16
241
שלומות,
אם אתה מחפש משהו תכליתי לצרכים שלך, ולא מחפש להתהדר בתארים אופנתיים ("גראבל" וכד') אז אופניים ממשפחת הסייקלוקרוס בהחלט יתאימו לך.
"פרמיית הפלצנות" שגובים על אופני "גראבל" הופכת את המחיר שלהם לבלתי סביר ביחס לתמורה, ועל לא דבר שכן ממילא אופני ה"גראבל" הופכים דומים יותר ויותר לאופני הרים (צמיגים יותר ויותר רחבים, שיכוך שמתווסף, מרווח גלגלים שגדל וכו' - ואתה מקבל אופני הרים עם כידון של כביש, וגם את זה מתחילים לדלל - יש על זה מאמר ב- BIKERADAR אם תרצה להרחיב).
יש כמה דגמים של CX שנמכרים במחירים סבירים יחסית למקובל בארץ, בעיקר של מרידה (מסביבות ה- 6,000 ש"ח ומעלה) אולי גם ג'יאנט ונורקו משנים קודמות, אם תמצא. שים לב שהשלדה יכולה לקבל צמיגים רחבים יותר מ- 700/35, זה יכול להועיל אם רוכבים בשטח.
עדיין, לדעתי, התמורה לשקל די נמוכה ביחס לאופני הרים במחיר דומה, מן הסתם בשל מקדם פלצנות כזה או אחר ובשל היעדר ביקוש.
לדעתי התמורה הכי טובה לשקל היא לקנות זוג ז"ק 29 טוב ופשוט להרכיב עליו צמיגים צרים יחסית (700X40 למשל), מה שיאפשר לך גמישות רבה מאוד ומעבר די פשוט מ"עיר" ל"שטח" (צריכים לראות אם יש UNIT במחיר טוב ואז גם אם תוסיף עליהם הילוכים זה עדיין יעלה לך פחות מזוג CX בסיסי).
אני רוכב בשבילים לבנים על זוג CX "טהור" [שמקבל צמיגים של 700X40 ושיש לו מנח גוף די זקוף, ולכן דומה מאוד ל"גראבל").
זה נחמד אבל צריכים להבין שאלה לא אופני הרים משוככים. משמע, שלדה קשיחה עם צמיגים צרים בלחץ אוויר גבוה אינה התענוג הגדול ביותר בירידות או מישורים עתירי חצץ ובקיעים, וזה גובה מחיר פיזי בדמות עייפות רבה וגם, בכל מה שאינו עלייה חלקה יחסית, מהירות איטית משמעותית.
שוב: השאלה היא מה אתה רוצה? משהו תכליתי למגוון שימושים בלי ציפיות גדולות מדי בשטח - CX/"גראבל"/שמקמק יתאימו למדי. יתאים לא פחות זוג ז"ק, אפילו עם מזלג קשיח, עם צמיגים צרים, וזה יעלה לך להבנתי הרבה פחות.
עכשיו - עשה כפי שיקול דעתך הטוב.
בהצלחה!