• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: השוואת ההתפתחות גרופ ההילוכים בשטח מול הכביש ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 03/07/2017 11:01:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
 בשטח  תמיד היה יחס העברה קל   בכול תצורות הסטנדרט שהיו משווקות .

מגרסאות של קראנק  טריפל 42/32/22  בקסטות הגל"ש הגדול היה 34
זה נתן יחס העברה 22/34  =  0.64 ~
גם בגרסה של קראנק  42/34/24  בקסטות הגל"ש הגדול היה  36
זה נתן יחס העברה 24/36  =  0.66 ~

שבשטח עברו לדאבל 34/24  עדין נשארו עם קסטה 36- 11
יש עוד סוגי דאבל לשטח  אבל ברגע שעברו לגלגל שנים בקראנק גדול מ 24
היה צורך להגדיל גל"ש בקסטה  ל 40 או 46 בהתאם .

ברגע שנכנס  לפני כמה שנים  קראנק בודד 32 , 30  וכו'
היה צורך להגדיל את הגל"ש בקסטה  ל 42 , 46  כלומר קסטות 11-42/46  והיום גם יש גל"ש. שינים 50

בגדול בשטח אין שינוי ביחסי העברה  השינוי הוא  בשיטה  נעשה יותר פשוט לתמרון בהחלפת ההילוכים .
ויזואלית נוצר מצב הפוך  קראנק קטן  וקסטה גדולה  ( בנוסף כמות הגלשים בקסטה גדלה עם הזמן  )

 
בכביש בעבר הסטנדרט היה מכוון  ליחס העברה כבד 
בעבר הסטנדרט 
היה  קראנק דאבל 52/42  וקסטות  קטנות   21 שניים 23 שניים 
בשנות ב 80-90 לטפס את בית אורן עם 42/21 זה היה קריעה ...

אחר כך הגע גם  קסטות 12-25- 12-27  28- 11  ובמגביל  יצרו קראנק  53-52/39
גל"ש ה39 בקראנק   בשיתוף  קסטה 25 או 27 פתחו  אופציות לטיפוס עליות  להרבה רוכבים היה גם 13-29 של קומפניולו 
 
בעבר היה  גם קראנק טריפל  52/42/30  אבל בכביש התייחסו לשימוש בו קצת בזלזול ...
בתחילת תקופת הקירות שלי בשנים 2010-11י  גם אני עשיתי שימוש בטריפל  עם קסטה 27 או 28  ...
אחר כך עשתי קומבינה בקראנק דאבל  53/39 וקסטה 11-36 
 יצרתי 39/36 הדבר המושלם לקירות בכביש

בערך ב 2005 הגיע  לארץ המושיע   קומפקט  50/34  וביחד עם קסטות 11-27 11-28
פתחו פתח גדול לכל רוכבי הכביש  לטיפוס עליות  ...

הסטנדרט של הקומפקט נשאר עד היום  יש גם סמי קומפקט  52/36  וגם הקסטות גדלו 11-30 11-32
זה מאפשר לנצל  יותר טוב את הסל"ד  לרוכבים עם כושר גופני גבוהה  ומאפשר גם לטפס קירות תלולים .
( בנוסף כמות הגלשים בקסטה גדלה עם הזמן  )  זה החזיר את הצפיפות בין בגלשים 

בגדול בכביש היה שינוי ביחסי העברה  כל הזמן נהיה יותר קל ...
ויזואלית זה פחות השתנה  עדין רואים  קראנק עם 2 פלטות  אומנם קטנות יותר ומאחור הקסטה גדלה יותר.
אבל לאט חודר גם לכביש  אופציה של פלטה בודדת
השימוש בעיקר  בנג"ש שרובו משורי גבעות  -שם ממש אין צורך בפלטה הקטנה .

זה גם  זולג לאופני סילו קרוס  אופני  גריבל שילוב של כביש ושבלים וכו' .

אבל עדין בכביש  לא עברו לפלטה בודדת למרות שיש אופציה היום  (פלטה 50  וקסטה 11-42 שעובד טוב 
ב11 הילוכים )

לערכתי המעבר בכביש לפלטה בודדת יגיע  לאחר שיצליחו ליצור הגדלת כמות הגלשים בקסטה שהמשמעות זה הגדלת הצפיפות .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/04/2019 19:09:47
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
עדכון המצב ל 2019 - התפתחות גרופ באופני שטח מול אופני כביש ...
 
בשטח המערכות לא עוצרות ועברים לקסטה  12   10-50 ...
אבל הקסטה מורכבות בשלב הזה רק בדגמים היותר יקרים
 
סראם החלוצים  בנושא יצרו קסטה  במשקל כ 450 גרם
SRAM GX Eagle 12-speed Cassette 10-50
Cogs: 10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42, 50
 
שימנו ישרו קו  יצרו קסטה קלה יותר כ 370 גרם אבל יקרה יותר
SHIMANO XTR Cassette 12-speed CS-M9100-12 10-51
Grading: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51
 
SunRace יצרו  קסטה  10-52  יותר זולה אבל כבדה יחסית 560-590 גרם
SunRace adds affordable, lightweight 10-52 cassettes, complete 1×12

10,12,14,16,19,21,24,28,34,40,46,52

E * THIRTEEN cassette TRS + 12-speed | 9-50
יצרו קסטה קלה יותר כ 370  גרם אבל יקרה יחסית ...
 Grading: 9-11-13-15-17-20-23-27-32-37-43-50

הקסטות הנ"ל מאפשרות  להרכיב קראנק פלטה -  32, 34, 36
בהתאם  לסיגנון הרכיבה  אבל היתרון  ביחס לקסטה 11
 גל"ש 10, 9 - נותנים יחס העברה  למישורים בקטעי שביל / כבש שניתן  לרכב מהר יחסית
------------------------------------------------------------------------------------------------------
בכביש המערכות  עדין נשארות עם הדאבל/ קומפקט  22 הילוכים = 2X11
באופני כביש למקצוענים / מתחרים עדיין 53/39 מתאם לרוב המרוצים
 עם קסטות- 11-25-28 
בארץ המתחרים עושים שימוש גם 52/36  עם קסטה  11 -  11-26 .

