נושא: דילמה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/09/2017 20:25:42
תאריך הצטרפות
26/01/2007
נושאים
104
תגובות
589
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
מידי שבת אנו נתקלים בכביש 44 ו 38 בקבוצות רוכבי כביש אשר רוכבים בשלשות על הנתיב כאשר לא ניתן לעקפם עקב קו הפרדה
ומאחריהם רכב לווי שנוסע לאט ומעכב את התנועה
יש כאן דילמה מבחינת החוק
הפרעה לתנועה של הרכב המלווה עיכוב תנועה קנס 500 שח 4 נק
נהיגה בשול למעט רכב דו גלגלי קנס 750 שח 6 נק
רכיבה בקבוצה ללא לווי בדרך לא עירונית500 שח 0נק
בדרך כלל כשמגיעה ניידת מאחור היא כורזת לכל החבורה לרדת לשול
ובאותו רגע כולם יורדים לשול ואיך שהניידת נעלמת כולם חוזרים לסורם שנית תוך סיכון עצמי
הניידות לא נוהגות לרשום דוח לקבוצות הרכיבה
אבל סטטיסטית תאונות הדרכים בגלל רוכבי האופניים ומכוניות המלווים נמשכות

 

נכתב ב - 02/09/2017 04:51:23
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
יותר סבלנות מצד הנהגים וגם מהשוטרים היא הפתרון, לצערי זה לא יקרה פה במדינתנו הקטנה והברוטלית, כולם יודעים שבעיקר באזור של 38 ו 44 נהוג שיש רוכבים בעיקר בשישי ושבת, מדוע המשטרה בכלל צריכה להזהיר, יוצא לי לנסוע שם הרבה בבקרים, מעולם לא צפרתי , כשיש קבוצה גדולה של רוכבי כביש הם לעולם לא ירכבו אחד אחרי השני, רוכבים בפלטון שגולש לכביש ועל הנהגים להזדיין בסבלנות

נכתב ב - 02/09/2017 09:28:10
תאריך הצטרפות
29/04/2010
נושאים
9
תגובות
333
שרגא yes

הנתונים לפרשנותכם כאן http://teunot.cbs.gov.il/teunotm/ מאגר מידע GIS על תאונות הדרכים.
בין השנים 2003-2017, תאונות קשות ובינונית שאינן תאונות עצמיות בדרך עירונית - 366 ,
בדרך בין עירונית - 191, ספציפית בכבישים 38-44 - 13
אמנם נראה שלשטח כביש, זה אכן נתון גבוה. אבל יש לקחת בחשבון את התפלגות הרוכבים הספורטיבים באיזור זה.
לפי התקנות מ-2014, רכב מלווה לקבוצה מעל 10 רוכבים בדרך בין-עירונית הוא חובה, יש לנסות לחלק את הנתונים לפי שנים ולראות אם יש שיפור.

בכל מקרה סבלנות היא מילת המפתח, למרות שאני יודע שעל הכביש זה קשה גם לנחמדים שבינינו surprise
 

נכתב ב - 04/09/2017 13:00:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
הדילמה מבחינת החוק זה רק בתיאוריה  
רכב לווי מעכב תנועה  ונוסע בשול , לקבוצה גדולה הדילמה לא קימת
כי החוק מחייב רכב לווי מעל  10 רוכבים בקבוצה  .
רכב הלווי משמש גם אחסון ציוד רזרווה גלגלים ,מים , וכו' ......

כפי אתה כותב הניידות לא נוהגות לרשום דוח לקבוצות הרכיבה  שרוכבות באזור ידוע ומוכר לאופנים ...
עם רכב לווי  - מקסימום אזהרה  וכריזה לכל החבורה הרוכבים  לרדת לשול  ....
 
הנושא של תאונות עם רכב לווי קשור לשמירה על כללים ברורים שנוגעים לבטיחות ....

כדי להקטין את מרכיב המזל  צריך להימנע  כמה שניתן ברכיבה בכבישים  שאין שולים  והתנועה גדולה
במיוחד קבוצה גדולה עם רכב לווי ....
המצב בכבשי הארץ שבכל מסלול יש קטעי קישור  צמתיים וכבשים בעיתים  מבחינת שולים ותנועה ...
 
רכב ליווי  זה רכב איטי בכביש  ולכן  צריך להיות בולט עם מהבהבים חיצונים  שמתאים לכל תנאי דרך וראות

הבהב קבוע ע"י פנסי הרכב האחורי מבטלים את יכולת סימון  בזמן סטייה של רכב הלווי הנהגים מאחור לא יבחינו  מתכון  לתאונה ...

אני באמת מאמין אין לאף נהג רצון לפגע - הבעיה  זה טווח  הזיהוי  כאשר יש הפרש המהירות  כ 70 ק"מש
זה אומר שמרחק התגובה קצר  אם הזיהוי היה במרחק 100-150 מ' הזמן להגיב זה בין 5- 10 שניות 
הנראות של רכב הלווי  והזהוי כרכב לווי חשוב מאוד ...
 
