נכתב ב - 23/07/2016 12:23:15
99
1288
יום חמישי ליל ירח מלא, תכננו 4 חברה לקחת רכבת לירושלים ולחזור בלילה עם האופניים לחולון, לצערי לא הסתדר לי והחברה יצאו לבד בלעדי. למחרת יום שישי זה כל כך בער בי שהחלטתי לקחת את הרכבת האחרונה לירושלים ולחזור עם האופניים לבדי, סכ"ה 82 ק"מ.
הבעיות התחילו כבר בתחנת הרכבת, כרטיס האשראי שלי סורב, לא הבנתי למה ושילמתי על הכרטיס במזומן. אחרי דקה מתקשרים אלי ממספר חסום,
"שלום מדבר איגור מויזה, אתה רחי?"
"כן".
"אתה בארץ?"
"כן"
"מישהו מנסה לקנות כרטיס לרכבת בצרפת במאתיים יורו, חסמנו לך את הכרטיס"
"זה לא בצרפת זה בתחנת קוממיות בבת ים"
"זה בצרפת וכשראינו שבמקביל שזה גם בארץ חסמנו את הכרטיס."
טוב, סיכמנו להיות בקשר ועליתי לרכבת לירושלים, הגעתי לירושלים בשעה קצת לפני 16:00, התארגנות קלה ויאללה לדרך.
כבר ביציאה מהרכבת הכתה בי רוח מערבית נגדית חזקה והמשיכה ללוות אותי כל הדרך, כל הרכיבה הרגשתי שאני רוכב בתוך מנהרת רוח. אבל הרכיבה עברה בנעימים, כמו כן ציינתי לעצמי לעולם לא להקפיא את השלוקר יומיים לפני הרכיבה כי הוא לא הפשיר ואין לי יכולת לשתות מים בדרך, מידי רבע שעה הצלחתי להזרים לגימה.
בצומת נחל הרפאים השורק אני צריך לפנות שמאלה לאורך נחל שורק על האדום, אבל משהו בראש אמר לי פנה ימינה לכיוון הר הטייסים, הג'פי אס אומר לי פנה שמאלה, אבל הראש צועק קח ימינה, קח ימינה. כמובן שפניתי ימינה וכך נאלצתי לעבור את נחל שורק הגועש באופן שעוד לא ראיתי כמוהו בעבר, ברגע שחציתי אותו הבנתי שטעיתי ועלי לחזור, אז שוב עברתי חזרה ונרטבתי עד הברכיים כהוגן.
לא נורא, חלק מהחוויה.
נכתב ב - 23/07/2016 12:25:06
99
1288
המשכתי בדיווש לאורך נחל שורק קצת לפני הנקודה השנייה של מעבר המים השני הבחנתי במשהו מוזר, השביל שבדרך כלל יבש והמים לא מגיעים אליו, מוצף כולו במים, נחל השורק זורם היום כמו בימי החורף הגשומים, דיוושתי ועברתי את השביל המוצף בלי בעיות ואז הגעתי אל מעבר המים האחרון, הנחל געש ושצף כמו שלא ראיתי אותו אפילו בחורף והמים היו גבוהים מאוד, בלי לחשוב הרבה התחלתי לחצות אותו בדיווש, הספקתי להגיע עד האמצע, באמצע הנחל אמר שזהו ונמאס לו ולקח אותי ואת האופניים משל היינו קליפת אגוז וזרק אותנו הישר אל תוך הנחל השוצף למטה.
אני הספקתי להאחז בסלע ולעצור את עצמי כשאני מסתכל בחוסר אונים על האופניים שלי שמתחילים לשוט במורד הנחל בלעדי. לחרדתי פתאום אני נזכר שכל מה שאני צריך נמצא על האופניים. הג'י פי אס מותקן על הכידון, מחשב הגרמין גם הוא מותקן על הכידון, טלפון האייפון שלי נמצא בתיק הכפול שמורכב על הרמה וכך גם הארנק עם הכסף.
אני יושב נאחז בסלע ורואה את האופניים מתרחקים ממני תוך כדי שגלים של מים מכים בי בגב ומנסים להעיף אותי גם למים, אחרי כשלושים מטר שהאופניים שלי שייטו בנחל הם נתקלו בשרשרת של סלעים ונעצרו.