בעבר בשנים קודמות בדגמים  היקרים היה בעיקר מורכב 53/39 
היום מרכיבים גם קומפקט 50/34  ברמת SRAM RED או DURA ACE
כדי להגדיל את טווח המכירות של האופנים היקרות גם לרוכבים חובבים ... 
באופנים  הפשטות והזולות יותר שמיועדות למתחלים / חובבנים
11-30 , 11-32  זה מאפשר להגדיל יחסי העברה למסלולי עליות
 ----------------------------------------------------------------------------------
לסיכום  הנושא נכון לתחילת 2019 ...
בשטח המגמה נמשכת בכיוון 12 הילוכים עם שיפורים בגודל ובמשקל הקסטה ...
כמעט כל הדגמים  עוברו  לשיטה פלטה בודדת  בגודל מותאם לסגנון הרכיבה .
המצב היום  שיש אופני שטח קלות עם תיפעול הילוכים פשוט ממש נותן הנאה ברכיבה
אומנם ההנאה זה פונקציה של מחיר אבל למי שאין בעיה תקצבית שווה לשדרג 
רכבתי לפני שבועים רכיבת זיכרון בפארק הירקון ממתחם אתגרים לתחנת רידינג ובחזרה
כ 15 ק"מ עם אופני שטח קלות ממש הרגשתי הנאה למרות שאני רוכב כביש ...
 
בכביש אין עדין חדש תחת השמש ביחסי העברה - הרוכבים המקצוענים בטורים מכתיבים את המצב...
כול שאר הרוכבים מתיישרים בהתאמה  אבל הרוב נשארו עם קומפקט 50/34  וקסטה 11-28 ...
זו קומבנציה שנותנת כיסוי בכביש לכל טווח הספקטרום - מישור, גבהות  ,ועליות במיוחד לחובבים...

אבל באופני כביש יש שינוי במגמה יותר שילוב של בלמי דיסק שמעלים קצת את משקל האופנים ...
גדל שילוב מערכות אלקטרוניות בגרופ הפחות יקר - בשנים קודמות זה היה רק במערכות הטופ 
גם צמיגים  ברוחב 25 כנראה הפכו לסטנדרט מקובל ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/04/2019 08:33:35
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1540
קשקשת וברברת אינסופית של שום כלום. מעולם לא נכתב כאן שום כלום כל כך גדול, כמו השום כלום הזה.

יש ל-SUNRACE קסטה כביש 11 גלגשים 11-42 (שוקלת 404 גרם ועולה 222 שח) ויש להם גם קסטה 11-40. הקסטות הללו הופכות כל אופני כביש למערכת 1X11. כלומר מייתרות את הפלטה הקטנה, את השיפטר השמאלי, את הדרליאור הקדמי, את הכבלים הנלווים, וחוסכות משקל, כמובן.

נ.ב כדי שהדרליאור האחורי יעבוד כמו שצריך על קסטות גדולות, יש לקנות מתאם מיוחד המוברג לתוך האוזן. עולה באיביי 6 שח.

 

נכתב ב - 10/04/2019 10:43:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
אני נתתי הסבר להמשך ההתפתחות  מגמת השוק והחברות בנושא גרופ באופנים
מה האפשריות שיש היום  באופני שטח ובאופני כביש  ...

אצלך כל תגובה בכל נושא מתחילה בזלזול  מודגש כדי להצדיק את התגובה שלך ...
התגובה שלך בכלל לא בכיוון  אתה ממש לא מבין  את משמעות ההתפתחות  הגרופ בשטח
זה  ממש דומה לחוסר ההבנה שלך בנושא  % השפיע בעליות ...
יותר מזה חוסר ההבנה שלך בנושא  למה רוכב טוורינג לוקח ארגז  קרטון ...
אני מצפה ממך רק לתגובה ענינית בלי הזלזול מסביב  ...

היום רוב האופנים עברו לפלטה בודדת  מול קסטה אחורית   
נוצר בעיית ב2 קצוות הסקלה  ביחס העברה הנמוך  וביחס העברה הגבוה
הפיתרון הוא  להגדיל פלטה קדמית  ולצור קסטה עם טווח גדול כמה שאפשר
כלומר קסטה עם יותר גלשים שמתחילה בקטן ונגמרת בגלגל שיניים ענק  
כך נוצר שמתחילים ב 10 ואפילו ב 9  וגומרים ב  50-52
הכיסוי שיש ל 10-51 נותן מענה מאוזן ל2 קצוות הסקלה בשימוש  בקראנק פלטה 34
פלטה 34 מול גל"ש 51 נותן יחס העברה  0.66
פלטה 34 מול גל"ש 10 נותן יחס העברה  3.4
בנושא הקסטה הגדולה נתתי את הדוגמאות הקימות בשוק ל 12 גלשים עם פירוט הקפיצות
זה אינפורמציה רלוונתית להשוואה לקסטות שקימות משנים קודמות ...

קסטה של 11
גלשיים שמתחילה ב 11  מול קראנק פלטה לא מספקת מענה ל2 קצוות  הסקלה
קסטות של 11  שמתחים ב 10 יוצרת חורים גדולים  ולכן עברו כול החברות לקסטה 12 .
שום מתאם לא יעזור עם מרכבים קסטה 12 מהדור החדש שהטווח 10-51  על אופנים קימות ...
 
לגבי שינוים במגמה באופני כביש עדין זה עומד תקוע מערכת 1X11  משווקת רק בקצוות באופני גיריבל וכו'...
עדין באופני כביש בכל הרמות נשארו ב2019 בקראנק  2 פלטות והקומפקט 50/34 שולט בשוק ...
עוד ב2017 בפתחת הפוסט כתבתי בנושא  1X11 בכביש עם קסטה 11-42 אפלו בדקתי אופני גריבל כאלו ...
כולם מבנים שפלטה בודדת חוסכת כבלים מעביר שפטר ומשקל  כללי - 
זה בדיוק הסיבה שעברו בשטח  לנ"ל.
כבר כמה שנים זה הסטנדרט של אופני השטח - שיטת הפלטה אחת בקראנק  וקסטה גדולה מאחור ...
גם על מנת שהשימוש יהיה פשוט ביחס  לאופנים עם דאבל או טריפל ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/04/2019 12:23:01
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1540
אופני קומפקט הם 11-28 מאחורה 50-34 מקדימה. אם שמים קסטה 11-42 על קראנק 50 בודד, מקבלים יחס דומה לחלוטין בשתי הקצוות.
אופניים "רגילים" הם נניח 11-28 מאחורה, ו-53-39 נניח מקדימה, אם שמים להם קסטה 11-40 וקראנק 56 בודד מקדימה. מקבלים יחס מהירות הרבה יותר טוב, ויחס כוח דומה בעליות.
בקיצור כל חובבן רכיבת כביש, שרוצה לעבור לפלטה יחידה יכול לעשות זאת בלי בעיות ובזול מאד. ולא לזרוק כסף על שימנו החולרות.
לגבי הנושא של המתאם: אתה קשקשן חסר מושג טכני.
לגבי נושא אחוזי שיפוע. אתה ממשיך לשקר. אין לך מושג בתחום עד לרגע זה. לא ידעת אפילו איך מחשבים ממוצע שיפוע. וגם זילזלת בעליה, שהיצעתי לך לרכב, למרות שהיא קשה רצח, ואתה כנראה בכלל לא מסוגל לעשות אותה ביום אחד.

נכתב ב - 10/04/2019 13:33:46
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
אני חוזר שוב נתתי סקירה על המצב להיום 2019 
בנושא גרופ  לאופני שטח ולאופני כביש ...
אתה מומחה לשנות את הנושא  בכל מיני מניפולציות  על מנת לזלזל באחרים ...

נפסיק עם הויכוח וניתן לצופים ובמיוחד לותקים בפורים להחליט מי כותב לעניין ...
.
אני בסוג הרכיבה שלי שזה קירות ועליות תלולות  מוכן לעמוד במבחן גם בגילי עם כל רוכב ...
בהקשר לרכבה קצת ארוכה וקשה אני רכבתי מכרכור לחרמון העליון  ביום אחד ...
גם בגילי  כל מסלול גם הקשה ביותר ניתן להתאמן ספציפית לנושא
זה הכל עניין של התאמת קצב רכיבה לאורך ולקושי המסלול בהתאם ליכולת האישית של הרוכב...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/04/2019 18:34:32
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בנושא שיפוע ממוצע מצרך חומר שכולים יראו הוכחה  אך מחשבים שיפוע ממוצע בעלייה
מצורף לינק לכל העליות שיש באירופה  עליות בטורים בגירו וכו' ...
https://www.climbbybike.com/climb.asp?col=Alpe-dHuez&qryMountainID=5
בכל עליות  זה שיטת החישוב הפרש הגבהים לחלק לאורך העלייה תבדוק באתר ...

בנוסף מצורף תמונה יש 2 דוגמאות  עקרוניות שלקחתי מהאתר ...
1 עליה שכוללת גם ירידה קראים לזה אמבטיה שקועה  בבית אורן זה קיים בצורה בולטת   
2 עליה יותר אחידה  עם שינוים בקטעים ...
בכל המצבים  חישוב % השיפוע הממוצע זה הפרש הגבהים לחלק לאורך העלייה .
 
לגבי קושי  העלייה יש סיבות נוספות - אבל זה לא משנה את % השיפוע הממוצע
לכך בטורים מגדרים את קטגורית הקושי  וזה תלוי במספר גורמים :
מקום העלייה במסלול,  אורך העלייה , % השיפוע הממוצע ,  שילוב של קירות  וכו'
גם רכיבה במזג אוויר בעיתי  כמו רוח פנים שקימת כל הזמן באזור משפיעה על הקושי ...
 
אבל אתה בכל ויכוח מטשטש את העובדות , אתה אלוף ביצרת תיטוש ומניפולציות .
גם אם מראם לך ש 2+2 = ל4  אצלך התשובה זה 5  
 
אריה סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/04/2019 19:00:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
נחזור לנושא הפוסט  התפתחות  המערכות 

מצרף תמונה  לקראנק וקסטה  לגרופ      XTR 12S
זו הטכנולוגיה הכי מתקדמת של שימנו לגרופ הילוכים לאופני שטח להיום

בנוסף מצורף כתבה מסוף 2018  בנושא
מבחן   ל  
Shimano XTR 12s

https://bikepanel.com/post/xtr-12s/

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/04/2019 07:49:54
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1540
אריה,
1 אתה חולה בראש.  כתבת שאתה רוצה לסיים את השרשור הזה, ואז המשכת לשרשר עצמך לדעת בצורה חולנית.
2. אתה כסיל בכל הנושאים הטכניים.
3. אתה צרכן מטומטם, שרץ לנשום כל נפיחה, ששימנו נופחים.
4. שום דבר לא השתנה מהותית בטכנולגיית האופניים בעשרים שנה האחרונות, למעט תהליכי ייוצר מהירים וזולים של שלדות קרבון וחלקי קרבון אחרים.
5. בתחום אופני ההרים ההתפתחות היתה רק בנושא השיכוך. וגם זה כבר מיצה את עצמו מזמן. היום כל "החידושים" זה עבודה בעיניים על אידיוטים שימושיים.
6. אתה מעולם לא רכבת שטח, אבל מברבר עצמך לדעת כאילו יש לך ידע. אין לך מושג מהחיים שלך בתחום הטכני באופני כביש, אז באופני שטח על אחת כמה וכמה.
7. אני עדיין מחכה, שתודה, כי טעית בקשר לרכיבה שהיצעתי לך בגרוזיה.
8. מאז אדי מרקס לפני 40 שנה ועד היום, לא השתנו הזמנים בכל המירוצים הגדולים בעולם המקצוענים. זמני הטור דה פרנס, אז והיום דומים לגמרי. כלומר "הטכנולוגיה", שאתה מברבר עצמך לדעת עליה, לא קידמה דבר באופני כביש. ואתה מוזמן לקרוא את הספר של לאנס ארמסטרונג בנושא הזה. הוא כותב על זה בהרחבה.

 

נכתב ב - 12/04/2019 09:21:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
אני כתבתי שאת היווכח אתך אני רוצה לסיים  מהסיבות הבאות:
בגלל הסגנון הבוטה  והמזלזל  רק כותב אלמוני שמוסתר מאחורי מקלדת כותב כך
כי לא  יודיעם מי אתה אף אחד לא ראה אותך רוכב  כך אפשר לכתוב כל פנטזיה אפשרית
אפשר לזלזל להשמיץ  ולקלל  תהיה גבר תסיר את הכיסוי מאחורי  הכינוי אופנוחן  
תראה לכולם  אך אתה רוכב ולא רק להשחיל סיפורים על פסגות  ו 6000 ק"מ במאה יום
 
בגלל אתה לא עונה ומגיב לעניין  ולנושא על כל הזמן מכניס עניינים אחרים
שהקשר שלהם בשולים  לנושא הפוסט  ...
מצרף לניק לדוגמא אחת  מרבים  בקשר לנושא הילוכם  מה שואלים  ומה אתה מכיב
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=428049
 
בנוסף  בנושא השיפוע  אתה לא תשנה את שיטית החישוב על מנה להצדיק את הטעות שלך
לכן  אני הצרף כל הזמן הוכחות  אך מחשבים % ממוצע בעליה  שכולים  יראו  .
..
בקשר לרכיבה בגרוזיה  אני לא יטוס במיוחד לשם כדי להוכיח לך , ההיתי במקומות הרבה יותר קשיים
אבל אני מוכן  לכל מסלול בארץ שווה ערך לקושי וגם יותר קשה כמו מהכנרת לחרמון
אבל בתנאי שאתה מצתרף  לרכב הליווי  - כל העלויות  הכספיות  עלי .כולל ארוחה ...
יכול להיות שאחרי זה תלמד  לתת קצת כבוד  ואולי  נוכל  להסתדר...
לצורך הנ"ל אני צריך חודש הכנה מתאימה  ובקלות אני עושה את זה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/04/2019 09:41:24
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
224
תגובות
1523
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
שלום אריה-  אין  פה באתר  רוכבי כביש -הם נמצאים או באתר שוונג- או בקבוצות בפייסבוק- אין טעם לכל הוויכוחים שלכם זה לא מוסיף  גם ככה לאתר מאומה- אני מציע  לכם- אריה- ואופנוחן- תקבעו  פגישה מסודרת -בינכם  -תשבו יחד בבית קפה ותדברו  על מה שבא לכם- או לחילופין  אני מציע לכם רכיבה מאורגנת- ביחד- ונארגן לכם  רכיבה באחד הפארקים באיזור תל אביב- או בטיילת תל-אביב.

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 12/04/2019 13:07:09
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1540
אדון אריה, אתה רוכב מצויין. על זה לא היה אף פעם הוויכוח.
מעבר לזה כל מה שכתבתי אני עומד מאחוריו.
.
.
.
.
מייקי איפוא אתה? חיפשתי אותך בפארק מס פעמים. אפילו חיפשתי אותך בנייד.

נ.ב אופניים הם כלי רכב מושלם מעצם בריאתם. המשפט כל המוסיף גורע הרבה פעמים נכון גם לאופניים. האופניים הכי פופולארים בחמש שנים האחרונות ברחבי העולם האורבני, אלו הסינגל ספיד. הכי מינימאלי והכי פשוט. בלי הילוכים, בלי ברקסים מתוחכמים, בלי בולמי זעזועים. קל, פשוט ומהיר.

נכתב ב - 12/04/2019 15:23:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
למייק שלום
נכון  שזה פורום שברובו יש רוכבי שטח  ורוכבים  כללים ... 
למרות זאת יש קומץ קטן של רוכבי שטח  שגם רוכבים בכביש 
בתקופת הטורים - טור דפרנס ,גירו איטליה, ולטה  ספרד  ןהקלסיקות  באירופה
יש דיווח יומי  מפורט מאוד כל יום להתקדמות  כ 70 -80 פוסטים  בשנה בנושא
זה בגלל שגרופי עדיין הפלטפורמה הפעילה היחידה בארץ כפורום עם אלפי רוכבים רשומים
גוגל מזהה את הפוסט ומפנה בקישור לפורום -זה גם הסיבה שאני כותב בגרופי
את כל מסלולי הרכיבה , ואתגרי  טיפוס היקרות  כולל נושאים נוספים מגוונים ....
מידי שבוע פונים אלי רוכבים בנושא מסלולים ואתגרים שהגעו דרך הפניה של גוגל  לפורום גרופי...
 
ספציפית לפוסט זה הנושא הוא השוואת התפתחות גרופ באופני שטח ביחס לאופני כביש
בכביש מי 2006  שהגיע לארץ הקומפקט ושלדות הקרבון  כמעט ולא השתנה כלום  בשיטה...
בזמן הזה באופני שטח היתה מהפכה  של אבולוציה  טריפל  ,דאבל , ובשנים האחרונות
קראנק בודד וקסטה גדולה שכל הזמן גודלת  אופנים 26 , 27.5 , 29 גם חלק המהפכה.

רוב נושא הפוסט מדבר על גרופ אופני שטח  שזה בדיוק הנושא שמתאם לרוב חברי הפורום
אבל את  רובם או כולם זה לא מעניין  כנראה בגלל שנשארו עם המערכות הישנות  למרות החידושים
התגובות של אופנוחן לא עניניות נובעות מכעס  רב על היצרנים כמו שמנו  שעושים קופה מהשדרוגים  
על מגזין אופנים כמו בייקפנאל  היחיד שפעיל בארץ  ועלי השליח  שרק מדווח  מה קיים  היום בשוק
 
זה דומה למצב שהייתי כותב בפורום רכב על המכוניות החדשות  מה התחדש עד היום
אבל משתמשים שם עדין בפורד אסקורד  וסברו לאונה .מתחילת המילניום ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/04/2019 15:44:19
תאריך הצטרפות
16/05/2004
נושאים
224
תגובות
1523
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
שלום אריה- אין פה אף אחד-רק אתה ואופנוחן- גם ככה הפורום  נראה כמו רוח רפאים- במיוחד בסוף שבוע-  אני מציע  שתעשו רכיבה ביחד ותיישרו את ההידורים  בינכם- 

אופניים כדרך חיים
נכתב ב - 13/04/2019 13:46:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
למייק  אני מוכן  להגיע לכל מקום מפגש  ולכול דבר ...
אבל לערכתי  הסיכוי  לזה קלוש מהסיבה :
כותב אלמוני יש לו  כוח  לכתוב הכול גם להשמיץ ...
חשיפה מפוזיציית האלמוני  זה כמו  להוריד לשמשון את השער איבוד הכוח...
 
בנושא  רוכבי כביש בפורום  ונושאים שקשורים לכביש הסברתי בתגובה הקודמת ...

---------------------------------------------------------------------------------------- 
בהמשך לנושא הפוסט  מצב שילוב מערכת הילוכים מודרנית 10-50  - 1X12
לפי בדיקה רק במרידה באופנים 2019  10K הוכנסה המערכת  12  10-50 סראם
מצורף תמונה  לחלק מהדגמים
בשנת 2018  השילוב היה רק האופנים יקרות הרבה יותר
ב2019 בדגמים יותר זולים  משולבות מערכות יותר ישנות  אצל כול הפירמות ...
 
לערכתי בתחושת בטן סראם  לא עוצרת בתחרות מול שימנו ואחרים  
מתכננת ב2020 מערכת  13  9-53  או משהוא דומה עם שילוב אלקטרוני. ..
יורכב רק באופנים היקרות יותר ...

אריה  סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/06/2019 13:11:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
עדכון למצב היום
לאופני שטח שימנו משיקה מערכות חדשות עם 12 הילוכים 
XT ו-SLX 
מצורף לינק לכתבה 
https://bikepanel.com/post/51916/
לפי הכתבה  המערכת החדשה תשווק , ביולי 2019 כדי להביא את האיכות והביצועים לרוכבי השטח בארץ
ממה שאני מבין  המערכת הזו  מורכבת בדגמי אופנים חדשים  רק בדגמי הטופ על  מ 25.000 ₪ וצפונה .
אבל מי שירצה לשדרג  את האופנים הקימות כלומר להחליף למערכת הנ"ל
זה יעלה בהתאם לצורת השדרוג  בין 3900 - 2500 ₪  לפי מחרי היבואן  דאא
לינק למחירי החלקים בחניות בארץ ...
 http://www.daa.co.il/page_29942?bsorder-bsrentpricenotax=dsc

הערכה שלי  למצב בשוק
זה דומה בערך למצב בשוק הפלפונים  - לתחרות בין סמסונג לאיפון  כל פעם שיוצא מכשיר חדש
זה אוטומטית מוריד את מחרי המכשירים  הקיימים בשוק ...
נכון להיום כבר מלפני כמה חודשים  חלק מהחברות  במיוחד מרידה 
שילבו את מערכת סראם איגל 12 10-50הילוכים בדגמי אופנים שהמחיר בסביבות 10000 ש"ח
זה מערכת שקימת כבר  מעל שנה וחצי בשוק  בשנה קודמת 2018 הורכבה רק בדגמים  יקרים מ 20000 ₪

לערכתי הכניסה של שימנו ידחוף את סראם לשלב  12 הילוכים  גם בדגמים מתחת ל 10000 ₪ ב 2020
בנוסף  לפי מגזין פולני ב 2021-2020 יצא גרסה  חדשה של סראם  שתחליף את מערכת האיגל הקיימת
למי שיש סבלנות  ב 2020 יהיו  הרבה מציאות בשוק  ביד 2 וגם מבצעים אצל המותגים ...
 
הנתונים על המערכות הם עובדות  זה מידע לפי מעקב , הערכה מה יהיה בעתיד זה הערכה לפי הבנה  
אין לי קשר לשום מותג ואין לי אחוזים בסראם ובשימנו
אני כותב את התפתחות נושא גרופ האופנים למען קהילת הרוכבים...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
במערכות אופני כביש  עדין אין שינוי מעשי  משמעותי אלה בשולים
בג'ירו 2019  עדין רוכבים עם קראנק דאבל  53/39  וקסטה 11-25
במסלולים עם  ריבוי עלות  ותלילות  52/36 קסטה 11-28 ומקסימום 11-32
קומפקט 50/34 כמעט ולא רואים אצל המתחרים  זה בעיקר בארץ אצל רוכבים חובבים

בגירו היו כמה ימי נג"ש  אישי  גם אז רכבו עם דאבל גדול 54/39  וקסטה צפופה  11-23
אף אחד לא עשה שימוש בקראנק פלטה 54 -56 בודדת וקסטה 11-28
הסיבה שיש חורים ביחסי העברה  ודרוש  צפיפות גדולה  למסלולי הנג"ש בג'ירו שהיו משולבים בעליות ...
 
אריה סדובניק

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/06/2019 20:34:55
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
אני חולק על מי שכתב שלר היה שינוי באופניים של שטח.
במעבק שלי ל 29',ובתחילת שנת 2014 לפלטה אחת מ'דימה (נשארתי עם 11*36, ואח"כ 11*40) מאחור, היה המצאת הגלגל מחדש.

לגבי המערכות בלאה, אני רוכב עם 10-42 ו32 מקדימה, וזה מכסה לי הכל, כולל העליות שח סינגל נפתלי. אם היה דיל טוב, הייתי משדרג ל10-11*46 , אבל אני לא חושב שזה מצדיק את המחיר.
נראה מה יהיה הלאה..

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 24/06/2019 12:07:49
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
מצורף תמונה לתרשים מורחב לאבולוציה במערכות שטח ...

כאשר עברו בערך ב 2014 לקראנק פלטה בודדת ללא מעביר קדמי
מאז הקסטה כל הזמן גודלת ובמגביל גם הפלטה הקדמית המטרה היא לא רק מסחרית  למכור. 
אלה טכנית לסגור את הקצוות משני צידי הסקלה  כלומר שיחסי העברה יתאמו לכל האפשריות
הפער בין הגל"ש הגדול לקטן בקסטה הוסבר  ב % באחוזים  כלומר :
11-40 = 365%~
11-42 = 380%~
11-46 = 420%~
11-50 = 455%~
10-50 = 500%
10-51 = 510%
10-52 = 520%
קסטות 12 הילוכים בטווח 500% ויותר נותנות מענה לכל סוגי אפשריות הרכיבה והסגנונות...
זה גם נותן כיסוי כמעט מושלם - ביחס העברה נמוך / גבוהה שמתאם לכול הספקטרום  ...
 
נכון שלא כולם צרכים את המקסמים ב 1X  ואפשר להסתפק בפחות בהתאם לצורך הרכיבה .
אבל שקונים אופנים חדשות  מחנות ,מהרשת , במבצע סייל וכו' בכל המצבים לשים לב
שבאופנים הטובות והיקרות מ 2019 תורכב מערכת 12 הילוכים שטווח הקסטה 500% וצפונה ...
במידה ובאופנים יקרות לא מורכבת מערכת 12הילוכים והאופנים בסייל במבצע וכו'...
זה אומר שדוחפים אופנים משנתון קודם  או קומבינה של דגם שנוצר מהכלאה ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/06/2019 15:53:17
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
50
תגובות
644
אם זו הייתה קבוצת וואטאפ מישהו היה כותב 
חחחחחחחחח
או 
פככככככככ

העיקר שצוחקים wink

נכתב ב - 24/06/2019 17:11:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
גיליז  חוש ההומור שלי כנראה בעיתי  אני לא מבין מה מצחיק
אני השקעתי בתרשים - כדי שיראו ויזואלית את התפתחות האבולציה בגרופ השטח מהמאה הקודמת עד היום ...
 
לגבי קבוצת וואטאפ - התופעה של חיבור אתיות חחחחחחח  וכ' ידועה וקימת גם בוואטאצ המשפחתי שלי
כך כותבים הצעירים  גם הנכד הגדול שלי ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/07/2019 15:56:03
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בנושא מערכות כביש יש חדש תחת השמש  לחובבי קומפניולו
שימנו  וסראם כנראה נרדמו / או לא לוקחים את קומפניולו  כמתחרה על שוק מערכות אופני הכביש
אלה מיועד כנישה  לאופנים יקרות אופני בוטיק - מכוון שמערכת קומפניולו הרבה יותר יקרה 
ברמות הגבוהות
ביחס  לשימנו (דורה אייס) או  סראם  (רד) ...
 

מערכת קומפניולו סופר רקורד  12 *2  היא הביטוי הגבוה ביותר לטכנולוגיה  של המותג האיטלקי קומפניולו ...

מצורף לינק לכתבה מפורטת בנושא 
https://www.campagnolo.com/AU/en/Mechanical_Groupsets/super_record/road
 

מערכת קומפניולו  סופר רקורד .12 * 2  משווקת  ב 2019 ע"י  בוטיקה ישראל ...  
כחלק מאופנים  חדשות יקרות מדגמי בוטיקה , או שדרוג  באופנים קימות  / החלפה כללית של כל הגרופ ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/07/2019 01:04:53
תאריך הצטרפות
27/04/2019
נושאים
2
תגובות
9
מישהו יודע לומר אם באמת יש מערכות הילוכים 2×12?

נכתב ב - 06/07/2019 14:32:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
בניהו  תמונת הציטוט שלך היא מהכתבה על השקת המערכת...
https://bikepanel.com/post/51916/
 
לשאלתך  קיים מערכות הילוכים 12×2 כחלק מההשקה ראה לינק
https://bikerumor.com/2019/05/30/shimano-xt-m8100-and-slx-m7100-complete-price-spec-weight-lists/

אבל להבנתי היבואן  של שימנו בארץ דאא  לא מספק 2X12  עקב הערכה  לביקוש  נמוך ...
השוק הישראלי  עבר ל 1X  ולכן רק 1X12 משווקת עם 2 סוגי קסטות
CS-M8100-12 Wide Range – 10-51T
(10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51T)

CS-M8100-12 Rhythm Step Cassette – 10-45T
(10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45T)

בעולם לפי נתונים מירחון פולני לגבי 20 -2019 בהערכה 
יש דרישה כ15% לדאבל ולכן שימנו שומרת את האופציה הזו ...
אבל זה מותאם רק ל 10-45 שהקראק המיועד  26-36  ...(10-51 לא מתאם בגלל הפרש בין 26  ל 51 )
בכללי שילוב של קסטה 12 עם קראנק דאבל נותנת יותר קומבינציות לצפיפות של יחסי העברה ...

בארץ כנראה אין לזה דרישה העדפות למערכת 1X היא מטעמי פשטות ונוחות
1X12 
עם  קסטה  10-51 מול פלטה 34 בקראנק נותן כמעט כיסוי לכל הספקטרום ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/07/2019 18:48:31
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
gonen770  לפני כחודש בסוף התגובה שלך כתוב - נראה מה יהיה הלאה ...

אינטואיציה שלי בערכות עובדת וכבר רואים סנוניות ראשונות  למחירים  שהם חצי משנה קודמת
עוד כמה חודשים  נכנסים דגמי 2020  בקצב הזה  2019 לערכתי ירדו  ממש  כמו במחירי הפלפונים שמתחדשים כל הזמן .

הורדת המחרים יותר מהירה מאשר חשבתי  כצפוי מרידה היא הראשונה שעושה  מבצעים על מבצעים ...
על דגמים משנתונים קודמים שנשארו במלאי מצורף לינקים -ל 2 דוגמאות שהמחיר ירד מתחת ל 9000 ₪
שיצאו הדגמים הנ"ל  ב2018  מחירם היה כפול  ויותר  - ויש עוד דוגמאות ...
 
ז"ק 29" קרבון קרוס קאנטרי תחרותי 2018 MERIDA BIG 7/9 6000
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11355
 
אופני ש"מ 29" תחרותי 2018 MERIDA NINETY SIX 9.800
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11752
 

בדגמים אלו מורכבת מערכת  1X12  SRAM EAGLE
10-50 שיניים בקסטה   32  שיניים בקראנק וניתן גם להחליף קראנק ל 34 ללא עלות בחלק מהחניות ...

הפוסט המתגלגל מטרתו לעדכן מכל המובנים - כל הזמן את המצב לגבי אופני שטח  ואופני כביש  ...


אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/07/2019 14:48:10
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
מעניין אותי אם אחליף ל 11*46 עם פלטה 34,האם בהילוך הקל( 46),בגלל ה 34,זה ירגיש כמו 32 *42?
זאת אומרת שאם אגדיל 2 שיניים קדימה, ואגדיל 4 מאחורה, זה יהיה אותו יחס? או אולי יותר טוב מזה שיש לי היום?

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 13/07/2019 10:50:02
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
gonen770 - השוואת יחסי העברה זה בעיקרון  חישוב פשוט 
הכול בתנאי שגודל הגלגלים זהה היום הרוב זה 29 .

החישוב ליחס הקל - פלטת הקראנק לחלק לגודל גלגל השיניים בקסטה
0.761  = 32/42   -      0.739 =  34/46   זה הבדל מינורי כ 3%
אבל עם אתה נשאר עם פלטה 32     0.695  =  32/46  זה כבר הבדל כ 9%
ביחס הגבוהה  2.9 =  32/11     מול 3.09 = 34/11  פער כ 3.5%
בגלל שמדובר ב  1X11 שזו מערכת כבר מיושנת  באופני שטח השדרוג לא משמעותי
1X12  זה כבר אופרה אחרת בגלל שטווח הקסטה  סראם 10-50  או 10-51 שימנו ...
 
מה שאני מנסה להציג ולהראות זה המצב שנוצר בשנה האחרונה  שמערכת  1X12  10-50
מתחילה להשתלב באופנים מתחת ל 10000 ₪ , ב2017-18 מערכת 
כזו הייתה רק באופנים מ 22000.ש"ח 
המשמעות לנ"ל  זה  מושך את כל מחירי הדגמים להיות יותר זולים כמו בתחום הפלאפונים ...
רוכבים שרוצים לקנות אופנים חדשות או משומשות צריכים לשים לב שכמעט כל מה שמוכרים ביד 2  
זה כבר מיושן כמו בתחום הפלאפונים - האינדיקציה לנ"ל עם קיים באופנים מערכת - 1X12  10-50 או ...


התוצאה שמחרי אופנים ביד 2 בתוך שנה פלוס יורדים לחצי , האופנים שהיו יקרות נפלו חזק במחיר
מושכים את כל השאר בהתאם , בזמן קניה 
צריך להשוות מה מוכרים חדש בחנויות שכולל גם אחריות

אריה סדובניק
 

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/07/2019 22:42:39
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
קודם כל תודה על התשובה המפורטת, דבר שני: גרופ הילוכים לא מיקר כלכך הרבה ביד 2,בהשוואה למשל לסוג בולמים, שזה הדבר הכי יקר באופניים. אז גם כלי עם 1*11, אבל בולמים טובים, ג'נטים/גלגלים טובים, זה בעדיפות ראשונה.

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 14/07/2019 08:15:57
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
47
תגובות
495
גונן צודק.
לדעתי החשיבות שאריה (ורבים אחרים)  נותן ל"גרופ ההילוכים" כמדד לאיכות האופניים היא מוגזמת.
לרכיבים אחרים כמו איכות השילדה, הבולמים והגלגלים השפעה דרמטית בהרבה על איכות הרכיבה.


 

נכתב ב - 14/07/2019 10:42:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
עד היום שיטת המכירה של כל חברות האופנים מבוססת על רמות שונות של אופנים
המכנה המשותף של כולם  המערכת הטובה והמודרנית  נמצאת תמיד בטופ .
ברמות האופנים הגבוהות  
מזה נובע שבאופנים מכול סוג שיש מערכת מליגה לאומית 
הסבירות הגבוהה שגם שאר החלקים ליגה לאומית
כמעט ואין מצב אחר בכול נקודת זמן  למעט הרכבה עצמית - כך שהמערכת הטובה קובעת את הסטנדרט ...
מערכת 10-50  1X12 קימת מ2017   אין מצב שבשנים 2017-18  מכרו החברות דגם אופנים 
שרמת חלקים גבוהה מאוד  והאופנים מבוססות על מערכת יותר מיושנת ...
תמיד באופני שטח וגם באופני כביש  החלקים  הטובים והיקרים מורכבים באופנים עם מערכת הטופ

מערכת    1X11 הייתה ב2016-15 בנקודת השיא  בזמן הזה הורכבו באופנים  חלקים ברמת טופ
כך שהקונה ביד 2  צריך להשוות  דגמים  משומשים משנתונים 2016-15 מול חדשים  בשנתון 2019 ...

באופני כביש המצב הזה  ברור לרוכבים שמורכבת מערכת טופ שאר החלקים  בהתאם 
למעט הרכבה עצמית
מערכות הטופ  בכביש  
שימנו דורה אס ., סראם רד . ,קומפניולו רקורד סופר - קובעים באופני כביש  את הסטנדרט  למעט הרכבה עצמית...

שיטת המכרה הזו של החברות קיימת בהרבה תחומים גם במכוניות ...
לכל חברה יש מספר דגמים מהפשוט ליקר המנוע והגיר הטוב החזק והיקר- תמיד מורכב ברכב היותר יקר 
ברכב היקר תמיד הגלגלים ושאר החלקים יותר טובים מבדגמים הפשוטים  למעט הזמנה אישית לשינוים ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(רק ב 2019 ממש בחודשים אלו כתבתי זאת בתגובות קודמות יש קצת שינוי בשיטה 
מתחלים לשלב מערכת טופ שכבר מבוססת בשוק ברמות אופנים יותר זולות מרידה היא החלוצה בנושא


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/07/2019 13:08:32
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
שורה תחתונה, אם אשדרג מ 32/42

ל 34/46, אקבל קצת יותר קלות בעליות, וקצת יותר מהירות בירידות. לפי החישוב שלך, ועדיין זה יהיה שידרוג זול יחסית, כי אני על 1*11

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 14/07/2019 13:51:48
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
47
תגובות
495
ההתיחסות למערכות ההילוכים באופניים משולה להתיחסות לפין של הגבר.
בולט, חיצוני, קל למדוד אותו,
והשפעתו על איכות הסקס (או הרכיבה)  שולית.

המעבר מ 1X11 ל 1X12 הוא לא כל כך דרמטי, 
העיקר שטווח יחסי ההעברה יתאים לדרישות שלך.

 

נכתב ב - 14/07/2019 15:46:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
gonen770 השינוי הזה הוא כ 3% פלוס  מכול כיוון זה מינורי ולא דרמתי ... 
דורש ממך להחליף פלטה בקראנק , קסטה שרשרת? התאמת מעבר ואולי בהזדמנות זו גם כבל  ...
 
הלל יקיר אני לא נכנס למטפורות מהסוג הזה   אבל  כ 10% הבדל מכול כיוון  יש לזה משמעות
על סגירת החוסר ביחסי העברה בקצוות - במיוחד שהמערכת הזו עובדת כמעט אופטימלי ...
כל הנושא הסברתי בתגובה קודמת זה לא רק יחס העברה 
בקנית אופנים המערכת קובעת את הסטנדרט לרמת האופנים זה משליך גם על שאר החלקים ...
גם עם חלק מהרוכבים לא צרכים את כול מגוון היחסים  זה לא פקטור המערכת צרכה להתאם לכל מגוון האפשריות

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/07/2019 10:53:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
כדי להמחיש את השיטה של מכירת אופנים לפי רמת דגמים  בהתאם למחיר
נראה דוגמא – מרשת מצמן את מירוץ שמוכרת את המותג  ספשלייזד
אני מצרף 4 דגמים מהזול ליקר - שנתון  2019 קטגוריה אופני הרים שיכוך מלא
 
Specialized  STUMPJUMPER FSR ST

https://www.matzman-merutz.co.il/stumpjumper-fsr-st-29-2019
------------------------------------------------------------------------------
Specialized  EPIC COMP EVO
https://www.matzman-merutz.co.il/epic-comp-evo-29
------------------------------------------------------------------------
Specialized  EPIC EXPERT EVO 
https://www.matzman-merutz.co.il/epic-expert-evo
-------------------------------------------------------------------------
Specialized  SW EPIC CARBON EVO 29 CARB/SIL S  
https://www.matzman-merutz.co.il/epic-sw-carbon-evo-29
-------------------------------------------------------------------------

יש לציין שהמחיר הנמוך הוא לא בדיוק נמוך והמחיר הגבוהה  ממש גבוהה  ..
בחו"ל  בחניות האופנים המחירים של הדגמים הנ"ל או שווה ערך לא הרבה יותר זולים ...
 
אפשר לנחש - באיזה דגם  תורכב המערכת הכי מתקדמת במגביל גם שאר רמת החלקים...
אפשר לראות - את השיטה בהדרגתיות שהמחיר עולה  המערכת ורמת החלקים עולה מדרגה בהתאם ...


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/07/2019 23:39:12
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
47
תגובות
495
ברור שבאופניים יקרים יתקינו מערכות יותר יקרות.
זה רק מוכיח שגם היצרנים יודעים לנצל את העובדה
שאנחנו הגברים  מייחסים חשיבות יתר לגודל הפין....

לשאלה בכמה משפיע "גרופ מערכת ההילוכים"
על איכות הרכיבה (בהשוואה לרכיבים אחרים)
לא התייחסת.
מהנסיון שלי - השפעה זניחה.



 

נכתב ב - 22/07/2019 20:16:31
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
הלל יקיר נושא הפוסט הוא השוואת ההתפתחות גרופ ההילוכים בשטח מול הכביש
לאורך התגובות בפוסט הסברתי את הנושא מזיוות שונות וכתבתי עדכונים למצב  
כולל ההתפתחות  מגמת השוק והחברות בנושא והאפשריות שיש היום כולל הערכות להמשך
 
לשאלתך בכמה משפיע "גרופ מערכת ההילוכים" על איכות הרכיבה (בהשוואה לרכיבים אחרים)
זה נושא ועניין אחר - איכות רכיבה תלוי במכלול החלקים היצרנים יוצרים דגמים בהתאם למחיר
השיטה שהמחיר עולה  המערכת ורמת החלקים עולה מדרגה זה תמיד הולך ביחד
רק מצב שמרכבים באופן עצמי אופנים ספציפיים בהתאם לסגנון הרכיבה ואופן השימוש
ניתן לנפרד את המערכת משאר הרכיבים  ולהחליט  מה חשוב יותר ספציפי לרכיבה ...
.
הפוסט הזה מיועד לצורך השוות מערכות הילוכים  וההבדלים בניהם מכול ההיבטים ...
אני התייחסתי להשוואה בין מערכות  גם מנקודת יחסי העברה  נראה שוב את ההסבר
במעבר מ 1X11  ל 1X12 יש הבדל של  כ 10% מכול כיוון וזה משמעותי מאוד במיוחד לגלגלי 29
ממש לא מצב זניח  במערכות 1X11 , 1X10 היה חוסר ממשי ביחסי העברה משני קצוות הסקלה
בהשוואה למצב במערכות הדאבל והטריפל  הישנות שיותר מסובכות לתפעול ביחס לפשטות ב 1X
 
נסביר שוב את הנקודה שכנראה לא מספיק ברורה - משמעות ההתפתחות  הגרופ בשטח
מ 2014 האופנים עברות לפלטה בודדת  מול קסטה אחורית (ראה תמונה לאבולוציה ) 
מ 2014 ועד 2017 - נוצר בעיה ב2 קצוות הסקלה  ביחס העברה הנמוך וביחס העברה הגבוהה
השיטה לשיפור המצב היא להגדיל פלטה קדמית  ולצור קסטה עם טווח גדול כמה שאפשר
ב2017 הפתרון הגיע  מערכת סראם איגל 12
הילוכים 10-50  שההבדל בקסטה 500%
ב 2019 שימנו השיקה מערכת חדשה ויקרה לאופני שטח עם 12הילוכים  10-51 XT ו-SLX
קסטות 12 הילוכים בטווח 500% ויותר נותנות מענה לכל סוגי אפשריות הרכיבה והסגנונות...
זה גם נותן כיסוי כמעט מושלם - ביחס העברה נמוך / גבוהה שמתאם לכול הספקטרום  ...
 

מצורף שוב תמונת האבולוציה במערכות השטח ....

אריה  סדובניק
 ----------------------------------------------------------------------------------------------
הערה  - באופני כביש אין הבדל בין מערכות  מבחינת יחסי העברה
בשימנו 105 מערכת יחסית זולה יש אותו יחסי העברה כמו במערכת שמנו דורה אייס היקרה 
ההבדל הוא בכללי , משקל איכות החומר ורמת היצור ,מחיר, ותדמית של יוקרה ועוד ...
 
במערכות השטח 1X בנוסף להבדל בכללי  מערכת יקרה  נותנת יותר אפשריות ביחסי העברה .

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/07/2019 21:02:32
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
האם משקל הקסטה עלה בעקבות כך שיש פלטות ענק פתאום? ואם כן, בכמה?

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 23/07/2019 10:28:43
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3903
מעל 35000 ק'מ בגרופי
משקל הקסטה תלוי מאוד באיכות ורמת הקסטה, קסטות עם פלטות גדולות שוקלות בין כ 350 גרם ל 700 גרם, כמובן שאפשר למצוא קסטות עם פלטות קטנות במשקל גבוה יותר מקסטות עם פלטות גדולות.
בגדול קסטות עם פלטות קטנות שוקלות פחות.
אם אתה לא מתחרה ההפרש חסר משמעות.

לחופש נולד
נכתב ב - 23/07/2019 11:02:22
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
יש, או לפחות היתה דרך בזמנו, להחליף את אחד הגלגשים נדמה לי 17, שהוא לא משמעותי, ואז לשים פלטה גדולה יותר נוספת. הקומבינה עדיין קיימת? לקסטת XT

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 23/07/2019 12:56:40
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
22
תגובות
155
מצאתי את זה, קומבינת הסבה ל 1*11 ללא הבדל גדול בין זה לבין ה1*12 מבחינת יחסי העברה
https://www.aliexpress.com/item/32774575259.html

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 23/07/2019 16:21:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
111
תגובות
1190
 gonen770 צריך לבדוק השוואת משקל למערכת קומפלט אחת מול השנייה

בהתייחס לשאלתך על פניו נראה שקסטה 12 שוקלת יותר  
אבל סראם ושימנו היו מודעים לנושא  ויצרו את פלטות גלגלי השניים בעיצוב חסכוני
כולל חלק מגלגלי השניים נעשו בסגסוגת יותר קלה ...
מה שכתב יורם בכללי נכון  - נתונים למשקל יותר ספציפי כתבתי תגובה בפוסט ב 9.4.19
 אני מצטט  את מה שנכתב בהקשר למשקל  קסטות סראם  ושימנו , 
SunRace
 
סראם החלוצים  בנושא יצרו קסטה  במשקל כ 450 גרם
SRAM GX Eagle 12-speed Cassette 10-50
"Cogs: 10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42, 50
 
שימנו ישרו קו  יצרו קסטה קלה יותר כ 370 גרם אבל יקרה יותר
SHIMANO XTR Cassette 12-speed CS-M9100-12 10-51
Grading: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51


SunRace צרו  קסטה  10-52  יותר זולה אבל כבדה יחסית 560-590 גרם 
SunRace adds affordable, lightweight 10-52 cassettes, complete 1×12
10,12,14,16,19,21,24,28,34,40,46,52

תשווה לקסטות 10 / 11  קודמות - הקסטות החדשות סראם ושימנו ו לא כבדות יותר .
 -----------------------------------------------------------------------------------------------
מערכת 11  11-50  קימת עוד מ 2016  יש בה חלוקה יותר מרווחת
אבל ההבדל ביחס העברה בתחום העליון נשאר כ 10% ביחס למערכת  10-50

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy