נכתב ב - 01/11/2017 18:15:50
28
122
הגיע הזמן להחליף קסטה... על אופני זנב קשיח מורכבת מערכת XT מעביר כלוב ארוך, 10 הילוכים, כרגע 11-36 סטנדרטי.
רוצה להגדיל קצת את הטווח ורציתי לדעת עם בעלי הניסיון אם הגדלה ל-11-40 או 11-42 צריכה להיות מלווה בהחלפת המעביר (או הכלוב)? ושרשרת?
לאופי הרכביבה שלי אני לא צריך יותר מ-40/42.
תודה מראש. שי
נכתב ב - 01/11/2017 20:48:30
40
3927
אם יש לך 2 גלגלי שיניים בקראנק, לעניות דעתי לא צריכה להיות שום בעיה עם כלוב ארוך.
מה שכן צריך זו שרשרת ארוכה יותר.
נכתב ב - 02/11/2017 06:17:56
28
122
נכתב ב - 02/11/2017 07:33:02
428
11304
בשביל להבין את המערכת שלך צריך לפחות 3 נתונים
הקסטה - כתבת
הקרנק טריפל ? אלו גלגלי שינים יש עליו ?
הגלגל - קוטר 26" 27.5" או 29"
ללא נתונים אלו אי אפשר להעריך את הכוחות והמהירויות וגם לא להמליץ לך
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/11/2017 11:05:55
28
122
מדובר בקראנק טריפל 24-32-42 (XT) על גלגלי 29".
נכתב ב - 02/11/2017 12:20:25
25
1719
טעות טעות טעות. (חפירה למתעניינים)
לא לעשות את "השדרוג" הזה. בשביל מה?? כל המערכת תהיה בשחיקה הרבה יותר גדולה כתוצאה מהשדרוג, כולל השרשרת, שתיגמר יותר מהר, וכמובן הגיר האחורי יימתח הרבה יותר. נקודת החולשה בכל הדרליאורים האחוריים זה הקפיץ שלהם. שלוש פעמיים בהסטוריית הרכיבה שלי גמרתי דרליאוריים אחוריים עקב עייפות הקפיץ המעביר שלהם. אגב קפיץ שאי אפשר להחליף. לפחות לא במגוון הדגמים, שהיו לי במהלך השנים.
בעיה נוספת. כתוצאה מ"השדרוג" הזה, אתה מקפיץ את המרווח בין גלגש לגלגש, ואתה מאבד את הוורסטיליות הקיימת בקסטות רגילות לעומת קסטות עם גלגשים ענקיים. ובעיה שלישית זה נורא כבד.
וכעת הפיתרון שבאמת ישדרג לך האופניים, מבלי לגרוע בתכונות אחרות שלהם:
החלף את הפלטה הקטנה מקדימה מ-24 ל-22 או ל-21 או אפילו ל20 ואתה מסודר. גם הרבה יותר זול להחלפה, וגם הרבה יותר אמין לאורך זמן.
אם אתה מחליף ל-22 אתה מקבל כאילו גלגל גדול מאחורה של 39 שיניים. אם אתה מחליף ל-21 אתה מקבל כאילו גלגל גדול של 41 שיניים. גלגל 22 פחות מ-10 ש"ח, כולל משלוח.
נ.ב הערה. שימנו לא מייצרים פלטה 20 או 21 שיניים לאופני הרים אלא רק 22. בפלטות לכבישונים דווקא יש "שימנו" 20T. (לא ברור לי למה הם זקוקים לזה..)
נ.ב 2 למרות שקיימים פלטות 20 ו-21 ונמכרו די הרבה כאלה באיביי, לא ברור עד כמה הם עובדות טוב עם הדרליאורים הקדמיים. פלטה 22 עובדת מצויין. ובכלל שימנו ההזויים במעבר מ-26 ל-29 הגדילו את הפלטה הקטנה מ-22 ל-24 במקום להקטין אותה. הרי אם הגלגל יותר גדול צריך יותר כוח לדחוף אותו, ואם הפלטה הקדמית גדלה, הרבה יותר קשה לטפס. אז מדוע עשו זאת??? אידיוטים...
בקיצור החלף ל-22 וזה כנראה יספיק בהחלט לצרכיך. אתה מקבל יותר כוח ברגליים בכמעט 10%. והכוח הזה מופעל על כל הגלגשים שלך, בזמן העבודה בפלטה קטנה, ולא רק כאשר אתה נמצא בגלגש גדול. הרבה יותר מועיל.
אתה יכול בעתיד להכניס שדרוג נוסף ע"י הורדת פלטה גדולה, והגדלת פלטה מ-32 ל-34. במקרה, ואם אתה אף פעם לא משתמש בשטח בפלטה גדולה, כמוני, תוריד אותה לגמרי, ואל תשים משהו אחר בכלל (רק צריך להגביל את הדרליאור הקדמי עם הבורג המגביל המתאים, כדי של תעביר בטעות לפלטה עליונה שכבר לא קיימת. פעולה שלוקחת 4 שניות בדיוק). הפלטה הגדולה הזאת רק מזמינה צרות בשטח. יש לה נטייה להידפק מלמטה. כמו שאמר רבינו הדגול מאיר אריאל זצ"ל: "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה".
נכתב ב - 02/11/2017 20:26:41
28
122
תודה רבה על התשובה המפורטת, גם אם לא ענתה על השאלה. זו אופציה שאולי אנסה.
בסגנון הרכיבה שלי אני כן משתמש בפלטה הגדולה, והרבה, כך שלהורעד אותה זה לפגוע, ניסיתי 1*10, נחמד אבל חסר, חוץ מהזוג הזה יש גם סס"ר 29 שמיועד לסגנון אחר. אם מישהו יכול (ועדיף מנסיון) לענות לשאלה המקורית, אשמח
נכתב ב - 03/11/2017 08:35:24
428
11304
נושא הכח בעליות
גלגל 29 קרנק 24 קסטה 36
במצב כזה לרוכב הממוצע כמוני חסר כח לעליות קשות
הייתי במצב הכח הזה בדיוק אבל עם מערכת דאבל לא רציתי להגדיל קסטה
התקנתי פלטה 20 T וקיבלתי כח מצויין
הייתי בתקופה שהתחלתי לסבול מכאבים בשריר ורציתי להקפיד על סל"ד גבוה וזה הלך טוב
שים לב המעבר מהפלטה הקטנה 20 לפלטה הגדולה שלי 36 דרש קפיצה של 16 שיניים
זה 6 שיניים מעל התקן של שימנו והיה קשה מאד לכוון את המעביר הקדמי בכדי להקטין רישרושים מהשרשרת
בזכות הטריפל מצבך יותר טוב בהרבה
קשה להשיג פלטה 20T אבל 22 יהיה שיפור מצויין
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
|