ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/05/2019 18:30:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
האפליקציה הכי מפורסמת לאופנים זו סטרבה
בגרסה חינמית  לפלפונים  ההתקנה קצת יותר מורכבת  משאר האפליקציות שמבוססות 
GPS
מצורף צילום מסך מרכיבת  מסלול הבית  בסטרבה מסלול גבהות רולינג הילס
. ...
מדובר בסיבוב 1 במהירות המקסמלית האפשרית מבחינת המסלול וההפרעות בדרך בנקודת הזמן .


בהתקנה הבסיסית הנתונים אורך לפי מייל  והגובה לפי  רגל .
בתרגום הנתונים 
האורך קצת מעל 4.3 ק"מ ( אורך כמעט דומה בכול המדידות ) - הזמן כ 9:54 דקות זה לפי הרכיבה
המהירות הממוצעת כמעט 26 קמ"ש  בהתחשב בעומס  בכביש  ובתזמון המעבר בצמתים ובכיכרות
 
בסטרבה הגובה המצטבר בדרך כלל נדיב בסיבוב זה מראה כ 62 מ' עולה זה 15 מ' יותר מאחרים
גובה מצטבר זה הנתון שהכי משתנה בין התכנות והאפליקציות תלוי בצורת חישוב התכנה ...
בתמונה יש גם גרף גבהים  מהסטרבה המראה את מצב המסלול שמבוסס על
רולינג הילס ...
 
כפי שכתבתי באחד התגובות לא מצאתי בפורום  הסבר לאפליקציות חינמיות לתיעוד רכיבה
גם כל ההסברים ברשת הם כללים  ולא ספציפיים עם דוגמאות השוואתיות .
בהזדמנות זו אני בדוק  את האפליקציות החינמיות  יש עוד אחת טובה בפעם הבאה נראה

בסוף הגיע למסקנות  מה האפליקציה הטובה והנוחה לדעתי לשימוש עבור תיעוד רכיבה בפלפונים ...
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/07/2019 18:36:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
מדי שנה אני בוחן את מהירות הרכיבה במישור למרחק מרתון  42.2 ק"מ
המסלול שלי להגיע לחיפה זה המסלול הקצר והמהיר מאזור הבית
חימום - רכיבה מקפה המרפסת בכרכור, פרדס חנה, צ' פל ים , המשך ישר על כביש 4
עד הפניה לרחוב  פנחס ואברהם רוטנברג אחרי אצטדיון סמי עופר ...

זה רכיבה ישירה בכול הכוח - 2 .42 ק"מ - אחרי המרתן אני היום ממש מתקשה להתאושש
החזרה היא מנהלית בקצב הרבה יותר איטי וכוללת הפסקות- (קיץ יום חם יחסית) ...
 
זו הרכיבה מאתמול  בבוקר  בקצב 30 קמ"ש  ממוצע  למרחק מרתון ...
חברים רוכבים חובבים טובים בגילאים  50 פלוס עושים זאת ב 32 -31 קמ"ש ממוצע
אבל כמה רוכבים ביחד לא מצב של רוכב בודד ...
בגלל הפרש הגיל וכנראה גם הכושר הם יכולים להסתובב ולחזור בקצב דומה ...
 
הערות  
הפרעות בכביש 4  : באזור תנחת הדלק דור אלון עופר - צמצום הכביש בגלל עבודות ...

מצורף תמונת מסך מאפליקציה חינמית בפלפון  לאחר הרבה בדיקות של אפליקציות חינמיות
זו אפליקציה פשוטה  ומדויקת יחסית למדידת מרחק וגובה עולה יורד- כולל נתונים 
די עקביים 
לגבי קלוריות שמשקפים בצורה טובה את המאמץ בהתאם לתנאי המסלול ולמאמץ הרכיבה ...

שיטת הרכיבה שלי מבוססת על יחס העברה גבוהה  וסל"ד נמוך קבוע - 
כל הדרך על 53/14  בסל"ד62 -63
היום הגיל והכושר גורמים למגבלות מרחק במהירות הנ"ל ​ב 2015 הלוך ושוב מורחב 94 ק"מ ממוצע 30 קמ"ש

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy