147
1671
מצורף 2 תמונות ממש מסוף העלייה אחרי המנהרה ...
בקטעים אלו השיפוע עדיין תלול אבל מתמתן יחסית לקטע הדומיננטי ...
בעליות שיש ריבוי סרפנטינות יש מספרים לפניות .
ב Monte Zoncolan לאורך העלייה יש תמונות על שילוט - לרוכבי ג'ירו מפורסמים מהעבר ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
הבעיה של רוב רוכבי הכביש שמגיעים לשם לא עושים הכנה והתאמה לטיפוס התלול.
דבר שיוצר רכיבה מאוד איטית כ 5 ק"מש ממוצע בתחום הקטע התלול
מצב שגורם לסבל , התכווצות שרירים וגם לעצירות לא מתכננות בגלל הלחץ ברגלים ...
רוב רוכבי הכביש היום שמטפסים טוב עליות עושים זאת בעזרת כושר גופני גבוהה
שמבוסס על רכיבת סל"ד גבוהה גם בעליות אבל שהשיפוע הוא דו ספרתי בקטע ארוך
אין יכולת לרוכבים להחזיק אפילו חצי מכמות הסל"ד שהם רגילים בעליות בהילך הכי קל
התוצאה שאין ערך לרכיבת סל"ד אם לא מסוגלים להחזיק ...
לכן דרוש הכנה אחרת ואימון שמתאים כמו למטפסי קירות ...
יחס העברה
בעליה כזו יחס העברה הדרוש מימנום 1.08-1.06 קומפקט עם קסטה 32 מתאם לנ"ל
גם קונטודור הגדול השתמש בתשלובת כזו 34/32 ,
אפשר קומבינציות נוספות כמו דאבל 39/36 , או טריפל 30/28 .
זה יחס הזהב שהוא האיזון הדרוש בין היחס לסל"ד מתאם לעליות כאלו סל"ד42-44 בדקה
על מנת לשמור על קצב אחיד שמתקרב ל 6 קמ"ש ממוצע בתחום הקטע התלול .
אימון
צריך להרגיל את השרירים לעומס - לעשות אמוני רכיבות כוח
אימון עליות רגילות בהילוכים כבדים ובסל"ד נמוך ,כך השרירים מתרגלים לעומס
במצב שמגעים לעליה בממוצע דו ספרתי גבוהה נוצר רזרווה של הילוכים ברגלים , ויש גם רזרווה באופנים , ...
טסט ובדיקת יכולת בטיפוס תלול
בארץ אין עליות כאלו למעט 2 מקומות
מעלה גולני כביש צבאי אסור ברכיבה - מעל 14%ממוצע לאורך 4.3 ק"מ
הכי טוב והכי פשוט זה עין קיניא נבי אליה - קטע של 2.7 ק"מ עם 16% ממוצע.
בנוסף יש מגוון קירות תלולים וארוכים מאוד כמו אל מנסורה , דיר אל אסד , וכפרים נוספים ...
בנוסף שמירה על הבריאות ולמנוע קריעת רצועות
רצוי לעצור לשיחרור מתוזמן ומתוכנן כל 2 ק"מ בתחום הקטע התלול כלומר כ 2 עצירות ...
כך הרוכב שולט בעוצמת הלהבה אחרת הוא נשרף
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות