נושא: מה למעשה חברות מוצג אופניים מייצרות?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 12/09/2018 20:37:58
תאריך הצטרפות
25/01/2015
נושאים
8
תגובות
4
שאלה שסיקרנה אותי.
מלבד מוצרים נלווים כמו חולצות וכו',מה חברות האופניים מייצרות/מתכננות בעצמם מלבד השילדה?
ארי כל תחום דורש מומחים וגם רואים שיש שימנו סראם וכו'. אז האם טראק לדוגמה פשוט מייצרת שילדה שתחזיק את כל החבילה שהיא קונה מחברות משנה?

נכתב ב - 12/09/2018 21:02:24
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
בגדול אתה צודק, חברות אופניים בעיקר מתכננות שלדות.
אבל יש חברה אחת שגם תכננה את הבולם הקדמי.
חברות רבות מתכננות התאמות מיוחדות לבולם האחורי בשיתוף עם יצרן הבולמים.
כמו כן שתי חברות מתכננות ומייצרות צמיגים
בנוסף ניתן להוסיף לרשימה, מוטות אוכף, אוכפים ומובילי שרשרת.

נכתב ב - 13/09/2018 15:18:11
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לג'איינט חוץ משלדות יש חלקים נוספים שממותגים בשם ג'איינט חלקים כמו סטמים כידונים גלגלים מוטות אוכף אולי גם אוכפים וגריפים 
יש מצב שיצרן אחר מייצר את חלק מהחלקים יצרו כמו DT שמייצר את הנבות לגלגלים שלהם 
טרק התחברה לבונטרייגר שמייצים את הפריטים הללו  גם לספשלייזד יש מספר חלקים ממותגים בשם ספשלייזד כנראה גם מרידה 
חלקי גיר זה כבר התמחות שונה ויצרני אופניים לא מתעסקים עם זה 
קנונדיל כמו שדן רמז מייצרים את הבולמים הקדמיים ולפעמים גם האחוריים , אני סקרן לדעת אם הם ממש מייצרים בעצמם או מעסיקים יצרן משנה 
טרק וספשלייזד פיתחו בולמים יחודיים אבל יצרני הבולמים המוכרים מייצרים עבורם 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/09/2018 15:36:56
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
צביקה

זה לא כלכך משנה מה הם מייצרים בעצמם, כמו מה הם מתכננים בעצמם.
אני מניח שחברות האופניים ברובן לא מייצרות בעצמן חלקי שלדה, אלה מתכננות ומרכיבות. הייצור העצמי משמש בעיקר לפיתוח אבות טיפוס ולא לייצור סדרתי.

נכתב ב - 13/09/2018 19:48:06
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
האמת שחלק גדול מחברות האופניים המערביות לא מייצרות דבר. גם לא שלדות. יש במזרח חמספיק מפעלים שייצרו כל חלק שתרצו. חלק מהן אפילו לא מרכיבות את האופנייםהאופניים. הסיפור של ההרכבה מאוד תלוי מאיזהמדינה היצרן. לדוגמה חברת קיוב הגרמנית, קונה את כל החלקים, כולל השלדות במזרח, ומרכיבה אותם באירופה, כדי לזכות בהקלות מס רבותבאיחוד האירופאי. כלומר כל הסיפור של ההרכבה נועד לצרכי מס. כנל גם הרבה חברות אירופאיות אחרות, כמו KTM ואחרות. קונים הכל, ומרכיבים באיחוד האירופאי.
הדבר המרכזי שהחברות הגדולות עוסקות בו זה יחסי ציבור ועבודה בעיניים על הקליינטים הפוטנציאליים שלהם.
ואפרופו מרידה, המפעל שלהם ענק, הכי גדול בטאיוואן, והם גם מייצרים לחברות אחרות אופניים שלמים.

נכתב ב - 14/09/2018 23:16:43
תאריך הצטרפות
27/10/2015
נושאים
42
תגובות
68
כתוספת לדברי אופנוחן , אני יודע שחברת מרידה למשל , היא לא רק יצרנית גדולה של אופניים , אלא גם בעלת מניות בחברות אופניים גדולות במערב . לא ממזמן הופיע מאמר כלכלי שציין שחברת מרידה רכשה מניות בחברת ספשלייז וכיום היא אוחזת בכ_49% ממניות החברה הנ״ל .

נכתב ב - 21/09/2018 05:37:44
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
למרידה, יצרנית השלדות של ספשלייזד, יש אחזקה של 49 אחוז באחרונה מאז 2001. בגלל זה אין מרידה בארה"ב.

לגבי מה חברות מותגי האופניים מייצרות, מכלום ועד כל מיני קומבינציות שונות ומשונות. הן בהחלט מאוד שונות אחת מהשנייה. טרק, המותג הענקי, זו חברה עם הכנסות של מיליארד דולר והשקעה ניכרת ב-R&D. חברות בוטיק, כמו Pivot לדוגמא, הן חברות של מספר קטן של אנשים, אבל קונות שלדות בכמוויות קטנות ותחת בקרה קפדנית בארץ הייצור (סין), שמיוצרות בסדרות קטנות, לפי דרישה.
מרידה זה מפעל שלדות, שפתח מחלקת עיצוב באירופה והחל לפעול גם כמותג אופניים. גם ג'יאנט זה מפעל עם מותג.

איך זה מעניין אותנו כצרכנים?
לא כ"כ.
בסופו של דבר זה אופניים, לא מדע טילים, וגם חברה של שניים וחצי מהנדסים מסוגלת להוציא מוצר איכותי (גם אם יקר), אפילו אם לא פורץ דרך הנדסית.
https://www.youtube.com/watch?v=vfgTXFx4Ins