זחלתי איך שהוא לגדה השנייה והתחלתי לתכנן איך אני מצליח להיכנס לנחל ולמשוך את האופניים בחזרה לפני שהם ימשיכו להיסחף שוב עד לים התיכון.
מהגדה שבא נמצאתי לא היה סיכוי להגיע אליהם, לכן נאלצתי לעבור שוב את הנחל ולהגיע אל הגדה השנייה, שם נכנסתי לנחל כשהמים מגיעים לי עד המותניים ואני נלחם בזרמים, סוף סוף הגעתי לאופניים והתפלאתי לראות שהג'י פי אס עוד עובד וכך גם הגרמין.
חילצתי את האופניים, הגעתי לגדה והתחלתי לעשות בקרת נזקים, (כאן אני רק אציין שתמיד לפני רכיבות אני מקפיד לסגור את פקק הגומי של חור ההטענה במכשירים) הגרמין עבד מצויין והשארתי אותו על האופניים, הג'י פי אס עשה כמה היבהובים ולכן הורדתי אותו והוצאתי את הבטריה.
פתחתי את הפאוצ' הכפול שאני מחזיק על הרמה, שם נמצאים הטלפון והארנק, להפתעתי הרבה הפאוצ' היה יבש בפנים, פאוצ' סיני בשמונה דולר אבל אטום למים.
הסנדוויצי'ם שלקחתי בתיק היו רטובים ולא ראויים לאכילה, כך גם התמרים שנרטבו, לא לוקח סיכון כי אני לא באמת בטוח איזה סוג של מים זורם שם בשורק, למזלי נשארו לי הג'לים, החלטתי שאת הפסקת ההצטיידות הבאה אני אעשה בתחנת הדלק של כביש שש עוד 25 ק"מ.
נכתב ב - 23/07/2016 12:25:44
99
1288
במשך הזמן הזה שאני עושה בקרת נזקים, הזרם הלך והתגבר ואני עוד צריך שוב לחצות את הנחל בחזרה לכיוון בית שמש, התחלתי לחצות בהליכה עם האופניים ושוב הנחל מנסה להפיל אותי פנימה, הרמתי את האופנים מעל הראש על מנת להוסיף משקל לגוף וכך בצעדים קטנים וזהירים הצלחתי להגיע לגדה השנייה.
אוקי, יש לי עוד 50 ק"מ לעבור, למזלי יש טלפון, אמנם אין ג'י פי אס אבל אני מכיר פחות או יותר את המסלול. וכך המשכתי לדווש לי להנאתי, בהמשך גיליתי שמשום מה נגמרה הסוללה בטלפון, אולי בכל זאת ספגה קצת מים, קצת התברברתי בשבילים דווקא במקום שאני אמור להכיר טוב, אבל כנראה בגלל הלחץ כל המסלולים התערבבו לי בראש וכך מסלול שהיה אמור להיות 82 ק"מ הפך להיות 89 ק"מ ומסלול שהיה אמור לקחת 5 שעות לקח 7 שעות, אבל זו הייתה חוויה מטורפת ובסיכום אפילו נהנתי ממנה.
מסקנות:
1. כשצריך לעשות בקרת סיכונים בדרך, תמיד להחמיר עם עצמך.
2. לא להקפיא שלוקר, זה לא מפשיר תוך כדי רכיבה.
3. לסגור את כל הפקקים במכשירים.
4. כשיוצאים לרכיבה עם מעברי מים לאטום את כל מה שטעון איטום.
5. כשאתה יוצא לבד לרכיבה תמיד להשאיר מסלול עם הוראות חיפוש בבית או אצל החברים אם משהו משתבש.
נכתב ב - 23/07/2016 12:26:25
341
391
היי רחי
אני מזמן שמתי לי לחוק- "לא מתווכח עם הgps".
נכתב ב - 23/07/2016 13:26:16
428
11304
ולא הזמנת אותי להרפתקאה כזו ???
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/07/2016 13:47:56
295
3812
חתיכת סיפור!
אני מחזיק את הטלפון של השיחות בכיס המכנסיים עטוף בשקית.
אותו טלפון הוא גם רזרבה ל gps שעל הכידון.
נכתב ב - 23/07/2016 14:04:01
35
1462
חבל שהמסקנה החשובה ביותר לא עברה בראשך - לא רוכבים לבד בשטח
וכל השאר חוויה
נכתב ב - 23/07/2016 17:15:36
78
3934
רחי, סרט מתח..
כל הכבוד לנחישות!!!
נכתב ב - 23/07/2016 18:24:22
227
5840
יופי של הרפתקאה ותיאור. מכל הדברים, אני יכול להסכים רק עם שרגא.
לא רוכבים לבד .
יאללה, לך תעשה שמח :)
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 23/07/2016 18:40:38
52
298
המסקנה שלי,
שמנמנים על אופני קרבון...לא משהו. אולי אפשר אחרת?
נכתב ב - 23/07/2016 19:28:23
20
2488
וואו! לא פשוט. היה כיף לקרוא.
נכתב ב - 23/07/2016 21:02:29
99
1288
חברים קודם כל תודה על הדאגה שנית, רכיבות ארוכות לבד לא זרות לי, זהו סיכון מחושב, בדרך כלל אני מאוד זהיר בנוגע לכל דבר, הפעם הזרם החזק הפתיע אותי ולא נתן לי סיכוי.
אם הייתי חושב לרגע שהזרם הזה יצליח לסחוף אותי הייתי עובר ברגל.
בכל מקרה המים הקפואים בשלוקר שלא הפשירו היו מקור דאגה לא קטן עבורי.
נכתב ב - 23/07/2016 22:30:13
55
5427
מרתק, יפה ששיתפת
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 23/07/2016 23:10:55
13
734
סיפור יפה שנגמר יפה ואומרים שחוויה היא סיוט שנגמר.
בקשר לשלוקר, אצלי הוא גר בפריזר, אבל רק רבע/שליש ממנו מוקפא
על זה אני שם מי ברז רגילים וכך יש לי גוש קרח קטן שמספיק ליום שלם
להקפיא את השלוקר במלואו, מיותר ועלול לפוצץ את השקית
ואגב קטן, גם אני קיבלתי צלצול מחברת האשראי, שאלו אם אני בברצלונה, כי הכרטיס שלי גוהץ פיזית בחנות (שוכפל/זוייף) לא הסכמתי לביטולו המוחלט אלא רק לעסקאות בחו"ל עד שישלחו לי חליפי
רכיבות טובות
למה לשתות ולנהוג אם אפשר לעשן ולעוף
נכתב ב - 24/07/2016 01:29:39
295
3812
נחל שורק
המים הזורמים בנחל שורק כיום הם מי נגר מהרי ירושלים שהתנקזו לאפיק, מי קולחין (שפכים מטוהרים) שלא נוצלו להשקיה חקלאית ובאים ממכון טיהור השפכים נחל שורק, מי ביוב של יישובים פלסטינים באזור רמאללה, ובחורף גם מי שטפונות.
במשך השנים עד להקמת מכון הטיהור, הייתה בנחל זרימה קבועה של מי ביוב ושפכים מיישובים באזור ירושלים, כמו גם יישובים בחלקו התחתון כדוגמת: בית שמש, נס ציונה, רחובות, ויבנה. הנחל הזדהם, ואזורים שונים בו הפכו מקור ללכלוך וריחות רעים. בשנים האחרונות, לאחר לחץ ציבורי מצד ארגוני סביבה, נעשו בנחל שורק עבודות ניקוי וטיהור, והוקמו מתקני טיהור שפכים במעלה הנחל.
בהתאם לטבלת דרוג הנחלים המזוהמים של המשרד להגנת הסביבה משנת 2006, איכות מי הנחל היא בינונית. גורמי הזיהום העיקריים הם מט"ש ירושלים, מט"ש יבנה, מט"ש שפד"ן.
נכתב ב - 24/07/2016 14:10:59
31
698
רחי
העלית לי את הדופק בעודי יושב מול המחשב
1. בהסתכלות לאחור - חווייה ובאותה נשימה נס שבכלל אחרי כל התאורים... הצלחת לשכתב אותה... ועוד עם עם מסקנות :)
2. רכיבות שכאלו רוכבים לפחות עם עוד חבר אחד.
3. שתהיה בריא, תמיד!
כבד ואהוב את הזולת
וחיה את היום כאילו אין מחר!!
נכתב ב - 24/07/2016 21:57:20
428
11304
חבריה
היצור ששמו "אדם" תוכנן באופן מדוקדק ביותר להיות בלתי צפוי וכזה שלוקח אתגרים
על אף שמאב אחד יכולים לצאת צאצאים מנוגדים באופי ורחוקים כרחוק צפון מדרום ברצונות שלהם זה בהחלט טיבעי לגמרי שיש לנו אח כזה כמו רחי והוא אחד הרגועים בעיר
לי זה נראה טבעי לגמרי ואם תספרו את האסונות שקרו ב10 שנים האחרונות לרוכבי אופניים ספק אם תמצאו בסטטיסטיקה איזה שהוא נתון אמפירי על אסון שקרה בטיול שובב כזה ובגלל היותו לבד בשטח [המצומצם של מדינת ישראל]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 25/07/2016 11:30:25
55
975
רחי , תעשה סרט
העיקר שאתה בריא ושלם
נכתב ב - 25/07/2016 18:01:41
99
1288
אני בהחלט לא רואה את הרכיבה הזו כטראומטית, זה לא האמזונס הרי הייתי תופס את האופניים בשלב זה או אחר אחרי שהם התרחקו ממני.
רוב או כל החברים שאני מכיר שנפצעו תוך כדי רכיבה הם דווקא רכבו בקבוצות, ברגע שאתה רוכב לבד כל החושים שלך כנראה מתחדדים יותר וסנסורי הזהירות שלך מכויילים על רגישות יתר.
היוצא מן הכלל בעניין הזה הוא אירוע לבבי שבו הטיפול המהיר הוא מציל חיים, למרות זאת אני מכיר שני מקרים לפחות שבהם רוכבים שרכבו בקבוצה קיבלו אירוע לבבי תוך כדי רכיבה ולמרות מאמצי ההחיאה של חבריהם הם נפחו את נשמתם.
כנראה שבסופו של דבר הכל בידי זאת שנמצאת בשמיים מעלינו ומשגיחה.
נכתב ב - 25/07/2016 21:15:38
295
3812
נכתב ב - 26/07/2016 00:31:11
46
164
חשבתי גם לעשות את המסלול הזה בלילה ולסיים בשוהם או רמלה. האם זה מסלול בעייתי בלילה אם אף פעם לא נסעתי בו ?
האם תמיד הרכבת האחרונה לירושליים יוצאת באיזור 8 בערב? (זה נשמע מאוד מוקדם)
נכתב ב - 26/07/2016 07:57:11
99
1288
אני אשלח לך את המסלול יותר מאוחר. המסלול בעקרון לא קשה, יש בו רק עליה אחת משמעותית באורך של כשני ק"מ וכל השאר ירידות.
כפי שאתה רואה זהירות רק במעבר המים, אם המים גבוהים מידי, תחצה ברגל.
אכן, הרכבת האחרונה לירושלים מגיעה לשם בשעה 21:09.
נ.ב
דויד מישהו אחר ביקש את המסלול ושלחתי לו, חשבתי שזה אתה. בכל מקרה אם תרצה אשלח לך גם, אני יכול גם לשנות לך אותו שיסתיים בשוהם.
נכתב ב - 26/07/2016 08:14:39
46
164
אשמח לקבל את הקובץ.
תודה!
נכתב ב - 01/08/2016 10:22:33
4
20
סיפור נהדר, עושה חשק גם... אולי כדאי שתשתף מסלול.
בנוסף אני מציע לך להתקין ולצאת למסלול כזה עם האפליקציה שכתבתי אשר נועדה לרוכבים (ובעצם לכל סוג של פעילות) לבד - ראה עוד על האפליקציה ב:
http://safeawaybc.com/
לינק לחנות גוגל:
https://play.google.com/store/apps/details?id=blackcat.amitk.com.safeaway
|