בכללי : הנהג בארץ , לחוץ עצבני ,ממהר, חסר סבלות  וערנות , ועושה תוך כדי נסעה פעולות נוספות ...
גם הרוכב הישראלי לחוץ ועצבני במיוחד אם הוא בתוך פלטון וצריך כל הזמן  לשמור לא להתנתק מהקבוצה 

בסטואציה בעיתית בכביש  שמצד אחד יש נהג לחוץ ועצבי מצד שני יש רוכב שגם לחוץ שרק הפלטון זה ענינו
זה מתכון לתאונה   הרוכב צריך לזכור תמיד הוא הנפגע הכי קשה במצב תאונה ...

 
כל מצב שגורם שינוי בזרימת התנועה בכביש זה מתכון לתאונה , (במיוחד הצרת שולים  ליד גשרים  וכו' )
 
גם אם יש זיהוי לרכב לווי הוא נוסע לאט חצי בשולים וחצי על הכביש ....
המצב הזה נותן פיתוי לנהגים לעקוף . אם רכב הלווי קרוב לרוכבים  ונתקעים בו  נוצר פגיעה ברוכבים
אם רכב הליווי  שומר מרחק מהרוכבים , יכול לגרום שרכב עוקף יחזור לימין  ויפגע שרוכבים
 ( היו תאונות  בשני המצבים  האלו )

אבל לפי זכרוני היו יותר תאונות שרכב הליווי  נפגע  ובגלל הקרבה לרוכבים 
הם נפגעו  ממנו ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/09/2017 20:49:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
אני מצרף  דוגמא  תמונות לתאונה קשה ב 4.2015  ליד צומת קסטינה

רכב נכנס ברכב הליווי  ונפגעו הרבה רוכבים מתוך קבוצת הרכיבה .

מספר עובדות בשטח  
אם תשימו לב זה בדיוק בנקודת התורפה שהשולים הופכים לצרים ליד הגשר ...
מה שזה אומר שרכב הליווי עשה סטייה מהשולים הרחבים לפני למרכז הכביש .
ברכב הליווי לא היה מהבהב חיצוני  
הבהוב בפנסים מבטל את האופציה ללחוץ על הוינקר פנס איתות להסביר לנהגים מאחור שרוצים לבצע סטייה ...
 
תוסיף לעובדות האלו הערכות
נהג /ת  נוסעים  מהר זה כביש מהיר דו מסלולי .
צריך לבדוק אם היה שימוש בפלפון  לבדוק מצב הנהג /ת מבחינת עייפות או שתייה   
כל דבר שגורס להסחת הדעת  מהנהיגה ....
הפרש מהירויות  בין רכב הלווי לרכב  מאחור  גדול  מצב שמצמצם את זמן התגובה

זמן הזיהוי קירטי לתגובה  אחרת זה מרשם לתאונה
 
בזמנו יצאה הודעה במבזקים
מפקד זרוע מרכז במתנ"א, פירט :
בתאונה נפגעו 10 רוכבים, נהג הרכב המלווה והנהגת הנוספת., נחקור את הנהגת, שפונתה לבית חולים וטרם מסרה גרסה ...

עבר יותר משנתיים מה המסקנות אך מתחלקת האשמה בין המעורבים בתאונה  אני לא יודע ...

אם רוצים לצמצם תאונות / תאונות אופנים וכו'
צריך לפרסם את המסקנות ללמוד אותם  ולהסיק מסקנות אחרת ניפול לאותו בור שוב ושוב

לרוב התאונות נסגרות בעיסקאות טיעון  והמסקנות מה היה אך מתחלקת האשמה לא ידוע ....

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/09/2017 20:54:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
לסיכום  נושא תאונות אופנים  אני מצרף כתבה מושקעת ומפורטת
 
לינק לכתבה
http://bikepanel.com/p/35956
 
 
הכותרת של הכתבה
איך לרכוב כביש ולהשאר בחיים? לקחים מתאונות קטלניות בישראל
 
יש בכתבה התייחסות ספציפית לתאונה הקשה ב 4.2015  ליד צומת קסטינה .

עורך הכתבה  הגיע למסקנה נחרצת  בקשר לתאונה ליד צומת קסטינה ....
הציטוט מהכתבה
"כמעט קטל בכביש 3: טים סרויה ניצלה בזכות רכב הליווי ! "
 
קשה לי להבין את המסקנה הזו  לפי כמות סימני השאלה בשטח ...
מסקנה כזו חד משמעית  יכולה להיות רק עם הנהגת הייתה תחת השפעת סמים / שתיה
או נרדמה  או  סימסה בפלפון בדיוק באותו זמן ....
אני יכול להבין את הלויאליות שיש בין הרוכבים  .
אבל חייבים להיות אובייקטיבים  אחרת ניפול שוב לאותו הבור
 
אני חושב שיש מצב סיכוי שבסיטואציה הזו  אם לא היה רכב ליווי  יכול להיות שלא הייתה תאונה .
 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות