נכתב ב - 02/06/2017 22:44:49
1
1
היי היי,
הודעה ראשונה בפורום.
לאחר שמספר אורטופדים המליצו לי לזנוח את הריצה ולעבור לרכב על אופניים, הגיע הזמן לשמוע בעצתם.
הבעיה - שנים ארוכות מאוד שלא רכבתי על אופניים, ולכן לא יודע מה כדאי, מתאים ונכון לצרכים שלי.
סוג הרכיבה המתוכננת - רכיבה עירונית של בין שעה לשעתיים, מספר פעמים בשבוע, עם אפשרות פה ושם לרדת לשבילים סימפטיים תוך כדי רכיבה.
האפשרויות - גם ברוזן&מינטס וגם במצמן הפנו אותי לאופניים עם רוחב גלגלים בינוני (בין כביש לשטח). ספציפית, ברוזן הפנו אותי לדגם של מרידה בשם קרוסוויי אקס-טי אדישן במחיר לא זול בכלל של 4K, ובמצמן הפנו אותי לדגם סירוס של ספשילייזד במחיר של 2.6K. במצמן הציעו גם אופני שטח עם גלגלים בקוטר 29.
השאלות -
1. בהתחשב בכך שהמטרת הרכיבה היא ספורט, ובמיוחד להשיל קילוגרמים, ובהתחשב בכך שרובה של הרכיבה תהיה בעיר, האם יש העדפה לסוג אופניים מסוים לדעתכם?
2. האם מבין הדגמים יש אחד שבפירוש עדיף?
3. האם לא כדאי ללכת על אופני שטח עם גלגלים בקוטר 29 מטעמי נוחות?
אגב, תקציב לאופניים באיזור 2.5-3K, לפני אבזור.
המון תודה לעוזרים!
נכתב ב - 02/06/2017 23:06:42
428
11304
אל תמהר לרכוש אופניים חדשים והאופניים לא ישילו לך שום קילוגרם
אני רוכב מעל 500 ק"מ בשטח כל חודש כבר 12 שנה ולא מצליח להוריד חצי ק"ג
אבל ממליץ מכל הלב להתמכר לרכיבה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/06/2017 23:26:27
1
163
צביקה, השאלה היא כמה היית שוקל/גדל אם לא היית רוכב... :-)
נכתב ב - 03/06/2017 10:30:13
295
3812
שמשון
בגלל שציינת בעיה רפואית,
לפני שאתה קונה, תשאיל או תשכיר אופניים ותראה אם בכלל זה מתאים לך. הרבה אורטופדים לא סימן טוב
נכתב ב - 03/06/2017 13:57:24
428
11304
אם לא הייתי רוכב הייתי מת מהלך .[סוג של]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/06/2017 00:29:08
116
1358
למרות ששני הזוגות שהוצעו לך עונים להגדרה של אופני עיר, אני לא חושב שהם עונים על הדרישות שלך.
אם התיאור שלך של רכיבות של שעה-שעתיים מספר פעמים בשבוע הוא מה שאתה רגיל לרוץ, כלומר 8-20 ק"מ מספר פעמים בשבוע כנראה שאופני כביש ורכיבות בפארק הירקון/ראש ציפור יתאימו לך הרבה יותר.
בנוסף הרבה יותר קל להתמיד ברכיבה כשרוכבים בקבוצה או עם שותפ/ים. הסיכוי למצוא שותפים/קבוצה לרכיבה עירונית הם הרבה יותר נמוכים מהסיכוי למצוא שותפים לרכיבות כביש או שטח.
ובלי שום קשר לסוג האופניים שתבחר, בתקציב שלך אני חושב שעדיף לחפש אופניים איכותיים משומשים.
נכתב ב - 05/06/2017 13:40:14
96
685
אני אומר מה שצביקה ענה ומגיב
אופניים לא מורידות משקל
אופניים כן מחזקות שרירים - אקו לב וסיבולת
אופניים ייתנו לך כושר של רכיבה (לא כל כך של ריצה )
אופניים ייתנו לך פס שיזוף בידיים רגלים ואולי גם בראש .(מהקסדה ).
כמו צביקה- לך על אופניים משומשות בתחילה
אם תתמיד תשדרג
אל תקפוץ מעל הפופיק להוציא אלפי שח על אופניים חדשות = קסדה +בקבוק = חכה
תתחיל במשומש ותתקדם לך בקצב שלך
תהנה
רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 05/06/2017 23:25:50
1
1
היי היי,
תודה למגיבים.
אריאל קלע בול.
רכיבות בפארק הירקון/ראש ציפור / טיילת תל אביב, של שעה שעתיים, זה מה שהיה לי בראש.
מחדד את השאלה - בהתחשב שזה יהיה אופי הרכיבה, כולל פה ושם לרדת מהאספלט ממש בקטנה במידת הצורך, איזה סוג אופניים מתאימים?
לפי מה שהבנתי אופני כביש הן "עדינות" במובן שלא מומלץ לרכב איתן בעיר, לרדת מדרכות וכו', ואני כן אצטרך את הפונקציה הזו.
האופניים עם הגלגלים בעובי הבינוני, זה מה שכיוונו אותי אוטומטית גם במצמן וגם ברוזן, בטענה שהן גם מתאימות לעיר, גם אפשר קצת לרדת מהאספלט, וגם טובות "לתפוס מהירות" בקטע של להגביר דופק.
והאפשרות האחרונה שגם היא על הפרק זה אופני ז"ק 29 אינטש, שגם עליהם אמרו לי "קצת יותר איטיות, אבל הרבה יותר נוחות", שזה גם שיקול.
ברור לי שאין תשובה אחת נכונה, אבל בהתחשב באופי הרכיבה שהגדרתי, מה דעתכם?
שוב תודה לעוזרים.
נכתב ב - 06/06/2017 00:00:03
116
1358
אולי אופני סייקלוקרוס (cyclocross, CX) או גראבל (gravel/adventure bikes) - רוב האנשים לא יבחינו בינם לבין אופני כביש, ההבדלים הם בעיקר בחישוקים ובצמיגים שיודעים לתפקד גם בשטח ובבלמי דיסק שלא מקובלים באופני כביש.
קצת יותר מסובך למצוא אופניים משומשים כאלה, אבל זו לא משימה בלתי אפשרית.
כאן יש הסבר יותר מעמיק על הקונספט והניואנסים שמבדילים בין אחד לשני
נכתב ב - 06/06/2017 09:44:11
52
298
הי,
בהמשך לדברי קודמי אופני גארבל אכן לגיטימיים, אבל בגדול התנוחה היא כשל אופני כביש. צריך מיומנות, בשטח לייט הן אכן שורדות אך אתה רוכב ללא שיכוך, מרגיש כל אבן, השליטה עליהם קשה בעיקר עם קליטים וגם התנוחה לא משהו בלשון המעטה. על פי מה שאתה מתאר, הייתי ממליץ ללכת על אופני 29" זנב קשיח, עם גאומטריה שתיתן לך הן מהירות ושתהיינה לך הרבה יותר נוחות גם בשטח. מן הסתם, המבחר לנ"ל ביד שניה גדול הרבה יותר.
מומלץ מאד לפני החלטה לעשות רכיבת נסיון עם זוג כזה או אחר להתרשם בגוף ראשון, לא בתאוריה, על המתאים לך ביותר.
בהצלחה.
נכתב ב - 06/06/2017 15:33:07
1
163
תתחיל עם ההמלצה ממצמן (אופני הייבריד), עם תקציב מינימלי (כאמור, אפילו משומש), אבל עם אופניים תקינים, שלא יאכילו אותך מרורים.
משם תראה לאן אתה מתקדם.
אופני הייבריד יותר קלים לדיווש מאופני הרים 29", כי הגלגלים והצמיגים דקים וקלים יותר, והם יותר מתאימים להיכן שאת מייעד לרכוב עכשיו.
הם יותר מתאימים מאופני גראבל/כביש, כי תנוחת הישיבה זקופה יותר, וקלה יותר בהתחלה (תנוחת ישיבה שפופה מאפשרת דיווש יותר יעיל, אבל דורשת יותר כוח בגב ובכתפיים).
אם אחרי זה תלך יותר לכיוון כביש או גראבל, תקנה אופניים מתאימים לזה. אם יותר לשטח, תעבור לאופני שטח. אם תישאר באותו המקום... חסכת...
זה לא שאופני שטח 29" הם לא אופציה טובה גם. כן, הם אמורים להיות יותר נוחים, כי צמיגים שמנמנים יותר מקשים על הדיווש, אבל נותנים רכות מסויימת.
נכתב ב - 06/06/2017 19:03:46
5
10
לפי מה שהגדרת בתיאור אם אתה רוכב בשביל הספורט הנוחות וההנאה ולא רק כדי לגמוע מרחק רב , לדעתי הכי מתאים לך ז"ק טובות ונוחות לרכיבה (הכי חשוב) לפי תקציבך , כי לא תהיה לך בעייה גם לרכב בעיר וגם בירידה לשבילים כרצונך , לגבי גודל הגלגל לדוגמא לי 29 היה מגושם מידי , לגביך החלטה שלך איזה גודל גלגל יותר מתאים לך. נוחות הרכיבה זה הפרמטר החשוב ביותר ,אם לא יהיה לך נוח - אתה תסבול , אופניים יותר מהירים-פחות חשוב.
בהצלחה.
|